Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te pariskunnat, jotka nukutte eri huoneissa!

Vierailija
10.02.2019 |

Miksi tällainen järjestely?

Kommentit (482)

Vierailija
121/482 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kuorsaa eikä herää vaikka pommi putoaisi viereen. Itse herään sen sata kertaa yössä ja olen äärimmäisen herkkäuninen. Mies ei mene mihinkään tutkimuksiin eikä ota kuorsaamistaan vakavasti ollenkaan. Ei ollut sitten muuta vaihtoehtoa kuin nukkua eri huoneissa vaikka kuorsaus kuuluu kyllä ohuen seinän lävitse lähes yhtä kovaa kuin mies olisi vieressä. Mutta aloin saada öisin raivokohtauksia ja verenpaine nousi vaarallisen korkealle kun heräsin töykkimään miestä että vaihtaisi asentoa jotta kuorsaus vähän vaimenisi.  On vaikuttanut suhteeseemme etäännyttävästi valitettavasti.

Vierailija
122/482 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset. Äiti Nukkuu yksin eri huoneessa ja isä alle 3v lasten kanssa eri huoneessa. Olemme kokeilleet erilaisia järjestelyitä ja tämä on ainoa, jossa kaikki saavat nukuttua yönsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/482 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen nukkunut puolisoni kanssa samassa sängyssä. Välillä vähän ahdasta, kun koirakin nukkuu siinä samassa sängyssä. 

Vierailija
124/482 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju oli todella surullista luettavaa.

Te erillään nukkuvat - 'muka hyvistä syistä', herätkää nyt jo! Ette elä parisuhteessa, vaan mukavuudenhaluisessa kaverisuhteessa.

Vierailija
125/482 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te erillään nukkuvat - 'muka hyvistä syistä', herätkää nyt jo! Ette elä parisuhteessa, vaan mukavuudenhaluisessa kaverisuhteessa.

Tämä se vasta surullinen viesti onkin.

Vierailija
126/482 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin ihmettelemään, ovatko alapeukuttajat uskomattoman sikeäunisia vai huonokuuloisia!?

Vierailija
127/482 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniongelmat. Lapset 3 ja 2 vuotta nukkuivat samassa huoneessa äidin tahdosta, joten siirryin eri huoneeseen että saisin edes vähän nukuttua. Paras ratkaisu ikinä. Tämä oli viimeinen niitti, jonka myötä suhde päätyi eroon. Löysin sittemmin elämäni rakkauden, ja nyt nukun paremmin kuin koskaan.

Suosittelen siis eri huoneissa nukkumista, jos haluat parantaa unen laatua.

Vierailija
128/482 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöh.

Unettomuuteen, huonounisuuteen ja kuorsaukseen on monia keinoja, millä ne saa hoidettua. Ei vaadi kuin tunnin verran viitseliäisyyttä, että käy lääkärin juttusilla.

Mutta näin ei tehdä, kun se paljastaisi sen että suhteesta puuttuu läheisyys sekä sen kaipuu. Eli on väärän ihmisen kanssa parisuhteessa - se on se todellinen ongelma, eikä mikään 'yöheräily'.

Vierailija
129/482 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin vauvan huoneeseen, koska ollaan kumpikin huonoja nukkujia. Jos ois 3 sänky menisin sinne. Sohvalla huono nukkua. On levoton mieli ja levottomat jalat.

Miestä häiritsee pyörimien ja mua kuorsaus.

Ei se vauvakaan unia auta. Mutta kunhan saa edes 2h unta yössä ,pysyy toimintakunnossa.

Vierailija
130/482 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exän kanssa nukuttiin eri huoneissa ja ei enää ikinä! Ei mitään läheiyyttä ja seksikin hiipui. Oltiin enää kämpiksiä. Ihan paska ratkaisu siis.

Tässähän kyse ihan jostain muusta kuin eri huoneissa nukkumisesta. Te ette vaan olleet enää te.

Vierailija
131/482 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julmempaa on erota jos ideaali ei täyty. Joskus kompromissit on vaan ok.

Omat isovanhempani nukkuivat aina omissa makuuhuoneissaan. Olisin hämmentynyt jos olisi ollut joskus toisin. Liitto kesti ja elämä oli varmasti ihan hyvää kun niin suurta turvallisuuden tunnetta huokui lähipiiriin.

Ideaali on huippujuttu, mutta missä lajissa siihen päästään?

Vierailija
132/482 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Realiteetteihin pitäisi ihmisten palata, ei ole kovin realistinen haave mulla🤣

Vierailija
133/482 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöh.

Unettomuuteen, huonounisuuteen ja kuorsaukseen on monia keinoja, millä ne saa hoidettua. Ei vaadi kuin tunnin verran viitseliäisyyttä, että käy lääkärin juttusilla.

Mutta näin ei tehdä, kun se paljastaisi sen että suhteesta puuttuu läheisyys sekä sen kaipuu. Eli on väärän ihmisen kanssa parisuhteessa - se on se todellinen ongelma, eikä mikään 'yöheräily'.

Minäpä olen käynyt lääkärillä. Mua on operoitu ja sen jälkeen sain vielä uniapnea laitteen. Sekään ei ole äänetön, että herkkäunista varmasti häiritsee, kun itselläkin meni parisen kuukautta ennenkuin sen kanssa osasin nukkua.

Mä olen mieluusti kaverisuhteessa rakkaani kanssa. Ehkä eniten ärsyttää nämä provoilijat, joilla on yksi parisuhdemalli mielessä. Tuommoisen joustamattomuuden takia, trollien parisuhteet ei kestäkään kovin kauan.

Läheisyyttä ja yhdessä nysväämistä voi toteuttaa päivittäin monella muullakin tavalla kuin saman peiton alla.

Vierailija
134/482 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa edes muna pyllyyn, niin läheisyys pysyy vaikka ei nukkuisi samassa huoneessa vauva-aikana.

Vierailija
135/482 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöh.

Minäpä olen käynyt lääkärillä. Mua on operoitu ja sen jälkeen sain vielä uniapnea laitteen. Sekään ei ole äänetön, että herkkäunista varmasti häiritsee, kun itselläkin meni parisen kuukautta ennenkuin sen kanssa osasin nukkua.

Mä olen mieluusti kaverisuhteessa rakkaani kanssa. Ehkä eniten ärsyttää nämä provoilijat, joilla on yksi parisuhdemalli mielessä. Tuommoisen joustamattomuuden takia, trollien parisuhteet ei kestäkään kovin kauan.

Läheisyyttä ja yhdessä nysväämistä voi toteuttaa päivittäin monella muullakin tavalla kuin saman peiton alla.

Hienoa, että olet päässyt lääkäriin asti ja uniongelman hoito on aloitettu.

Mutta - 'Mä olen mieluusti kaverisuhteessa' ja 'yhdessä nysväämistä' kertovat juuri sen tarvittavan. Parisuhteen ongelmat ei poistu kieltämällä tai kiertelemällä..

Kuinka monta aviovuosikymmentä olisi sinusta riittävän kauan, että voin kommentoida?

Vierailija
136/482 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavilla uniapnea. Ei muuta kun laihtumaan.

Vierailija
137/482 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin julmaa toista kohtaan nukkua erillään

Mutta julmaa ei ole valvottaa häntä kuorsauksella joka yö?

Tunnen n. 80 vuotiaan naisen, joka huokaisi miehensä kuoltua, että onneksi nyt saa nukkua vihdoin rauhassa, kun 57 vuotta on valvonut, kun mies kuorsasi, mutta miehen mielestä avioparin pitää nukkua vierekkäin.

Jäin miettimään, että montahan kertaa tämä vaimo on miettinyt yöllä, että kuristaa miehensä.

Kyllähän nyt jokaisen kuorsaajan,miehen tai naisen, nitistämistä on varmasti mietitty useasti.Ja nämä vielä joilla katkoja.

Jos on tilaa,niin ehdottomasti eri huoneet nukkumiselle. Mieheni kärsi aluksi,tietty koska ei ole koskaan kokenut ongelmana katkoja ja kuorsaamistaan.Minä niihin heräsin.

Ovat olleet monet tossun alla,pakko ollut nukkua samassa huoneessa ja kärsiä.

Vierailija
138/482 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seliseli

Vierailija
139/482 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin ihmettelemään, ovatko alapeukuttajat uskomattoman sikeäunisia vai huonokuuloisia!?

Minä taas luulen että ovat niitä jotka piinaavat puolisoitaan kuorsaamisella. Nyt ovat puolisotkin lukeneet palstaa ja ehdottelevat eri makuuhuoneita.

Vierailija
140/482 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuimme mieheni kanssa eri huoneissa vuosia. Syyt olivat sekoitus kaikkea edellä mainittua; herkkäunisuus, miehen kova kuorsaus, erilaiset vuorokausirytmit, kolmivuorotyö, pienet lapset jne. Läheisyyttä ja lämpöä suhteestamme ei silti koskaan puuttunut, päinvastoin.

Luulinkin jo pitkään, että tämäpä on hyvä ratkaisu. Viimein mies sai kuitenkin sanottua että hänelle olisi hyvin tärkeää myös nukkua kanssani samassa vuoteessa. Nyt jaamme siis jälleen saman vuoteen. Minä nukun tulpat korvissa ja mies yrittää hoidattaa kuorsausongelmaa mm. uniapneatutkimuksilla. Lapset jo onneksi sen verran isompia (nuorin 2v), etteivät enää myötäänsä huutele öisin. Seksi on edelleen hyvää ja sitä on runsaasti.

Ymmärrän tässä asiassa molempien leirien edustajia. Vaikka kaikille, kuten itsellenikään, vierekkäin nukkuminen ei ole erityisen merkityksellistä, joillekin se voi olla. Minusta on suloista, että mieheni haluaa minut viereensä nukkuakseen hyvin. Luojan kiitos ei kuitenkaan vaadi mitään lusikka-unia, sillä siihen olisi pakko vetää oma raja. Elämässä ja parisuhteessa on paljon asioita joista voi tinkiä ja sitten joitakin joista ei vaan voi. Näistä niitä kompromisseja sitten kudotaan.