En lihdu, vaikka kulutan enemmän, kun syön.
Olen 2 viikkoa syönyt n. 1400 kcal/d. Alussa paino tippui kilon ja siihen jämähti. Painan nyt n. 69kg. Olen punninnut ja laskenut joka ikisen murusen ja tipan mitä on suuhun mennyt. Eilen söin 1011kcal kulutin puhelin sovelluksen mukaan 900kcal sekin laskee mukaan vain askeleet, kun puhelin on mukana. Paino ei tippunut. Tänään aijon syödä 800 kcal ja kuluttaa hieman enemmän. Miksi en laihdu?
Kommentit (92)
Laskitko, monta grammaa rasvaa olet laihtunut 2 viikossa kyseisellä kalorivajeella? Oletko tietoinen, paljon nestepaino voi heitellä?
Geenit! Mutta kaikki laihtuu jos kuluttaa enemmän kuin syö, sinä vain hitaammin.
Aloittakaa se helvetin ketodieetti yhdistettynä pätkäpaastoon jos laihtua haluatte. Syökää kun on nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se menee, mutta ei sitä kukaan usko. Ehkä tuo painosi on nyt kohdallaan?
Miehen mielestä ei tarvii laihtua. Olin kuitenkin pitkään 52 kiloinen ja tyytyväinen siihen. Haluaisin taas mahtua lemppari vaatteisiini ja pystyä menemään rannalle kesällä häpeilemättä.
Nyt en ymmärrä. Kulutat enemmän, kun syöt. Kulutatko siis vähemmän, kun et syö?
Vierailija kirjoitti:
Laskitko, monta grammaa rasvaa olet laihtunut 2 viikossa kyseisellä kalorivajeella? Oletko tietoinen, paljon nestepaino voi heitellä?
En tiedä, mutta syön rasvaa laihdutus suositusta vähemmän. Mulla luultavasti on aika iso rasvaprosentti ja huono lihaskunto. Käyn puntarilla aina heti herättyäni aamupissan jälkeen. En siis ole silloin kerennyt laittaa suuhun vielä mitään.
Oletko lisännyt liikuntaa? Kannattaa mieluummin lisätä liikunnan rasittavuutta siis hengästyä HIIT-treeneillä ja kerätä lihasvoimaa punteilla, mutta myös jatkaa arkiliikuntaa rauhallisen pitkäkestoisesti, palauttavasti. Saada näin aineenvaihdunta parempaan vauhtiin. Syödä terveellisen monipuolisesti, kun elimistössä on kenties laihaa läskiyttä poistettavana sekä muokattavana lihaksiksi aineenvaihdunnan kautta.
Rinkka selkään ja viikoksi -kahdeksi vaeltamaan. Kyllä siinä kilot karisee.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta syön rasvaa laihdutus suositusta vähemmän. Mulla luultavasti on aika iso rasvaprosentti ja huono lihaskunto. Käyn puntarilla aina heti herättyäni aamupissan jälkeen. En siis ole silloin kerennyt laittaa suuhun vielä mitään.
Lihakset polttaa rasvaa. Eli siis paljon punttia Vaelluslenkin jälkeen myös!
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Geenit! Mutta kaikki laihtuu jos kuluttaa enemmän kuin syö, sinä vain hitaammin.
N3 vuotta nuorempana laihduin yrittämättä puolessa vuodessa 20kg. Nyt lähempänä 30v kun 20v en laihdu vaikka kuinka yritän.
No kyllä tasan varmaan laihdut, jos kulutat enemmän energiaa kuin otat sisään. Jos näin ei tapahtuisi, niin sitten jostain täytyisi tulla ulkopuolista ylimääräistä energiaa, ja tämä nyt ei ole edes teoriassa mahdollista (no okei, ehkä jotain ydinsäteilyä tms., mutta siinä tulee sitten muut ongelmat vastaan). Eli jostain sen kehon täytyy ottaa energiaa: päivittäisen ravinnon jälkeen ensin palaa rasvakudos, jos sitä on, ja kun se loppuu niin sitten alkaa mennä muitakin kudoksia; ei siinä muita vaihtoehtoja ole.
Eli ongelma on tod näk siinä, että kulutuksen ja energiansaannin ero ei ole terpeeksi suuri, ja/tai et ole jatkanut tätä tarpeeksi pitkään.
On myös hyvin mahdollista, että olet laskenut/arvioinut kuluttamasi ja saamasi energiamäärät väärin. Kun nimittäin kukaan ei pysty sanomaan tarkalleen, kuinka paljon ruoassa on energiaa, ellei sitä kalorimetrissä polta (ja sen jälkeen sen nimenomaisen ruoan syöminen ei enää ole mahdollista), eli siis ne 'kalorimäärät' on aina vain arvioita. Ja vieläkin enemmän heittoa on kulutuslukemissa, ne kun ovat varsin yksilöllisiä: jos sanotaan että tunnin juoksu kuluttaa X kaloria, niin se ei kyllä paljoakaan kerro, koska 'juoksua' on niin monenlaista, juoksijan koko ja rakenne vaikuttaa paljon, jne.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se menee, mutta ei sitä kukaan usko. Ehkä tuo painosi on nyt kohdallaan?
Kukaan ei siihen usko, koska se ei ole mahdollista.
Sama kuin tankkaisit autosi kerran ja ajelisit sen jälkeen 5000 kilometriä samalla tankilla. "Niin se vaan kulkee, vaikka kukaan ei usko."
Vaihtoehtoja on 3:
1) Ap syö enemmän kaloreita kuin luulee
2) Ap kuluttaa vähemmän kaloreita kuin luulee
3) 1 + 2
Vierailija kirjoitti:
Aloittakaa se helvetin ketodieetti yhdistettynä pätkäpaastoon jos laihtua haluatte. Syökää kun on nälkä.
Mä aattelinkin seuraavaksi kokeilla sitä, jos tää 800 kcal ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko lisännyt liikuntaa? Kannattaa mieluummin lisätä liikunnan rasittavuutta siis hengästyä HIIT-treeneillä ja kerätä lihasvoimaa punteilla, mutta myös jatkaa arkiliikuntaa rauhallisen pitkäkestoisesti, palauttavasti. Saada näin aineenvaihdunta parempaan vauhtiin. Syödä terveellisen monipuolisesti, kun elimistössä on kenties laihaa läskiyttä poistettavana sekä muokattavana lihaksiksi aineenvaihdunnan kautta.
Olen lisännyt arkiliikuntaa, ennen en liikkunut juuri yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduttamisessa tärkeintä on välttää hiilihydraatteja, eikä rasvaa.
Sen takia keto toimii, kun siinä leikataan kaikki hiilarit veks.
Vierailija kirjoitti:
Rinkka selkään ja viikoksi -kahdeksi vaeltamaan. Kyllä siinä kilot karisee.
Sinccis
Hyvä idea. :) Ei vaan oo rinkkaa, eikä vaelluskamppeita. Eikä varaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt vähemmän kaloreita, kun kuluttanut.
Teetkö 10 min hengästyttäviä pikatreenejä? Entä 2 min treenejä hengästyen maksimaalisesti?
HIIT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt vähemmän kaloreita, kun kuluttanut.
Päivätasolla se mitä juot vaikuttaa painoon enemmän kuin se mitä syöt tai et syö.
Nestetasapaino voi heitellä monta kiloa päivästä toiseen.
Rasva palaa hiljalleen ja sen seurantaa kannattaa tehdä viikko- tai kuukausitasolla.
Kahdessa viikossa vaaka voi näyttää ihan mitä tahansa.