Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on kauheampaa: masennus vai ahdistus?

Vierailija
12.02.2019 |

Siis pitkäaikaisena ongelmana/sairautena.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuneena(1) pystyy toimimaan vaikka joka sekunti on tuskaa,

masentuneena(2) kuihtua kupsahdat pahimmillaan kun et mihinkään kykene.

Nim. Itsepoteva(1) ja vierestäseurannut(2)

Vierailija
62/84 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ahdistus vakava-asteista ja sillonkin vähän väritin vastauksia kauniimmaksi. Masennuspisteet myös korkeat.

Mulla ahdistus on kasvanut jo siihen, että dissosioin, mieli ei kai vaan kestä enempää. Olen ihan pihalla kaikesta, olo on jatkuvasti sumuinen ja epätodellinen, en enää rekisteröi mitä mun ympärillä tapahtuu ja tuntuu että olen joku muu enkä omaa elämääni ollenkaan. Dissosiaatio oireilee jo fysiikkaan, en tunnista kehoani omaksesi ja se on vääristynyt.

Joskus sitä kaipaa jopa sitä syvän masennuksen toivottomuutta ja jatkuvaa itkua ja surua, se oli sentään merkki siitä että olen hereillä. Välillä saan paniikkikohtauksia ja niidenkin jälkeen olen jopa kiitollinen, mä olin hereillä ja tunsin jotain.

En tiedä tajuaako tätä muut, kuin dissosiaatio-oireiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus. Sen pahempaa tunnetta ei olekaan. Masennus ilmenee minulla lähinnä niin, ettei mikään tunnu oikein miltään.

Vierailija
64/84 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitamaton ahdistus johtaa väistämättä masennukseen.

Ei välttämättä jos ahdistukseen masennuslääkkeitä jotka ei auta ahdistukseen.

Vierailija
65/84 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus tekee minusta elävän kuolleen.

Kuten läheisestäni 😪

Vierailija
66/84 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helposti ahdistus. Ei voi edes verrata masennukseen. Se on hirveetä elää pitkäaikaisessa stabiilisssa ahdistus tilassa, joka ei lähde menemään tai laukeamaan helposti. Siinä tulee epätoivoiseksi ja jos ei ole henkisesti vahva niin pitkäaikainen ahdistus saattaa johtaa itsemurhaan. Masennuksesta nyt pääsee sievemmin eroon.

Vierailija
67/84 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin jälkeenpäin ajateltuna että ahdistus. Masennuksessa olin hukassa siinä tyhjyydessä mutta sain sentään olla rauhassa, kun taas ahdistuksessa kroppa ja pää kävivät ylikierroksilla enkä pystynyt rentoutumaan ja olemaan huolehtimatta jatkuvasti ilman mitään syytä. 

Vierailija
68/84 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun tuntuu olevan ahdistuneitakin paikanpäällä... Kuinka yleisiä ja vaikeita fyysisiä oireita tuo tila teille aiheuttaa? Kun asteitahan siinä on monia, mutta oikeasti huolestuttaa tuon läheisen tila. Ellei sillä oo suoraan ja selkeästi luita poikki, mitään ei tutkita, sanotaan vaan että sillä on nyt vaan vaikeampi jakso menossa.

Levottomuus.

Kasaantuva tuska jota vaan itkeä.

Päänsärky, lihasvaivat, pinnallinen hengitys ym.

Vierailija
69/84 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan helposti ahdistus. Ei voi edes verrata masennukseen. Se on hirveetä elää pitkäaikaisessa stabiilisssa ahdistus tilassa, joka ei lähde menemään tai laukeamaan helposti. Siinä tulee epätoivoiseksi ja jos ei ole henkisesti vahva niin pitkäaikainen ahdistus saattaa johtaa itsemurhaan. Masennuksesta nyt pääsee sievemmin eroon.

Et oo sitten vaipunut syvään masikseen.

Vierailija
70/84 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus on kuin jatkuvaa hidasta kidutusta, pahimmillaan miltei sietämätöntä. Masennus on parhaimmillaan vain turtuneisuutta ja tyhjyyttä, mutta pahimmillaan hirvittävää epätoivoa, kun ymmärtää selkeästi, että kuolema on paras ja ainoa vaihtoehto.

Niin, kumpi on sitten kauheampaa - no enpä kyllä tiedä.

Vierailija
71/84 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä näköjään useampia uhreja 🥴

Mulla pahinta ettei "terveet" ymmärrä ja sitä kääntyy entistä enemmän itseensä.

Vierailija
72/84 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuneena olen pystynyt toimimaan, vaikkakin olo on kokoajan ollut painostava ja paha, mistään en kyennyt nauttimaan. Vakavassa masennustilassa en ole pystynyt tekemään yhtään mitään muuta kuin nukkumaan. Siksi sanon, että masennus on pahempi, vaikkakin molemmat olotilat aivan kamalia.

Vierailija
73/84 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistus on kuin jatkuvaa hidasta kidutusta, pahimmillaan miltei sietämätöntä. Masennus on parhaimmillaan vain turtuneisuutta ja tyhjyyttä, mutta pahimmillaan hirvittävää epätoivoa, kun ymmärtää selkeästi, että kuolema on paras ja ainoa vaihtoehto.

Masennuksesra johtuva toimettomuus ja syömättömyys ja siitä johtuva riutunut "elävä kuollut" on pahinta mitä olen nähnyt.

Ahdistuneena sentään syön, liikaakin.

Vierailija
74/84 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistuneena olen pystynyt toimimaan, vaikkakin olo on kokoajan ollut painostava ja paha, mistään en kyennyt nauttimaan. Vakavassa masennustilassa en ole pystynyt tekemään yhtään mitään muuta kuin nukkumaan. Siksi sanon, että masennus on pahempi, vaikkakin molemmat olotilat aivan kamalia.

Kaikki ei pysty nukkumaan ahdistuneena ja/tai masentuneena, mikä vakavoittaa sairautta.

Vierailija
75/84 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toimin ehkä paremmin masennuksessa, vaikka joillain menee toisinpäin. Esimerkkinä: ahdistuneena en välttämättä pysty vastaamaan puhelimeen kun ahdistaa sekin niin paljon. Masentuneena millään ei tunnu olevan väliä, joten ei hermostuta vastata puhelimeen. Sama vaikka ulos menon suhteen.

Vierailija
76/84 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennuksesra johtuva toimettomuus ja syömättömyys ja siitä johtuva riutunut "elävä kuollut" on pahinta mitä olen nähnyt.

Ahdistuneena sentään syön, liikaakin.

Minä olen ahdistuneena niin hermostunut ja fyysisesti hälytystilassa ettei ruoka maistu tai oikein mene alas. Masentuneena tuota ongelmaa ei ole joten voin helpommin pakottaa itseni syömään vaikkei kiinnostaisikaan.

Vierailija
77/84 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuneena toimisin mutta toi korona nyt hankaloittaa 2 vuotta, ja sitten vaan neljän seinän sisällä märehtii murheketjua kuten masentunut.

Ja av-palsta ainoa ajanviete kun ei muuhun kykene

🥺

Vierailija
78/84 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse toimin ehkä paremmin masennuksessa, vaikka joillain menee toisinpäin. Esimerkkinä: ahdistuneena en välttämättä pysty vastaamaan puhelimeen kun ahdistaa sekin niin paljon. Masentuneena millään ei tunnu olevan väliä, joten ei hermostuta vastata puhelimeen. Sama vaikka ulos menon suhteen.

Fyysisiä oireita esim puhelimesta?

Vierailija
79/84 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taistele tai pakene oireita.

Adrenaliini nousee päähän.

Heikottaa ja huimaa.

Aivosumu.

Lihaskankeus.

Jännittynyt olo.

Hikoilu ja kuumotus.

Vierailija
80/84 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus on kyllä kamala. Koko kroppa on koko ajan hälytys tilassa. Mulla fyysisenä oireina rytmihäiriöt, nopea syke, migreenit, huimaus, heikotus, uupumus..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi