~*~ KESÄKERTTUJEN KESKIVIIKKO ~*~
Kommentit (48)
Ihan ekaks neuvolakuulumisia. Painoo VAAN(?!?) +800g/vko, verenpaine 122/60, hemoglobiini noussu 130en ja sf 35(viime viikolla 32,5!!!) Eli ei tartte ihmetellä miks närästää... oli harjottelija joka mittas ja sai aluks 36, en oikein uskonu ja sit th mittas uusiks....
Sit oli tulos tullu siitä maanantaisesta testistä(mitä en muistanu mitä se testas :) ) ja PIKKUSEN oli hiivaa, ja sano th et vaan yhellä puikolla saa hoitaa ja seki pitää tosi varovasti laittaa. en tiiä onko kaikkialla sama käytäntö mut vielä vannotti ettei koko kuuria saa käyttää. Et vaikka monet kehottaa hakemaan kuurin nii ihan aina ei passaa uskoo...?
Ainoo asia minkä muistan oli kantoliina(hieman hatara pää?) Se paljon haukuttu vauva-lehen kylkiäinen on mun kaverilla nyt lainassa ja se kehuu sitä. Vauveli on nyt 2kk:n ikänen... Aattelin jo et verhokapan siitä teen, mut enpä taijakaan vielä.... :)
Hitsi vie... 2vko muuttoon, 3vko laskettuun aikaan... Jotain pitäs varmaan tehä mut mut mut....... Ääh... taijan painua miesväen viereen nukkumaan....
Suhmura 36+6
Täällä odotellaan ensimmäistä perhevalmennusta, joka on tänään! Jänskättää, että mikä siellä on tänään aiheena.
Nopea kysymys: mulla on nyt parin päivän aikana kävellessä tuntunut yhdessä kohtaa pistämistä tuolla alapäässä. Tarkkaa sijaintia en osaa kertoa... Onko muilla sellasta?
Eipä olotiloissa muuta muutosta! Palaillaan!
Venla82 & Epppu 34+1
Ekaks kiitos sympatioista ja infosta Tytteliltä ja Ninniltä. Anoppi on nyt otettu psykiatriselle osastolle siellä sairaalassa jonne se eilen ambulanssilla kiikutettiin. Jospa NYT alkais jotain apua tulla, että alkais vyyhti purkautua...On tosiaan aika ikävää ettei suomessa panosteta tuohon mielenterveysapuun, vaan enemmänkin vaan mätkitään noita pillereitä lisää ja lisää. Anoppi on käynyt vaihtelevasti keskustelemaas parin vuoden ajan mielenterveystoimistossa, mutta sit kun sillä alkaa mennä huonosti niin se jättää menemättä keskusteluihin ja käpertyy itseensä ja alka läträä noilla pillereillä ja viinalla. Yleensä me ollaan nähty jo kun alkaa mennä heikosti ja appiukko on kiikuttanu apua saamaan mutta nyt ämä eilinen kävi todella yllättäen, viimeksi äitienpäivänä nähtiin ja oli tosi pirteä ja esitteli vielä uusia kalliita rillejään mitkä oli ostanut, ei oikein mun mielestä sovi itsemurhakandidaatille, siis että suunnittelee mm. tulevaisuutta, no en tiedä mikä sitten sai taas aikaan tuon.
No, ei siitä enempää tällä ihanalla vauva-palstalla, mutta kyllä tollainen tosiaan alkaa käydä rankaksi meille kaikille. Ja omia lapsiani yritän varjella kun eivät tosiaan ymmärrä mikä mummolla on kun mieliala ja kunto vaihtelee ihan hurjasti!
Rosa, mulla on myös pissa muuttunut tosi tummaksi, vähän jopa punertavaksi mutta ei siis veriseksi..Tosin on juominenkin mulla nyt vähentynyt kun on niin karsea olo edelleen. Eilen illalla kävin oksentamassa ihan ja aamulla taas kävin ripulilla. Koko ajan on sellainen yök olo ja huippaa ja silleen. Onneks huomenna on neuvola niin pääsen kysymään voiko tällainen johtua muustakin kuin vaan jostain vatsataudista tms.?
Vauva liikkuu todella kauheasti, mulla on sellainen " merisairas" olo aika jatkuvaan, liekö tuo yökkäily ja kuvotuskin sitten voisi johtua siitä? Ja vatsan toiminta kun välillä on ns. normaali kakka ja sitten hetken päästä ihan ripuli...outoa!!
Nukkumisesta ei tule yhtään mitään, siis todella alkaa käydä hermoon kun yöt menee kuljeskellen ympäri taloa kun öklöttää ja väsyttää mutta ei vaan uni tule! Äskenkin makasin miltei 2 tuntia ihan yksin rauhassa että olisin saanut nukuttua mutta ei niin ei.
Quest955, kiva kuulla susta. Täällä jo onkin kaipailtu sua ja muutamaa muuta taas kun ei ikinä voi tietää josko on lähtö tullut jo sairaalaan :).
Joku sanoi eilen että vauvat on kuulema miltei aina äidin vasemmalla puolella, niin jos tarkoitit että edestä päin katsottuna vas.puol. niin näin on mullakin, on itse asiassa kaikki lapset olleet niin. Aika jännää, mikähän senkin sitten aiheuttaa??
Magpielle nyt terkkuja, yritähän selvitä " leskenä" ....
t. mariadee 33+5
Juu..siis sitä painoa oli tullut 900g/2vko:ssa ja verenpaine oli korkein mitä koskaan aikasemmin 130/71. Turvotus + ja sf oli pysyny samassa. Pissa puhdas.
Alapäässä paikat kiinni, mutta pehmeät..kanavaa jäljellä 1cm tai vähän yli (merkkas kuitenkin 1,5cm) ja meinas, että pari viikkoa niin vauveli olis valmis syntymään :) Tai, että ei kuulemma mene sinne 11.6 että tulee aikasemmin! Sormissa tuntui pää, että ihan niin alhaalla ollaan kuin mahdollista. Hih hih..kivaa!
Ja käsikopelolla meinas, että sellanen 3500g että isompi kuin esikoinen syntyessään. Onneks ens viikolla se painoarvio yksityisellä.
Mutta kaikki oli siis ok! Että nyt vaan odotellaan :) :)
Hanna* 36+3
Yöunista ei ole ollut tietoa viimeaikoina ja nyt esikoinen päätti ettei päiväunia nukuta. Voitte arvata että äiti on ' hieman' väsy. Itkettää ja kiukuttaa ja miehelle tulee sanottua asioita, joista ei tule kuin molemmille paha mieli. Ei jaksa. Ei. Onneksi vauva sentään liikkuu. Jos vauvalla kaikki hyvin olisinko kovin itsekäs jos huomenna pyytäisin käynnistystä? Jos paikat siis siinä kunnossa. Nyt tuntuu että olisi helpompi jos vauva olisi siinä vieressä, eli siis lastenosastolla sokeriseurannassa. Vai olisiko se käynnistyslupa tie ojasta allikkoon?
Väsyttää ja en saa nukuttua vaikka mitä temppuja tekisi. :' (
Jamesiina
Nyt ollaan kotiuduttu.
Vauvan painoarvio oli jotain 3200 g, eli hieman keskivertoa suurempi vauva on tulossa. Lääkäri sanoi, että keskiarvo on 3700 g, joten kun itse ja omat veljet on olleet 4000 g tienoilla syntyessä, niin hyvin todennäköistähän tuo on. Mieskään kun ei mikään pieni ole, en oo kyllä ottanu selville mitä painoi syntyessään.. Lantiotakin mittaili ja kuulemma mahtuu tulemaan hyvin.
Siellä sitten perushoitaja kiinnitti huomionsa ajat sitten tehdyn sokerirasituksen ensimmäiseen arvoon, joka oli siis 4.8. Th:n kanssa juteltiin aikoinaan asiasta, ja sanoi, että on ihan hyvä, kun jos on riittävän kauan syömättä, keho kompensoi käyttämällä omia varastojaan niin että verensokeri pysyisi tasaisena (eikä siis heittelehtisi). Mutta tämä täti (vanha ja hyyyyvin pyöreä) oli sitä mieltä että minä en muuta teekään kuin syö sokeria ja rasvaa ja kaikenlaista epäterveellistä. Miksei voi uskoa kun sanon että syödään normaalisti ja terveellisesti, niin kuin teemmekin.
No sen saman arvon takia sain uusinta-ajan 7.6.06..
Mielenkiintoista on, että kun soitin neuvolaan uutta aikaa varatakseni, niin neuvolantäti sanoi, että viime perjantaina olivat olleet samassa koulutustilaisuudessa missä oli joku (lääkäri oletan) puhunut, että täällä nousee se ensimmäinen raja-arvo 5.2!! Tämä perushoitaja oli ollut samassa koulutustilaisuudessa! Ei ymmärrä..
No se siitä..
Toivottavasti syntyy ennen tuota.
Quest: Meillä on tarkoitus ainakin koettaa kantoliinailla, yhden sain kun tilasin Vauva-lehden. Toisen voisin hankkia jos tuntuu omalta, mutta toistaiseksi riittää tuo.
Nyt syömään, kauhea nälkä.
Hieman yllätyin kun oli paino pudonnut -700g/vko! Terkkari sano että on hyvä merkki, ainakaan ei turvotusta ole :) Maha on laskeutunut, oli sf-mitta pudonnut 1cm eli nyt oli 32. Oon kans ajatellut sitä kun tunnen liikkeitä välillä tuolla tosi alhaalla. Hb oli 133 vaikka rautaa en oo syöny olleskaan ja mitäs vielä...Pissa puhdas ja paineet ok eli kaikki näyttäs olevan mallillaan. Vauvan syke oli 130 luokkaa.
Ja sitten kommentteja...
Magpie: Mulla myös puutuu lonkat öisin eikä meinaa millään saada hyvää asentoa. Tyynyjä polvien väliin niin saa jotenkin oltua. Muutenkin joutuu ton lonkkakivun takia vehtaamaan tosi paljon öisin ja herään välillä siihen kun sattuu...
Hoxa: Mulla kans LA samana päivänä ku Lillillä eli 2.6 ja Jamesiinallakin tais samana päivänä olla. Vai oliko jollakin jo 1.6?!
Venla82: Mulla myös pistelee tonne alapäähän välillä kävellessä, tuntuu tosi ilkeeltä...Oon ajatellut et johtus jotenkin jos vauva painaa virtsarakkoon?! Mutta ihan normaalia varmaankin on.
G: kantoliinaa ei olla ajateltu hankkia mutta rintareppu meillä on jonka saa laitettua kolmella eri tavalla: selkään ja eteen vauva kasvot menosuuntaan tai rintaa vasten. Ei tullut kauheesti esikoisen aikana käytettyä mutta katsotaan jos nyt tulis...
Lilli: Tulepa kertomaan millaset hiuksista tuli!
Nyt täytyy hetkeksi mennä pötkölleen että jaksaa taas kun pikkuneiti heräilee...
QUEEN RV37+4 JA NEITI 1/05
Minulla takana erittäin hyvin nukuttu yö joten nyt on taas mahtava olo. Mun hemoglobiinihin oli viime viikolla vain 91 joten sen pitäisi jo itsessään väsyttää, mutta selvästi tuo väsymys jota podin oli ihan vain unen puutetta! Minäkin herään nykyisin viimeistään n. 06, mutta yleensä olen saanut itseni nukkumaan vasta puolilta öin ja sitten jompikumpi lapsista on heräillyt yöllä... Eilen nukahdin jo ennen klo22 ja lapset nukkuivat heräämättä koko yön. Mahtavaa! Meillä esikoinen (3.5v) on nukkunut tosi hyvin sen jälkeen, kun tajusimme, että xylitol purkki aiheutti öisiä vatsakipuja. Kuopuksella (1v 10kk) taas on menossa joku hurja äiti-vaihe ja heräilee öisinkin huutelemaan äitiä... Toivottavasti menisi ohitse ennen kuin vauva syntyy!
Quest kyseli kantoliinoista. Meillä oli käytössä hug-a-bub tuolla nuorimmaisella ja aijon käyttää samaa liinaa nyt tällä tulevallakin. Tykkäsin tosi paljon. Hugi on mukavan ohut kesällä, suht helppo sitoa ja erittäin mukava yllä. Meillä tuo nuorimmainen ei viihtynyt juuri vaunuissa joten liina oli todellinen pelastus!
Tällä kertaa aijon myös kokeilla kestovaippailua. Tilasin ystäväni kautta jenkeistä Fuzzi-bunz nimisiä (tasku)vaippoja. Ovat kuulema kaikin puolin todella hyviä ja helppoja käyttää. Saa nähdä. Itse en ole käsityö ihmisiä joten täytyy ostaa kaikki valmiina...
Jazzimiina rv35+5 ja tytöt
Ensin mahtavat onnittelut Mionalle ja perheelle!
Itse tässä odottelen, että milloin se lähtö tulee. Sunnuntaina oli muutamia tooosi kipeitä supistuksia. Tuli ihan huono olo ja jalat alkoi tärisemään,mutta sitten rauhoittuivat. Siitä asti on selkää jomotellut ja järkyttävä paineen tunne tuolla alpäässä, lähinnä peräsuoleen päin.
Tänään oli neuvola-aika terkkarille, joka laittoi sitten lääkärin tutkimaan paikat.
Vauvelin pää on todella alhaalla lantiossa ja kiinnittynyt. Paikat erittäin pehmeät, kohdun ulkosuu auki, sisäsuu ei onneksi vielä. Sanoi, että lähtö voi tulla millloin vaan, mutta ei nyt samantien tarvi synnärille mennä.
Nyt alkaa ihan oikeasti jännittämään. Ja esikoinenhan syntyi päivälleen näillä viikoilla. Muutenkin jotenkin enemmän pelottaa ja jännitää nyt, kun silloin esikoista odottaessa. Vaikka eka synnytys oli tosi helppo, niin nyt tuntuu, et mä en todellakaan halua mennä sinne synnyttämään... Ihme panikointia!
Täytyy vissiin sairaalakassi pakata valmiiksi.
Vointeja kerttusille!
bombo ja " kurre " rv 35+2 ja tyttö 11/01
Kantoliinasta oli puhetta. Meillä odottaa myös se hug-a-bub käyttöä, tilasin sen muutamia viikkoja sitten. :) Toisen lapsen kanssa mulla oli itse ommeltu pitkä liina käytössä ja myöhemmin sellainen neliöliina, jonka sai selkään. Meilläkin oli huonosti vaunuissa viihtyvä tuo kakkonen, joten kannoin aika paljon. Saa nähdä, miten nyt...
Vaaksa ja Tuutikki 35+1
[color=green]
Neuvolassa on käyty.. Paino on noussut, niinkuin viime viikolla kirjoittelin. Ekaa kertaa neuvolan tätsä kokeili mun mahaa ja sanoi painellessa, että pää on alaspäin kiinnittynyt.. Muuta siitä irti en assnutkaan. Neuvolakortiin kirjoitti pissan sokrun olevan plussalla, mutta eihän tuo ottanut edes näytettä..
No, 30.5. on se ultra äitiyspolilla, joten odotellaan sinne asti.. Saa ainakin vastauksia ja asiantuntevaa kommenttia.
Mulla oli sille tätille kysymyksiäkin, mutta jotenkin sen tylyys auttoi mua unohtamaan kaikki. Se on tosi outo ja käyttäydyn aika oudosti itekkin siellä. Vaikee selittää.. Lopuksi totesi, kiitos vaan, ettei tartte enää tullakkaan???!!! HÄ?? Eikös siä käydä loppuun asti?? Mutta, eipä tee mieli mennäkkään..
No, neuvolan jälkeen menin pikku päikkäreille ja just nousin ylös.. Alkaa päivärytmi kääntyyn taas ihan pers..lleen...
Kantoliinan ostan, vielä en tiedä millaisen.. On pientä vertailua menossa.. Kalluppi tosi paikallaan!!!
Kamala nälkä.. Nyt evästään ja hetkeks ulkoileen. toi apa lämmittää taas vähän.. [color=red] Kaunista iltaa Kerttusille!
[color=green]
MariAnn 34+6
[color=red] Neljäkö: Joo... tulen huomenaamulla! Soittivat mulle sieltä HighHeelssistä ja kysyivät, että olenko tulossa, että saatais ryhmä kasaan...(olin alunpitäen sanonut, että ilmoitan viimetingassa, kun en osaa sanoa noista suppareista, miten uskallan tulla)... no kun olo on nyt hyvä niin sanoin tulevani huomenna sinne aamuryhmään... se Tero on kyllä mielestäni tosi hyvä pitää tunteja... tanssia on enemmän tunnin aikana kun Lindalla ja saa pienen hienkin päälle.... ja sitten kokeillaan aina jotain uuttakin... niin kuin viimeksi argentiinalaista tangoa (siitähän vasta riemu repes, kun meikä vetää jalat solmussa ison mahan kanssa tyylillä :D)
[color=blue] Kantoliina on ostoslistalla... olen aatellut ostaa sellaisen intianpuuvillaisen ohuen pitkän liinan. Tuota Hug-a-bubbia (vai mikä nyt olikaan) olen myös ihastellut. Lisäksi saan siskolta lainaan kudotun (paksun pitkän) ja yhden rengasliinan... eiköhän noilla tulla eka vuos toimeen :) En ole mikään liina-hörhö, mutta tulipa vaan todettua siskon lasta kantessani, että mistään ei saa niin hyvältä tuntuvaa kantopakettia kuin sidottavasta liinasta. Vauva pysyy hyvin kyydissä, viihtyy.. tissi vaan suuhun (huomaamattomasti) kesken matkan jos tulee nälkä ja selälle tosi hyvä (ihan kuin ei olisi lastia ollenkaan mukana). Vaunuissa meillä varmaan enemmän liikutaan, mutta jos lähtee ostoksille pikkukauppoihin tms niin ei tarvi ahtaissa paikoissa tapella vaunujen kanssa. Tallilla vauvi pysyy turvallisesti matkassa ja vaunut ei pelottele heposia... ja mammalla on kaksi kättä.
[color=green]Mariadee: Hienoa, että anoppisi on päässyt hoitoon. (taisin vanhingossa puhua edellisessä viestissä äidistäsi...sori).
[color=orange] PIssasta vielä... nyt olen kokeillut juoda toosi paljon... ja se on auttanut niin pissan väriin kuin turvotukseenkin ja kokonaisoloon. Pidän huolen, että yön aikana juon litran vettä tai siis aamuyöstä kun alan heräilemään.. sitten vain ravaan vessassa koko aamupäivän, mutta nyt ei oo ollenkaan turvotusta sormissa tai varpaissa... ja pissikin on oikean väristä.... eikä päässä ole sellaista ihme jomotusta.
[color=purple] Sain valmiiksi vauville nyt tuon uudin-verhon ja jämäkankaasta tein pussilakanankin ja siihen pitkään makkara-pötkylään tyynyliinan tuli tosi hienot (vaikka en mikään käsityöihminen olekaan).... aattelin, että täytyy vielä hakea samallainen pakka (makso vaan 8¿ /5 m) samaa kangasta ja tehdä pari päytäliinaa ristiäisiin, niin on sitten samaa sarjaa....
Ninni rv 34+0
Mulla on sama juttu kun sulla, panikoin tulevaa synnytystä ihan sikana vaikka eka oli ihan helppo ja jäi hyvät fiilikset! Ponnistusvaihe oli hieman " vaikea" , tytöltä murtui solisluu ja jotenkin nyt pelkään et lantio on niin pieni ettei mahdu tulemaan...Hoh, ihme panikointia ja stressaamista mutta kai se vaan kuuluu tähän loppuaikaan, vai??!!
QUEEN RV37+4
Olipas erittäin outoa käytöstä, siis kirjoittelee tuloksia testeistä joita ei ole edes tehnyt ja sanoo että ei enää tarvitse tulla vaikka viikkoja vielä jäljellä..
Kannattaisikohan sinun soittaa jonnekin toiseen neuvolaan ja kysyä mielipidettä? Ihan omituista käytöstä..
Minun jutut on aika usein näitä painojuttuja :) ja niin taas, sori vaan. Eli vauva on siis iso 3700g-3900g nyt rv 37+4, joten ei tällä menolla täysiaikaiseksi päästetä. Todennäköisesti käynnistetään puolentoista tai kahden viikon päästä.
Nyyti: Oliko se niin, että sinulla oli tämänkokoinen vauveli myös?? Mitä sinulle sanottiin?
Pikkuisen pitäisi paikkojen vielä avautua lisää, että pystyisi kalvot napsauttamaan puhki.
Minäkin alan olemaan aika puhki myös, joten toivon kovasti, että vauva tulisi itsestään ennen käynnistystä. Eilen pistin kyllä kurkoittelemalla verhot vaihtoon, mutta ei se ainakaan vielä auttanut.
Ei tässä kohtaa enää mitkään muut asiat mieleen mahdu kuin tuleva synnytys ja oireiden kyttääminen. Ihan sama vaikka puolet maapallosta posahtaisi ilmaan - sillä ei ole mulle merkitystä jos se ei sitten vauhdita synnytystä. Että näin.
äitimiia rv 37+4
jazzimiina - mäkin ostin ton hug-a-bubin, kiva kuulla että se on ollut hyvä :) Noita fuzzi bunzeja oon ommellu ison kasan kun oon kans kuullu että ne olis hyviä.
Mulla on myös pikku-ruun käytetty kantoliina mut jotenki en tykkää siitä..
Täälläkin vauva liikkuu reippaasti ja hikottelee tosi paljon :) En vieläkään tajuu että kahen viikon päästä laskettu aika, tuntuu et kesäkuuhun on hirmu pitkä aika vielä :)
Mut nyt pitää lähtee nauttimaan tosta auringosta kun kerran paistaa.. Viime yönä palellutin tomaatintaimet kun oli 5 astetta pakkasta. Ne oli ulkovarastossa enkä tosiaan tajunnu et tulis niin kova pakkanen että menehtyisivät..Mut uudet hain tänään ja nyt pitää vaalia niitä :)
Nazuli 37+4
Sain viestiä, että minut on tunnistettu nimimerkin takaa.
Arvasinkin, että näin kävisi ennemmin tai myöhemmin, sillä niin henkilökohtaisia juttuja on tullut kirjoiteltua. Toivoin vain, että myöhemmin.
" Oikeille" ihmisille en osaa tunteistani puhua, täällä se on ollut helpompaa. Jätän nämä kirjoittelut.
Kokonaan en teitä osaa varmasti jättää, käyn lukemassa, mitä teille kuuluu.
Mutta hyvästit siis. Katoan takaisin omaan, hiljaiseen ja yksinäiseen maailmaani.
Niin pahoillaan,
Miona
En nyt osaa sanoa tuohon mitään, mutta kuulostaa surulliselta, että et enää kirjoita. Onhan se toki kurjaa, jos joku on tunnistanut...
Joku yahoo:han on ratkaisu siihen, jos haluaa kirjoittaa piirissä, jossa taustailijoita ei ole " kurkkimassa" .
voi harmitus, äitimiia
Siksi en niin henkilökohtaisia juttuja kirjoitakaan. Ihan vaan niitä näitä. Toivottavasti Miona kuitenkin kuullaan susta vielä. Jos ei, niin oikein ihanaa vauva-arkea teidän koko perheelle ja kaikkea hyvää!
Mirju 35+3
Ihan ekaks onnittelut Mionalle ja prinssille sekä tietty koko muulle perheelle! IHANAA!!!
Meillä tilttas tietsikka kokonaan ja nyt on sitten vihdoin saatu uus kone hommattua ja toimintaan. Siksi ei ole mua täällä pitkään aikaan " näkyny" . Hengissä ollaan ja ihan yhtenä isona kappaleena vielä:)
Te ootte olleet tosi ahkeria kirjoittajia kun näyttää noi päiväpinot olevan hurjan pitkiä. Ja paljon uusiakin näyttää tulleen mukaan. Oon tässä parina päivänä yrittäny lueskella noita pinoja, mutta on niin valtava informaatioähky, että olen kyllä ihan pihalla itse kunkin kuulumisista.
Äitiyslomalla ollaan jo oltu kohta viikko ja olen saanu kyllä ihan oikeesti lomailla, kun esikoinen on vielä helatorstaihin asti hoidossa. Nyt nautin rauhasta ja hiljaisuudesta lukemalla ja sudokuita ratkomalla. Välillä aina pesaisen ikkunan ja pesen koneellisen pyykkiä. Suursiivouskin odottais, mutta enpä jaksa stressata itteeni.
Mulla oli tänään viimenen nla-lääkäri ja kaikki kunnossa. Paikat vielä kiinteät ja kiinni ja Mikillä vielä kuulema tilaa hyvin pyöriä, kun on runsaasti lapsivettä jäljellä. Sf- mitta huimat 34 eli lähellä yläkäyrää mennään. Ei ole ihme, että ahdistaa. Painoa tullut taas reilu 500gr viikossa lisää. Kokonaisuudessa painon nousu on 14,1kg. Auts! Esikoiselta ei tullut koko aikana kuin vajaa 12kg.
Jollakin oli huoli sydänäänistä (anteeksi en muista kenellä) Meillä on normaalisti ollu äänet 140-145. Nyt oli " vain" 127-135, mutta kuulema hyvät äänet ja sekin on kuulema hyvä että ne vähän vaihtelee. Eli en usko, että sinullakaan on syytä huoleen.
Perhepedistä ainakin oli gallupia: Meillä varmaan mennään samaan malliin kuin esikoisenkin kanssa. Eli alkuyöksi pahvilaatikko/pinnis yhdistelmään nukkumaan ja sitten syönniltä saa jäädä viereen, kun olen kuitenkin niin poikki että nukahdan heti kun saan pään tyynyyn... Nyt oon kyllä pärjänny lyhyilläkin yöunilla, tosin jokapäiväisillä päikkäreilläkin saattaa olla osuutta asiaan...
Tarttis lähtee hakemaan mies töistä ja tilaamani kantoliinakin olis tullu, jos hakis senkin niin pääsis ihastelemaan ja harjoittelemaan:) Tästäpä saadaan aikaan..
UUSI GALLUP (toivottavasti ei ole ihan lähiaikoina jo ollut): KUINKA MONI ON JO HANKKINUT/ AIKOO HANKKIA KANTOLIINAN ja millaisen? Itselleni ostin pitkän (4,6m) kudotun liinan ja alkuvaiheeseen saan varmaan kaverilta lainaan trikoisen pitkän liinan.
No nyt tarvii mennä ettei ukko kulta hermostu...
Quest ja Mikki 35+5