Onko 150e liian pieni viikkoraha?
Poika 14v. joskus pyytää lisää viikkorahan päälle. Jos on perustellut, olen antanut. Jotenkin käy sääliksi jos tuntee ettei ole tarpeeksi rahaa.
Kommentit (122)
No sehän riippuu täysin siitä mitä kaikkea hänen tulee rahalla itse maksaa. Monellahan tuo menee jo pelkästään urheiluharrastuksiin.
Annan vaimolle 30 € kunhan siivoaa, kokkaa ja pesee pyykit tunnollisesti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole mitään viikkorahasysteemiä. Ja ei todellakaan ole 150€ liikaa, sehän on kuussa 600€.
Meillä pojat 14 ja 16 pyytävät rahaa kun tarvitsevat ja annamme sitten. Tämä on ollut meillä toimiva juttu.
Joo eihän se ole kuin 600€/kk/lapsi! Itse saan kotihoidontukea ja hoitolisää yht. 450€/kk.
Hurjia määriä täällä ihmiset antaa viikkorahoina lapsilleen sen lisäksi että maksavat ruoat ja asumisen. Osteleeko ne vaatteita joka kk?
Nuo 500€/sijoitussalkkuun kuulostaa myös hurjilta. Miten pystytte luottamaan ettei lapsi pistä 18.v kaikkia haisemaan kun on oikeus itse ne ostaa sieltä ulos?
Adoptoikaa mut!
T. Pienipalkkainen 50v
Rikas formulatähti antoi 2€ viikkorahaa.Eihän raha puussa kasva.
Vierailija kirjoitti:
Johan mäkkiaterioihin menee viitenä päivänä se 50 euroa kun syö mielummin siellä kuin kouluruokalassa.
Ja sinä annat syödä ja maksat innoissaan?
Vähintään 300€/vko ja lisäksi kännykkä ja tabletti liittymät ja mopoauto. Ei sitä vähemmällä tule toimeen.
Poikasi on rikkaampi kuin useat työttömät. Jos olisin saanut tuollaisia rahoja niin....
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla provo. Työmarkkinatuki on vähemmän kuin tuo viikkoraha.
Sen verran uskon että jotkut hullut antavat kakaroidensa syödä mäkkärissä joka päivä ja maksavat sen turhuuden.
Vierailija kirjoitti:
Sarjassamme: Kuinka opetat lapsesi ahneeksi ja rahan arvosta tietämättömäksi...
Jos tämä ei ole trolli, ei sitten mikään.
Vaikka ihmisellä olisi miljoonia, lapselle ei kanntaaisi antaa edes vastikkeellisesti 150 € viikossa.
Eri asia olisi, jos lapsi tekisi oikeasti tuottavaa työtä esim. perheyrityksessä, mutta alle 15-vuotias ei saa tehdä työtä, josta noin paljon maksettaisiin.
On tietenkin töitä, joita lapsikin voi kohtuullisessa määrin tehdä, mm. lapsimallin ja -näyttelijän työt.
Mallin töistä maksetaan ihan mukavasti, jos on ulkonäköä ja kykyä, mutta ihan vaan viikkorahana 150 € on täydellistä i-di-o-tis-mi-a.
Meillä viikkoraha-asia hoituu siten, että kerran päivässä, jos käytän tiettyä pankkikorttia, lapsen tilille siirtyy 1 €.
Se on 5-7 €/viikko ja riittää oikein hyvin hänelle.
Michael Schumacher antoi 2€ viikossa vaikka oli/on rikas.
Ok, mutta vain alakoululaisille.
On ihan liian pieni. Annan tytölleni 350€/vko eli 50€/pvä. Hän on ensimmäisellä luokalla, mutta kyllä hänelläkin on tarpeita.
Häh. Ihan liikaa.
Meillä kotitöistä ei makseta vaan ne kuuluvat kaikille; myös teineille. Joka päivä tekevät jotain ennalta sovittua: koulun jälkeen tiskikoneen tyhjennys, keittiön siivous, roskien vienti jos tarvis, koirien hoito sekä tarvittaessa pyykkien hoito kuuluu joka päivään. Muitakin voi olla.
Kuukausiraha on 50€/14v ja 100€/16v. Vanhemmalla mopo jonka bensat ostaa tuosta rahasta. Vaatteisiin yms hyvin perusteltuihin juttuihin saa toisinaan lisää tai menen mukaan ostamaan.
Vastikkeeksi tarjoan asumisen, puhelimet, läppärit, erilaisia viihdykkeitä, kulkemisen ja kuskaan, harrastukset, bile yms tämmöiset jutut, vakuutukset, mopon huollot ja vakuutukset sekä järjettömän kalliit mopokypärät ja kelkkailukamat (ja annan kelkan käyttöön) jne.
Vierailija kirjoitti:
Poika 14v. joskus pyytää lisää viikkorahan päälle. Jos on perustellut, olen antanut. Jotenkin käy sääliksi jos tuntee ettei ole tarpeeksi rahaa.
Kyllä tonni täytyy antaa. Muuten ei saa kavereita.
Ymmärrättekö että ihmisillä on erilaisia elintasoja ja tietysti se näkyy lasten viikkorahoissa.
Minä sain isältäni 60 000 euron pesämunan ja olen ryhtynyt sijoittamaan sitä. Annan myös sijoitusvinkkejä tavallisille tallaajille, he voivat aloittaa vaikka 15 eurolla.
Meillä 50 euroa viikkoraha, pitäisi riittää.
Antaako joku tosiaan lapselleen noin paljon viikkorahaa? Ja sen lapsen pitää ihan itse hankkia kaikki vaatteet ja ruokaakin viikkorahallaan, vai mitä? Aika harva pystyy edes omiin tarpeisiin käyttämään 600€/kk, vaikka kävisi kohtuullisen hyväpalkkaisessa työssä.
Omille lapsilleni annoin ammattikouluaikanakin 20€/viikko ilman erityisiä hankintoja, ja lisäksi koulumatkat, tarvikkeet ym. erikseen.