Mitkä kaksi näistä valitsisit vuodeksi, jos saisit palvelut ilmaiseksi käyttöön? Kokki, lääkäri, siivooja jne (vaihtoehdot viestissä)
1) Oma kotikokki, joka tekisi tilaisi raaka-aineet kotiin ja tekisi niistä perheen kaikki ruoat - raaka-aineet maksaisit itse.
2) Siivooja, joka pitäisi kodin siistinä, vaihtaisi lakanat ja hoitaisi pyykkihuollon.
3) Omalääkäri, joka hoitaisi koko perheen kaikki lääkäriasiat. Ei enää jonottamista arvauskeskukseen tai kallista yksityistä iltaisin. Hoitaisi myös tarvittavat rokotukset ja sairaslomat.
4) Lastenhoitaja, joka hoitaisi sairaat lapset kotona ja kuljettaisi lapsia tarvittaessa kouluun tai harrastuksiin ja kotiin.
5) Taloudenhoitaja, joka hoitaisi perheen raha-asiat niin, ettei budjetti ylittyisi. Budjetoisi ruokaan ja kaikkeen muuhun menevän rahan, maksaisi laskut ajallaan ja tasapainottaisi talouden niin, että säästöönkin kertyisi rahaa.
6) Personal shopper assistent, joka kävisi ostamassa lasten kumisaappaat, uudet tyynynpäälliset, uuden pesukoneen hajonneen tilalle, noutaisi lähetyksiä Postista ja hakisi vaikka kukat kukkakaupasta anopille.
7) Personal trainer, joka liikuttaisi sinua ja perhettäsi, varaisi liikuntasalivuorot ja rakentaisi monipuolisen viikko-ohjelman. Saisitte yksilöllistä ohjausta halusittepa laihtua, liikkua tai lisää terveyttä niveliin.
Kommentit (47)
Siivooja ja kokki. Haluaisin enimmäkseen kokata ja siivotakin itse, mutta olisi kiva joskus saada vähän apua.
Kokki riittäisi hyvin! Tykkään ja osaankin kokata mutta silti tämä olisi kiva.
Vierailija kirjoitti:
Siivoojan ja personal trainerin.
Muita palveluja en kaipaisi mutta siivoaminen on inhottavaa ja treenaaminen kivempaa ja tehokkaampaa kun on joku tsemppaa/piiskaa ja tekee itselle sopivan ohjelman.
Minäkin valitsisin joko siivoojan tai personal trainerin. Siivoojan ehkä todennäköisemmin. Vihaan siivoamista, mutta kokkaus ja talousasiat hoituu helpolla. Jos en siivoaisi, jäisi paljon aikaa muuhun. Lääkäri olisi sinällään huono, koska käyn itse harvoin lääkärillä, enkä ole koskaan joutunut kovinkaan kauaa odottamaan lääkärivuoroa.
Ottaisin vain yhden ja se olisi siivooja.
Kokkia en ottaisi koska rakastan itse laittaa ruokaa ja leipoa, lääkäriä en koska ei hirveästi sairastella, lastenhoitajaa ei tarvita koska lapsia ei ole, taloudenhoitaja ei tarvita koska osataan pitää budjetit kasassa itsekkin, kaupassa tykkään seikkailla itse eli sekään ei ole pakkopullaa, personal traineria en halua koska ei vaikuta yhtään mun jutulta. Mies siitä tosin voisi tykätä
lääkäri tietenkin. kaikkeen muuhun normi-ihminen pystyy.
Vierailija kirjoitti:
1) Oma kotikokki, joka tekisi tilaisi raaka-aineet kotiin ja tekisi niistä perheen kaikki ruoat - raaka-aineet maksaisit itse.
2) Siivooja, joka pitäisi kodin siistinä, vaihtaisi lakanat ja hoitaisi pyykkihuollon.
3) Omalääkäri, joka hoitaisi koko perheen kaikki lääkäriasiat. Ei enää jonottamista arvauskeskukseen tai kallista yksityistä iltaisin. Hoitaisi myös tarvittavat rokotukset ja sairaslomat.
4) Lastenhoitaja, joka hoitaisi sairaat lapset kotona ja kuljettaisi lapsia tarvittaessa kouluun tai harrastuksiin ja kotiin.
5) Taloudenhoitaja, joka hoitaisi perheen raha-asiat niin, ettei budjetti ylittyisi. Budjetoisi ruokaan ja kaikkeen muuhun menevän rahan, maksaisi laskut ajallaan ja tasapainottaisi talouden niin, että säästöönkin kertyisi rahaa.
6) Personal shopper assistent, joka kävisi ostamassa lasten kumisaappaat, uudet tyynynpäälliset, uuden pesukoneen hajonneen tilalle, noutaisi lähetyksiä Postista ja hakisi vaikka kukat kukkakaupasta anopille.
7) Personal trainer, joka liikuttaisi sinua ja perhettäsi, varaisi liikuntasalivuorot ja rakentaisi monipuolisen viikko-ohjelman. Saisitte yksilöllistä ohjausta halusittepa laihtua, liikkua tai lisää terveyttä niveliin.
olet nolo.
Kokki ja siivooja. Tuossa järjestyksessä.
Helppo valinta!
Siivooja ja lääkäri, muun teen mielellään itse.
Siivooja ja kokki. Lääkäri olisi muuten kätevä mutta perusterveenä ihmisenä en tavallisesti edes joudu vuosittain käymään lääkärissä.
6 ja 7 on ainoat, jotka enää tarvitsisin, muut jo onkin.
Siivooja, pidän ruoanlaitosta mutta siivoaminen on ihan nounou.
Kokki sekä taloudenhoitaja hoitamaan nuo tylsimmät hommat.
Ykkösenä ottaisin kokin. Meillä kun perheessä allergioiden takia 5 eri listaa sopimattomasta ruuista. Kaikille sopivia ruoka-aineita noin 20 joten syödään aika yksipuolisesti nykyään. Haluaisin ehdottomasti kokin kehittävän meidän perheelle lisää sopivia ruokia. Ja uusien ruoka-aineiden kokeilu olisi helpompaa kun ei tarvitsisi itse koettaa keksiä miten maistattaa lapsille mustajuurta, jamssia jne.
Tosin oma lääkärikin olisi kiva. Yhden astmakorvattavuus katkolla just. Toisella lapsellakin on ruvennut henki vinkumaan rasituksen jälkeen. Miehen selkä aivan jumissa ja polvessakin käyttää tukia liikkuessa (ei ole käynyt lääkärissä). Itsellä ruvennut vasen puoli kropasta kipuilemaan ja välillä vaikea nähdä kirjoitusta kun silmissä sumenee vaan. Ja pää kipeä melkein päivittäin. Ja nuorin lapsi kävi just kipujen takia pään magneetti kuvassa mutta selitystä ei löytyny... lääkärit pyysivät ottamaan yhteyttä jos ei särkylääkkeillä selvitä lapsen kanssa elämässä eteenpäin.
Muut vaihtoehdot ei sitten kiinnostanutkaan.
Siivooja ja personal shopper, sillä en pidä yhtään siivoamisesta, enkä shoppailusta. On äärimmäisen inhottavaa tulla töistä kotiin siivoamaan tai huomaamaan, että jollekin lapsista pitää käydä ostamassa juuri ne kumisaappaat/lukiokirjat/verkkarit huomisaamuksi..
Vierailija kirjoitti:
lääkäri tietenkin. kaikkeen muuhun normi-ihminen pystyy.
Tää on ihan älytön kommentti. Kai nyt ihminen pystyy ja venyy mihin tahansa, mutta jos EI OLISI PAKKO, niin etkö ottaisi ilmaista apua vastaan?
Ihme marttyyri. Synnytit varmaan kymmenen lasta lypsyjen välissä ja rakensit omakotitalon yhden kesän aikana vasemmalla kädellä?
Siivooja ja lääkäri, erityisesti hammaslääkäri, joka tekee implanttihoitoja.
Kokki & siivooja