Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~*~ KESÄKERTTUJEN KESKIVIIKKO ~*~

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa taas kroppa harjoitella tätä yöheräilyä: toinen yö peräkkäin, jolloin herään 3 tunnin yöunien jälkeen virkeänä, eikä uni tule yrittämisestä huolimatta. noin kuukausi sitten oli ihan samanlainen rytmi reilun viikon ajan, mutta se loppui kuin seinää. no, toivottavasti tällaista vähäistä unen tarvetta esiintyisi myös lapsen syntymän jälkeen..

tänään taitaa sitten olla käytännössä viimoinen työpäivä, kun torstaina (jolloin virallisesti viimeinen päivä) menen sitten TYKSiin enkä tiedä jäänkö sisään. nopeasti se aika menee.

olen monesti miettinyt, että mahtaa olla elämä hankalaa suurimmalla osalla keski-iän ylittäneistä suomalaismiehistä.. heillä kun tunnetusti tuota keskikehoa löytyy, ja itselläni se kuitenkin hankaloittaa selkeästi elmää: alimmille hyllyille ei voi kumartua vaan pitää mennä lattialle istumaan, ulottuvuus esim. kaupan pakastealtailla huomattavan alhainen, kengännauhojen solmiminen hankalaa.. mutta toisaalta heille tämä muutos on tapahtunut hieman hitaammin, joten eivät muista kuinka paljon kätevämpää elämä on aiemmin ollut.

ajatus ei nyt tunnu kulkevan, joten menen keittelemään teetä ja lukemaan lehteä.

~nandiitti ja pulla, rv 34+

Vierailija
2/48 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=navy]Taas eilen tuli ihan jättipino. Ensiks niistä Lidlin vaipoista. Luin itsekin silloin sen vaippa-arvostelun ja ajattelin, että voisin ostaa halvempia vaippoja. Niitä ei kuitenkaan olla siinä testissä käytetty montaa päivää. Kyselin vähän tutuilta mitä ovat tykänneet ja kaikki on sanoneet, että ihan huonoja. Niissä on itsessään niitä rasvoja ym. ja ne kuulemma hautoo ja aiheuttaa vaippaihottumaa helpommin. Liberoissa ei ole mitään rasvoja, tulemme käyttämään niitä mut nyt ostin kerran noita Pamperseja kun olivat kerta tarjouksessa. Siinä paketissa on 70 vaippaa.

MARIADEE: Minä nyt olen 4kk päästä vasta sairaamhoitaja, mutta voisin omalta osaltani vastata kysymykseesi. On olemassa semmoinen lähete kuin M1, jolla voidaan laittaa ihminen pakkohoitoon. Lääkärin täytyy kirjoittaa se pätevästä syystä ja sen jälkeen ihminen voidaan laittaa kolmeksi päiväksi pakkohoitoon. Sitten tilanne täytyy arvioida uudestaan. Kyllähän tuota lähetettä yleensä käytetään, jos on vaaraksi itselleen tai muille. Vaikea sitten sanoa, miksi lääkäri laittaa aina vaan kotiin. Käykö hän mielenterveystoimistossa juttelemassa säännöllisesti? Onko hän joskus ollut sairaalajaksolla mielisairaalassa? Itse olin avo-osastolla viisi viikkoa ja olihan sielläkin näitä itsemurhakandidaatteja. Harvoin heitä kuitenkaan laitettiin suljetulle osastolle. Jos on kyse enemmänkin masennuksesta, niin kyllä se paraneminen lähtee itsestään liikkeelle. Siihen ei pakkohoito hirveästi auta.

No joo, tänään kävin vaakalla ja paino oli eilisestä noussut yhden kilon. Huh, just ennen neuvolaa piti mennä nousemaan. Alkaakohan olla turvotusta kun ihan samalla tavalla olen syönyt ja liikkunut. Ei kai nyt ihan päivässä tule kiloa läskiä. Mie niin kovasti odotan, että pääsee jo tästä mahasta eroon ja mahtuu takaisi omiin vaatteisiin. Alkaa olla tosi kömpelö ja norsumainen olo. Onhan tää osalta synnytykseen valmentautumista. Mulla on ainakin kauhea tsemppi päällä saada pallero ulos, en ajattele tällä hetkellä sitä kipua juuri ollenkaan.

Pitipäs taas kyllä herätä aikaisin. Pitäisköhän lähteä ennen kouluun menosa käymään kirpparilla... Taas sieltä tietysti tarttuu mukaan vaikka mitä. Mut harvoin on yli viittä euroa kyllä kerrallaan mennyt. Nyt on jo nälkä, pitää mennä aamiaiselle.

Tytteli-83 rv 36+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vielä otteita mielenterveyslaista.

2 LUKU

Hoito tahdosta riippumatta

8 §

Hoitoon määräämisen edellytykset

Henkilö voidaan määrätä tahdostaan riippumatta psykiatriseen sairaalahoitoon vain:

1) jos hänen todetaan olevan mielisairas;

2) jos hän mielisairautensa vuoksi on hoidon tarpeessa siten, että hoitoon toimittamatta jättäminen olennaisesti pahentaisi hänen mielisairauttaan tai vakavasti vaarantaisi hänen terveyttään tai turvallisuuttaan taikka muiden henkilöiden terveyttä tai turvallisuutta; ja

3) jos mitkään muut mielenterveyspalvelut eivät sovellu käytettäviksi tai ovat riittämättömiä.

9 §

Tarkkailuun ottaminen

Sen selvittämiseksi, ovatko edellytykset henkilön hoitoon määräämiseen hänen tahdostaan riippumatta olemassa, hänet voidaan ottaa tarkkailuun sairaalaan.

Tarkkailuun lähettämistä varten lääkärin on tutkittava potilas ja, jos hän pitää potilaan hoitoon määräämistä välttämättömänä, laadittava hänestä kirjallinen lääkärinlausunto (tarkkailulähete). Tarkkailulähetteen tulee sisältää perusteltu kannanotto siitä, ovatko edellytykset hoitoon määräämiseen todennäköisesti olemassa.

Potilas voidaan ottaa enintään kolme päivää aikaisemmin tehdyn potilaan tutkimukseen perustuvan tarkkailulähetteen perusteella tarkkailuun, jos hoitoon määräämisen edellytykset todennäköisesti ovat olemassa.

Tässä on joitain kohtia. Aika kovat vaatimukset pitää olla, ennen kuin pakkohoitoon voidaan laittaa.

Tytteli-83

Vierailija
4/48 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en jaksanu ku lukee pinon.... :)

Aamulla klo 4 olin ihan virkkuna mut en kehannu nousta ylös ku vasta puoliltaöin menin nukkumaan. Sit poika oliki jo ennen seittemää hereillä... Mut ihme kyllä ei tämän enempää väsytä...

Tänään ois neuvola ja epäilen et painoo on kyllä tullu taas ainaki kilo....

Eilen siivotessa aattelin et kohta se kyllä ulos tulee, ihan tuntuu jalkojen välissä, mut jospa se vaan ois löytäny paikkasa...

Vauvan nukkumispaikasta. Pinnasänkyyn ois tarkotus tämäki opettaa alusta lähtien... Poika oli kolmatta yötä kotona ku nukahin syötön jälkeen ja kauheeta miten sitä säikähtää... Mut sitku oli isompi, en vaan muista minkä ikänen, nukku kyllä aamusyötön jälkeen kainalossa et sai ite nukkua pitempään...

Eilen kävin lunastamassa äitienpäivälahjakortin parturissa. johan oli ihanaa istua pari tuntia ku toinen väkerti kimpussa. Tosin ihan ei yhteen menny mitä toivoin, väri ja raidat kyl just oikein, mut ei vissiin ymmärtäny mitä tarkottaa " ei niska paljaana" !!! Ei tietookaan et ois niin paljo hiusta et niska peittys.... Mut varmaan parhaimmasta kohin lähti 20cm! Vähä opettelua itelläki, nyt ei pelasteta " bad hair" -päivää ponnarilla..... ;)

Muutapa en sit muistakaa.. No jos muistasin/jaksasin neuvolakuulumiset käydä kertomassa... Pientä saamattomuutta kenties ilmassa.....?

Suhmura, poika 12/03 ja Napura 36+6

Vierailija
5/48 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on herätty klo 05.00 katkonaisten yöunien jälkeen. Tää viikko on ollut kyllä unien suhteen erikoinen. Olen valvonut tosi paljon ja nukkunut aivan pikkupätkiä. Herään, kun mies lähtee töihin klo 06.00. Voi elämä, nyt kun just vielä sais nukkua, niin sitten en nuku;-) Noh, kaipa tämä on tulevan " harjoittelua" , kuka tietää.

Täällä samat fiilarit Tyttelin kanssa. Vaikka esikoista odotankin, ja koko synnytystouhu on uutta, vierasta ja outoa, niin silti hirvee tsemppi päällä enkä ole yhtään ollut huolissani synnytyskivuista. Ajattelen asiaa harvinaisella rauhallisuudella ja suurella luottamuksella suomalaiseen terveydenhoitoon:-) Tietysti jännittää, että meneekö kaikki hyvin, mutta eipä se etukäteen murehtiminenkaan mitään auttaisi. Sitä paitsi, se on hetkellinen tilanne ja tuloksena ihanan vauvan syntyminen!

Huh, en kohta jaksa enää odottaa, että pikkuinen syntyy ja häneen pääsee tutustumaan.

Tänään alkoi uusi viikko, jipii. LA:han tasan 6 viikkoa. Iik;-)

Riksu rv 34+0

Vierailija
6/48 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi täälläkään edelleenkään puhua hyvin nukutusta yöstä. Millään ei saa nukuttua. Ei niin millään. Ja kaiken hyvän lisäksi vauvakin on kovin kovin rauhallinen. Muksaus silloin toinen tällöin. Ei voi huominen sairaalavisiitti parempaan väliin tulla. Tekisi mieli kokeilla onnistuisiko saada synnytys käynnistettyä heti huomenna, niin ei tarvitsisi huolestua vauvan liikkeistä. Eihän tällaista jaksa ikuisuuksiin. No, huomennahan tuo selviää tekikö maanantai-illan supistelut mitään... Josko olisi jo niin paikat valmiina, että voi tulla vaikka se lupa käynnistykseen (elän toivossa).

Tietääkö kukaan missä myydään niitä sellaisia tuolin näköisiä keinutuoleja? Tayssissa oli hoitohuoneessa sellainen ja imetykseen aivan loistava härveli. Nyt etsin mistä sellaisen löytäisin. NetAnttilassa oli niihin raheja, mutta itse tuolit uupuivat : (

Nyt aamupalalle, oli sokerit sen verran matalahkot. Kun vain keksisi mitä söisi... Ei ruokahalua ja silti paha olo ja niin edelleen.

Jamesiina ja MasuVauveli rv 37+5

Vierailija
7/48 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aamukahvi maistuu taas :) ... saas nähdä miten päivä lähtee käyntiin, kun heti ylösnoustessa oli taas supistuksia 5:n minuutin välein... ei tosin kipeitä, sellaista polttelua vain... nyt kun sai aamupalaa niin ilmeisesti ovat rauhoittuneet.

[color=re] Mariadee: Tytteli laittoikin jo tuosta pakkohoito-käytänöstä. TOdellisuudessa pakkohoitoa käytetään äärimmäisissä tilanteissa.... harvoin tällaisessa tilanteessa potilas itse tuntee olevansa sairas, eli aloite pitääkin tulla ulkopuoliselta taholta... omaisilta tai hoitohenkilökunnalta.

Mutta mitä itse voisit tehdä niin on nyt alkuun otettava yhteyttä alueesi mielenterveystoimistoon (jos äitisi on tällä hetkellä kotihoidossa). Itse en ole mielenterveyspuolelta, joten parempi että soitat vaikka mielneterveyseuran auttavaan puhelimeen:

http://www.mielenterveysseura.fi/toiminta_palvelut.asp?main=Auttamispal…

sieltä saat varmasti parhaimmat ohjeet, miten auttaa äitiäsi ja toisaalta myös apua omaan raskaaseen taakkaasi. Ei ole helppoa olla mielenterveysongelmista kärsivän omainen... Voimia ja iso halaus sinne! Halaa myös äitiäsi ja muista kertoa, miten paljon rakastat häntä hänen vioistaan huolimatta!

[color=blue] EIlen sitten kasattiin se pinnasänky :) On sitetn tosi hieno!!! Pieni ja kätevä. Pyörät pyörivät hyvin niin saa siirrettyä tarpeeen tullen aina sinne minne tarvii... vaikkapa keittiöön. Tänään on sitten ohjelmassa se uudinverhon ompeleminen... saas nähdä mitä siitäkin tulee. Jämä kankaasta vois sitten ommella vaikka lakanat ja tyynyliinan siihen pötkelöön, jonka ostin vähän niin kuin reunapehmusteeksi.

[color=red]

Jee tänään on 34 viikkoa täynnä!! Kyllä ne viikot vain menee nopsaan.

Ninni rv 34+0

Vierailija
8/48 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]

Yhdyn huonosti nukuttujen kerhoon.. Miten voi herätä parin tunnin välein, ja mun unenlahjoilla? Ei käsitä.. kai se on sitä elimistön valpastumista vauvan tuloon..

MARIADEE: Ohjeita en osaa antaa, mutta voimia sinulle ja perheellesi!!!!

Tänään on sitte se kauan odotettu neuvola, ja sehän onkin ihan kohta, kääk.. Kiire tulee.. Kirjoittelen kuulumisia myöh.

Hyvää päivänjatkoa!!

MariAnn 34+6

Vierailija
9/48 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariadee: omaiset mielenterveyden tukena ry, on myös hyvä paikka josta saat tietoa ja keskusteluapua jos tarvitset. Siellä on myös tukiryhmiä, missä muita kohtalontovereita. Rankkaa se on jos joku läheinen sairastuu, myös itselläni on tästä kokemusta, voimia sinulle ja perheellesi.

Omissa jutuissa ei mitään muutosta, paitsi allergia on ruvennut vaivaamaan..nenän limakalvot ja kurkku huutaa armoa ja on tosi tukkoinen ja väsy olo..

rupeen tästä siivoomaan ja sitten lenkille, supistukset hävinneet taivaan tuuliin, joskos ne alkaisivat taas ja synnytys myös..en pistäisi yhtään hanttiin!

eilinen neuvola:painoa 500gr+, paineet koholla, pissa +-, eli uusi näyte pitäis viedä, vauvan syke 130, turvotus+. se on niin hiljanen hyssykkä se terkkari en oo päässyt sen kanssa oikein sinuksi, nyt se kuulemma koko kesäksi pois eli hyvässä lykyssä jo ennen tän vauvan syntymää.

no nyt hommiin, ai niin ninni meetkö huom bailatinoon/onko torstaisin käyny porukkaa? klo 10:15 se alko eiks niin? ajatelin huomenna vääntäytyä selkä ja lonkat olleet nyt kohtalaisessa kunnossa.

hauskaa päivää kaikille, kikka 37+1

Vierailija
10/48 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ukko saatettu matkaan. Kone Kreikkaan lähtee Helsingistä joskus neljän maissa.

Voimia Mariadeelle. En tiedä laista ja käytännöistä mitään, mutta jaksamisia sinne.

Huonosti on täälläkin nukuttu, mulla puutuu lonkat öisin niin, ettei nukkumisesta tule mitään, vaikka kuinka koittaa kääntää kylkeä. Jossain välissä yötä on aina pakko nukkua hetki selällään vaikka ois kuinka huono olo jotta sais lonkkia jotenkin rauhoittumaan.

Perhepeti-galluppiin. Meillä vauva menee pinnikseen. Niin nukkui tytötkin, tosin esikoinen tais nukkua enimmäkseen välissä sillä ei millään nukkunut omassa sängyssä, vaunuissa kyllä ja sylissä, sillä tuo läheisyyden tarve oli tosi valtava. Kuopus taas ei millään nukahtanut syliin, ei vaunuihin, ainoastaan omaan sänkyyn omassa rauhassa. Saa sitten nähdä miten tämän tulokkaan kanssa käy, mutta tarkoitus on kuitenkin omassa pinnasängyssä häntä nukuttaa.

Taistelin tuossa aamun noitten karttasivujen kanssa, olisin päivittänyt kuvani, vaan en sitten ole jotenkin liittynyt tuohon karttaan vaikka jäsen olenkin tai sitten vaan on salasanat jne. unohtunut ja aina vaan sain uuden profiilin ja ihan omat kartta sivut kun yritin sinne kirjautua ja nyt mulla taitaakin olla ehkä 5 omat karttasivut siellä. Olkoot siis tällä kertaa koko homma.

Pitäis mennä silittämään verhoja kun eilen pesin makkareiden verhot, nyt on sitten lakanoiden vuoro. Saa vähän raitistusta noihin tekstiileihin.

Mukavat päivän jatkot kertuille.

Magpie rv.37+5-

Vierailija
11/48 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Coral]Täälä on uni tosiaan maittanut aivan täydellisesti. Laitoin maate tossa puol 11 illalla ja kuinkas ollakkaan nukuin 10 aamulla. Tietty ne vakkari pissukäynnit oli mutta niitä oli vain ne kolme. Aah ihanaa. Sitten kun vielä sain ihan OIKEETA minttuteetä,mitä löysin sieltä lidlistä niin päivä on pelastettu.

Nyyttikin töksäytteli tossa kylkeen jalalla kjoten sekin taitaa olla hereillä. Hyvä,että sielä voidaan myös paksusti. Mulla alkaa ihan oikeesti oleen sellainen tunne,että nyytistä tulee iso vauva. Niin kuin mun mieskin on ollut. Hän oli syntyessään 4.400 ja 54 cm pitkä. Sen neuvolatäti on sanonut,että ainakin pitkä vauva on tulossa,joten ei toi painokaan olis yhtään erikoista.

Sitten ajattelin soittaa sinne mun parturille/kosmetologille jos niillä sattuis oleen vapaata tänään sielä. Huvittais mennä ja mulla on vielä käyttämättä niitä lahjakorttejakin. Aikaa en uskalla varata kun ei tiedä milloin se lähtö tulee sinne synnärille!

Nyyti-78 kyseli painoarvioista:mulle on tehty kolme tai neljä painoarviota. Kolme tehty ultralla ja 1 käsin. Käsin tehty oli 2.5kg/34 viikolla ja ultralla tehty oli 2.2kg 35 viikolla. Mutta niissä on kuulemma ainakin se 500g heittotoleranssi puoleen tai toiseen. Mun mielestä ne mittas silloin ultrassa ton vauvan mitat huolimattomasti,joten epäiltiin neuvolantätin kanssa,että ehkä se ei ole ihan luotettava. Kysyn ensi viikolla sitten lääkärinarvioita kun menen sinne. Jos en ole jo synnyttänyt sitten.

Nyt soitan sinne parturiin.

Lilli81 37+5

Vierailija
12/48 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B6969] tänään oli aamulla vika neuvolalääkäri. vauva oli ihan oikein päin ja jo laskeutunut! ihan turhaan olen siis huolehtinut siitä perätilasta, mutta hyvä näin. kohdunkaulalla sen verran oli supistukset saaneet aikaan, että oli pehmentynyt ja lyhentynyt sentin. lääkäritäti lupasi, että ensi kuussa syntyy :) sen olisin kyllä voinut itsekin arvata, kun LA on 16. päivä.

painoarvio oli vauvelilla 2,5 kiloa, ihan keskikokoinen siis. sf-mitta 31, keskikäyrän alle tipahtanut, kun vauvakin jo niin alhaalla. eipä siellä muuta sit katottukaan. tavallinen neuvola taas viikon päästä.

[color=8B3A3A] nyt en kyllä muista mitään muita puheenaiheita, kuin sen perhepeti-Gallupin. meillä pinnasänky oman sängyn vieressä. hyvin todennäköisesti nukutaan kuitenkin osittain perhepedissä niin, että syötöltä jää viereen. saa sit itsekin nukuttua paremmin, kun ei tarvii koko ajan pomppia ylös. esikoinenkin välillä vielä kömpii viereen. saa nähdä miten sit sen kanssa, kun on kuitenkin aika pyöriväistä sorttia nukkuessaan. pitää varmaan esikko laittaa sit isin toiselle puolelle, jos meinaa molemmat mukelot yhtä aikaa tulla viekkuun nukkumaan.

monet oli nukkunut huonosti. niin minäkin. poika tuli viiden aikaan, että pissa on tullut sänkyyn (tätä ei ole tapahtunut kuukausiin, edes pieniä vahinkoja). onneks mies jaksoi nousta laittamaan lakanat yms. kuivumaan. en kuitenkaan saanut unta enää sen jälkeen, kun lonkkia kolotti niin hirveesti ja vähän supistelikin. eipä tainnut muutkaan enää meidän perheestä viiden jälkeen nukkua, poika pötkötteli silmät auki, mies yritti nukkua, mutta sen piti nousta kuudelta töihin. noustiin sit mekin pojan kanssa. ja nyt on sit ihan pökkelö olo, kun väsyttää niin paljon. pitää varmaan nukkua päikkärit jossain vaiheessa...

[color=8B2500] hyvää päivänjatkoa kertuille!

gabriela rv 35+5

Vierailija
13/48 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Fuchsia] Sain sitten parturiin ajan tälle päivälle kahden jälkeen. ajattelin laittaa värin. Kun mulla on hiukset tummuneen raskauden aikana ihan hirveästi. Eli päälaelta puoleen väliin on tummanruskeaa ja sitten latvat on vaaleat melkein valkoiset. Mulla on ennen raskautta ollut valkoiset hiukset luonnostaan.Niin saisivat sen värieron joten tasotettua. Ja sitten hiusten tasoitus.

Vähän jänskättää kun en ikinä ole värjännyt aikaisemmin hiuksia. Niin on kovat allergiat ollut,etten ole uskaltanut.

Mä soitin sitten miehelle ja kerroin,että menen parturiin niin hänelle tuli heti paniikki,etten vaan leikkaa tukkaa lyhyeks. No en tietty! Hänen mielestä pitkä tukka on kaunis.Sen mielestä se väri-juttu on ihan hyvä idea.Katsotaan onko sittenkin vielä kun tulen kotiin :)

Nyt alan sitten suunnittelemaan,että mihin laitan auton kun sielä parturissa menee kuulemma aikaa. Meillä on vain siinä lähistöllä sellaisia parkkiksia missä saa pitää maks 2 tuntii autoa. Parturin jälkeen pitäis vielä tavata mies kaupungilla joten aika ei riitä. Kovin pitkältä en jaksa kävellä tän masun kanssa. Joka muuten roikkuu jo tosi kivasti ;)

No nyt lopetan hehkuttamisen ja alan miettimään paljonko leikataan pois.

Ja laitan itseni valmiiksi

Lilli81 37+5

p.s onnittelut sille joka oli saanut autonsa myytyä! Nimimerkkiä en nyt muista.

Vierailija
14/48 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdössä nimittäin lääkäriin äitiyspolille. Tehdään ultraääni, sykekäyrää ja lääkäri tietenkin tutkii. Eli kai nyt sitten tehdään painoarvio ja muutenkin kun se turvotus paukahti viime viikolla just ennen sitä neuvolalääkäriä.

Kerron sitten kuulumiset kun tullaan takaisin.

Tuli vähän huonosti nukuttuakin, mukavan mustat silmänaluset.. Mutta tuo on kai ihan normaalia (näin lääkäriä jännittäessä). Nyt menen valmistautumaan, mies tulee noin 10 min kuluttua töistä ja sit mennään..

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 36+4

Vierailija
15/48 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD3700] Täällä taas pitkästä aikaa.. tännehän olikin jo vauva uutisia tupsahtanut:) [/color]

[color=00E5EE] Mionalle onnea pienokaisen johdosta! [/color]

[color=EE7600] Olo on ollut niin energinen kahtena viimeisenä päivänä oikein ihmettelen et mistä tätä lisävirtaa tulee:). Haittapuolena on se että nyt kahtena aamuna olen herännyt tunteeseen etten ole enää raskaana, mutta ei se maha kyllä mihinkään hävinnyt ole. Ei aavistustakaan mistä johtuu, mahallani olen koko raskausajan nukkunut. Mietinkin että olisikohan veikka pyörähtänyt johonkin alemmas ja täysin eri asentoon että olisi siitä syystä helpompaa tuo nukkuminen. Liikkeitäkään kun en oikein kunnolla enää tunne siis vain sellaisia vaimeita pieniä hipaisuja. Mies on kyllä hieronut joka ilta että olisiko sitä sitten vain rentoutunut siitä niin paljon, että unikin on syvempää. [/color]

[color=CD3700] Perhepedissä nukuimme esikoisen kanssa, enkä muuta olisi voinut kuvitellakaan. Sairaalassa jo halusin nukkua vauva vierellä, en malttanut laittaa pientä sinne vitriiniin ja ihastella sen pleksin läpi. Muutama kätilö hieman paheksui kun sängyssä ei ollut edes laitoja mutta luotin että kyllä se vauva siinä kainalossani pysyy ja hyvin pysyi. Mutta nyt saa sitten nähdä kuinka Veikan kanssa käy. Mies on innostunut puutöitä tekemään niin nikkaroi siinä sitten vauvalle pyöreän pinnasängyn, vielä on vähän kesken mutta eiköhän se valmiiksi ennen kotiin paluuta tule. Katsotaan sitten miten Veikka viihtyy siellä, välipaikka toki meidän sängystä löytyy jos ei viihdy. [/color]

[color=EE7600] Nyt mun täytyisi vielä tehdä petari siihen. Patja on ihan superlonia, niin tarvii kyllä jonkun suojan ettei sitten kosteus menisi siihen. OLISIKO jollakulla hyvää vinkkiä mistä lähtisin petarin kasaamaan? Olisi ehkä hyvä jos saisi pestä 60 asteessa että onko frotee sitten ainut vaihtoehto.. imisi ainakin jonkin verran kosteutta. Muovitetun froteen vois toki myös laittaa mutta hiostaako se sitten? Mutta jos jollakin on vinkki, niin kiitollisena otan vastaan. [/color]

[color=CD3700] Jospa menisi laittaan ruuan uuniin, niin olisi sitten ruoka joskus valmista. Suosin nyt noita uuniruokia niin ei tarvitte olla hellan lämmössä kauaa:) läkähtyy siihen muuten. [/color]

[color=EE7600] Tigru84&Veikka rv34+3 [/color]

Vierailija
16/48 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itelle kun ei kuulu sen kummosempia kuin eilen niin yritän vastailla joihinkin kysymyksiin:

[color=red]tosi monella tuntuu olevan vatsatautia :( meillä onnex mennyt jo ohi... kovasti tsemppiä teille!!

[color=blue]ROSA kyseli eilen:" Vauvan syke oli vain 125, mutten tajunnut kysyä onko siinä mitään huolestumisenaihetta, kun normaalisti on n. 150. Onko kellään kokemusta tällaisesta?" + " onko normaalia, et pissan väri muuttuu punertavaksi, tummemmaksi loppuraskaudesta? Kun niin mulle on käynyt.. "

----ekaan kysymykseen en osaa vastata mutta mullakin pissa muuttunut huomattavasti tummemmax!

[color=red]PUHELINMYYJISTÄ: mä oon olut aikoinaini kuukauden lehtimyyjänä ja se oli jotain hirveetä!!! en voi suositella kellekkään!!!

semmoset puhelut oli aina tosi " mieltäylentäviä" kun henkilö jota pyysi puhelimeen oli kuollut 5 vuotta sitten :(((

[color=blue]OLSKU: ai sulla on tullut jo limatulppaakin!!! no taitaa sunkin vauvas tulla sitten ihan lähiaikoina :DD

niinno eipä meillä muillakaan taida enää kauaa mennä ;))

[color=red]KUKKA82: muakaan ei oo kummemmin hikoiluttanut :) kahdessa edellisessä raskaudessa hikoilinkin tämänkin edestä :)

nyt täytyy rientää taas heikunkeikun :)

krisse rv 35+3 ...öö..kait

Vierailija
17/48 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans huonosti nukuttu yö takana. Oli jos jonkinmoista kolotusta. Selkä oli kipeä ja alavatsa ikäänkuin kramppas monta kertaa yön aikana. Samoin menkkajomotusta oli niin, etten kivulta saanu välillä nukuttua. Ah, tämä ihana loppuraskaus!

Neuvolassa kävin kans aamulla. Mulla oli sf-mitta tipahtanu kahdessa viikossa 0,5cm ja oli vaan 29cm. Alakäyrällä nyt siis mennään. Kätilö sanoi, että vauva tuntuu kuitenkin kasvaneen, eli ei pitäisi olla syytä huoleen. Vauva ei kuulemma täysaikaisenakaan tule painaamaan kuin korkeintaan 3200g. Verenpaine oli ok, samoin pissa puhdas. Kohdun sisäsuukin on nyt auennut 1cm ja kohdunkaulan pituus on vajaa 2cm. Kipeät supistukset on siis tehnyt tehtävänsä. Kätilö sanoi, ettei välttämättä tarvita ku yks kunnon supistus ja kalvot puhkeaa, mutten kyllä ite jaksa siihen uskoa. Molemmat aiemmat synnytykset on käynnistyny normaalisti suppareilla ja kalvot on puhkaistu vasta laitoksella ku oon ollu n.8cm auki. Vauva pyöritteli kuulemma päätään kätilön sormea vasten.. :D

Että sellaisia kuulumisia täältä! Mulla on mennyt ohi, mutta Jamesiina miksi olet menossa sinne ä-polille ja miksi käynnistävät?

Kiva kun Lilli pääsee uudistamaan itseään vielä ennen synnytystä. Mäki ajattelin, että vois kulmat ja ripset värjätä vielä ennen h-hetkeä, niin on sitten nätimpi synnärillä! :)

Mirju 35+3

Vierailija
18/48 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin piipahtamaan ennen neuvolalääkäriä.

Kävin tossa puntarilla ja sen mukaan ois tullu parissa viikossa jotain puol kiloo tai kilo. Huh! Nyt siis melkein 14kg, mut viel on pari kiloo matkaa siihen esikoisesta tulleeseen painomäärään :) Siis tämä painonnousukin on niin yksilöllistä. Siskolla tuli esikoisesta vaan 6kg ja se söi ihan normaalisti ja herkuttelikin. Nyt se on noin puolessa välissä ja tullu jo ainakin 4-5kg. Ihan riippuu varmaan jostain hormooneista ja vauvasta yms. Mutta eihän me äidit stressata, eihän!!!

Outoa, kun on niin hiljasta. Esikoinen on mammalla hoidossa, kun mulla on se lääkäri klo13. Tuun sitte kertoo kuulumiset!

Piti vastata siihen PERHEPETI juttuun..Esikoista koitettiin ensin laittaa pinnasänkyyn missä oli se äippäpaketinlaatikko. Ei viihtynyt! Sitten siirrettiin se äippälaatikko meidän väliin ja nostelin tissille..syötin makuuasennossa. Lopulta se laatikko heitettiin pois ja huomattiin, et yösyötö ja nukkumiset meni parhaiten niin, et hän sai nukkua meidän välissä. Tehtiin hänelle siihen oma ' pesä' . Ja myöhemmin ollaan siirretty hänet omaan sänkyyn nukkumaan..että meillä perhepeti ja kaikki ihan tyytyväisiä ratkaisuun. Uuden vauvan kanssa ei vielä tiedetä miten tehdään..Riippuu siitäkin onko kauheen itkunen, miten nukkuu yöt, tarviiko syöttää jatkuvasti jne. Kattoo sitten!

Vitsit, et herkuttelin eilen..Mä olen koko raskauden yrittäny välttää Kartanon perunalastuja joihin tuli alkuraskaudessa HIMO! Ja eilen ostin pussin, kun olen niin kauan ollu ilman. Ja ahh sitä nautintoa. Harmi vaan, et nyt on se neuvola ja suola keränny varmaan nestettä ja paino katossa..ihan sama! Kai sitä nyt joskus saa herkutella :)

Miona: Luin sen sun kertomuksen ja voin kertoo, et kaikkien muiden tavoin oli kyyneleet silmissä!! Varsinkin siinä, kun sua käskettiin ponnistaa nopeesti, et sydänääniä ei kuulu..tai ne heikkeni tai jotain?! Se kauhee tuska ja sisäiset avun huudot..Voin vaan kuvitella tai eläydyin ihan täysillä mukaan! Taisin olla siellä salissa..eilen kun luin sitä :D

Mutta palaan illalla.. Hanna* 36+3 kai?!

Vierailija
19/48 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niistä jotka nyt ovat kirjoitelleet tänne sivuille vähän ahkerammin..

Olisi kiva tietää ketä ois seuraava? :)

Vierailija
20/48 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat olla jo pitkällä..