Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykiatri Janna Rantala totesi haastattelussa että lapselle on tuhoavaa

Vierailija
10.02.2019 |

Kasvaa pelossa jota esimerkiksi uskonnot tekee. Että jos lapsen pitää pelätä omaa tuhoutumista omien tekojen vuoksi se on hyvin vaarallista. Että jos lapsi joutuu pelkäämään "pahojen" tekojensa seurauksia se voi aiheuttaa myöhemmin paniikkihäiriötä, masennusta ja ahdistusta. Esimerkiksi Rantala ottaa helvetin olemassaolon minne joutuu jos ei noudata sääntöjä. Lapselle se voi olla kestämätön taakka. Herkille ja ajatteleville etenkin, sellaiset murtuu jos altistuu lapsena pelottaville asioille joita ei mieli kykene käsittelemään.

Ajatuksia tai kokemuksia?

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin on lapselle pelottavaa että opastetaan että joutuu ikuiseen helvettiin jos ei usko ja lapsi tai nuori ei millään saa pakotettua itseä uskomaan vaikka peloissaan yrittää. Ja herkät pelkää myös muiden puolesta että mitä kun naapuri tai opettaja tai ukki tai serkku ei ole uskovainen niin joutuu ikuiseen helvettiin. Lapset miettii tämmöisiä mutta ei uskalla sanoa ääneen koska pelkää että jumala kuulee ja rankaisee.

Mä oon tällaisessa lasta lohduttanut sillä että Jumala on ihan jokaisen armahtanut eli ihan jokainen joka taivaaseen tahtoo niin sinne kyllä pääsee ja aina voi rukoilla sen ihmisen puolesta kenen toivoisi uskovan. Mun lapsi tietää että Jumala kestää myös meidän epäilyt eikä pelätä tarvitse.

Vierailija
22/126 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on lapselle pelottavaa että opastetaan että joutuu ikuiseen helvettiin jos ei usko ja lapsi tai nuori ei millään saa pakotettua itseä uskomaan vaikka peloissaan yrittää. Ja herkät pelkää myös muiden puolesta että mitä kun naapuri tai opettaja tai ukki tai serkku ei ole uskovainen niin joutuu ikuiseen helvettiin. Lapset miettii tämmöisiä mutta ei uskalla sanoa ääneen koska pelkää että jumala kuulee ja rankaisee.

Mä oon tällaisessa lasta lohduttanut sillä että Jumala on ihan jokaisen armahtanut eli ihan jokainen joka taivaaseen tahtoo niin sinne kyllä pääsee ja aina voi rukoilla sen ihmisen puolesta kenen toivoisi uskovan. Mun lapsi tietää että Jumala kestää myös meidän epäilyt eikä pelätä tarvitse.

Sinä olet sairas päästäsi etkä tajua sitä.

Jumala on satuolento. Sinulle on valehdeltu lapsena. Sinä valehtelet nyt omille lapsillesi.

Sinut on aivopesty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä  opetan lapselle uskon olevan hyvä asia. Opetan armosta ja oikein tekemisestä itselle ja muille. Tuomiot, helvetit, syntilistat jne. olen karsinut kokonaan. Sanoohan järki jo että ne voi rikko psyyken lapselta tai aiheuttaa vaurioita minäkuvaan. Mutta enemmän nuo onkin vallanhaluisten ihmisten keskintöjä joilla alistetaan yksilö ryhmäkurin alle.

Vierailija
24/126 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä onkin sitten siellä taivaassa mukavaa kun sinne ei ole mitään laatukriteereitä.

Sen kun kumartaa vaan jumalaa, niin pääsee taivaaseen. Ei haittaa vaikka olisi vähän vaikka pedari tai väkivallasta nauttiva psykopaatti.

Vierailija
25/126 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janna Rantalalla ei ole varaa puhua. Hänen oma uskontonsa, psykiatria on tuhoisin mahdollinen uskonto pienelle lapselle. Hänelle, jonka Janna Rantala haluaa sairaaksi.

Janna Rantalalla on ns. oma lehmä ojassa.

Tosin niin on minullakin. Haluan pelastua oman uskomiseni kautta, tässä samoin kuin Janna Rantala. Erona on, että haluan suoda sen jokaiselle.

Vierailija
26/126 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pelkästään se uskonnollisuus, vaan yleensäkin syyllistävä kasvatus. Kun jatkuvasti mollataan, kritisoidaan ja nähdään lapsessa vain ne negatiiviset asiat. Yhtä tuhoisaa.

Vierailija
27/126 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On äärimmäisen rumaa uskoa siihen että jumala on antanut oman poikansa kitua ristillä, että voisi katsoa läpi sormien miljardien ihmisten sikailut.

Ei siinä ole päätä eikä häntää.

Rumaa ja sairasta. Ei mitään tekemistä rakkauden ja hyvyyden kanssa.

Vierailija
28/126 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

htep kirjoitti:

Janna Rantalalla ei ole varaa puhua. Hänen oma uskontonsa, psykiatria on tuhoisin mahdollinen uskonto pienelle lapselle. Hänelle, jonka Janna Rantala haluaa sairaaksi.

Tosin niin on minullakin. Haluan pelastua oman uskomiseni kautta, tässä samoin kuin Janna Rantala. Erona on, että haluan suoda sen jokaiselle.

Kalikka kalahti ja koira älähti.

Vierailija
29/126 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

htep kirjoitti:

Haluat pelastua sen kautta että toinen on kitunut ristillä.

Hyi miten inhottavaa.

Jos pystyt uskomaan tuollaiseen sontaan, ja sillä pelastuisit, niin miten muka olisit yhtään sen parempi kuin ihminen joka pystyisi uskomaan vaikka saunatonttuun?

Vierailija
30/126 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähden tästä ketjusta pois, koska tiedän ettei uskovaisen kanssa koskaan voi keskustella. Se on kuin hullun kanssa yrittäisi vääntää.

Vierailija
31/126 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä onkin sitten siellä taivaassa mukavaa kun sinne ei ole mitään laatukriteereitä.

Sen kun kumartaa vaan jumalaa, niin pääsee taivaaseen. Ei haittaa vaikka olisi vähän vaikka pedari tai väkivallasta nauttiva psykopaatti.

Ominaisuudessa, jota psykiatria kutsuu psykopatiaksi ei ole pohjimmiltaan mitään pahaa Pahuus saa ominaisuuden muuttumaan pahaa seuraavaksi.

Tunteeton tai vähästä hätkähtämäton henkilo voi palvella aivan hyvin sekä hyvää että pahaa. Oikean opin sisäistettyään hän aivan eittämättä palvelee oikeaa lakia.

Psykiatrialla ei ole oikeaa lakia.

Vierailija
32/126 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavallaan samaa mieltä, mutta olen kuitenkin tullut aikuisena uskoon.  Mua pelotteli koulussa uskonnon opettaja. Olin herkkä introverttityttö ja oikeasti tuli kauhea tuska niistä opetuksista. Opettaja sanoi 80- luvulla esim. että maailman loppu on lähellä, koska happosateet ovat aivan selvä merkki ja sitten kertoi spiritismiä pelanneista nuorista, joilla oli oikeasti joku pullo lennellyt päin seiniä ja hajottanut perheen lasivitriinit ja kaikki eli ei kannata leikkiä noilla asioilla.

Olin itse pelannut spiritismiä aiemmin leirillä kavereideni kanssa ja siellä kyllä tapahtui outoja asioita. 

Mummoni oli ainut kontaktini Jeesukseen ja hän oli hyvä. Siksi aikuiseksi kasvattuani valitsin uskon. En kyllä vieläkään käy kirkossa, enkä tunne muita uskovaisia. Olen katsonut tv7- ohjelmia ja osa niistä on koskettanut todella syvältä.

Olen vakuuttunut että Raamattu on totta.

Lapsille ja nuorille kuitenkaan ei missään nimessä pitäisi opettaa uskoa pelottelemalla maailmanlopusta tms. Siitä olen täysin samaa mieltä.

Vierailija
33/126 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea tapa opettaa lapsille uskoa on pelkästään rakkaus. Myös raamatullisissa opetuksissa. 

Vierailija
34/126 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opetan lapsilleni että spagettihirviö rakastaa ja suojelee.

Minun lapsi saa tehdä mitä haluaa ja olla miten haluaa, hän tietää että spagettihirviö antaa hänelle anteeksi ja hän pääsee kuoltuaan lihapullapatojen ääreen, toisin kuin sellainen lapsi joka on totellut sääntöjä, mutta jättänyt spagettihirviön palvonnan väliin.

Ihan hyvin menee meillä. Minä päätän mihin lapseni kasvatetaan ja mihin lapseni tulee uskomaan. Minun lapsi. Minun valta.

Vierailija
35/126 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu niin varmaan. 

Vitunhuonostihan tässä onkin ihmiskunnalla mennyt nää viimeset 2000 vuotta :D

Kun ollaan pelätty ja masenneltu.

Fakta on se, että lajimme uskomattoman nopea kehitys lähtee suorastaan pystysuoraan nousuun kristinuskon leviämisen kanssa suunnilleen samaan aikaan. 

Vierailija
36/126 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kanssa saanu kristillisen kasvatuksen ja edelleen kun sorrun ajattelemaan sillä "uskovaislapsen" tavalla, niin tällainen ajattelutapa särähtää vastaan. Mikä sitten erottaisi uskovat ja maailmalliset, jos kerran jokainen saa pyytäessään armahduksen? Jos kerran kaikkea voi pyytää anteeksi, niin mikä hyöty niiden tiukkojen sääntöjen mukaan elämisestä on, ja eikö se päinvastoin altista moraalin rappiolle?

Olen edelleen vihainen siitä, että riparilla isonen sai kertoa kuuntelevansa death metallia (yksi monista esimerkeistä), mutta itseltä kiellettiin rakas ja syvällinen, maailmankuvaa avartanut lempinuortensarja sillä perusteella, kun sellaisen katseleminen ei ollut kristitylle nuorelle sopivaa.

Yllättäen en ole aikuisena enää tekemisissä seurakunnan kanssa.

Vierailija
37/126 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

htep kirjoitti:

Haluat pelastua sen kautta että toinen on kitunut ristillä.

Hyi miten inhottavaa.

Jos pystyt uskomaan tuollaiseen sontaan, ja sillä pelastuisit, niin miten muka olisit yhtään sen parempi kuin ihminen joka pystyisi uskomaan vaikka saunatonttuun?

En ole kristitty.

****Wsjir ("osiris) elää; minä elän, hän ei ole kuollut; minä en ole kuollut.****

****J lahjoja tuodaan: Hor (horus) puhdistuu, ja swt (seth) tulee jumalaiseksi, ja sama asia kääntäen****

Pyramiditeksti:

**** Wsjir:lle, viattomalle isälle: Ota vastaan lahja Hor:n silmät, jotka hän menetti: Molemmat, musta ja valkoinen, että näkisit niillä, ota vastaan lahja:

Leipa ja viini,

Maito****

****Teksti suun avaamisesta( lyhyt lainaus): Olen antanut silmät herralleen, olen antanut kivekset hallitsijalleen: Olen antanut silmät Hor:lle, olen antanut kivekset Swt:lle****

Vierailija
38/126 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipe kirjoitti:

Jos puhut kristinuskosta niin siinä tekojen seuraus ei ole helvetti. Siinä on turvallinen ja rakastava Jumala, Jeesus joka antaa synnit anteeksi. Jeesus on kuollut maailman synnin vuoksi joten omilla teoilla ja sääntöjen noudattamisella ei tarvitse ansaita pelastusta.

Jos vanhemmat osaavat tämän oikein lapsillensa opettaa niin usko on enemmän voimavara kuin ahdistuksen kohde.

Saatana on todellinen ja Helvetti myös.

Vierailija
39/126 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen olisi hyvä jos uskovaiset ketkä meinaa aivopestä lapsensa jo pienenä, lukisivat edes yhden kerran sen raamattunsa kannesta kanteen ajatuksen kanssa.

Ja sitten ei saisi poimia sieltä rusinoita ja väännellä niitä juttua loputtomiin mielensä mukaan.

Vierailija
40/126 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä lähtee ihmisen tulkinnoista menee yleensä vikaan. Siksi uskonnot aiheuttaa sotia, fyysistä ja henkistä väkivaltaa, vallankäyttöä, alistamista, peloittelua, mielenterveyden ongelmia herkille jne. Jos pysyttäis siinä että Jumala on rakkaus ja ihmisen tehtävä on rakastaa lähimmäisiä, maailma olisi kaikille parempi paikka elää.