Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on hirvein maa missä olet käynyt?

Vierailija
10.02.2019 |

Ja miksi?

Kommentit (516)

Vierailija
401/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä

Vierailija
402/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypros

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaniatrolli taisi saada porttikiellon tälle palstalle.

Vierailija
404/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgaria joskus 80-luvulla...ankeaa oli ja joo, en sitten nykytilanteesta tiedä.

Vierailija
405/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romaniatrolli taisi saada porttikiellon tälle palstalle.

Olen täällä mitä haluat?

Vierailija
406/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehkä ole käynyt missään erityisen järkyttävässä maassa, mutta Japanista jäi mieleen lasten seksualisoiminen ja siitä olikin jo mainittu tässä ketjussa aiemmin. Kawaii-aiheiset kaupat olivat periaatteessa täynnä lapsip*rnoa ja kadun kulmilla lolitat tunkivat mieheni iholle ja työnsivät esitteitä mukaan. Näitä alaikäisiä tyttöjä näkyi myös vanhojen ukkojen seuralaisina kahviloissa ja baareissa. 

Onhan tuossa varmasti jotain perää, mutta minä en kokenut sitä ihan noin. Olikohan noissa lolitoissa kyseessä meido kahviloitten sisäänheittäjät? Niitä kulki paljon juurikin Akihabarassa, eikä siinä varsinaisesti ole mistään seksuaalisesta kyse. Kyseenalaistaisin tuon alaikäisyyden myös. Kauneusihanne kun on vähän erilainen, ne alaikäisiltä näyttävät eivät sitä välttämättä oikeasti ole.

Vierailija
407/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki. Kerta kaikkiaan häiritsevää romun tyrkyttämistä ja miehet häiritsevät, ahdistelijoita riittää. Miehet eivät usko kun nainen sanoo ei. Jatkavat lääppimistä ja lähtevät seuraamaan. Ei yksittäinen tilanne, vaan ihan päivittäinen kahdella lomamatkalla.

Vierailija
408/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on Venäjä. Se johtuu ihmisistä. Olen aidosti yrittänyt, ollut jopa venäläisellä töissä, ja asunut Virossa mutta kertakaikkiaan venäläinen mentaliteetti, se ylimielinen röyhkeys tökkii pahasti. Mutta olen kyllä antanut mahdollisuuden eli ennakkoluuloista tässä ei ole kyse.

Intia-Pakistan alue on sellainen jonne en aio matkustaa, siellä ei ole minulle mitään.

Samoin kaikki arabimaat, en kanna rahoja sinne, eikä siellä ole minulle yhtään mitään.

Muuten kaikkialla matkustanut, Amerikassa, Euroopassa, kaukoidässä, Afrikassa, koko Skandinavia. 

Vierailija
409/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua selatessa herää kysymyksiä, joista ensimmäinen kuuluu: ettekö te todellakaan ota selvää, mihin olette menossa???!

Sitä seuraa ihmettely: kuvitteletteko te, että kaikki on niin kuin olette tottuneet Suomessa olevan?

Kun lähtee entisen Neuvostoliiton alla olleisiin maihin tai ns. satelliittivaltioihin ehkä Viroa lukuun ottamatta (ja korostan kaupunkia nimeltä Tallinna), Lähi-Itään, mihin tahansa Afrikan maahan, Kauko-Itään, Etelä-Amerikkaan pitäisi jo matkustamista harkitessa tajuta, että on suomalaisittain katsottuna kauheaa köyhyyttä, on pilvin pimein porukkaa ja meteliä, on turistirysiä, on paljon ihmisiä, jotka haluavat hyötyä turisteista, koska kotona on lapsia suut auki ruokaa odottamassa, on roskia, haisee oudolta, rahanvaihto ei ole helppoa, englantia ei osata, uskonto on erilainen, kulttuuriin kuuluu monet kummalliselta tuntuvat tavat...

Suosittelen kyllä esim. Ranskaa, Britanniaa, Saksaa, Hollantia, Sveitsiä tai ihan vain Ruotsia, Tanskaa ja Norjaa, jos haluaa, että on erittäin SIISTIÄ ja mahdollisimman samaa, mihin ollaan totuttu.

Vierailija
410/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on Venäjä. Se johtuu ihmisistä. Olen aidosti yrittänyt, ollut jopa venäläisellä töissä, ja asunut Virossa mutta kertakaikkiaan venäläinen mentaliteetti, se ylimielinen röyhkeys tökkii pahasti. Mutta olen kyllä antanut mahdollisuuden eli ennakkoluuloista tässä ei ole kyse.

Venäläiset ajattelet suomalaisista hyvin paljon samoin ennen kuin tutustutaan paremmin.

Kyllä suomalaisissakin on ylimielisyyttä suhteessa muuhun maailmaan, eniten kai juuri venäläisiin ja virolaisiin.

Ikävää, että kokemuksesi on ollut huono; ehkä kohdalle sattuivat puolin ja toisin väärät henkilöt.

Minulla on ollut hyvä tuuri, koska työni kautta olen ystävystynyt kahteen erittäin sydämelliseen ja ihanaan venäläiseen.

Ihmisyydestä ja persoonista tässä on kysymys, ei kansalaisuudesta.

Tykkätkö sinä kaikista suomalaisista?

Tuskinpa vain.

Vierailija
411/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, että matkustatte köyhiin maihin ja sitten järkytytte köyhyydestä, röttelöistä ja likaisuudesta. Ettekö te lue ollenkaan niistä kohteista tai suunnittele lomareissua ennen kuin saavutte paikan päälle. Vai onko tarkoitus vain pysyä turistiresortissa ja -alueella, ja sitten tunnette inhoa, kun näette sitä paikallisten todellista arkea.

Vierailija
412/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää, että matkustatte köyhiin maihin ja sitten järkytytte köyhyydestä, röttelöistä ja likaisuudesta. Ettekö te lue ollenkaan niistä kohteista tai suunnittele lomareissua ennen kuin saavutte paikan päälle. Vai onko tarkoitus vain pysyä turistiresortissa ja -alueella, ja sitten tunnette inhoa, kun näette sitä paikallisten todellista arkea.

Sitähän se monen matkailu on eli aurinkotuolissa löhöilyä kännissä ja sitten tehdään pikavisiittejä paikallisten pariin missä sitten halveksitaan näitä ihmisiä. Olen nähnyt miten suomalainen mies huutaa naama punaisena Ranskassa oikealle köyhälle kerjäläislapselle joka tulee paljain jaloin pyytämään kolikkoa. Lapsi oli laiha ja likainen. Karu näky nähdä ensimmäisen maailman ihmisen jolla pitäisi olla kaikki hyvin halveksivan köyhää lasta jolla ei ole mitään.

Vierailija
413/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japani on täydellisten ihmisten matkailumaa.

Vierailija
414/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä, miliisit pelotti

Vierailija
415/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain kolmen mantereen ja 40 maan kokemuksella Liettua ja Italia ovat hirveimmät.

Liettuasta nähtynä vain pääkaupunki ja ihmiset olivat kattavasti hirvittäviä kaikkialla. Todella vaikea ajatella koskaan palaavansa sinne, vaikka pari paikkaa lisää pitää kuulemma ehdottomasti nähdä. 

Italia on ollut keskimäärin hirvittävä ja joskus vielä hirvittävämpi sekä vastenmielinen. Lähinnä ihmisten takia. Maata on nähty pohjoisimmasta rajasta Cataniaan asti vähän joka puolelta. 

Kaikista muista maista on enemmän tai vähemmän hyviä kokemuksia. 

Huh, tämä yllätti! Liettua on yksi suosikkipaikoistani Euroopassa - tapasin aivan ihania ihmisiä ja Vilna on ihastuttava kaupunki. Viro ja Latvia on ihan slummeja Liettuaan verrattuna.

Italiassa olen myös käynyt 7 kertaa ja aina löytyy lisää ihania paikkoja. Samoin palvelu on ollut kaikkialla ystävällistä ja se taivaallinen ruoka...

Näin voi asiat nähdä eri tavalla :D.

Miksi matkustaisi paikkaan jossa on paljon epämukavuusriskejä?

Italiassa korkeintaan "erilainen rytmi" tehdä asioita. Ylläri toisessa maassa kuin Suomi. Itselleni on puheliaana suomalaisena ollut Välimerellä helpotus se tunteitten näyttäminen, jopa huutaminen. On tosiaan katsojan silmässä jos pitää vaikka Milanon muotia junttina. Italialaista ruokaa on vaikea voittaa. 

Palvelu ei todellakaan ole hyvää Italiassa. Olet ilmeisesti käynyt ylihinnoitelluissa turistipaikoissa, joissa kyllä mielistellään. Asiat toimii varsin heikosti jos täällä asuu, ja veemäinen palveluasenne on yleistä. Huutaminen ei hirveästi naurata jos kadulla käydyt perheriidat pitää hereillä yötä myöden.

Ruoassa on puolensa, mutta ruokamyrkytys sattuu kyllä useammin kuin Suomessa.

Kaikki on suhteellista tietysti, mutta en näe parin asuinvuoden jälkeen Italiaa minään ihannemaana. Paikalliset myös suhtautuvat kaikkeen kyynisesti, aina on korruptiota ja mafiayhteyksiä ja kaikki pelaa suhteilla eikä meriiteillä. Yleinen piittaamattomuus yleisestä hyvästä on tolkuttoman yleistä.

Vierailija
416/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cardenas Kuuba hevonpeetä kirjaimellisesti, aikahyppy satojen vuosien taakse. Tai jotain.

Vierailija
417/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduttiin viettämään Venezuelan Caracasissa vuorokausi jatkolentoa odotellessa ja se kyllä jänskätti. Ei uskallettu liikkua hotellista kuin parisataa metriä kauempaan ravintolaan. Sen sijaan roadtrip Venäjällä oli ihan ok. Autolla Pietariin jossa pari yötä ja sitten jatkettiin Latviaan. Ei mitään ongelmia :)

Vierailija
418/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaanko niin, että kukaan ei poistu Suomesta, jos ajatus ulkopuolisesta maailmasta on niin karmean hirvittävä?

Nyt kyllä ymmärrän, ettei paljon voi aiheesta rehvastella.

Kiitos valaistumisesta...

Vierailija
419/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi, kaikki muut maat missä olen käynyt tai asunut ovat olleet aivan toista tasoa.

Vierailija
420/516 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Palestiina" Jordan-joen länsiranta l. arabien miehittämä Juudea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän