Ulostulo: Tältä näyttää transhoitoja katuva ihminen
Sellaista sattuu että alkaakin kaduttaa.
Mitä mietteitä herättää tämä?
Kommentit (848)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, miten umpimielisiä, kapeakatseisia ja vanhanaikaisia (kouluttamattomia) ihmisiä sitä onkaan. Kukaan ei kehoaan lähde leikkaamaan jonkun internetin tai muodin vaikutuksen alaisena. Ihan samat juntit väitti suu vaahdossa homoutta muotijutuksi. Kukaan ei valitse syntyä tansihmiseksi, se on todella vaikea ja raskas tie kulkea. Mutta terapialla se asia ei siitä miksikään muutu suurimmalla osalla. On olemassa ihmisiä, joilla on taustalla vahva trauma joka sotkee sukupuolen kokemusta, mutta on myös valtava määrä ihmisiä, kenellä ei.
Todella toivon, ettei kukaan lapsi joudu tällaisen vanhemman sadismin kohteeksi, joka ”kieltää netin” ja kuvittelee sen ratkaisevan kaiken, samalla kun puoskari terapeutti yrittää käännyttää. Tottakai antaisin omalle lapselle kaiken tuen, minun lupaani hän ei tarvitse oman kehonsa kohdalla. Jos lapsi haluaa leikkauksen, lapsi sen voi tehdä ja häntä tuen.
Mikä siinä on, että se ihmisen koulutustaso korreloi aina suoraan tällaisten ”mielipiteiden” kanssa? Miten joku voi kieltää valtavan ryhmän olemassa olon, vähätellä heidän kokemuksen öyhöttämällä siihen päälle omia juttujaan, kun muka ”tietää ja ymmärtää” paremmin, vaikka ei ole ymmärtänyt edes kouluttautua kunnolla...
Melkoinen olkiukko. Itse olen koulutettu, asiantuntija työtä tekevä homoseksuaali nainen ja pidän transsukupuolisuutta silkkana hulluutena. Toisinaan jopa kansanmurhana, kun nuoria homoseksuaaleja (etenkin maskuliinisia lesboja) yritetään käännyttää siihen että voisivat hyväksyä itsensä helpommin heteroina transsukupuolisina kuin homoina. Ei kukaan voi tietää mitenkään olevansa "toista sukupuolta", pelkkä vahva inho omaa sukupuolirooliaan ei ole mikään vakuus siitä että tietää täsmälleen millaista elämä toisessa sukupuolessa on.
En todellakaan usko että terveen kropan silpominen ja potilaan psykoosien kannustaminen on sukupuolidysforiaan oikea ratkaisu. Ei kukaan valkoinenkaan voi keksiä olevansa mustaihoinen sisältään koska "tuntuu vain siltä".
Huono vale-identiteetti sulla. Kirjoitustavastasi ja tiettyjen sanojen sekä ajatusmallien käytöstä tunnistan sinut.
Kun argumentit loppuvat niin täytyy ryhtyä ad hominemilla hyökkäämään toista kohtaan koska "tunnisti valeidentiteetiksi". No, ei kai tässä sitten tarvitse sen enempää asiasta jauhaa, usko mitä uskot. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi mitä tekisit jos oma lapsesi "vaikka murrosiässä" kokisi olevansa trans. Olisin ihan, että: "ok, mitä tukea kaipaat?" Tällaisen lapsen kanssa olisi varmasti paljon pohdittavaa ym. asioihin perehtymistä. Mitään hormonihoitoja tms. en sallisi alaikäiselle sillä suurinosa ei tuossa iässä ole transsukupuolisuudestaan varma ja suurinosa lopulta tunnistaakin itsensä vain keskimääräistä naismaisemmaksi tai miesmäisemmäksi, usein homoseksuaaliksi, mutta oikeaan sukupuoleen syntyneeksi. Tukea lapsi varmasti tilanteessa joka tapauksessa kaipaa ja jos hän todella on trans niin aikuisena hän voi vihdoin edetä asian kanssa oman harkintansa mukaisesti.
Tässä lyhyt parin minuutin video norjalaisesta Emmasta (syntymästä Tobias), jota äiti tukee muutoksessa ja jokainen voi tuosta videosta katsoa, näyttääkö hän enemmän Tobiakselta vai Emmalta, juuri tällaisia vanhempia translapset tarvitsevat.
Näyttää ihan pieneltä pojalta: https://www.cdn.tv2.no/images?imageId=5904009&width=1370&height=577&com…
Aivan, koska se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://aitoavioliitto.fi/tag/transsukupuolisuus/
Kannattaa käydä katsomassa tuolta tietoa, hyvää tietoa trans-hoidoista.Ihmisillä ei nykyään ole minkäänlaista kriittistälukutaitoa. Tottakai tuolla mustamaalataan trans-hoitoja, koska se on uskovaisten mielestä syntiä.
En ole käynyt tuolla lukemassa, mutta kai ymmärrät, että asiasta löytyy ihan ei-uskovaistakin tietoa etsimällä. Tieto ei ole "mustamaalausta", jos se ei miellytä transaktivistiä, vaan se on realistista tietoa, ei väritettyä.
Esim sekin, että transeja tutkii vain ne lääkärit, jotka työskentelevät transpolilla, kertoo kyllä vahvasti että näiltä lääkäreiltä jo alunalkaen puuttuu objektiivisuus ja realismi, ovat siis ajatuksiltaan päättäneet uskoa transseksuaalisuuden olemassaoloon. Se jo kertoo että ovat melko vääriä antamaan diagnooseja kellekään, mutta nähtävästi faktaan ja tieteeseen uskovat lääkärit eivät kelpaa transpolille lääkäreiksi.
Voi elämä, mistä tällaisen aivopierun kehitti, että transihmisiä tutkii vain nuo lääkärit? Ainakin minun lukemat tutkimukset ovat lähes kaikki lääketieteellisten huippuyliopistojen tekemiä. Ihan oikeasti, mistä kanihatusta te kaivattu näitä junttiuden multihuipentumia? Osaatko edes lukea tieteellistä tekstiä? Tai ylipäätään lukea...
Tässä ketjussa transiutta mainostavat ovat kertoneet, että nimenomaan diagnoosia ei näille ihmisille anna ketkään muut, kuin transpolin lääkärit, jonne nämä kaikki henkilöt passitetaan, esim terkkarilääkäriltä. Esim se terveyskeskuslääkäri, edes ylilääkäri EI SAA heitä diagnosoida jostain kumman syystä, vaan ne passitetaan sinne transmyönteiselle lääkärille transpolille.
Vain transmyönteiset lääkärit siis kelpaavat sateenkaarikulttilaisille, eiköhän se ole selvää pässinlihaa. Itse luottaisin enemmän objektiivisen lääkärin diagnoosiin.
Että TERVEYSKESKUSLÄÄKÄRIN pitäisi "dianosoida" transihmiset :DDDDDDDDD. Nyt olen nähnyt kaiken.
Mikä vika objektiivisissa lääkäreissä on, kyllä jokaisesta terveyskeskuksestakin YLILÄÄKÄRI löytyy.
Mutta eihän transaktivisteille kelpaa kuin TRANSPOLIN TRANSMYÖNTEINEN konitohtori, mieluummin vielä itsekin trans.
Siinä sitä neutraalia diagnosointia kerrakseen. :P
Tämä on kyllä niin täydellistä soopaa, että oksettaa. Miksi meillä sitten on syöpäspesialisteja, kardiologeja, geriatrikkoja, lastenlääkäreitä jne., jos kerran terveyskeskuslääkärikin voi hoitaa nämä hommat, miksi ihmeessä tuhlata varoja spesialisteihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, miten umpimielisiä, kapeakatseisia ja vanhanaikaisia (kouluttamattomia) ihmisiä sitä onkaan. Kukaan ei kehoaan lähde leikkaamaan jonkun internetin tai muodin vaikutuksen alaisena. Ihan samat juntit väitti suu vaahdossa homoutta muotijutuksi. Kukaan ei valitse syntyä tansihmiseksi, se on todella vaikea ja raskas tie kulkea. Mutta terapialla se asia ei siitä miksikään muutu suurimmalla osalla. On olemassa ihmisiä, joilla on taustalla vahva trauma joka sotkee sukupuolen kokemusta, mutta on myös valtava määrä ihmisiä, kenellä ei.
Todella toivon, ettei kukaan lapsi joudu tällaisen vanhemman sadismin kohteeksi, joka ”kieltää netin” ja kuvittelee sen ratkaisevan kaiken, samalla kun puoskari terapeutti yrittää käännyttää. Tottakai antaisin omalle lapselle kaiken tuen, minun lupaani hän ei tarvitse oman kehonsa kohdalla. Jos lapsi haluaa leikkauksen, lapsi sen voi tehdä ja häntä tuen.
Mikä siinä on, että se ihmisen koulutustaso korreloi aina suoraan tällaisten ”mielipiteiden” kanssa? Miten joku voi kieltää valtavan ryhmän olemassa olon, vähätellä heidän kokemuksen öyhöttämällä siihen päälle omia juttujaan, kun muka ”tietää ja ymmärtää” paremmin, vaikka ei ole ymmärtänyt edes kouluttautua kunnolla...
Melkoinen olkiukko. Itse olen koulutettu, asiantuntija työtä tekevä homoseksuaali nainen ja pidän transsukupuolisuutta silkkana hulluutena. Toisinaan jopa kansanmurhana, kun nuoria homoseksuaaleja (etenkin maskuliinisia lesboja) yritetään käännyttää siihen että voisivat hyväksyä itsensä helpommin heteroina transsukupuolisina kuin homoina. Ei kukaan voi tietää mitenkään olevansa "toista sukupuolta", pelkkä vahva inho omaa sukupuolirooliaan ei ole mikään vakuus siitä että tietää täsmälleen millaista elämä toisessa sukupuolessa on.
En todellakaan usko että terveen kropan silpominen ja potilaan psykoosien kannustaminen on sukupuolidysforiaan oikea ratkaisu. Ei kukaan valkoinenkaan voi keksiä olevansa mustaihoinen sisältään koska "tuntuu vain siltä".
Huono vale-identiteetti sulla. Kirjoitustavastasi ja tiettyjen sanojen sekä ajatusmallien käytöstä tunnistan sinut.
Kun argumentit loppuvat niin täytyy ryhtyä ad hominemilla hyökkäämään toista kohtaan koska "tunnisti valeidentiteetiksi". No, ei kai tässä sitten tarvitse sen enempää asiasta jauhaa, usko mitä uskot. :D
No eiväthän loppuneet. Sinähän oikein jännä tyyppi olet kun vedät noin yksioikoisia päätelmiä. En vain todellakaan kokenut tarpeelliseksi alkaa sinulle argumentoimaan ja osoittamaan että olet väärässä koska se on yhtä tyhjän kanssa. Saman asian ajaisi kun menisin ja puhuisin puulle.
Miksi transaktivistit kokevat että voi uskoa olevansa toista sukupuolta mutta ei toista ihmisrotua? Mikä siinä on niin paljon erilaista? Sukupuoli ja rotu ovat molemmat biologisia piirteitä ja geneettisiä järjestelyjä joiden kanssa synnytään, mutta vain toinen on sosiaalisesti hyväksyttyä. Rachel Dolezal oli valkoinen, mustien oikeuksia ajava aktivisti joka väitti olevansa musta, jäädessään kiinni selitteli että tunsi vain vahvasti olevansa musta ja tahtoi tätä identiteettiään toteuttaa. Miksi hänen kokemuksensa rodullisesta identiteetistä on transaktivistien mielestä vähempiarvoisempi kuin vaikkapa miehen, joka uskoo olevansa nainen? Naiset ja mustat ovat molemmat sorrettuja pitkin historiaa, naiset jopa huomattavasti kauemmin ja jokaisessa kulttuurissa (mukaanlukien siis afrikkalaisessa) mutta naisena saa esiintyä ja mustana ei?
Vierailija kirjoitti:
Olipas tunteellinen purkaus. Oletpas sinä ihailtavan avarakatseinen ja korkeasti koulutettu? Vai...
Kukahan tässä nyt öyhöttää ja esittää 'mielipiteitään'? Itse syyllistyt kouluttamattomien ihmisten vähättelyyn ja kerrot 'omia juttujasi siihen päälle'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi mitä tekisit jos oma lapsesi "vaikka murrosiässä" kokisi olevansa trans. Olisin ihan, että: "ok, mitä tukea kaipaat?" Tällaisen lapsen kanssa olisi varmasti paljon pohdittavaa ym. asioihin perehtymistä. Mitään hormonihoitoja tms. en sallisi alaikäiselle sillä suurinosa ei tuossa iässä ole transsukupuolisuudestaan varma ja suurinosa lopulta tunnistaakin itsensä vain keskimääräistä naismaisemmaksi tai miesmäisemmäksi, usein homoseksuaaliksi, mutta oikeaan sukupuoleen syntyneeksi. Tukea lapsi varmasti tilanteessa joka tapauksessa kaipaa ja jos hän todella on trans niin aikuisena hän voi vihdoin edetä asian kanssa oman harkintansa mukaisesti.
Tässä lyhyt parin minuutin video norjalaisesta Emmasta (syntymästä Tobias), jota äiti tukee muutoksessa ja jokainen voi tuosta videosta katsoa, näyttääkö hän enemmän Tobiakselta vai Emmalta, juuri tällaisia vanhempia translapset tarvitsevat.
Näyttää ihan pieneltä pojalta: https://www.cdn.tv2.no/images?imageId=5904009&width=1370&height=577&com…
Aivan, koska se on.
Olen eri mieltä, kyllä hän videolla näyttää minusta niin tytöltä, etten hetkeään luulisi häntä pojaksi.
"Sukupuolen korjaus-suhteessa"- ohjelmassa, joka tuli Friiltä oli hyvin ahdistuneita, noin viisikymppisiä miehiä jotka olivat koko elämänsä' halunneet olla naisia ja viimein vanhoilla päivillään rohkaistuneet tulemaan kaapista, sekä petetyiksi itsensä tuntevia vaimoja . Perheitä tuhoutui ja onhan se ymmärrettävää, että suhdetta on vaikea noin vain jatkaa entiseen malliin jos äkkiä joutuukin umpiheterona lesbosuhteeseen...
Kaikelta tuolta olisi vältytty, mikäli ne miehet olisivat saaneet apua ja päässeet korjauttamaan sukupuolensa jo parikymppisinä. Eivätkä harrastaneet äijäjuttuja ja menneet naimisiin koska niin kuuluu tehdä.
Vierailija kirjoitti:
On häiritsevää miten miehet jotka haluavat naisiksi päätyvät yleensä vahvistamaan stereotypioita joita sosiaalinen sukupuoli on luonut. Pitkät hiukset, vahvat meikit ja korkkarit kuuluvat hyvin ahtaaseen näkemykseen naisena olemisesta. Biologista ja fyysistä sukupuolta ei voi vaihtaa, mutta sosiaalista käsitystämme siitä mikä on naisille ja miehille sopivaa voi laajentaa ja muokata hiljalleen.
Tämä on kyllä totta. Itse olen aika androgyyni, "miesmäinen" nainen ja mulle on tultu suoraan sanomaan etten ole nainen, vaikka nainen olen. En silti koe tarvetta silpoa itseäni. Moni noista sukupuolensa korjanneista on myös seksuaalivähemmistöön kuuluvia, mutta korjauksen jälkeen kai ovat heteroita? Väkisinkin tulee mieleen ettei omaa homoseksuaalisuutta ehkä hyväksytä yhteiskunnan paineiden takia.
Olen kasvanut hyvin liberaalissa perheessä ja hippikommuunissa. Siksi ehkä olen hyväksynyt sen ettei mun tarvitse olla mikään perinteinen nainen ollakseni oma itseni. Eikä lesbouskaan ole koskaan ollut ongelma läheisilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on taustalla tähän transvihaan? No, eipä siitäkään kovin pitkä aika ole, kun homoihin suhtauduttiin juuri samalla tavalla. Ovat mielenterveysongelmaisia, huomionhakuisia friikkejä, ja kun homoja alkoi tulla kaapista ulos, se oli näiden junttien mielestä pelkkä "muoti-ilmiö"...
Uhriutuminen on tämän päivän kovin juttu, kuka on vähemmistöistä sorretuin ja huono-osaisin, kaikkialla on vihapuhetta. Täällä on ollut ihan perusteltuja kommentteja sille miksi verovaroin ei pitäisi ryhtyä silpomaan terveitä aikuisia.
Just... no ei kyllä ole näkynyt täällä perusteltuja kommentteja. Mikään kommentti joka on kirjoitettu aitoavioliiton hengessä ei todellakaan ole perusteltu. Sellaiset kommentit ovat hyvin subjektiivisia ja värittyneitä.
a edelleenkin olisitko kiltti ja lopettaisit tuon tietyn ammattiryhmän mollaamisen. Yksikään lääkäri suomessa ei silvo ja vammmauta potilaitaan. Ja niin kauan kuin on lääketieteellisesti perusteltua ja humaania niin niin kauan verorahoja käytetään toisten auttamiseen piste. Ja hyvä että käytetään. Se ei ole keneltäkään pois.
On perusteltuja kommentteja, jaksoitko niitä lukea? "Se ei ole keneltäkään pois" on huvittava kommentti, miten niin ei ole? Onko meillä loputtomat rahahanat vai taikaseinä mistä rahat otetaan? Ilman muuta se on pois muilta, kun rahat on tiukilla täytyy tehdä valintoja. Haihattelu siitä mikä on humaania ei muuta faktoja, eli sitä että valintoja on tehtävä sen suhteen ketä hoidetaan ja ketä ei. En ymmärrä miten terveen ihmisen silpominen voi olla samalla viivalla esim. syöpähoitojen kanssa. "Humaaniuuden" nimissä ei ole kestävä argumentti.
Transhoitoihin käytetyt rahat ovat kuin hyttysen p.ska Itämeressä verrattuna sairaanhoitoon käytettyyn kokonaisbudjettiin ja niistä valittaminen on vain epätoivoinen yritys kerätä halpoja pisteitä apua tarvitsevien kustannuksella.
Aika kova väite, kuka on kieltämässä apua? Täällähän ehdotetaan muista hoitomuotoja, mutta ei leikkauksia koska sukupuolenvaihdos ei oikeasti ole mahdollista. Sairaanhoidon kokonaisbudjettiin voidaan samalla logiikalla lisätä muutamat sadat kauneuskirurgian toimenpiteet koska summat ovat niin pieniä. Sukupuolenvahdosleikkauksen hinta voi olla 10 000e, josta Kela korvaa suurimman osan. Tämäkö on pieni summa?
Yhteiskunnan rahoja ei noiden leikkauksiin yhtään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On häiritsevää miten miehet jotka haluavat naisiksi päätyvät yleensä vahvistamaan stereotypioita joita sosiaalinen sukupuoli on luonut. Pitkät hiukset, vahvat meikit ja korkkarit kuuluvat hyvin ahtaaseen näkemykseen naisena olemisesta. Biologista ja fyysistä sukupuolta ei voi vaihtaa, mutta sosiaalista käsitystämme siitä mikä on naisille ja miehille sopivaa voi laajentaa ja muokata hiljalleen.
Tämä on kyllä totta. Itse olen aika androgyyni, "miesmäinen" nainen ja mulle on tultu suoraan sanomaan etten ole nainen, vaikka nainen olen. En silti koe tarvetta silpoa itseäni. Moni noista sukupuolensa korjanneista on myös seksuaalivähemmistöön kuuluvia, mutta korjauksen jälkeen kai ovat heteroita? Väkisinkin tulee mieleen ettei omaa homoseksuaalisuutta ehkä hyväksytä yhteiskunnan paineiden takia.
Olen kasvanut hyvin liberaalissa perheessä ja hippikommuunissa. Siksi ehkä olen hyväksynyt sen ettei mun tarvitse olla mikään perinteinen nainen ollakseni oma itseni. Eikä lesbouskaan ole koskaan ollut ongelma läheisilleni.
Eh.... kuka vahvistaa stereotypioita ja kuka ei. Olen transnainen ja en todellakaan vahvistele mitään stereotypioita. Mulla on lyhyeksi leikatut hiukset (bobcut tyyli). En todellakaan käytä korkkareita. Ihan normi nillkureita tai tennareita. En todellakaan meikkaa vahvasti. Kulmat yleensä värjäytän ja ripsaria plus hiukset. Juuri eilenkin kaupungilla eräs tuntematon henkilö kun alkoi juttelemaan niin kutsui ihan tytöksi minua vaikka olen jo reippaasti yli 20-vuotias.
Ei ole kukaan tullut sanomaan, tähän päivään mennessä että sähän oot trans* suurin osa transihmisistä on kaltaisiani. Kukaan ei todellakaan tuolla kadulla kulkiessa "tunnista" meitä että onko kyseessä *oikea* mies vai nainen. Mitä tulee tuohon seksuaalisuuteen niin seksuaalisuuteni ole mitenkään muuttunut sukupuolenkorjausprossesin myötä. Edelleenkin olen vain naisista kiinnostunut vaikka ehkä pienen biseksuaalisuus piirteen omaankin. Tämä oli jo ennen näin tätä koko prosessia. Häiritsevää on tuollainen ilkeä yleistäminen, että me kaikki transtaustaiset korostettaisiin sukupuolta tai seksuaalisuutta jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on taustalla tähän transvihaan? No, eipä siitäkään kovin pitkä aika ole, kun homoihin suhtauduttiin juuri samalla tavalla. Ovat mielenterveysongelmaisia, huomionhakuisia friikkejä, ja kun homoja alkoi tulla kaapista ulos, se oli näiden junttien mielestä pelkkä "muoti-ilmiö"...
Uhriutuminen on tämän päivän kovin juttu, kuka on vähemmistöistä sorretuin ja huono-osaisin, kaikkialla on vihapuhetta. Täällä on ollut ihan perusteltuja kommentteja sille miksi verovaroin ei pitäisi ryhtyä silpomaan terveitä aikuisia.
Just... no ei kyllä ole näkynyt täällä perusteltuja kommentteja. Mikään kommentti joka on kirjoitettu aitoavioliiton hengessä ei todellakaan ole perusteltu. Sellaiset kommentit ovat hyvin subjektiivisia ja värittyneitä.
a edelleenkin olisitko kiltti ja lopettaisit tuon tietyn ammattiryhmän mollaamisen. Yksikään lääkäri suomessa ei silvo ja vammmauta potilaitaan. Ja niin kauan kuin on lääketieteellisesti perusteltua ja humaania niin niin kauan verorahoja käytetään toisten auttamiseen piste. Ja hyvä että käytetään. Se ei ole keneltäkään pois.
On perusteltuja kommentteja, jaksoitko niitä lukea? "Se ei ole keneltäkään pois" on huvittava kommentti, miten niin ei ole? Onko meillä loputtomat rahahanat vai taikaseinä mistä rahat otetaan? Ilman muuta se on pois muilta, kun rahat on tiukilla täytyy tehdä valintoja. Haihattelu siitä mikä on humaania ei muuta faktoja, eli sitä että valintoja on tehtävä sen suhteen ketä hoidetaan ja ketä ei. En ymmärrä miten terveen ihmisen silpominen voi olla samalla viivalla esim. syöpähoitojen kanssa. "Humaaniuuden" nimissä ei ole kestävä argumentti.
Transhoitoihin käytetyt rahat ovat kuin hyttysen p.ska Itämeressä verrattuna sairaanhoitoon käytettyyn kokonaisbudjettiin ja niistä valittaminen on vain epätoivoinen yritys kerätä halpoja pisteitä apua tarvitsevien kustannuksella.
Aika kova väite, kuka on kieltämässä apua? Täällähän ehdotetaan muista hoitomuotoja, mutta ei leikkauksia koska sukupuolenvaihdos ei oikeasti ole mahdollista. Sairaanhoidon kokonaisbudjettiin voidaan samalla logiikalla lisätä muutamat sadat kauneuskirurgian toimenpiteet koska summat ovat niin pieniä. Sukupuolenvahdosleikkauksen hinta voi olla 10 000e, josta Kela korvaa suurimman osan. Tämäkö on pieni summa?
Se on todellakin hyvin pieni, lähes mitätön summa, jos se suhtautetaan terveydenhoidon vuosibudjettiin, joka vuonna 2016 oli reilut 20 miljardia, alatko jo vähitellen ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tietäisit niin leikkauksella ei mitään vaihdosta ole tarkoitus tehdäkkään. Eikä sukupuolenkorjauksella vaihdeta mitään sukupuolta. Juridinen sukupuolenkorjaus on erikseen. Toisekseen kela ei korvaa mitään. Säälittävää tuputtaa muita epäeettisiä ja toimimattomia hoitokeinoja kun nykyiset on todettu täysin toimiviksi ja parhaimmiksi mitä on tarjolla. Todellisuus on se, että transhoitoihin käytetyt rahat on todellakin juurikin se hyttysen paska itämeressä. Se ei ole mitenkään muista hoidoista pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eh.... kuka vahvistaa stereotypioita ja kuka ei. Olen transnainen ja en todellakaan vahvistele mitään stereotypioita. Mulla on lyhyeksi leikatut hiukset (bobcut tyyli). En todellakaan käytä korkkareita. Ihan normi nillkureita tai tennareita. En todellakaan meikkaa vahvasti. Kulmat yleensä värjäytän ja ripsaria plus hiukset. Juuri eilenkin kaupungilla eräs tuntematon henkilö kun alkoi juttelemaan niin kutsui ihan tytöksi minua vaikka olen jo reippaasti yli 20-vuotias.
Ei ole kukaan tullut sanomaan, tähän päivään mennessä että sähän oot trans* suurin osa transihmisistä on kaltaisiani. Kukaan ei todellakaan tuolla kadulla kulkiessa "tunnista" meitä että onko kyseessä *oikea* mies vai nainen. Mitä tulee tuohon seksuaalisuuteen niin seksuaalisuuteni ole mitenkään muuttunut sukupuolenkorjausprossesin myötä. Edelleenkin olen vain naisista kiinnostunut vaikka ehkä pienen biseksuaalisuus piirteen omaankin. Tämä oli jo ennen näin tätä koko prosessia. Häiritsevää on tuollainen ilkeä yleistäminen, että me kaikki transtaustaiset korostettaisiin sukupuolta tai seksuaalisuutta jotenkin.
Onhan myös teitä poikkeuksia, jotka vahvistavat säännön. Silti suurin osa transpanelisteista korostavat näitä sukupuolistereotypioita. Ehdoton enemmistö, vieläpä.
Vierailija kirjoitti:
Miesten ja naisten aivot ovat rakenteellisesti erilaiset. On mahdollista, että ihmiselle tulee tissit ja pimppi, mutta miehen aivorakenne ->kyseinen ihminen kokee olevansa mies. Ei tämä ole kovin vaikea asia ymmärtää edes niillä yksinkertaisimmillaan aivoilla. Ja tämä on voitu osoittaa lukuisissa tutkimuksissa aiheesta. Googlelta löytyi lukuisia tuloksia Ian yhdellä haulla. Asia on äärimmäisen yksinkertainen myös kouluttamattoman ihmisen ymmärtää.
Mitä ihmettä hourailet. Aivot nimenomaan ohjaavat ja muokkaavat kehomme toimintoja ja kasvua sen kasvaessa, jos naisella olisi miesaivot, keho olisi miehen ruumiiksi kehittynyt. Eli täysin mahdoton väite nyt sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten ja naisten aivot ovat rakenteellisesti erilaiset. On mahdollista, että ihmiselle tulee tissit ja pimppi, mutta miehen aivorakenne ->kyseinen ihminen kokee olevansa mies. Ei tämä ole kovin vaikea asia ymmärtää edes niillä yksinkertaisimmillaan aivoilla. Ja tämä on voitu osoittaa lukuisissa tutkimuksissa aiheesta. Googlelta löytyi lukuisia tuloksia Ian yhdellä haulla. Asia on äärimmäisen yksinkertainen myös kouluttamattoman ihmisen ymmärtää.
Mitä ihmettä hourailet. Aivot nimenomaan ohjaavat ja muokkaavat kehomme toimintoja ja kasvua sen kasvaessa, jos naisella olisi miesaivot, keho olisi miehen ruumiiksi kehittynyt. Eli täysin mahdoton väite nyt sinulla.
Vai että aivot yksistään vastaavat. :D Miten olisi umpieritysjärjestelmä ja hormonit. Umpieritysjärjestelmä yhdistää aivot hormonien avulla elimiin, jotka säätelevät aineenvaihduntaa, kasvua ja kehittymistä sekä lisääntymistä. Lapsi voi todellakin sukupuolesta riippumatta syntymässään saada eri sukupuolen hormoneja kehoonsa enemmän kuin toista ja se taas kehittää kehon kehittymään toisin. Eli aivan hyvin voi syntyä naisia "miehiksi" ja miehiä "naisiksi" vaikka ulkoisesti jokin ruuminosa kehittyisikin tyypillisesti tietyn sukupuolen piirteiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä nyt vain olet heteromies, joka haluaa olla lesbo. Harvinaisen tärähtänyt tapaus, siis.
Sanoo itse täysin tärähtänyt avohoito tapaus? Minä en ensinnäkään mitään halua. Mitä jos lähdetään ihan siitä liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille transihmisiä vihaavat: Mitä tekisitte jos oma lapsenne vaikka murrosiän alkaessa tiedostaisi olevansa trans? Heittäisittekö lapsenne kotoa, hommaisitteko "eheytykseen", yrittäisittekö saada lapsen luopumaan höpötyksistä jollain muulla keinolla (vaikka se aiheuttaisi pahoja ongelmia) vai yrittäisittekö tukea lastanne, jotta hän pystyisi kasvamaan omaksi itsekseen.
Minä en pystynyt katsomaan lapseni kärsimystä, joten olen valinnut viimeisen (ja mielestäni ainoan) inhimillisen vaihtoehdon. Jos tulevissa tutkimuksissa löytyy mielenterveys- tai muu syy, josta tilanne johtuu, se on meille ok. Parasta olisi, että ristiriidan saisi jotenkin poistettua, mutta jos ei niin sekin asia täytyy hyväksyä.Kysymys teille transkulttia kannattaville: Antaisitko lapsesi tosissaan silpoa tervettä kehoa peruuttamattomasti hormoneilla ja henkeä uhkaavilla leikkauksilla, antaisitko lapsesi olla loppuikänsä vapaaehtoisesti riippuvainen synteettisistä hormoneista jotka aiheuttavat liudan eri sairauksia ja lyhentävät elinikää vuosilla? Haluatko vapaaehtoisesti aiheuttaa lapsellesi trauman ja syrjäytymisriskin, kun tajuaa vasta hoitojen jälkeen ettei transsukupuolisuus ollutkaan syynä dysforiaan ja ahdistukseen vaan oire siitä? Erään tutkimuksen mukaan 80%lla transsukupuolisista todettiin jokin persoonallisuushäiriö, dialektinen käyttäytymisterapia olisi paikallaan.
Kyllä, minä veisin lapseni terapiaan ja laittaisin nettikieltoon. Vanhempia pelotellaan jatkuvasti väitteellä, jonka mukaan translapset tekevät itsemurhan jos eivät pääse silpomaan itseään, mutta jätetään mainitsematta että kyseisen myytin luonut tutkimus laski itsetuhoiset mietteetkin itsemurhan yrittämiseksi ja itsemurhat tapahtuvat vasta hoitojen jälkeen kun nekään eivät auttaneet ahdistukseen.
Kyllä antaisin. Perehtyisin lapseni tukena syvällisesti asiaan eikä se tosiaankaan tapahtuisi missään aitoavioliiton sivuilla vaan tieteeseen ja hyvää tahtoviin ihmisiin tukeutuen.
Jos transkokemuksen syynä olisi persoonallisuushäiriö, niin siinä tapauksessa vaatisin, että lapseni saa siihen asianmukaista hoitoa. Sitäkin varten tutkimukset transpolilla ovat tarpeen. Ja mitään leikkauksiahan ei alaikäinen saa, ja aikuisen ihmisen päätöksiin en aio vaikuttaa.
kuka hullu veisi lapsensa transpolitutkimuksiin, kun nyorisopsykologillekin voisi viedä jos teini horisee "väärästä kehosta".