Mies nöyryytti ja nolasi kavereiden edessä
Lähdimme istumaan iltaa erään miehen kaverin luo muiden hänen kavereidensa kanssa, joista osan minäkin tunnen jotenkuten. Olen vuosia kärsinyt sosiaalisten tilanteiden pelosta ja tämän vuoksi saatan ahdistua kovastikin etenkin minulle tuntemattomampien seurassa. Halusin kuitenkin lähteä, sillä tiesin että se oli miehelle tärkeää enkä halunnut jäädä yksin kotiin kyhjöttämään.
Illan edetessä mies oli ehtinyt nauttia muutaman oluen, en laskenut kuinka monta. Miehestä tulee humalassa joskus tavallista herkempi, mutta ikinä aikaisemmin hän ei ole käyttäytynyt näin. Jutteli ensinnäkin lähinnä vain kavereidensa kanssa ja tunsin oloni ulkopuoliseksi, mutta päätin olla välittämättä ja yritin parhaani mukaan olla jutussa mukana.
Keskustelu ajautui jossain vaiheessa miehen erään miespuolisen kaverin entiseen suhteeseen, lähinnä ex-naiseen. Heitin mielestäni ihan hyvän kommentin keskustelun lomassa jolle miehen kaveri nauroi ivallisesti ja v*ttuili takaisin. Kiusaannuin silminnähden tuosta, mieheni vaan nauroi mukana. :/
Hetkeä myöhemmin olimme kahdestaan sivummalla mieheni kanssa ja huomautin hänelle asiasta. Sanoin, että olisi ollut kiva jos hän olisi ottanut minut paremmin huomioon. Mies hermostui tuosta tavalla jolla ei ole koskaan ennen hermostunut ja sanoi minulle, että saisin luvan itse avata suuni jos kerran haluan. Olisin varmasti tehnytkin niin, jos en kärsisi sosiaalisten tilanteiden pelosta ja paniikkihäiriöstä. Olisin vain toivonut hieman enemmän ymmärrystä ja kannustusta mieheltä.
Muut seurasivat kuistille perässä jolloin mies kääntyi muiden suuntaan kuin ei mitään olisi tapahtunut ja alkoi heittämään läppää. Minusta tuntui, että alan pian itkemään joten siirryin hieman kauemmas seisomaan. Itkin hetken ja yritin kerätä itseni, tunsin vaan oloni todella nöyryytetyksi ja yksinäiseksi. Olin minulle ennestään tuntemattomassa paikassa, suurin osa ihmisistä oli minulle tuntemattomia ja mies jätti minut yksin itkemään ja jatkoi hauskanpitoa muiden kanssa kuin minua ei olisikaan. Miehen ystävä tuli luokseni ja kysyi vointiani johon vastasin vain pärjääväni kyllä. Pian tuon jälkeen mies paineli muiden kanssa takaisin sisälle ja jäin yksin pihalle. En enää kehdannut mennä perässä sisälle ja koin oloni niin loukatuksi että päätin lähteä kävelemään kotiin.
Odotin koko illan mieheltä jonkinlaista viestiä tai soittoa, mutta ilmeisesti häntä ei kiinnostanut ollenkaan se, että olin vain hävinnyt paikalta. Kun viimein tuli kotiin yöllä aivan totaalisen humalassa, haukkui minut ja uhkasi erolla. No, ehkä ero sitten oikeasti onkin oikea vaihtoehto tässä kohtaa. Minulla on todella loukattu olo. Ylireagoinko vai loukkaannuinko mielestänne ihan syystä? Anteeksi pitkästä ja sekavasta tekstistä. Halusin vaan avautua jonnekin. :(
Kommentit (384)
Uli uli uli.... minulle tuli paha mieli.
Kasvata itsetunto.
En minäkään kyllä kestäisi kumppanin draamailua ja nyyhkimistä tuommoisessa tilanteessa. Ja olen nainen! Miehen sijassa en jatkaisi suhdetta, eihän tuommoista kehtaa mukanaan laahata, joka pillahtelee itkuun. Sorry karkeuteni, mutta ehkä sinun pitää etsiä joku joka jaksaa uniikkia lumihiutaletta paremmin kuin tämä sun nykyinen miehesi. Ja toinen ehdotus: älä lähde noilla hermonpätkillä minnekään jätkäporukan joukkoon kaljalle.
Minä en kyllä ymmärrä vieläkään miten ap olisi halunnut miehen toimivan. Ap sanoi kommentin, kaveri ei ollut yhtä mieltä.. Ap loukkaantuu tyhjästä kun hänen jälkiviisastelunsa ei saanutkaan vastakaikua, ja miehen olisi pitänyt.. Niin mitä? Puolustaa apn kommenttia? Sanoa kavereille että älkää naurako? Hyvitellä aptä joka loukkaantui ihan tyhjästä? En aidosti ymmärrä näin naisenakaan mitä miehen olisi apn mielestä pitänyt tehdä.
Vierailija kirjoitti:
No ette kumpikaan kuulosta kovinkaan kypsiltä. Oletteko max 18v vai mitä hemmettiä?
Olemme nuoria aikuisia, yli 20 kumpikin. En siis ole mielestäsi kypsä koska kärsin paniikkihäiriöstä ja sosiaalisten tilanteiden pelosta ja loukkaannun kun mies käyttäytyy ikävästi? Ap
Vierailija kirjoitti:
Uli uli uli.... minulle tuli paha mieli.
Kasvata itsetunto.
Hitto että ihmiset osaa ihan oikeasti olla ilkeitä ja kamalia toisilleen. Ei ihme, että ihmiset voi pahoin tässä maailmassa kun sinun kaltaisia ilkeitä ihmisiä on joka puolella.
Älä kato tollasta enää. Toi miestyyppi tiedetään ja hyväksi se ei tule muuttumaan. Satutat vaan itteäs lisää, jos jäät. Ja mikä pahinta, mies ei edes tajua, että siinä on jotain vikaa. Älä ole tossu!
Vierailija kirjoitti:
En minäkään kyllä kestäisi kumppanin draamailua ja nyyhkimistä tuommoisessa tilanteessa. Ja olen nainen! Miehen sijassa en jatkaisi suhdetta, eihän tuommoista kehtaa mukanaan laahata, joka pillahtelee itkuun. Sorry karkeuteni, mutta ehkä sinun pitää etsiä joku joka jaksaa uniikkia lumihiutaletta paremmin kuin tämä sun nykyinen miehesi. Ja toinen ehdotus: älä lähde noilla hermonpätkillä minnekään jätkäporukan joukkoon kaljalle.
Mutta kestäisit miestä joka kohtelisi sinua kuten APn tapauksessa? Onneksi olkoon.
Mä en ymmärrä, mitä sen miehen olisi pitänyt lohduttaa, kun käyty keskustelu oli ihan normaalia? Ehkä miesystävä hermostui, kun vaadit suojelua ja kannustusta normaaliin keskusteluun.
Etsä voi paniikkihäiriölle tai sosiaalitilanteille minkään, kun tässä tilanteessa sun miehesi olisi pitänyt käyttäytyy toisinpäin eli ymmärtää sun ahdistuksen..
Ja sä et ansaitse tommosta miestä, joka ei hyväksy sun ahdistustasi.. ja kerroit mitä toivoit miehesi käyttäytyvän sua kohtaan eli huomioisi sua, niin sait miehesi suuttumaan.. kertoo aika paljon miehestä jos tommosesta loukkantuu.. mielummin jätä koko mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ette kumpikaan kuulosta kovinkaan kypsiltä. Oletteko max 18v vai mitä hemmettiä?
Olemme nuoria aikuisia, yli 20 kumpikin. En siis ole mielestäsi kypsä koska kärsin paniikkihäiriöstä ja sosiaalisten tilanteiden pelosta ja loukkaannun kun mies käyttäytyy ikävästi? Ap
Älä välitä Ap, ei ole mitenkään epätavallista olla vähän arka tossa iässä vähän vieraammassa porukassa. Tuut karaistumaan vielä ja varsinkin, kun löydät oikeasti kivoja ihmisiä. Toi porukka ei ole kiva ja poikaystäväs ei ole sun arvoinen. Se on kusipää.
Kaverit luonnollisesti ovat samankaltaisia.
Mäkin kerron mielipiteeni, eli kyllähän sä ylireagoit. Mä en millääntavalla saa tuosta miehes kaverin kommentista v...uilua, miten ihmeessä sä sen niin ajattelit? Ja luulen ettei sulle ole kukaan ivallisesti nauranut. Sä jännität varmaan kaikkia tilanteita niin tuhottomasti että kaikkien normikin käytös vääristyy sun silmissä. (Puhumpa kokemuksesta, nuorena olin aika "vaikea" tapaus).
Eihän se nyt hienoa käytöstä mieheltäs ollut jos se yöllä raivosi sulle, mutta ei sultakaan fiksua ollut lähteä kälppimään kotiin sanomatta muille mitään. Ja olisi mukava kuulla tästäkin sekä miehes että sen kaverien versiot.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kauniista sanoistasi. Puhutko tuolla tavalla kavereillesikin joilla on vaikeuksia tai jotka eivät ole kuten sinä? Tunteet ja niiden näyttäminen on ilmeisesti noloa mielestäsi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kestäisit miestä joka kohtelisi sinua kuten APn tapauksessa? Onneksi olkoon.
No en nyt kyllä tuosta pillahtaisi parkumaan kun ei tilanteessa mitään parkumista ole. Ja jos pillahtaisin niin olisin varmaan itse sitten niin naamat että en enää ymmärtäisi mistään mitään ja häpeäisin seuraavana päivänä ja pyytäisin anteeksi hölmöilyäni.
Minusta taas ap ei ole alkuunkaan herkkä. Mä luulen että tilanteeseen on aidosti liittynyt hyvin vähättelevä nauru tuosta kommentista.
Tiedän paljon äijäporukoita joissa naisen järkevät kommentit ohitetaan juuri noin. Alentavalla tavalla. Luulen että ap on taas hämmentynyt miesystävänsä alentavasta kohtelusta??? Onko näin?
Miesystävän välinpitämättömyys ap:n tunteita kohtaan keskustelun aikana taas kertoo jostakin... käytös kuulostaa alistamiselta!!
Se että ap ei ehkä valinnut parasta paikkaa ja aikaa kertoa tunteitaan on taas toinen juttu... mielestäni hän olisi voinut siirtää keskustelun seuraavaan päivään ja antaa asian olla sen illan.
Mutta jokatapauksessa mielestäni ap:n mies käytti surutta ap:n heikkoutta hyväkseen ja niin ei kuulu parisuhteessa tehdä.
Ap:nä lähtisin.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kerron mielipiteeni, eli kyllähän sä ylireagoit. Mä en millääntavalla saa tuosta miehes kaverin kommentista v...uilua, miten ihmeessä sä sen niin ajattelit? Ja luulen ettei sulle ole kukaan ivallisesti nauranut. Sä jännität varmaan kaikkia tilanteita niin tuhottomasti että kaikkien normikin käytös vääristyy sun silmissä. (Puhumpa kokemuksesta, nuorena olin aika "vaikea" tapaus).
Eihän se nyt hienoa käytöstä mieheltäs ollut jos se yöllä raivosi sulle, mutta ei sultakaan fiksua ollut lähteä kälppimään kotiin sanomatta muille mitään. Ja olisi mukava kuulla tästäkin sekä miehes että sen kaverien versiot.
Sinun mielestäsi olisi pitänyt tuntemattomassa paikassa marssia toisen taloon sisään sen jälkeen kun mies on juuri jättänyt yksin pihalle? Ei, kyllä se olisi ollut miehen tehtävä tulla pyytämään mukaan porukkaan.
No jatka ton unelmiesi prinssin kanssa joka nolasi sut, ei edes soittanut vaikka lähdit, ja haukkui sut pystyyn. Kerta tunnut puolustelevan sitä täälläkin. Hankkikaa meilellään 2-3 lasta tohon vielä niin jäät loppuiäkses loukkuun. Mä en oikeasti ymmärrä miten joiltain otetaan vastaan kaikkea skeidaa, koska itse olisin toiminut noin kumppania kohtaan olisin ollut jo ex. :D
Mutta voihan tää olla provo. Ei siinä.
Aapee heitti tuntemattomasta ihmisestä typerän kommentin, jolle ei naurettu, ja loukkaantui. Itse sinä itsesi nolasit, aapee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en nyt kyllä tuosta pillahtaisi parkumaan kun ei tilanteessa mitään parkumista ole. Ja jos pillahtaisin niin olisin varmaan itse sitten niin naamat että en enää ymmärtäisi mistään mitään ja häpeäisin seuraavana päivänä ja pyytäisin anteeksi hölmöilyäni.
Et näköjään ymmärrä, että kaikki eivät ole samanlaisia. Oletko koskaan kärsinyt sosiaalisten tilanteiden pelosta, kovasta epävarmuudesta tai paniikkihäiriöstä? Jos et, älä tule niistä kärsiville sanomaan, että pillahtaa itkuun turhasta.
Ehkä sitten ylireagoin. Sori, jos olin aloituksessa epäselvä, mutta eniten mieleni pahoitti se, miten mies käyttäytyi eli jätti minut yksin vieraassa paikassa ja vielä haukkui illan päätteeksi. Ap