Hei te pariskunnat, jotka nukutte eri huoneissa!
Kommentit (482)
Meillä nukuttu eri huoneissa kohta 20v. Mies tekee vuorotyötä, tulee kotiin aamuyöstä 02-04 välillä. En viitsi herätä kesken unien kun
mulla herätys 06.30.
Vaimo kuorsaa niin kovaa etten saa nukutuksi.
Vierailija kirjoitti:
Exän kanssa nukuttiin eri huoneissa ja ei enää ikinä! Ei mitään läheiyyttä ja seksikin hiipui. Oltiin enää kämpiksiä. Ihan paska ratkaisu siis.
Uskon, että noinkin voi käydä, jos se yhteys katkeaa muuten.
Meillä oli alussa riitoja miehen kuorsaamiseen liittyen, mutta kun hyväksyttiin erillään nukkuminen, ei tarvinnut enää riidellä. Kyllä siihen erillään nukkumiseen on yleensä jokin hyvä syy. Ne pariskunnat, jotka pystyvät nukkumaan vieretysten tai vaikkapa lusikassa rauhaisasti ja toistensa unia häiritsemättä, tekevät niin.
Olen hieman yllättynyt, että erillään nukkuminen on näinkin yleistä. Kai se on jonkinlainen tabu kuitenkin?
Hei, olemme kaksi ystäväpariskuntaa, jotka matkailemme monesti lomilla yhdessä, kun molemmat pariskunnat vielä lapsettomia. Meistä on ihan normaalia nukkua eri huoneissa lomalla, niin hyviä ystäviä emme sentään ole, että makuuhuoneen lomamuistojen lisäksi jakaisimme.
Meillä kolme pientä lasta ja yöunet vähissä, pienin vasta muutaman kuukauden vanha. Ollaan jo vuosia nukuttu miehen kanssa eri huoneissa, ja mikä sen mukavampaa kuin ”käydä kylässä” toisen sängyssä ennen nukkumaanmenoa. Seksiä enemmän nykyään kuin silloin kun yritimme mahtua samaan sänkyyn.
Onpa mukava lukea tätä ketjua ja huomata, ettei olla ainoita, jotka nukkuu eri huoneissa :) Olen tosi herkkäuninen, ja kultani kuorsaa ja möyrii sängyssä. Aina ennen nukahtamista ja aamulla köllötellään yhdessä ja ollaan lähekkäin, mutta itse nukkuminen hoituu parhaiten eri huoneissa. Varmaan olis kivempi nukkua yhdessä, jos se onnistuisi, mutta onneksi tärkeämpää on se, miten hyvä suhteemme on valveilla ollessamme.
Miehen kovaääninen kuorsaus syynä.
Huomaa noista ihmettelijöistä että ovat varmasti itse hyväunisia! Sellainen ei voi kuvitellakaan mitä on
kääntelehtiä ja heräillä läpi yön. Kyllä siinä huomaavaisuudesta kumppania kohtaan nukkuu suosiolla
omassa huoneessa että edes toinen saa nukutuksi.
Vierailija kirjoitti:
Exän kanssa nukuttiin eri huoneissa ja ei enää ikinä! Ei mitään läheiyyttä ja seksikin hiipui. Oltiin enää kämpiksiä. Ihan paska ratkaisu siis.
Meillä ei seksi hiivu, kun ei sitä juuri koskaan harrasteta nukkumaan mennessä vaan aamuisin tai päivällä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on seksiä ja läheisyyttä silloin kun ollaan valveilla.
Joo, emme mekään seksiä harrasta, kun molemmat nukumme.
Ihanaahan se on nukkua yhdessä.
Jos mies kuorsaisi himpunkaan vertaa tai pitäisi muuten ääntä nukkuessaan (onneksi on hiljaisin tietämäni nukkuja), niin kyllä meilläkin nukuttaisiin eri huoneissa, ymmärrän tämän täysin. T. Herkkäuninen
Vierailija kirjoitti:
Jos mies kuorsaisi himpunkaan vertaa tai pitäisi muuten ääntä nukkuessaan (onneksi on hiljaisin tietämäni nukkuja), niin kyllä meilläkin nukuttaisiin eri huoneissa, ymmärrän tämän täysin. T. Herkkäuninen
Lisään vielä, että ensimmäisen poikaystäväni isä kuorsasi niin kovaa, että yötä hänen lapsuudenkotona ollessa en pystynyt nukkumaan kun se kuului niin kovaa seinän läpi... voi hänen äitiparkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen kaipaa toisen luo, vai miten se Alatalo lauloikaan
Miten erillään nukkuminen vaikuttaa lapsiinne, siis jotka ovat jo esim kymmenen korvilla. Mitä he siitä tuumaavat. Miten selitätte/ valehtelette heille. Kun lapset ovat hyvin pieniä ei sillä ole mitään merkitystä missä nukutte.Erillään nukkumisen ymmärtää pareilla joilla ei lapsien ole ollutkaan tai he ovat jo poissa.
Jo kymmenenvuotias ymmärtää että vuorotöiden takia on nukuttava eri huoneessa, isä nukkuu talon perällä vierashuoneessa, minä makuuhuoneessa eikä ole tätä kertaakaan kyseenalaistanut.
Muutenkin nukkuminen on nukkumista, tekee hyvää nukkua yksin hiljaisuudessa.
Läheisyyttä löytyy sitten muista hetkistä.
Vierailija kirjoitti:
Nk aikuisten leikit niin suoritetaanko ne ensiksi pois päiväjärjestyksestä vai hiivitäänkö aamulla toiseen makkariin?? Vai jääkö ne saunan jälkeen viikonlopuksi.
Onpa sinulla huono mielikuvitus.
Yhdessä voi tosiaan käydä saunassa, muulloinkin kuin viikonloppuna. Lisäksi lapsilla on harrastuksia ja koulua jonka aikaan voi tehdä mitä lystää missä lystää, kun työvuorot osuu kätevästi usein sillä tavalla.
En mä tajua, miksi omissa huoneissa nukkuminen olisi ongelma. Mä ainakin teen kolmevuorotyötä ja muutenkin on unettomuutta, joten jos asuisi avoliitossa haluaisin oman huoneen koska silloin kun minulla on vapaapäivä tai iltavuoro, haluan kyllä nukkua pitkään. Samoin jos minulla on aamuvuorot, olisi ikävä herättää toinen puoli kuudelta aamulla.
Miksi yleensä nukutaan samassa huoneessa? Koska sänky olohuoneessa on typerä? Harvalla on niin monta huonetta että jokaiselle riittäisi oma makuuhuone
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että noinkin voi käydä, jos se yhteys katkeaa muuten.
Meillä oli alussa riitoja miehen kuorsaamiseen liittyen, mutta kun hyväksyttiin erillään nukkuminen, ei tarvinnut enää riidellä. Kyllä siihen erillään nukkumiseen on yleensä jokin hyvä syy. Ne pariskunnat, jotka pystyvät nukkumaan vieretysten tai vaikkapa lusikassa rauhaisasti ja toistensa unia häiritsemättä, tekevät niin.
Olen hieman yllättynyt, että erillään nukkuminen on näinkin yleistä. Kai se on jonkinlainen tabu kuitenkin?
Me nukutaan eri huoneissa miehen kuorsaamisen takia kuten moni muukin, plus mun selkävaivojen takia, pyörin ja tarvitsen paljon tilaa että saan hyvän asennon. Erillään nukkuminen taitaa tosiaan olla jonkinlainen tabu, ei mekään mainosteta kellekään että nukutaan erillään, en sitä salaile mutta ei se tule puheeksikaan. Voi olla että moni tuttukin tekee samoin mutta ei tosiaan sitä mainita muille.
Mikään ei syö parisuhdetta enemmän kuin se ettei saa nukuttua, iltaisin ollaan lähellä toisiamme ja hellitellään, mutta sitten menen nukkumaan pari tuntia ennen miestä omaan huoneeseeni, mies myöhemmin omaansa. Näin ollaan tehty jo 10 vuotta.
Minä herään helposti ja mies on nukkuessaan yks tuulimylly ja lisäksi kuorsaa. Kyllästyin jatkuvaan väsymykseen, kun en saa ikinä nukkua kunnolla. Siirryin vierashuoneeseen ja siellä oon nyt vuoden ollut. Mies reuhaa omassa sängyssään.
Minä torkutan puoli tuntia ja nousen sängystä kuudelta. Mies on täysin virkeä heti kun kello soi ja nousee sängystä kahdeksalta. Jos nukuttaisiin samassa huoneessa, mies joutuisi heräämään puoli kuudelta.