Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies nöyryytti ja nolasi kavereiden edessä

Vierailija
12.02.2019 |

Lähdimme istumaan iltaa erään miehen kaverin luo muiden hänen kavereidensa kanssa, joista osan minäkin tunnen jotenkuten. Olen vuosia kärsinyt sosiaalisten tilanteiden pelosta ja tämän vuoksi saatan ahdistua kovastikin etenkin minulle tuntemattomampien seurassa. Halusin kuitenkin lähteä, sillä tiesin että se oli miehelle tärkeää enkä halunnut jäädä yksin kotiin kyhjöttämään.

Illan edetessä mies oli ehtinyt nauttia muutaman oluen, en laskenut kuinka monta. Miehestä tulee humalassa joskus tavallista herkempi, mutta ikinä aikaisemmin hän ei ole käyttäytynyt näin. Jutteli ensinnäkin lähinnä vain kavereidensa kanssa ja tunsin oloni ulkopuoliseksi, mutta päätin olla välittämättä ja yritin parhaani mukaan olla jutussa mukana.

Keskustelu ajautui jossain vaiheessa miehen erään miespuolisen kaverin entiseen suhteeseen, lähinnä ex-naiseen. Heitin mielestäni ihan hyvän kommentin keskustelun lomassa jolle miehen kaveri nauroi ivallisesti ja v*ttuili takaisin. Kiusaannuin silminnähden tuosta, mieheni vaan nauroi mukana. :/

Hetkeä myöhemmin olimme kahdestaan sivummalla mieheni kanssa ja huomautin hänelle asiasta. Sanoin, että olisi ollut kiva jos hän olisi ottanut minut paremmin huomioon. Mies hermostui tuosta tavalla jolla ei ole koskaan ennen hermostunut ja sanoi minulle, että saisin luvan itse avata suuni jos kerran haluan. Olisin varmasti tehnytkin niin, jos en kärsisi sosiaalisten tilanteiden pelosta ja paniikkihäiriöstä. Olisin vain toivonut hieman enemmän ymmärrystä ja kannustusta mieheltä.

Muut seurasivat kuistille perässä jolloin mies kääntyi muiden suuntaan kuin ei mitään olisi tapahtunut ja alkoi heittämään läppää. Minusta tuntui, että alan pian itkemään joten siirryin hieman kauemmas seisomaan. Itkin hetken ja yritin kerätä itseni, tunsin vaan oloni todella nöyryytetyksi ja yksinäiseksi. Olin minulle ennestään tuntemattomassa paikassa, suurin osa ihmisistä oli minulle tuntemattomia ja mies jätti minut yksin itkemään ja jatkoi hauskanpitoa muiden kanssa kuin minua ei olisikaan. Miehen ystävä tuli luokseni ja kysyi vointiani johon vastasin vain pärjääväni kyllä. Pian tuon jälkeen mies paineli muiden kanssa takaisin sisälle ja jäin yksin pihalle. En enää kehdannut mennä perässä sisälle ja koin oloni niin loukatuksi että päätin lähteä kävelemään kotiin.

Odotin koko illan mieheltä jonkinlaista viestiä tai soittoa, mutta ilmeisesti häntä ei kiinnostanut ollenkaan se, että olin vain hävinnyt paikalta. Kun viimein tuli kotiin yöllä aivan totaalisen humalassa, haukkui minut ja uhkasi erolla. No, ehkä ero sitten oikeasti onkin oikea vaihtoehto tässä kohtaa. Minulla on todella loukattu olo. Ylireagoinko vai loukkaannuinko mielestänne ihan syystä? Anteeksi pitkästä ja sekavasta tekstistä. Halusin vaan avautua jonnekin. :(

Kommentit (384)

Vierailija
81/384 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, mitä sen miehen olisi pitänyt lohduttaa, kun käyty keskustelu oli ihan normaalia? Ehkä miesystävä hermostui, kun vaadit suojelua ja kannustusta normaaliin keskusteluun.

Silloin mies on väärä, koska kumppanin tulee ymmärtää toisen ongelmakohtia ja kannustaa ja auttaa niissä, ei lyödä toista maahan. Jos AP:lle normaali keskustelu on hankalaa juurikin mainitsemiensa ongelmien takia ja mies luultavasti niistä tietää, olisi hänen tehtävä kumppanina tukea ja auttaa keskusteluun mukaan, ei jättää siitä ulkopuolelle. 

Jotain realismia nyt, tässä on kyseessä parikymppiset pojat kaljoineen... 

Parikymppinen ei ole poika ja vaikka kaljaa ottaisikin, pitäisi silti osata käyttäytyä edes jotenkin. Jos ei osaa, ei kannata juoda. Juntit.

Vierailija
82/384 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää mikä se mielestäsi hyvä kommentti oli, jotenkin tuntuu siltä että kommenttisi ei ollut ihan asiallinen ja nyt sitten pitää loukkantua kun vastaan sanottiin.

Miehen kaveri kertoi exästään joka jatkuvasti soitteli, laittoi viestiä perään ja häiriköi. Sanoin siihen, että eikö olisi hyvä idea alkuun estää numero. Nauroi siihen ja sanoi ettei se mitään auta. Oliko tuo sitten mielestänne minulta epäasiallinen kommentti? Ap

Et voi olla tosissasi! Tämäkö on mielestäsi vit.tuilua? Ja kun miehesi nauraa tuolle asialle niin se on nöyryyttämistä ja nolaamista? Kun tuollaiselle nauretaan niin siinä nauretaan sille hullulle eksälle, ei sinun kommentille.

Ihan ymmärrettävää mieheltä hermostua kun pilaat hänen odottamansa illan tuollaisen takia. 

Porukka alkoi nauraa vasta siinä kohtaa, kun kaveri vastasi kommenttiini ja nauroi sille. Siitä voi päätellä, etteivät nauraneet exälle vaan minun ilmeisesti typerälle kommentilleni siitä, että kannattaisi estää exän numero jos kerran häiriköi. Ap

Ei vaan juuri toisinpäin. "Ei se mitään auta (...koska ex on niin sekopää)" Nauravat sille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/384 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa itsesi vuoksi, että olet turvassa. Tuntuu että joku toinen mies on parempi sinulle. Ei ole ok että hän tulee humalassa ja haukkuu, ei se tuohon lopu. Lisäksi miehen kaveriporukka ei kuulosta hyvältä, älä tapaa heitä.

Vierailija
84/384 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin ylireagoit. Ja sitten aloit turhaan itkemään ja lähdit mitään sanomatta kotiin. Ihan turhaa draamaa. Voit vaan kuvitella kuinka miehen kaverit suhtautui tuollaiseen vainoharhaiseen märinään.

Mies taas kohteli sinua törkeästi kun tuli kotiin kännissä, vihaisena ja pettyneenä.

Ette sovi yhteen.

Vierailija
85/384 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole mikään pikkutyttö jota poikaystäväsi pitää palvella vaikka nolaat hänet häipymällä. Käyttäydyit itsekin törkeästi.

Vierailija
86/384 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää mikä se mielestäsi hyvä kommentti oli, jotenkin tuntuu siltä että kommenttisi ei ollut ihan asiallinen ja nyt sitten pitää loukkantua kun vastaan sanottiin.

Miehen kaveri kertoi exästään joka jatkuvasti soitteli, laittoi viestiä perään ja häiriköi. Sanoin siihen, että eikö olisi hyvä idea alkuun estää numero. Nauroi siihen ja sanoi ettei se mitään auta. Oliko tuo sitten mielestänne minulta epäasiallinen kommentti? Ap

Et voi olla tosissasi! Tämäkö on mielestäsi vit.tuilua? Ja kun miehesi nauraa tuolle asialle niin se on nöyryyttämistä ja nolaamista? Kun tuollaiselle nauretaan niin siinä nauretaan sille hullulle eksälle, ei sinun kommentille.

Ihan ymmärrettävää mieheltä hermostua kun pilaat hänen odottamansa illan tuollaisen takia. 

Se oli mielestäni nöyryyttävää, kuinka mies jätti pihalle yksin ja paineli sisälle jatkamaan iltaa. Parasta tässä oli se, että miehen kaveri oli se joka tuli kysymään olenko ok, eikä oma kumppani vaikka hänenhän se olisi kuulunut olla. Ap

Vierailija
87/384 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin kerron mielipiteeni, eli kyllähän sä ylireagoit. Mä en millääntavalla saa tuosta miehes kaverin kommentista v...uilua, miten ihmeessä sä sen niin ajattelit? Ja luulen ettei sulle ole kukaan ivallisesti nauranut. Sä jännität varmaan kaikkia tilanteita niin tuhottomasti että kaikkien normikin käytös vääristyy sun silmissä. (Puhumpa kokemuksesta, nuorena olin aika "vaikea" tapaus).

Eihän se nyt hienoa käytöstä mieheltäs ollut jos se yöllä raivosi sulle, mutta ei sultakaan fiksua ollut lähteä kälppimään kotiin sanomatta muille mitään. Ja olisi mukava kuulla tästäkin sekä miehes että sen kaverien versiot.

Sinun mielestäsi olisi pitänyt tuntemattomassa paikassa marssia toisen taloon sisään sen jälkeen kun mies on juuri jättänyt yksin pihalle? Ei, kyllä se olisi ollut miehen tehtävä tulla pyytämään mukaan porukkaan. 

No kyllä ap olisi voinut mennä muiden mukana sisälle, miksi sitä oisi pitänyt sinne pihalle jäädä maanittelemaan. Kuulostan kovalta mutta ehkä ap on omassa jännityksessään ihminen joka odottaa aina lohtua ja huomiota kun kokee asiat (ehkä) aivan päin honkia. Se käy aikaamyöten aika raskaaksi selitellä ja hyssytellä kun toinen kaipaa jatkuvaa huomiota omassa epävarmuudessaan.

Jotain apua ap tarvitsee että pääsee noista sosiaalisten tilanteiden pelosta ja kasvaa normaalin terveitsetuntoiseksi ihmiseksi. Se onnistuu mutta vaatii ponnisteluja ja halua.

Vierailija
88/384 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole mikään pikkutyttö jota poikaystäväsi pitää palvella vaikka nolaat hänet häipymällä. Käyttäydyit itsekin törkeästi.

On aivan oikein häipyä paikalta, jos mies ensin häipyy paikalta ja jättää tuntemattomassa paikassa toisen yksinään pihalle kun tietää tämän sosiaalisten tilanteiden pelosta. 

Vierailija
89/384 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porukka alkoi nauraa vasta siinä kohtaa, kun kaveri vastasi kommenttiini ja nauroi sille. Siitä voi päätellä, etteivät nauraneet exälle vaan minun ilmeisesti typerälle kommentilleni siitä, että kannattaisi estää exän numero jos kerran häiriköi. Ap

Joskus vitsi tavallaan "laukeaa" kun yksi sanoo ääneen sen ajatuksen joka on kaikkien päässä sillä hetkellä. Mutta kaikella rakkaudella, sinuna välttelisin miesporukoissa hengailua ainakin seuraavat 15 vuotta, ehkä ikuisesti. Miehillä ei ole sellaista "otetaan kaikki leikkiin ja huolehditaan että kaikki viihtyy" -mentaliteettia, vaan jokainen lunastaa sen oman paikkansa tilanteessa. Ei sillä, ei niitä varmaankaan olisi haitannut että hengaat taustalla hieman tuppisuuna ja varmaankin jokainen olisi jopa tajunnut sen, että olet ehkä hieman hermostunut vieraassa seurassa. Mutta miesten kesken meno on toisinaan hieman karkeampaa, eikä siis naisia kohtaan, vaan ihan kaikkia. Jos on oikein hauras kukkanen, niin sitä ei välttämättä kestä.

Vierailija
90/384 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin sinä se ap nolasit miehen olemalla täysin sekopäinen herkkis. 

Mies taas käyttäytyi kuin mulkero kun tuli kotiin. Molemmat mokasi.

Vierailija
91/384 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että et sanonut mitään kielii enemmän siitä, että halusit että sun perään tullaan pyytämään anteeksi. Kokeilit siis valtaasi. Joka on aika teinimäistä, jopa lapsellista. Poikaystäväsi oli siinä aikuisempi, että ei langennut tähän pikku temppuusi.

Varsinkin jos on kokemusta tuollaisista naisista niin tietää, että se draama ei tule koskaan loppumaan. Se on aina sinä sinä sinä - joten hän teki päätöksen erosta. Olet vielä liian epäkypsä suhteeseen. Erotkaa.

Vierailija
92/384 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 45v ja olen kohdannut noita toisille naureskelevia "jätkäporukoita" kaiken ikäisiä. Ensimmäiset kohtaamiset nuorempana oli hämmentäviä, mutta kun ihmistyypin oppii tuntemaan, niin osaa suhtautua niihin oikein. Lohdutuksena voin sanoa, että kukaan ei ole "turvassa" näiltä: mitä kiltimpi ihminen on, sitä varmemmin yrittävät iskeä.

Miehesi on törppö, vaihtoon!

Vierailija
93/384 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut ihan samanlainen aloitus aikaisemmin, ehkä vuosi tai pari sitten. Otsikko vaan oli eri, koitin googlettaa mutta en löytynyt. Löytäisköhän tai muistaako kukaan?

Vierailija
94/384 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinä nolasit miehesi lähtemällä mitään sanomatta kotiin. Tosi noloa käytöstä sulta.

N24

Vierailija
95/384 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä itsekään tykkäisi tuollaisesta, että puoliso järjestää jonkun mökötysloukkaantumisdraamakohtauksen kesken illanvieton ja sitä pitäisi selvitellä kahden kesken puoli-iltaa jossain takahuoneessa.

Ei ole kivaa pilata omas tai muiden iltaa jollain turhalla murjotuksella.

Vierailija
96/384 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aikuinen ihminen ja sinun pitäisi kestää normaalia jutustelua ja nauruakin. Ei pidä ottaa kaikkea niin vakavasti ja ylianalysoida.

Ei ollut mitään syytä itkeä. Sinulla on sosiaalisissa taidoissa parantamisen varaa. Takaisin sisällä olisit voinut mennä itsekin ilman mitään maanittelua ja hyysäämistä. Törkeää poistua paikalta mitään sanomatta.

Odotit mieheltä ja kavereilta jotain ihme erikoiskohtelua ja loukkaannuit kun ketään ei kiinnostanut.

Miehellä keitti yli tuo koko tilanteen ja sinun järjettömyytesi. Mies teki väärin kun alkoi räyhätä.

Vierailija
97/384 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka nuori miehiä, viimeisin mitä he ymmärtävät, saati haluavat olla tilanteessa on nainen joka itkee. Ymmärrän täysin ap:n poikaystävän ”pakenemisreaktion” ja se ei tarkoita sitä, että aloittajaa ei olisi kohdeltu ikävästi. Tarkoittaa, että pari ei yksinkertaisesti sovi yhteen.

Vierailija
98/384 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sosiaalisesti vähän kömpelö, lievä paniikkihäiriö ja sos.tilanteiden pelko ja minunkin mielestäni ap reaktio itkuineen ja pois lähtö oli aivan ylireagointia ja odotukset miehen paapomisesta ihan liian kovat.

Ap ei edes yrittänyt selvitä tilanteesta vaan vieritti vastuun miehelle joka ei varmasti edes tajunnut mitä tapahtuu ja mikä nyt mättää. Tuollainen epävarma ja epävakaa käytös on miehille todellinen turn off.

Saa olla herkkä, ujo ja erikoinenkin mutta ei tahallaan vaikea.

Vierailija
99/384 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sosiaalisesti vähän kömpelö, lievä paniikkihäiriö ja sos.tilanteiden pelko ja minunkin mielestäni ap reaktio itkuineen ja pois lähtö oli aivan ylireagointia ja odotukset miehen paapomisesta ihan liian kovat.

Ap ei edes yrittänyt selvitä tilanteesta vaan vieritti vastuun miehelle joka ei varmasti edes tajunnut mitä tapahtuu ja mikä nyt mättää. Tuollainen epävarma ja epävakaa käytös on miehille todellinen turn off.

Saa olla herkkä, ujo ja erikoinenkin mutta ei tahallaan vaikea.

Se, että kärsii jostakin häiriöstä, ei ole sitä että olisi tahallaan vaikea. 

Vierailija
100/384 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis lähdit sanomatta ja selittämättä, ja nolasit miehen näin? Ja jäit vielä lapsellisena odottamaan että mies kysyy sinulta että voi voi voi mikä tuli? Se olisi ollut sun homma kertoa miksi lähdit. Muista että sinä lähdit sanomatta, sinä aiheutit miehelle hankalan tilanteen (varmaan aika nolonkin?) etkä edes kertonut, miksi.

Ehkä sä olet vaan liian herkkä? Usko pois, se ei ole miehesi vika. Ei kukaan voi kulkea munankuorilla koko ajan ja vaikka tietäisin, että joku on herkkä ja osaisin huomioida sen niin tuo käytös olisi vaan läpitörkeää - lähteä nyt sanomatta mitään.

Ja erityisprinsessapisteet siitä, että sinä aiheutat draamaa ja odotat että MIES selvittää sen. Olet aikuinen ihminen, jos loukkaannut niin lähetä edes viesti äläkä jää odottamaan jotain prinssiä anteeksipyytämään ja kiukuttele vielä päälle kun sitä ei tule.

Niele tunteesi ja pyydä mieheltä anteeksi että lähdit.

Ei AP:n tarvitse pyytää anteeksi, koska mies oli se joka nolosti jätti hänet pihalle kun paineli itse sisälle pitämään kivaa. Joskin AP ehkä ylireagoi, olisi miehen kuulunut jäädä selvittämään tilanne eikä paeta paikalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä