Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on hirvein maa missä olet käynyt?

Vierailija
10.02.2019 |

Ja miksi?

Kommentit (516)

Vierailija
441/516 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on Venäjä. Se johtuu ihmisistä. Olen aidosti yrittänyt, ollut jopa venäläisellä töissä, ja asunut Virossa mutta kertakaikkiaan venäläinen mentaliteetti, se ylimielinen röyhkeys tökkii pahasti. Mutta olen kyllä antanut mahdollisuuden eli ennakkoluuloista tässä ei ole kyse.

Intia-Pakistan alue on sellainen jonne en aio matkustaa, siellä ei ole minulle mitään.

Samoin kaikki arabimaat, en kanna rahoja sinne, eikä siellä ole minulle yhtään mitään.

Muuten kaikkialla matkustanut, Amerikassa, Euroopassa, kaukoidässä, Afrikassa, koko Skandinavia. 

En tiedä millainen paikka Venäjä on matkustaa, mutta olen kyllä venäläisistä ihmisinä eri mieltä. Tuntemani ovat olleet usein hyvin kylmäkiskoisen ja ylimielisen oloisia alkuun, mutta tutustuttaessa todella sydämellisiä ja mukavia ihmisiä.

Vierailija
442/516 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/516 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä JOUDUN käymään työni vuoksi toisinaan Venäjällä ja se on kyllä sellainen villilänsi että oksat pois. 

Venäjällä on paljon hyvää, mutta sitä p*skaa taas on monin verroin hyvään verrattuna. Korruptio ylipäätään, miliisin ja rajavartioston korruptoituneisuus, avoimena rehottava ilotyttöjen ja huumeiden kauppa. Pietarissa on jopa julkisesti kaduilla ilotyttömainoksia puhelinnumeroineen eikä ketään viranomaista kiinnosta. Kaikki on lahjottavissa. 

Tykkään tosin venäläisestä ruuasta. Ja varsinkin Karjalan puolella on paljon herttaisia hyväsydämisiä ihmisiä. Isoon kansaan mahtuu monenlaista tallaajaa...

Mitä tykkäät venäläisestä liikenteestä?  Taitaa olla hurjaa välillä?

Vierailija
444/516 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipä tää ketju Venäjän mollaamiseksi. Tosi tylsää .Itseäni paljon matkustelevana kiinnostaisi oikeasti negatiiviset kokemukset matkailijoilta ja myös perustelut pettymykseen.

Vierailija
445/516 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilnassa ainakin oli tosi mukavaa. Kauppahallissa katsoin kun myynnissä ja naisten päällä oli toinen toistaan räikeämpiä kukkapuseroita. Kai kommunistiajan perua, että edes kuosin pitää kukoistaa.

Myös Roomassa olin positiivisesti yllättynyt. On toki eri asia olla turisti kuin asua missään pidempään.

Taitaa olla asenteesta kiinni. Jos on kohtelias ja ystävällinen, muutkin on ystävällisiä useimmiten.

Varmasti on pitkälle asenteesta kiinni, mutta ei aina siitä omasta. Muiden asenteisiin ei ole niin helppo vaikuttaa ja se vaatii aikaa.

Vierailija
446/516 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki.

Vierailija
447/516 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menipä tää ketju Venäjän mollaamiseksi. Tosi tylsää .Itseäni paljon matkustelevana kiinnostaisi oikeasti negatiiviset kokemukset matkailijoilta ja myös perustelut pettymykseen.

Kovasti otsikon vierestä... Georgiassa paikalliset hokivat sanontaa "Rakastamme venäläisiä, vihaamme Venäjää."

Vierailija
448/516 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubaissa jouduin alaikäisenä ahdistelluksi monta kertaa. Siitä ei mukavia muistoja :(

Vierailija
449/516 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin isomman porukan kanssa Japanissa kuukauden reissulla ja kuvittelin sen olevan aivan ihana maa, jonne voisin vaikka muuttaa. Käytiin kissakahvilassa ja itsellä tuli kerrottua asiasta tokiossa asuvalle tuttavalle. Tämä järkyttyi ja sanoi että Japanin kissakahviloissa leviää parvovirus, mutta niitä saa pitää auki koska maassa ei ole juuri minkäänlaisia eläinsuojelulakeja.

Samalla reissulla tuli käytyä myös pöllökahvilassa mutta se oli paikka missä tuli jo heti todella paha olo. Voisi luulla että pöllöillä on kahvilan ulkopuolella omat isot tilat tai sisäpiha missä voisivat lentää. Ainakaan tuossa paikassa ei ollut, ei ollut takahuonettakaan mikä tuli täytenä järkytyksenä. Kahvila itsessäänkin oli tosi pieni, nuo kissakahvilat sentään oli isoja ja siellä oli takahuoneet minne kissat pääsi. 

Kaduttaa aivan stnasti ja meni maku koko maasta. 

Vierailija
450/516 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin isomman porukan kanssa Japanissa kuukauden reissulla ja kuvittelin sen olevan aivan ihana maa, jonne voisin vaikka muuttaa. Käytiin kissakahvilassa ja itsellä tuli kerrottua asiasta tokiossa asuvalle tuttavalle. Tämä järkyttyi ja sanoi että Japanin kissakahviloissa leviää parvovirus, mutta niitä saa pitää auki koska maassa ei ole juuri minkäänlaisia eläinsuojelulakeja.

Samalla reissulla tuli käytyä myös pöllökahvilassa mutta se oli paikka missä tuli jo heti todella paha olo. Voisi luulla että pöllöillä on kahvilan ulkopuolella omat isot tilat tai sisäpiha missä voisivat lentää. Ainakaan tuossa paikassa ei ollut, ei ollut takahuonettakaan mikä tuli täytenä järkytyksenä. Kahvila itsessäänkin oli tosi pieni, nuo kissakahvilat sentään oli isoja ja siellä oli takahuoneet minne kissat pääsi. 

Kaduttaa aivan stnasti ja meni maku koko maasta. 

Eläinten oikeudet ovat ylipäänsä vahvasti länsimainen juttu.

Itsekin tosin olisin kyllä olettanut Japanin olevan sen verran länsimaistunut, että tuo jutu olisi ollut kunnossa.

Vierailija
451/516 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belgia. Kummallinen sekoitus trailer park-estetiikkaa ja vanhakantaista eurooppalaista ylimielisyyttä. Musiikkina joka helkutan paikassa paikallinen slager, seksismiä näkyy niin miesten suhtautumisessa naisiin että esim. keltaisen lehdistön lööpeissä ja siihen päälle rasistinen asenne, lähtien ihan ranskalaisia kohtaan. Flaamit ja vallonialaiset kiistelevät keskenään, mutta yhteistä on kolonialistinen suhtautuminen afrikkalaisperäisiin belgialaisiin. Koko maan ihanteena vaikuttaa olevan joku pörssihain elämäntapa, köyhiin suhtaudutaan halveksuen ja tuloerot kasvavat. Pienemmillä paikkakunnilla tosi tunkkainen tunnelma, tiilitalojen kellareissa tapahtuu varmasti aivan kamalia juttuja. Parlamentissa duunissa olevat ja muut työn puolesta Brysselissä asuvat viettävät vapaansa pääsääntöisesti kotimaissaan tai sitten Alankomaissa, Ranskassa tai Saksassa jotta ei joutuisi olemaan niin paljon tekemisissä belgialaisen kulttuurin kanssa. En yhtään ihmettele että maassa radikalisoituu niin moni musliminuori, sillä yhteiskuntaan ei kukaan selväjärkinen edes tahdo intergroitua.

Vierailija
452/516 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa

Vierailija
453/516 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ulkomailla ystävä joka on puoliksi tsigane. Ei ole mitään tsigane vastaan mulla. Taistelivat monesti múslimeja vastaan romanialaisten ja unkarilaisten kanssa. Múslimeista en tykkää. Niin se vaan on.

Eli olet itse se ylimielinen joka katsoo muita kansallisuuksia alempiarvoisina. Sori vaan mutta tunnen monta kyseistä uskontoa edustavaa ihmistä jotka ovat mukavia ja tekevät ahkerasti työtä Suomessa. Sinä taas vaikutat tosi inhottavalta ihmiseltä etkä luultavasti töissäkään käy kun aikaa riittää roikkua täällä. Yhdyn mielipiteeseen että se syy siihen asiattomaan kohteluun mistä vaikutat tosi katkeralta niin taitaa olla ihan siinä peilissä. Sitä et tosin omassa ylimielisyydessäsi pysty tajuamaan.

Tässä maailmassa ei ole eri arvoisia kansalaisuuksia, mutta jos luulet múslimina voivasi tulla eurooppaan ja alkaa vaatia uskontosi varjolla oikeuksia ja omia moskeijoita niin mun mielestä sellaiseen ei ole oikeutta. Kristityillä ei ole ollut samanlaisia oikeuksia kuin heillä aikoinaan heidän maassa ja ovat joutuneet maksaa jopa ''vääräuskoisen'' veroa. Minäkin olen tavannut bosnialaisia mukavia muslimeja. Sääli ettei nämä parat tajua, että he ovat olleet joskus kristyttäjä ja heidät on todennäköisesti käännytetty miekalla uskoonsa. Avaa historiankirja. Ihminen joka unohtaa historian niin ennen pitkään hän alkaa toistaa samoja virheitä. Tiedän, että rakastatte múslimeja, mutta ei kaikkien tarvitse. Mun omat ihmiset tulee ennen sitä ja múslimit ajattelee samalla tavalla joten meillä on jotain yhteistä.

Romania olisi minun puolestani saanut jäädä joksikin Turkin provinssiksi. Eurooppa ei olisi menettänyt mitään. Kun asuin Englannissa jengillä oli tapana vitsailla kun ruoka tai juoma maistui surkealta että se on varmasti joku romanialainen/bulgarialainen ruoka. Ei se maine ripulireikänä rajoitu vain suomalaisiin vaikka taidat uskoa niin.

Vierailija
454/516 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ulkomailla ystävä joka on puoliksi tsigane. Ei ole mitään tsigane vastaan mulla. Taistelivat monesti múslimeja vastaan romanialaisten ja unkarilaisten kanssa. Múslimeista en tykkää. Niin se vaan on.

Eli olet itse se ylimielinen joka katsoo muita kansallisuuksia alempiarvoisina. Sori vaan mutta tunnen monta kyseistä uskontoa edustavaa ihmistä jotka ovat mukavia ja tekevät ahkerasti työtä Suomessa. Sinä taas vaikutat tosi inhottavalta ihmiseltä etkä luultavasti töissäkään käy kun aikaa riittää roikkua täällä. Yhdyn mielipiteeseen että se syy siihen asiattomaan kohteluun mistä vaikutat tosi katkeralta niin taitaa olla ihan siinä peilissä. Sitä et tosin omassa ylimielisyydessäsi pysty tajuamaan.

Tässä maailmassa ei ole eri arvoisia kansalaisuuksia, mutta jos luulet múslimina voivasi tulla eurooppaan ja alkaa vaatia uskontosi varjolla oikeuksia ja omia moskeijoita niin mun mielestä sellaiseen ei ole oikeutta. Kristityillä ei ole ollut samanlaisia oikeuksia kuin heillä aikoinaan heidän maassa ja ovat joutuneet maksaa jopa ''vääräuskoisen'' veroa. Minäkin olen tavannut bosnialaisia mukavia muslimeja. Sääli ettei nämä parat tajua, että he ovat olleet joskus kristyttäjä ja heidät on todennäköisesti käännytetty miekalla uskoonsa. Avaa historiankirja. Ihminen joka unohtaa historian niin ennen pitkään hän alkaa toistaa samoja virheitä. Tiedän, että rakastatte múslimeja, mutta ei kaikkien tarvitse. Mun omat ihmiset tulee ennen sitä ja múslimit ajattelee samalla tavalla joten meillä on jotain yhteistä.

Romania olisi minun puolestani saanut jäädä joksikin Turkin provinssiksi. Eurooppa ei olisi menettänyt mitään. Kun asuin Englannissa jengillä oli tapana vitsailla kun ruoka tai juoma maistui surkealta että se on varmasti joku romanialainen/bulgarialainen ruoka. Ei se maine ripulireikänä rajoitu vain suomalaisiin vaikka taidat uskoa niin.

Nääh me taisteltiin niin monta kertaa heitä vastaan ja jos muut länsi ja itä eurooppalaiset olisivat keskinäisten kinastelujen sijaan osallistuneet ristiretkeen niin konstantinopoli olisi kristittyjen, mutta mitäpä voi odottaa näiltä länsi euroopan ahneilta mailta. Me olimme vassaaleja eli meillä oli aina oma hallinto eikä Romanian maaperällä ollut turkkilaisia kuten oli muualla itäisellä etelä euroopalla tribuuttien ja taistelemisen ansiosta. Mun mielestä romanialainen ruoka on hyvää, aika lihapainoitteista, mutta hyvää. Bulgarialaista ruokaa en ole syönyt. Englantilaisella ruokakulttuurilla en paljoa puhuisi.

Kannattaa pitää mielessä, että sun barbaariset ihmiset eivät tule koskaan pääsemään ripulimaahan tai muuallekkaan itä eurooppaan samalla tavalla miten länteen tai tänne Suomeen olette päässeet. Me tiedetään teidän kiero luonne ja miten sitä pitää käsitellä.

Vierailija
455/516 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dubai. Paskaisin paikka, jossa olen käynyt.

Sanoisin, että puhtain missä ikinä olen käynyt. Se just onkin hyvä puoli Dubaissa.

Vierailija
456/516 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten hirviä olen nähnyt pohjanmaalla.

Vierailija
457/516 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen Neuvostoliitto, ei enää ikinä.

Vierailija
458/516 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Belgia. Kummallinen sekoitus trailer park-estetiikkaa ja vanhakantaista eurooppalaista ylimielisyyttä. Musiikkina joka helkutan paikassa paikallinen slager, seksismiä näkyy niin miesten suhtautumisessa naisiin että esim. keltaisen lehdistön lööpeissä ja siihen päälle rasistinen asenne, lähtien ihan ranskalaisia kohtaan. Flaamit ja vallonialaiset kiistelevät keskenään, mutta yhteistä on kolonialistinen suhtautuminen afrikkalaisperäisiin belgialaisiin. Koko maan ihanteena vaikuttaa olevan joku pörssihain elämäntapa, köyhiin suhtaudutaan halveksuen ja tuloerot kasvavat. Pienemmillä paikkakunnilla tosi tunkkainen tunnelma, tiilitalojen kellareissa tapahtuu varmasti aivan kamalia juttuja. Parlamentissa duunissa olevat ja muut työn puolesta Brysselissä asuvat viettävät vapaansa pääsääntöisesti kotimaissaan tai sitten Alankomaissa, Ranskassa tai Saksassa jotta ei joutuisi olemaan niin paljon tekemisissä belgialaisen kulttuurin kanssa. En yhtään ihmettele että maassa radikalisoituu niin moni musliminuori, sillä yhteiskuntaan ei kukaan selväjärkinen edes tahdo intergroitua.

Aaargh, ei saisi nauraa mutta niin osuva kuvaus maasta! :D

T. Belgiassa asunut

Vierailija
459/516 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nääh me taisteltiin niin monta kertaa heitä vastaan ja jos muut länsi ja itä eurooppalaiset olisivat keskinäisten kinastelujen sijaan osallistuneet ristiretkeen niin konstantinopoli olisi kristittyjen, mutta mitäpä voi odottaa näiltä länsi euroopan ahneilta mailta. Me olimme vassaaleja eli meillä oli aina oma hallinto eikä Romanian maaperällä ollut turkkilaisia kuten oli muualla itäisellä etelä euroopalla tribuuttien ja taistelemisen ansiosta. Mun mielestä romanialainen ruoka on hyvää, aika lihapainoitteista, mutta hyvää. Bulgarialaista ruokaa en ole syönyt. Englantilaisella ruokakulttuurilla en paljoa puhuisi.

Kannattaa pitää mielessä, että sun barbaariset ihmiset eivät tule koskaan pääsemään ripulimaahan tai muuallekkaan itä eurooppaan samalla tavalla miten länteen tai tänne Suomeen olette päässeet. Me tiedetään teidän kiero luonne ja miten sitä pitää käsitellä.

Mitkä ihmeen mun barbaariset ihmiset? Suomalaisetko? No enpä usko että täältä pahemmin tunkua sinne barbaariseen Itä-Eurooppaan edes ole. Barbaarinen siksi että annat sellaisen kuvan räyhäämiselläsi.

Vierailija
460/516 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä Soini haluaa meille sairaanhoitajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän