Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin hankkia vauvalle vain pinnasängyn ja kantoliinan, pärjääkö niillä?

Vierailija
09.02.2019 |

Toki vaatteita ja vaippoja myös, mut jos niitä ei lasketa. Ajattelin jättää kaiken muun kauppaan, ainaki lähtökohtasesti. Minimalistisia hankintoja.

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi voinut kuvitellakaan vauva-aikaa ilman vaunuja. Me käytiin paljon kaikkialla. Mentiin vaikka kauppakeskukseen ja minä ostelin itselleni vaatteita. Mihin olisin laittanut sen vauvan kun sovitan vaatteita?

Ja sitten ne ostokset kun ostin jotain? Kaikki ostokset meni sopivasti vaunujen tavarakorissa ja vauva nukkui päikkäreitä vaunuissa samalla kun tein ostoksia ja vaikka sovittelin niitä vaatteita tai kenkiä.

Käytiin myös paljon ulkona syömässä, ihan siis vaikka jossain lähipitseriassa. Silloinkin vauva nukkui vaunussa ja sain rauhassa syödä.

Vierailija
102/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kyselee mielipiteitä, mutta tyrmää eri mielipiteet heti. Miksi kysyt, kun olet asiastasi varma? Ilmeisesti sellainen ei juolahda edes mieleen, että vauvan synnyttyä todellisuus voi osoittautua ihan toiseksi kuin etukäteen luulee.

Minä voin ketjua sivusta seuranneena sanoa, että suurin osa ap:n suunnitelmaa kritisoivista kommenteista tulee ihmisiltä, jotka eivät vaikuta tietävän edes perusasioita vauvan kantamisesta.

Joten ap ei suinkaan ole ainoa tässä ketjussa, joka puhuu asioista, joista hänellä ei ole omaa kokemusta. Vauvan saaminen ei vielä tuo asiantuntemusta muiden kuin sen oman vauvan suhteen.

Mitä perusasioita? Kelpaako oma kantokokemus? Entä muu kokemus siitä, mitä on vauva-arki?

No jos alkaa heitellä juttuja siitä, miten vauvalla tulee kuuma liinassa kaupassa (muttei vaunuissa), miten päätä ei saa tuettua tai että vauva ei voi nukkua pystyasennossa, niin kyllä se on aika vahva viite siitä, ettei kommentoija ole omia lapsia aktiivisesti kantanut.

Kantoliinassa voi olla kuumempi kuin vaunuissa, koska vaunuissa voi pussia avata mutta kantoliinassa ei voi poistaa äidin kehosta tulevaa lämpöä. Itse olen ainakin melko kuumaverinen, vauva oli kantoliinassa aina hikinen. Ja siis tutkittua on että aivot tarvitsevat nimenomaan vaakatasossa tapahtuvaa unta, sillä nyt tuskin on väliä nukkuuko vauva kantoliinassa päiväunet vai vaakatasossa rattaissa, mutta tämäkin on ihan tosiasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kyselee mielipiteitä, mutta tyrmää eri mielipiteet heti. Miksi kysyt, kun olet asiastasi varma? Ilmeisesti sellainen ei juolahda edes mieleen, että vauvan synnyttyä todellisuus voi osoittautua ihan toiseksi kuin etukäteen luulee.

Minä voin ketjua sivusta seuranneena sanoa, että suurin osa ap:n suunnitelmaa kritisoivista kommenteista tulee ihmisiltä, jotka eivät vaikuta tietävän edes perusasioita vauvan kantamisesta.

Joten ap ei suinkaan ole ainoa tässä ketjussa, joka puhuu asioista, joista hänellä ei ole omaa kokemusta. Vauvan saaminen ei vielä tuo asiantuntemusta muiden kuin sen oman vauvan suhteen.

Mitä perusasioita? Kelpaako oma kantokokemus? Entä muu kokemus siitä, mitä on vauva-arki?

No jos alkaa heitellä juttuja siitä, miten vauvalla tulee kuuma liinassa kaupassa (muttei vaunuissa), miten päätä ei saa tuettua tai että vauva ei voi nukkua pystyasennossa, niin kyllä se on aika vahva viite siitä, ettei kommentoija ole omia lapsia aktiivisesti kantanut.

Helpostihan sillä vauvalla tulee kuuma liinassa muttei vaunuissa. Liinassa vauva saa lämpöä kantajasta, mutta vaunuissa ei. Sama ilmiö kun yrittäisit nukkua lusikassa. Siinä tulee kuuma.

Vierailija
104/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa kävin oikein kantoliinayhdistyksen opastusta kuuntelemassa.

Puhe tuli silloinkin vaunuista ja yhdistyksen kantoliina-aktiivi kertoi käyttävänsä vaunuja juurikin tavaroiden vuoksi. Lasten kanssa kun on usein muutakin kannettavaa kuin se lapsi.

Vierailija
105/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsen myös rattaat. Vaakatasossa nukkuminen on parempaa, jos pää vähänkin repsottaa hengitys voi häiriintyä. Etkä jaksa kantaa vauvaa montaa kuukautta nokosten ajan. Ei siinä ole mitään järkeä, koska joudut muutenkin kantamaan vauvaa lähes katkotta. Jätä mieluummin pinnasänky pois, sillä et tee välttämättä yhtään mitään. Me ei tarvittu kertaakaan pinnasänkyä.

Tohon pinnasänkyyn oon sanonu jo aikasemmin että tarvitaan sitä koiran takia (että on vauvalle sellainen turvallinen paikka nukkua jossa ei tarvitse vieressä vahtia ettei koira hypi päälle). Voi vauvan nostaa pinnasänkyyn nukkumaan jos liinaan nukahtaa (ainakaan serkun vauvoja kun hoidin niin ei ollut ongelmaa laskea nukkuvaa vauvaa sylistä sänkyyn, tietenki vauvakohtaista), ja jos on kovin herkkä heräilemään niin voipi vaikka mennä itse sohvalle istumaan kantoliinan kanssa. On 15 kilonen rinkka mennyt vielä viimekesänä patikkaretkellä selässä, niin eiköhän se vauvakin normiarjessa! :)

ap

Asutteko niin että saisitte vaunu sisään kätevästi? Silloin ostaisin vaunu pinnansängyn sijaan ja käyttäisin sen turvallisena nukkumispaikkana vauvalle mihin koira ei pääse. Silloin olisi vaunu käytettävissä ne kerrat milloin pelkkä kantoliina ei riitä.

On ihan varmasti perheitä joka on pärjännyt kokonaan ilman vaunua, mutta veikkaan että kaikkilla niillä on ollut tilanteita milloin vaunu olisi ollut kätevä jos se olisi löytynyt. Ihan samalla tavalla kun vaunukäyttävillä on ollut tilanteita milloin pelkkä kantoliina olisi ollut paljon kätevämpi. En siis ymmärrä se logiikka hankkia pinnasänky mutta ei vaunu, kun vaunu toimii pinnasänkynä ihan hyvin.

Ei toimi pinnasänkynä enää kun lapsi alkaa möyriä/istua. Vai nukutatteko öisinkin vauvat vöissä?

Vierailija
106/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi voinut kuvitellakaan vauva-aikaa ilman vaunuja. Me käytiin paljon kaikkialla. Mentiin vaikka kauppakeskukseen ja minä ostelin itselleni vaatteita. Mihin olisin laittanut sen vauvan kun sovitan vaatteita?

Ja sitten ne ostokset kun ostin jotain? Kaikki ostokset meni sopivasti vaunujen tavarakorissa ja vauva nukkui päikkäreitä vaunuissa samalla kun tein ostoksia ja vaikka sovittelin niitä vaatteita tai kenkiä.

Käytiin myös paljon ulkona syömässä, ihan siis vaikka jossain lähipitseriassa. Silloinkin vauva nukkui vaunussa ja sain rauhassa syödä.

Mä kuljetin ostokset repussa. Ravintolassa oli mun mielestä helpompaa liinan kanssa, koska vauva pysyi aina rauhallisena ja sai syödä ja seurustella ihan rauhassa. Plus ei tarvinnut etsiä vaunuille paikkaa ravintolasta.

On totta, että vaatteiden sovittelu olisi ollut hankalaa. Mulle se ei ollut ongelma, kun en muutenkaan käy kovin usein vaateostoksilla..

T. 2 lasta liinassa kantanut

Vierailija
107/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin vaunuja myöskin sisällä vauvan nukuttamiseen päivisin, jottei taapero päässyt koko ajan vauvan luo. Pinnasänky osoittautui ensimmäisiksi kuudeksi kuukaudeksi turhaksi, koska allergioiden vuoksi vauva nukkui lähinnä öisin sylissäni...

Vierailija
108/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsen myös rattaat. Vaakatasossa nukkuminen on parempaa, jos pää vähänkin repsottaa hengitys voi häiriintyä. Etkä jaksa kantaa vauvaa montaa kuukautta nokosten ajan. Ei siinä ole mitään järkeä, koska joudut muutenkin kantamaan vauvaa lähes katkotta. Jätä mieluummin pinnasänky pois, sillä et tee välttämättä yhtään mitään. Me ei tarvittu kertaakaan pinnasänkyä.

Tohon pinnasänkyyn oon sanonu jo aikasemmin että tarvitaan sitä koiran takia (että on vauvalle sellainen turvallinen paikka nukkua jossa ei tarvitse vieressä vahtia ettei koira hypi päälle). Voi vauvan nostaa pinnasänkyyn nukkumaan jos liinaan nukahtaa (ainakaan serkun vauvoja kun hoidin niin ei ollut ongelmaa laskea nukkuvaa vauvaa sylistä sänkyyn, tietenki vauvakohtaista), ja jos on kovin herkkä heräilemään niin voipi vaikka mennä itse sohvalle istumaan kantoliinan kanssa. On 15 kilonen rinkka mennyt vielä viimekesänä patikkaretkellä selässä, niin eiköhän se vauvakin normiarjessa! :)

ap

Asutteko niin että saisitte vaunu sisään kätevästi? Silloin ostaisin vaunu pinnansängyn sijaan ja käyttäisin sen turvallisena nukkumispaikkana vauvalle mihin koira ei pääse. Silloin olisi vaunu käytettävissä ne kerrat milloin pelkkä kantoliina ei riitä.

On ihan varmasti perheitä joka on pärjännyt kokonaan ilman vaunua, mutta veikkaan että kaikkilla niillä on ollut tilanteita milloin vaunu olisi ollut kätevä jos se olisi löytynyt. Ihan samalla tavalla kun vaunukäyttävillä on ollut tilanteita milloin pelkkä kantoliina olisi ollut paljon kätevämpi. En siis ymmärrä se logiikka hankkia pinnasänky mutta ei vaunu, kun vaunu toimii pinnasänkynä ihan hyvin.

Ei toimi pinnasänkynä enää kun lapsi alkaa möyriä/istua. Vai nukutatteko öisinkin vauvat vöissä?

Ymmärsin AP niin että pinnasänky oli nimenomaan päikkäreille, jos suostuu nukkumaan myös öisin pinnasängyssä niin silloin se on tietty tarpeellinen. Minun lapset ei ikinä suostunut nukkumaan siellä, ei edes päivisin, vaan pelkkä perhepeti, sylissä tai vaunussa kelpasi. 

Ja samalla tavalla kuin isomille lapsille toimisi nukkumispaikkana, eli kun lapsi liikkuu enemmän laitetaan valjaita tai vastaavaa. Nukkuuhan jopa 3v:t vielä vaunussa päikkäreitä. Mutta siis en tarkoittanut sitä yönukkumispaikaksi.

Vierailija
109/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pelkän kantoliinassa kanssa liikkuvat käyvät vessassa? Siis jos olet vaikka tavaratalossa tai neuvolassa, niin pidättekö vaan vauvan kantoliinassa?

Tai miten isomman vauvan kanssa jaksaa noukkia ostoksia alahyllyiltä?

Kaverin kanssa kahvilla tai lounaalla ja vauva on koko ajan sylissä tai liinassa?

Puolitoistavuotias, joka juoksemaan opittuaan karkaa hetkessä, kun maksat ostoksia kassalla?

Itse en olisi jaksanut, vaikka varsinkin esikoinen tykkäsi olla kannettavana.

Amme on kiva, meidän lapset käytti niitä ainakin 5-vuotiaaksi asti.

Vierailija
110/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pelkän kantoliinassa kanssa liikkuvat käyvät vessassa? Siis jos olet vaikka tavaratalossa tai neuvolassa, niin pidättekö vaan vauvan kantoliinassa?

Tai miten isomman vauvan kanssa jaksaa noukkia ostoksia alahyllyiltä?

Kaverin kanssa kahvilla tai lounaalla ja vauva on koko ajan sylissä tai liinassa?

Puolitoistavuotias, joka juoksemaan opittuaan karkaa hetkessä, kun maksat ostoksia kassalla?

Itse en olisi jaksanut, vaikka varsinkin esikoinen tykkäsi olla kannettavana.

Amme on kiva, meidän lapset käytti niitä ainakin 5-vuotiaaksi asti.

Osin oon näihin vastannutkin, mutta vielä kerran...

Vessassa käynti ja alahyllylle kyykistyminen onnistuu. Ei yhtä kätevästi kuin ilman vauvaa, mutta todellakaan en yhden vessakäynnin takia olisi ottanut riesaa vaunuista bussissa, kahvilassa, portaissa jne.

Kahvilassa tai ravintolassa mulla oli yleensä huomattavasti leppoisampaa kuin vaunuilevilla kavereilla, jotka joutuivat tuon tuostakin hyssyttelemään kitisevää vauvaa, ottamaan syliin, miettimään, mihin vaunut kahvilassa mahtuu jne.

Puolitoistavuotias oli mulla jo rattaissa. Ja karkasi sieltäkin.

T. Se 2 vauvaa kantanut

Vierailija
111/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muistikuvani esikoisen vauva-ajoilta on, miten aina kannoin vauvaa sylissä ja työnsin tyhjiä vaunuja toisella kädellä mäkeä ylös kotiin.

Seuraavan vauvan kohdalla sitten luovuin niistä vaunuista.

Vierailija
112/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eli hankit pyörällisen kuljetusvälineen kuitenkin. Teinien äitinä puolitoistavuotiaskin tuntuu vauvalta. :D

Pari ensimmäistä kuukautta olisikin mennyt kantoliinassa ja myöhemmin kannoin paljon, mutta nimenomaan ”isomman vauvan” kanssa ilman vaunuja tai rattaita elämä olisi ollut rajoittunutta.

Vierailija
113/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta, nyt jo koululaisia. Vauva-aikana meille kaikkein tärkein oli vaunut, niiden kanssa oli kiva ja helppo liikkua kauppaan, kirjastoon ym. ja vauva nukkui niissä päiväunet ulkona. Myös pinnasängylle oli käyttöä ja syöttötuolille. Niin ja vauvan kylpyamme on edelleen käytössä kun 10-v vielä tunkee itsensä siihen ;-)

Esikoisen kanssa turhia olivat kantoliina (emme oppineet sitä käyttämään, oli epämukava äidille ja vauvalle) ja sitteri. Kantoreppua jonkin verran käytettiin, mutta meille vaunut toimivat paremmin. Seuraavien kanssa liinailua ei edes yritetty, kun vauvoja oli kaksi. Heidän kanssaan sitterit olivat käytössä päivittäin, kuten myös vaunut.

Mutta AP näkee omat tarpeensa sitten kun vauva on syntynyt. Jos vaunut osoittautuvat tarpeelliseksi, ne on helppo hankkia.

Vierailija
114/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli hankit pyörällisen kuljetusvälineen kuitenkin. Teinien äitinä puolitoistavuotiaskin tuntuu vauvalta. :D

Pari ensimmäistä kuukautta olisikin mennyt kantoliinassa ja myöhemmin kannoin paljon, mutta nimenomaan ”isomman vauvan” kanssa ilman vaunuja tai rattaita elämä olisi ollut rajoittunutta.

Kannoin molempia n. vuoden ikäiseksi ja sen jälkeen käytin satunnaisesti rattaita. Ei minusta taaperokaan rattaita kovin monessa tilanteessa tarvinnut. Meillä kyllä oli muitakin "pyörällisiä kuljetusvälineitä", kuten polkupyörä ja auto.

Olisi aika hölmöä antaa ap:lle vinkkejä siitä, mitä tarvikkeita taapero tarvitsee, kun ap:n vauva ei ole edes syntynyt.

Vierailija
115/134 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos olet kerta niin varma ettet mitään tartte niin miksi oikein teit tällaisen aloituksen? Olisit ihan tyytyväisenä siellä kotonasi ilman että tarvitsee tulla nettiin todistelemaan. Av:lla todella paljon tällaista, kärsiikö huomion puutteesta vai mitä ihmettä saat tästä keskustelusta kun kaikkeen vastaus on että tiedät jo ettet tarvitse.

Meille rattaat helpottaa elämää, jos haluisin tehdä kaikesta vaikeaa niin toki sekin onnistuisi. Onhan se kiva tuolla pakkasessa ja liukkaalla vauva kantoliinassa kantaa ostoskasseja ja tasapainotella.

Lähinnähän tässä ovat ihmiset vouhkonneet rattaista/vaunuista. Niihin totesin että tuskin tulee tarvetta. Tein keskustelun siksi että jos vaikka mulle ei olis tullut lainkaan mieleen jotain sellasta mitä jollain muulla on. En tajua miksi ihmiset vänkää noista rattaista. Olen kyllä lukenut viestinne ja osaan kyllä synnytettyänikin marssia kauppaan jos rattaita yllättäen tarvitsenkin. En näe syytä hankkia niitä nyt"varmuuden vuoksi" ennen kuin tarvetta ilmenee, jos ilmenee.

ap

Vierailija
116/134 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaunut käytettynä. Mä ostin 40 eurolla ja olivat hyvät. Niihin saa myös työntöaisaan hoitolaukun ja oman käsilaukun. Alle tarakalle saa ostoskassit. Rattailla pääsee myös pk-seudulla ilmaiseksi busseissa! Rattast olivat melkein tärkeimmät välineet mulle aikoinaan, autoa en köyttänyt yhtään. Oli raskasta kantaa vauvaa ja kaikkia kasseja ilman rattaita, ne olivat samalla yleinen kuljetusvöline ja parempi kuin auto.

Pienen vauvan pitää saada olla selkä ihan suorana. Kantoliina noin paljon käytössä on paha selälle. Eli osta ratas, jonka saa selkänojasta suoraksi ja jonka saa myöhemmin istuma-asentoon. Se suojaa myös sateelta sadesuojan kanssa. Miten liikut muuten kantaen vauva, yhdessä kädessä sateenvarjoa, omaa isohkoa laukkua ja lisäksi kauppakasseja?

Pinnasänkyä ei tarvitse vielä pitkään aikaan vaan äitiyspakksus riittää, köytin ehkä puolivuotiaaksi asti sitä. Sitten pinnasängynkin voi hankkia käytettynä.

Vierailija
117/134 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lapsen kanssa oli vaunut ja sitteri ne ainoat hankinnat.

Hyvin pärjättiin ilman pinnasänkyä ja hoitopöytää ym.

Nyt kun on toinen niin jo mukavuudenhalusta ja helpottaakseni omaa jaksamista ja arkea kahden kanssa niin olen hankkinut sitten ihan kaikkea: pinnasängyn ja hoitopöydän, vaipparoskiksen ja vauvaammeen (ekan kylvetin ihan vaan käsienpesualtaassa) koliikkikeinun ym.. jotain ihan turhaakin mutta suurinosa on oikeesti helpottanut.

Vierailija
118/134 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos olet kerta niin varma ettet mitään tartte niin miksi oikein teit tällaisen aloituksen? Olisit ihan tyytyväisenä siellä kotonasi ilman että tarvitsee tulla nettiin todistelemaan. Av:lla todella paljon tällaista, kärsiikö huomion puutteesta vai mitä ihmettä saat tästä keskustelusta kun kaikkeen vastaus on että tiedät jo ettet tarvitse.

Meille rattaat helpottaa elämää, jos haluisin tehdä kaikesta vaikeaa niin toki sekin onnistuisi. Onhan se kiva tuolla pakkasessa ja liukkaalla vauva kantoliinassa kantaa ostoskasseja ja tasapainotella.

Lähinnähän tässä ovat ihmiset vouhkonneet rattaista/vaunuista. Niihin totesin että tuskin tulee tarvetta. Tein keskustelun siksi että jos vaikka mulle ei olis tullut lainkaan mieleen jotain sellasta mitä jollain muulla on. En tajua miksi ihmiset vänkää noista rattaista. Olen kyllä lukenut viestinne ja osaan kyllä synnytettyänikin marssia kauppaan jos rattaita yllättäen tarvitsenkin. En näe syytä hankkia niitä nyt"varmuuden vuoksi" ennen kuin tarvetta ilmenee, jos ilmenee.

ap

Se on se kokemus, joka muilla on, kun tietävät rattaat kaikista hyödyllisimäksi tarvikkeeksi.

Ammettakaan en tarvinnut, vauvan voi ottaa suihkuun mukaan. Kaiki vaatteet olivat kirpputorilta. Tosiaan vaunuja saa halvalla käytettyinäkin. Ne toimivat niin mossa asiassa, myös suojaavat vauvaa auringolta kesällä, kylmältä talvella ja sateelta jne. Kuljetusvälineinä. Jos kopan saa irti, kannettavana sänkynä esim mökillä tms kylässä tai kotona. Mun vauva nukkui vain samassa huoneessa kuin missä mä olin, koppaa voi nostella ympäriinsä ja otin esim keittiöön kun tiskasin jne.

Vierailija
119/134 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta vaunut käytettynä. Mä ostin 40 eurolla ja olivat hyvät. Niihin saa myös työntöaisaan hoitolaukun ja oman käsilaukun. Alle tarakalle saa ostoskassit. Rattailla pääsee myös pk-seudulla ilmaiseksi busseissa! Rattast olivat melkein tärkeimmät välineet mulle aikoinaan, autoa en köyttänyt yhtään. Oli raskasta kantaa vauvaa ja kaikkia kasseja ilman rattaita, ne olivat samalla yleinen kuljetusvöline ja parempi kuin auto.

Pienen vauvan pitää saada olla selkä ihan suorana. Kantoliina noin paljon käytössä on paha selälle. Eli osta ratas, jonka saa selkänojasta suoraksi ja jonka saa myöhemmin istuma-asentoon. Se suojaa myös sateelta sadesuojan kanssa. Miten liikut muuten kantaen vauva, yhdessä kädessä sateenvarjoa, omaa isohkoa laukkua ja lisäksi kauppakasseja?

Pinnasänkyä ei tarvitse vielä pitkään aikaan vaan äitiyspakksus riittää, köytin ehkä puolivuotiaaksi asti sitä. Sitten pinnasängynkin voi hankkia käytettynä.

Nyt annoit kyllä hyvin virheellistä tietoa pienen vauvan kantamisesta. Pienellä vauvalla nimenomaan PITÄÄ olla kantoliinassa selkä pyöreänä ja polvet ylhällä koukussa, ja se on pienelle vauvalle luonnollinen asento!

Itse en edes omista laukkua vaan kannan kaikki tavarani repussa, myös kauppaostokset aina lastannut reppuun. Tai sitten voin ottaa käyttöön mummoltani jääneen vedettävän ostoskärryn. Sateenvarjoa en edes ole omistanut enää vuosiin, joten sitä en voisi käyttää muutenkaan ennen kuin sellaisen hankkisin. Jos kovaa sataa niin sadeviitta menee päälle.

ap

Vierailija
120/134 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ollut autoa lainkaan esikoisen vauva-aikana enkä olisi pärjännyt ilman vaunuja. Kerran lähdettiin reissuun parikuinsen kanssa junalla ilman vaunuja ja oli tosi hankalaa ilman vaunuja hoitaa päiväunet.

Ykkösluokka toimii tässä. Me ollaan miehen kanssa ikiteekkareita ja vauva-aikoina tehtiin junamatkat ykkösluokassa halvoilla opiskelijalipuilla. Siellä oli aina reilusti tilaa ja vauva nukkui välillä omalla penkillä poikittain, välillä viritettiin kantoliina hattuhyllyyn riippumatoksi ja vauva nukkui siinä.

Mikä ykkösluokka?! Milloinkahan olet viimeksi matkustanut junalla? Ei ole enää ykkösluokkaa. Extra-luokka on tarkoitettu lähinnä työmatkalaisille ja sinne ei toivottavasti kukaan änge huutavan vauvan kanssa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi