Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajattelin hankkia vauvalle vain pinnasängyn ja kantoliinan, pärjääkö niillä?

Vierailija
09.02.2019 |

Toki vaatteita ja vaippoja myös, mut jos niitä ei lasketa. Ajattelin jättää kaiken muun kauppaan, ainaki lähtökohtasesti. Minimalistisia hankintoja.

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kuljette? Esim kauppaan yms asioille? Eli meinaatko kantaa joka paikkaan?

Itse koin kyllä vaunut aika paljon elämää helpottavaksi vaikka kannoinkin paljon. Vauva nukkui paljon paremmin ulkona. Kaupassa oli kivempi käytä vaunuilla kun sai ostoksetkin kyytiin.

Jos ei ole autoa ja tarvetta turvakaukalolle, niin itse olisin kaivannut sitteriä. Varsinkin siinä vaiheessa kun alkaa ryömiä.

Noin yleisesti minimalismi on huippua, lastentarvikkeissa on ihan älyttömästi kaikkea mitä ostaa lähinnä hankkimisen ilosta.

Vierailija
2/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella ei paljoa liikuta kantoliinan kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit lisää, jos koet tarpeelliseksi. Jos vauva ei viihdy kantoliinassa, niin sitten joudut miettimään muita vaihtoehtoja.

Jos käytätte autoa, niin turvakaukalo pitää olla.

Itse "vetkuttelin" sitterin hankinnassa viikkoja, mutta lopulta hankin sen kuitenkin. Helpotti huomattavasti kiinteän ruoan syöttämistä.

Vierailija
4/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla tarvittu pinnasänkyä, vaunut ovat sen sijaan olleet kätevät, vaikka kannettukin on paljon.

Vierailija
5/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, tottakai talvella voi kantaa?! Miksei voisi?

Vierailija
6/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koin kyllä vaunut aika paljon elämää helpottavaksi vaikka kannoinkin paljon. Vauva nukkui paljon paremmin ulkona. Kaupassa oli kivempi käytä vaunuilla kun sai ostoksetkin kyytiin.

Jos ei ole autoa ja tarvetta turvakaukalolle, niin itse olisin kaivannut sitteriä. Varsinkin siinä vaiheessa kun alkaa ryömiä.

Noin yleisesti minimalismi on huippua, lastentarvikkeissa on ihan älyttömästi kaikkea mitä ostaa lähinnä hankkimisen ilosta.

Tarkotuksena olis just kantaa kaikkialle, täällä pk-seudulla tosin julkiset liikkuu niin hyvin ettei pitkiä kantomatkoja tulis oikeestaan minnekään. Kauppakin kun on tien toisella puolella.

ap

Vierailija
7/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vauvasta. Lähtökohtaisesti kuulostaa kyllä ihan mahdolliselta. Meillä esikoinen ei tarvinnut juurikaan pinnasänkyä ensimmäisinä kuukausina, kun itki refluksia ja pystyi rauhoittumaan vain sylissä kanniskellen. Liina oli bueno, myöhemmin vaunut, kun oppi vähäsen nukkumaan vaunuissa (jos ne liikkui). Jos mun pitäis vastasyntyneelle liinan lisäksi valita vain yksi tarvike, niin se olisi joko vaunut tai sitteri, ei pinnasänky.

Vierailija
8/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran vedät kunnon turvat niin se on siinä

Vierailija
9/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä koin vaunujen/rattaiden helpottavan elämää kovasti. Omat vauvani nukkuivat monen tunnin päiväunia ulkona vaunuissa, mutta sisällä he nukkuivat max puolen tunnin pätkissä. Lisäksi vaunujen alakorissa oli helppo kuskata ruokaostokset (meillä ei ole autoa).

Mutta kukin tavallaan.

Vierailija
10/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?? Miten niin?😂

Vierailija
11/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei olla tarvittu pinnasänkyä, vaunut ovat sen sijaan olleet kätevät, vaikka kannettukin on paljon.

Joo mä ajattelin lähinnä nukuttaa öisin lasta mun vieressä, mut koen et toi pinnasänky meillä hyvä olla siks että meillä on myös koira, niin on sit joku paikka jonne lapsen voi laittaa vaikka päiväunille "turvaan" niin ettei tarvii vahtia jatkuvasti koiran pomppimisia.

ap

Vierailija
12/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkotuksena olis just kantaa kaikkialle, täällä pk-seudulla tosin julkiset liikkuu niin hyvin ettei pitkiä kantomatkoja tulis oikeestaan minnekään. Kauppakin kun on tien toisella puolella.

ap

Niin joo aivan totta. Meillä kauppamatka oli hiukan reilu 1,5km. Ei siis valtavan pitkä mutta kivempi ettei tarvinnut kantaa vauvaa ja ostoksia :)

Vierailija
13/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvikelillä on vähän riskaabelia kantaa vauvaa. On yksi asia mennä nurin ja vauva vaan naureskelee vaunuissa, toinen asia mennä nurin ja vauva jää sun alles tai kolhii itsensä muuten vain.

Vierailija
14/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama se on sylissä kantaessakin vaikka kotona jos vaikka kompastuu. Tai kesällä osuu johonkin jalkatien korotukseen ja lentääkin nenilleen. Tolla logiikalla ei lasta vois ikinä kantaa sylissä/liinassa. Talven liukastumiset voi estää hyvillä liukuesteillä, jolloin talvellakin riskinä lähinnä kompastuminen.

Vierailija
15/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi nyt liikkua lapsi kantoliinassa ulkona, sen verta liukasta on. Ja ihan pk-seudulla asutaan. Eikä meidän vauva ainakaan aluksi edes pitänyt kantoliinasta, vaan huusi kuin syötävä.

Vierailija
16/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa oot viimeisen vuoden aikana kaatunut vatsallesi maahan ilman että saat käsillä vastaan? Ja nimenomaan vatsallesi. Yleensä liukastuessa lentää pyllylleen tai selälleen.

Ihan yhtälailla voi kompuroida kesälläkin vauvan päälle jos on tumpelo.

Tosi liukkaalla kelillä voi käyttää piikkejä kengissä. Niitä kelejä on aika pieni osa suomen talvesta.

Vierailija
17/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitterissä ei saa syöttää vaan pitää olla istuvassa asennossa vaikka sylissä tai syöttötuolissa.

Matkarattailla meillä on pärjätty mainiosti. Vaunut jäi aika nopeasti turhaksi.

Sitteri on ihan kiva parin kk ajan mut sen jälkeen aika turha. Vauvan pitää antaa liikkua eikä vain makuuttaa.

Vierailija
18/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen (4x) mukaan pinnasänky oli turhake. Ja vaunut oli tärkeät.

Joten ei voi etukäteen tietää.

Vierailija
19/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kolmesta vauvasta kahden kohdalla olisi pärjännyt pikkuvauva-ajan hyvin kokonaan ilman vaunuja. Toki pitää näin talvella huolehtia, että on tosi hyvät kengät, ettei liukastu. Erityisesti kantamisen edut huomaa, jos lomailee jossain suurkaupungissa.

Myöskään sitteriä meillä ei ole ollut, eikä sitä pinnasänkyäkään ole tarvittu.

Joten ihan mahdollisia ja jopa järkeviä nuo suunnitelmasi.

Vierailija
20/134 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa myös facen roskalava-kirppisryhmiä. Monesti annetaan vaan pois em. tavaroita.