Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäätkö kuolevasi koska Olli LIndholmkin kuoli?

Vierailija
12.02.2019 |

Itselle ainakin tuli sellainen olo, että kunpa kuolema ei tulisi vielä. Mut alkoi pelottaa.

T: Mies, 52 v

Kommentit (162)

Vierailija
141/162 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 56v mies. En pelkää kuolemaa. Lindholm kuoli tupakan seurauksena. Itse en ole koskaan polttanut.

Eiköhän tuon äkkilähdön takana ole ne turhankin vauhdikkaat vuodet, jotka ovat jättäneet jälkensä elimistöön vaikka on ollutkin monta vuotta korkki kiinni.  Kun on seurannut tuota Suomen vanhusten hoidon tilaa, niin eipä halua jäädä Esperin tai Attendonkaan armoille niin pitkään kuin muisti ja kroppa pelaa.

Vierailija
142/162 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ikä tämä vähän yli 50v on kun kuolema korjaa porukkaa aika paljon?

Kaveri kuoli vähän yli 50v eli normaalia elämää, liikkui, ei ylipainoa, yöllä nukkuessa kuollut.

Toinen kaveri vähän yli 50v haimasyöpä.

Kaverin isä löytyi kuolleena lenkkipolulta, vähän yli 50v.

Setä hirttäytyi.

Nykänen, lindholm.

Tuossa ei ole mitään ihmeellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/162 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää kuolemaa, koska tiedän pääseväni taivaaseen. 

N49

Ihmisellä on tasan yksi elämä käytettävissä. Kun me olemme läsnä, kuolemaa ei ole, ja kun kuolema on läsnä, meitä ei ole.

Vierailija
144/162 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N49

Siellä jumalan l.uvan kanssa r.aiskaat nuoria neitseitä, niin että veri lentää

A L llah Agb ar

Häh? Ei oikea taivas ole tuollainen - siellä ei tehdä kenellekään mitään pahaa, vaan siellä vallitsee Rakkaus, Hyvyys ja syvä Rauha, Loputon Onni ja Autuus ja kaikki Hyvä, mitä vain Hyvä Jumala pystyy luomaan.

Kuulostaa tylsältä

Saako Matti viinaa ..siellä taivaassa?

Jeesus tarjoilee viiniä..kova juoppo kun oli

Jeesus ei ollut juoppo

Jeesuksen ENSIMMÄINEN ihme oli veden muuttaminen viiniksi, kun bileistä loppui viina kesken

Tokihan tuo oli Jeesuksen eka ihme, ei se tee hänestä juoppoa mitenkään.

Vierailija
145/162 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon että nämä kuolemat saisi ihmiset ajattelemaan omaa kuolemaansa, ja ennen kaikkea sitä, missä haluavat viettää iäisyytensä.

Kukaan ei tiedä milloin kuolee, siispä kannattaa olla aina tilit selvinä Yläkerran Isännän kanssa =) Ainoa kysymys: kelpaako Jeesus, vaiko eikö Jeesus kelpaa.

Mikä ihme siinä on että uskovaiset on ensimmäisenä ivallisena maukumassa näitä juttujaan?

Tästä on ivallisuus kaukana - olemme itse saaneet kokea Jumalan, Jeesuksen suuren hyvyyden ja pelastusvarmuuden ja haluamme sitä samaa hyvyyttä teille kaikille! <3 <3 <3

Pitäiskö teidän pysyä niissä omissa piireissä ja jättää muut rauhaan. Kokematta sitä tuskin ymmärtää ja hyvin useat meistä, jotka olemme nähneet elämästä varjopuolia ja epäreiluutta, ärsyynnymme uskonnollisesta ihkutuksesta.

Mitä ihmettä, luuletko ettei uskovaiset ole nähneet elämästä varjopuolia ja epäreiluutta?! Justiinsa samoja asioita täällä tapahtuu, oli uskossa tai ei. Itsellekin tullut niitä hyvin paljon vastaan elämän aikana, ei usko niitä estä. Tietenkään, eikä kuulukaan estää.

Vierailija
146/162 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olli fani kirjoitti:

Jo 33 vuotta uskossa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N49

A L llah Agb ar

Häh? Ei oikea taivas ole tuollainen - siellä ei tehdä kenellekään mitään pahaa, vaan siellä vallitsee Rakkaus, Hyvyys ja syvä Rauha, Loputon Onni ja Autuus ja kaikki Hyvä, mitä vain Hyvä Jumala pystyy luomaan.

Oletko käynyt. Vai mistä tiedät?

Olen kokenut nämä kaikki tunteet itsessäni enemmän kuin voimakkaana ja niin monta kertaa - niin usein olen itkenyt ilosta Jumalan läsnäolossa eikä Hän ole ikinä jättänyt minua pulaan -  ei koskaan.

Näitä asioita on hyvin vaikea kertoa ihmiselle, joka ei ole näitä koskaan kokenut - mutta suosittelen todellakin, kuten Raamattu sanoo: Maistakaa ja katsokaa, miten hyvä Herra on!

Ja Raamattu lupaa näiden hyvien asioiden tapahtuvan siellä taivaassa.

Joutuuko Olli h.elvettiin?

Kukaan ihminen ei tiedä mihin toinen joutuu, Jumala näkee ihmisen sielun tilan.

Vierailija
147/162 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N49

A L llah Agb ar

Olen kokenut nämä kaikki tunteet itsessäni enemmän kuin voimakkaana ja niin monta kertaa - niin usein olen itkenyt ilosta Jumalan läsnäolossa eikä Hän ole ikinä jättänyt minua pulaan -  ei koskaan.

Näitä asioita on hyvin vaikea kertoa ihmiselle, joka ei ole näitä koskaan kokenut - mutta suosittelen todellakin, kuten Raamattu sanoo: Maistakaa ja katsokaa, miten hyvä Herra on!

Edelleen toistan, vastaa kysymykseeni aiemmilta sivuilta. Miksi uskovainen läheiseni joutuu kärsimään jos herra on niin hyvä? Miksi hän poimii vain tietyt joille elämä on ihanaa?

Elämä täällä kuolemanvarjon laaksossa on meille kaikille välillä yhtä kärsimystä enemmän tai vähemmän, niin kärsi Jeesuskin valtavasti täällä maan päällä eläessään ja kuolleessaan ristillä meidän kaikkien puolesta. 

Vähän ristiriitaista, ottaen huomioon ettei jumala koskaan jätä pulaan.

Elämä on kärsimystä, oli uskossa tai ei. Ero on siinä, että kärsiikö Jumalan kanssa vai yksin.

Vierailija
148/162 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ole vielä ajankohtaista.

Vierailija
149/162 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N49

A L llah Agb ar

Edelleen toistan, vastaa kysymykseeni aiemmilta sivuilta. Miksi uskovainen läheiseni joutuu kärsimään jos herra on niin hyvä? Miksi hän poimii vain tietyt joille elämä on ihanaa?

Elämä täällä kuolemanvarjon laaksossa on meille kaikille välillä yhtä kärsimystä enemmän tai vähemmän, niin kärsi Jeesuskin valtavasti täällä maan päällä eläessään ja kuolleessaan ristillä meidän kaikkien puolesta. 

Ei jätäkään, vaan auttaa ajallaan, muttei jätä pulaan. Nämä asiat eivät ole mustavalkoisia, kuten ei ole Kaikkivaltiaskaan. Ymmärrät kaiken vasta sitten, kun tulet uskoon, silloin ihminen muuttuu pikku hiljaa kokonaan aina vaan paremmaksi ja paremmaksi ja pahat tavat jäävät.

Paremmaksi ihminen ei muutu uskon myötä, säilyy omana raadollisena itsenään. Vasta taivaassa ei enää ole syntiä.

Vierailija
150/162 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N49

A L llah Agb ar

Ei jätäkään, vaan auttaa ajallaan, muttei jätä pulaan. Nämä asiat eivät ole mustavalkoisia, kuten ei ole Kaikkivaltiaskaan. Ymmärrät kaiken vasta sitten, kun tulet uskoon, silloin ihminen muuttuu pikku hiljaa kokonaan aina vaan paremmaksi ja paremmaksi ja pahat tavat jäävät.

Joo ei ole pelkoa siitä. Sen verran olen nähnyt ettei jaksa uskoa satuihin.

Jaa, minäkin nähnyt paljon, etenkin ihmisen pahuutta. Juuri siksi uskon Jeesukseen.

Vierailija
151/162 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet jotka pelkää lääkäriä, syövät mitä sattuu, ainoa vihannes on HK:n lenkki, eivät juuri liiku kun jääkaapin ja tv:n väliä. Ottavat pohjanmaan kautta pari kertaa viikossa. Onko nykyään edes olemassa enään tuollaisia mihiä? Hmmm, jos vaihtaa vaimon nuoreen naiseen ja täytyy napata välillä pieni sininen. 

Vierailija
152/162 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon että nämä kuolemat saisi ihmiset ajattelemaan omaa kuolemaansa, ja ennen kaikkea sitä, missä haluavat viettää iäisyytensä.

Kukaan ei tiedä milloin kuolee, siispä kannattaa olla aina tilit selvinä Yläkerran Isännän kanssa =) Ainoa kysymys: kelpaako Jeesus, vaiko eikö Jeesus kelpaa.

Tarttis varmaan enstex valita Isäntä sieltä yläkerrasta?

Ei siellä yläkerrassa ole muita isäntiä, kuin Kaikkivaltias kolmiyhteinen Jumala: Isä; Poika Jeesus ja Pyhä Henki on vielä täällä uskovissa maan päällä, mutta kun uskovat temmataan, koko kolminaisuus on silloin ylhäällä ja täällä alkaa saa.tanan eli antikristuksen kauhuajat.

Miten sitten suuri osa maailman väestöstä uskoo muihin isäntiin? Mistä tiedät oman uskosi olevan se one and only?

Koska Hän on muuttanut koko elämäni niin hyväksi ja koen Hänen läsnäolonsa niin voimakkaasti. Hän puhuu minulle ihania asioita ja auttaa kaikissa asioissa, se on niin ihmeellistä tämä elämä Hänen kanssaan. Välillä, vaikka on tosi vaikeaa, Hän auttaa kaikessa ja on aina kanssani. Jeesus ❤

Aika vaikeaa kuvitella että Jeesuksesi auttaa ihmistä täällä hyvinvointivaltiossa pikkuasioissa ja puhuu sinulle. Miksi Jeesus ei auta kärsiviä ihmisiä maailmalla, auta kodittomia, sodan keskellä eläviä, nälkäisiä, hyväksikäytettyjä, sairaita jne. Aika ikävä tyyppi jos jo valmiiksi hyväosaista auttaa ja on läsnä mutta viis välittää kärsivistä. Varsinkin jos se kärsivä ei ole kuullutkaan krist. Jumalasta tai Jeesuksesta, kärsiköön kun ei palvo. Ootko varma ettet kärsi harhaisesta skitsofreniasta kun kuulet ääniä?

Evankeliumi on kerrottu ja sitä kerrotaan kaikkialle maailmaan face-to - face sekä myös tv:n ja internetin kautta varsinkin niihin maihin, joissa ei saa evankeliumia kertoa.

Jeesus on jopa ilmestynyt itse erittäin monelle ei-uskovalle ja ovat siten pelastuneet mm. muslimimaissa, jossa ovat etsineet kristityn käsiinsä ja pyytäneet "kirkkaan miehen" kirjaa itselleen eli Raamattua.

Meitä kristittyjä on toista miljardia, niin että olemmekö kaikki mielestäsi skitsofreenisiä???

Tavallaan uskonto on kuin sairaus, tarttuva virus:

"Uskonto ei siis ole filosofinen näkemys. Se ei ole rationaalinen oppijärjestelmä. Mutta se on jokin, joka eittämättä pesii aivoissamme. Vaikka emme tarkasti osaa sanoa, mitä se on, voimme kuitenkin yrittää kuvailla sen toiminnallista ulottuvuutta analogioiden avulla. Ja paras analogia uskonnolle on tämä: usko on viruksen aiheuttama oireyhtymä. Se on eräänlainen mielen tauti. Ja vakava sellainen: uskonto on miljardit ihmiset tartuttanut pandemia."

"Analogia virukseen on uskonnon kohdalla erityisen osuva, sillä usko tarttuu pyytämättä ja ilman harkintaa. Fysiologisen viruksen sijasta uskonto tosin on psykologisen todellisuuden virus, tai oikeastaan kimppu viruksia, meemejä."

Kari Enqvist, kuoleman ja unohtamisen aikakirjat

Vierailija
153/162 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä yläkerrassa ole muita isäntiä, kuin Kaikkivaltias kolmiyhteinen Jumala: Isä; Poika Jeesus ja Pyhä Henki on vielä täällä uskovissa maan päällä, mutta kun uskovat temmataan, koko kolminaisuus on silloin ylhäällä ja täällä alkaa saa.tanan eli antikristuksen kauhuajat.

Miten sitten suuri osa maailman väestöstä uskoo muihin isäntiin? Mistä tiedät oman uskosi olevan se one and only?

Koska Hän on muuttanut koko elämäni niin hyväksi ja koen Hänen läsnäolonsa niin voimakkaasti. Hän puhuu minulle ihania asioita ja auttaa kaikissa asioissa, se on niin ihmeellistä tämä elämä Hänen kanssaan. Välillä, vaikka on tosi vaikeaa, Hän auttaa kaikessa ja on aina kanssani. Jeesus ❤

Aika vaikeaa kuvitella että Jeesuksesi auttaa ihmistä täällä hyvinvointivaltiossa pikkuasioissa ja puhuu sinulle. Miksi Jeesus ei auta kärsiviä ihmisiä maailmalla, auta kodittomia, sodan keskellä eläviä, nälkäisiä, hyväksikäytettyjä, sairaita jne. Aika ikävä tyyppi jos jo valmiiksi hyväosaista auttaa ja on läsnä mutta viis välittää kärsivistä. Varsinkin jos se kärsivä ei ole kuullutkaan krist. Jumalasta tai Jeesuksesta, kärsiköön kun ei palvo. Ootko varma ettet kärsi harhaisesta skitsofreniasta kun kuulet ääniä?

Meidän kädet on Jumalan kädet. Miten paljon autat itse köyhissä oloissa eläviä? Jumala välittää jokaisesta, kaikkialla. 

Jumalan ääni on tosiaankin eri asia kuin skitsofrenia.

Vierailija
154/162 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N49

A L llah Agb ar

Kuulostaa tylsältä

Saako Matti viinaa ..siellä taivaassa?

Uskoiko Matti Jeesukseen?

Elämän hedelmät ei siitä puhu, mutta saattoihan henkäistä viimeisiksi sanoikseen:

Jeesus anna anteeksi ja pelasta minut.

Silloin hän pelastui viime hetkellä, kuten ryöväri ristillä.

Alkoholismi on sairaus, jonka hedelmät on kaikkea muuta kuin sitä mitä Jumala tahtoo :/  Mutta uskon kyllä, että Matti henkäisi viime töikseen juuri noin kuten sanoit.

Vierailija
155/162 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on tullut mietittyä, että elämä voi päättyä piankin. Olen sellainen sitku-ihminen, sitten kun on rahaa, sitten kun on aikaa, sitten kun olen siivonnut ullakon, sitten kun olen lomalla jne. Edellisen kerran vastaava herätys tuli kun isäni kuoli, kuten Matti ja Olli, hyväkuntoisena, 60-vuotiaana täysin yllättäen sydänkohtaukseen. Mutta silloin mulla oli pieni vauva ja elämän jatkuminen oli ihan konkreettisesti siinä silmien edessä.

Nyt oikeasti olen viime ajat miettinyt, että ei kannata kaikkea lykätä vaan parempaan hetkeen. Tämä pohtiminen oikeastaan alkoi jo Hanna-Riikka Siitosen kuolemasta, sitten tuli Avicii (tosin omankäden kautta), yksi läheiseni kuoli ja nyt ihan lähiaikoina Sari Seppälä sekä Matti ja Olli. Kuolema tuntuu olevan kokoajan läsnä. Onneksi hyvä ystäväni sai vauvan, eli jotain iloakin elämään.

Vierailija
156/162 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvaa pelossa jota esimerkiksi uskonnot tekee. Että jos lapsen pitää pelätä omaa tuhoutumista omien tekojen vuoksi se on hyvin vaarallista. Että jos lapsi joutuu pelkäämään "pahojen" tekojensa seurauksia se voi aiheuttaa myöhemmin paniikkihäiriötä, masennusta ja ahdistusta. Esimerkiksi Rantala ottaa helvetin olemassaolon minne joutuu jos ei noudata sääntöjä. Lapselle se voi olla kestämätön taakka. Herkille ja ajatteleville etenkin, sellaiset murtuu jos altistuu lapsena pelottaville asioille joita ei mieli kykene käsittelemään.

Ajatuksia tai kokemuksia?

Väärin ja kristinuskon vastaista on yhdistää teot ja taivas. ME emme itse pysty teoillamme koskaan ansaitsemaan taivaspaikkaa! Ja juuri SIKSI Jeesus tuli, koska me olemme pahoja tekoja ja ajatuksia täynnä. Hän täytti lain meidän puolestamme <3

Armo, siitä on oikeassa uskossa kyse. Aika sairas täytyy vanhemman olla, jos sanoo että kun teet väärin niin joudut helvettiin. Sinne joutuu, jos Jeesus ei kelpaa.

Mutta Jennat ja muut, ei ymmärrä kristinuskoa, ja ne vanhemmat jotka pelottelee kuuluu samaan sarjaan. Monet ei ole edes uskossa, kunhan vetoavat helvettiin kun eivät muutakaan keksi :(

Vierailija
157/162 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihanaa.

Onneksi auttaa just sua hyväosaisia eikä niitä köyhissä maissa asuvia rukoilevian perheitä.

Jeesus auttaa kaikkia, jotka Häntä rukoilevat.

Ikävä kyllä ns. köyhät maat ovat isla.milaisia, buddhalaisia, hinduja yms, jotka eivät Jeesusta tunne, vaan rukoilevat epäjumalia, joiden takana on itse saa.tana -  siitä ne kiroukset johtuvatkin. Tämä on faktaa, tajuathan tämän itsekin tässä valossa, tai ainakin sinun pitäisi tajuta.

Vai faktaa, no huh huh, keskiajallako elät? Jumalia ja saa.tanoita ei ole olemassa, kirouksista puhumattakaan. Surullista miten taikauskoa on vieläkin olemassa.

Vierailija
158/162 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Evankeliumi on kerrottu ja sitä kerrotaan kaikkialle maailmaan face-to - face sekä myös tv:n ja internetin kautta varsinkin niihin maihin, joissa ei saa evankeliumia kertoa.

Jeesus on jopa ilmestynyt itse erittäin monelle ei-uskovalle ja ovat siten pelastuneet mm. muslimimaissa, jossa ovat etsineet kristityn käsiinsä ja pyytäneet "kirkkaan miehen" kirjaa itselleen eli Raamattua.

Meitä kristittyjä on toista miljardia, niin että olemmekö kaikki mielestäsi skitsofreenisiä???

Kyllä saatatte olla, kyllähän miljardin kärpäsenkin mielestä pska on hyvää, mutta se ei tarkoita että se sitä on.

Vierailija
159/162 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kädet on Jumalan kädet. Miten paljon autat itse köyhissä oloissa eläviä? Jumala välittää jokaisesta, kaikkialla. 

Jumalan ääni on tosiaankin eri asia kuin skitsofrenia.

Kyllä autan järjestöjen kautta, niin ihmisiä kuin eläimiäkin, autatko sinä muuten kuin rukoilemalla? Rukoilu ei auta, jos auttaisi, maailman olot olisivat erilaiset. Jos Jumala välittäisi jokaisesta, maailman olot olisivat erilaiset. Mistä erotat Jumalan äänen muista äänistä? Mistä tiedät ettei se ole vaikka saa.tana? Tai oikeasti sairaus.

On tutkittu sitä miten aivojen ohimolohkoa sähköisesti stimuloimalla koehenkilöt on saatu kuulemaan ääniä sekä tunteman "läsnäolon" huoneessa, jossa ei ole ketään. Jumalasi on aivojen tuotos.

Vierailija
160/162 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle ainakin tuli sellainen olo, että kunpa kuolema ei tulisi vielä. Mut alkoi pelottaa.

T: Mies, 52 v

Olet riski-iässä, jos on huonot elintavat ja korkea verenpainen, diabetes ym kuolema voi tulla piankin.

Mutta kerron sulle ilouutisen: Kun annat elämäsi Jeesukselle, ei tarvitse pelätä kuolemaa enää koskaan ja sinulla on aina rauha ja ilo sydämessä. <3

Kerro mulle sitten mikä ihmeen tarkoitus sillä on, että ihminen saa sairaskohtauksen, ymmärrys ja kipu on tallella mutta muuten keho ei juurikaan toimi. Miksi kaikkivaltias jumala ei sitten päästä tätä ihmistä tuskistaan sinne paratiisiin vaan antaa kitua? Läheisestäni puhun.

Kärsimyksen ongelma, yksi mietityttävimmistä.

Siksi, koska: emme elä paratiisissa enää, vaan syntiinlangenneessa maailmassa. Täällä tapahtuu kaikkea pahaa, koska olemme pahoja. Osa haluaakin olla pahoja, osa haluaa olla hyviä mutta silti teemme tahattomastikin kaikenlaista pahaa. Puhumattakaan kaikesta hyvästä, jota emme tee, vaikka meidän tulisi.

Emme ole Jumalan marionetteja, joita Hän ohjailee kuin nukketeatterissa. Hän antoi ihmisille vapaan tahdon. Sen lisäksi Hän antaa s aatanan mellastaa tietyissä rajoissa.

Maailmassa on paljon kärsimystä, mutta ei se Jumalan vika ole. Päinvastoin, jos olisimme totelleet häntä alunperin (Aatami ja Eeva), eläisimme paratiisissa ilman kärsimystä ja kuolemaa. Tämä maailma taas toimii eri säännöillä, koemme kipua, ikävää, surua, vihaa, kuolemankin.

Kuolema, se on ihana helpotus, meillekin jotka olemme jo osin taivaassa :) Me jotka uskomme, koemme kaiken kivun lisäksi ajoittaista taivaallita rauhaa ja onnea jo nyt, he taas ketkä eivät usko, saattavat kokea elävänsä jo h elvetissä. Eikä ole edes sitä toivoa iankaikkisesta ihanuudesta. Surullista, mutta moni valitsee näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi