Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 150e liian pieni viikkoraha?

Vierailija
09.02.2019 |

Poika 14v. joskus pyytää lisää viikkorahan päälle. Jos on perustellut, olen antanut. Jotenkin käy sääliksi jos tuntee ettei ole tarpeeksi rahaa.

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jotkut saavat siitä sadistista mielihyvää, että lähes aikuiselle lapselle annetaan viikossa rahaa summa, jolla ei saa edes yhtä hampurilaisateriaa.

Ei siihen elämiseen ja hauskanpitoon tarvitse rahaa. Voivat hyvin opetella tekemään kaveriporukalla ihan niitä maksuttomiakin asioita kuten vaikka käydä kirjastossa, puistossa, lenkillä jne.

Olen samaa mieltä. Aina ei tarvitse olla maksullista tekemistä. Aina kun nuori tulee kinuamaan minulta rahaa milloin kahvilaan milloin elokuviin niin sanon tytölle että voivat käydä vaikka ennemmi lukemassa kirjaa kirjastossa, pulikoimassa uimarannalla tai potkimassa palloa koulun kentällä.

Vierailija
82/122 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palstalle kerääntyneet nimenomaan köyhät?

Kyllä on aivan tavallista antaa satku viikossa teinille ns. omiin menoihin, joista itse siis päättää. 

Siis tuo 3-5 euroa pitää olla vitsi? Meillä on ekaluokkalaisellekin kymppi. Saa itse päättää, mitä sillä tekee. Usein ei mitään eli säästöön menee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirmuinen summa 150€ viikossa. Vaikka sisältäisi vaatteiden ostot; eihän niitä viikoittain tarvitse uusia ja 150 saa jo melkolailla koko asukokonaisuuden.

150€ kuussa ehkä, sillä voi kerran viikkoon käydä leffassa ja jotain muuta pientä, joten luulisi riittävän.

Vierailija
84/122 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmisto luppaa kaikille 600 /kk eli viikkorahaksi noin 150. Tosin täytyy olla 18 v tai asua omassa taloudessa tai olla köyhä. Ihan kiva discoraha  Ja ei sitten mitään rajat kiinni, kaikille, kaikille

Vierailija
85/122 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse enää ihmetellä, miksi joillain suurituloisillakin perheillä on kädestä suuhun, jos yhden lapsen huvituksiin jo pitää antaa 600€ kuussa...

Vierailija
86/122 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis VIIKKOrahat ap:llä 150 €?? Eli 600 € / kk?? Huh huh. Ja nro 9 antaa 500 €/vko --> 2000 € kk eli melkein saman verran kun meikäläiselle jää nettona käteen...

Näähän on vitsejä.

Vierailija
87/122 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoraha on hyvä systeemi konaisuudessaan.

Lapsi oppii säästämään siitä vähästäkin.

Liikaa ei saa missään nimessä antaa,

lapsi ei silloin opi rahan käyttöä.

Nyt kun omat lapset ovat aikuisia ja työmaailmassa

kaikki ovat kertoneet kuinka ovat iloisia, ettemme antaneet lapsena liikaa,

nyt kun ansaitsevat itse, osaavat myös arvostaa sitä rahaa.

Vierailija
88/122 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko palstalle kerääntyneet nimenomaan köyhät?

Palstan sosioekonomisen profiilin voi päätellä politiikkaa käsittelevistä ketjuista. Orpon ja Sipilän vihaamista riittää, persut ja demarit ovat kovassa huudossa.

Vierailija
89/122 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanoen 150€ on liikaa.

Onkohan lapselle eka työpaikka tosi järkky juttu, kun verojen ja asunnon jälkeen ei jääkään enempää kuin äitin antama viikkoraha.

Siis miksi annatte noin paljon, jos perus huolenpito tulee kotoa?

Vierailija
90/122 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedätkö mihin lapsesi ne rahat kuluttaa?

Vierailija
91/122 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

juniorit vauhdissa kysymysten kanssa. 20eur/kk olisi sopiva mutta ainoastaan työllä.

Vierailija
92/122 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti melkoisen suurelle osalle lapsista on hyväksi opetella rahan käyttöä viikkorahan muodossa.

Itselläni ei säännöllistä viikkorahaa ollut, mutta pihin luonteen takia säästin sitten synttäri ja joululahjatahoista ja satunnaisemmista siivouksesta tai ruhonleikkuusta saaduista rahoista.

Olen kuullut monesta luonnostaan vähemmän pihistä, joille on tullut ongelmia opintotuen ja lainanottomahdollisuuksien avauduttua. Eivät osaa olla vastuullisia.

Vierailija
93/122 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jotkut saavat siitä sadistista mielihyvää, että lähes aikuiselle lapselle annetaan viikossa rahaa summa, jolla ei saa edes yhtä hampurilaisateriaa.

Joillain ei katsos ole euroakaan antaa. Siitä on sadistiset mielihyvät kaukana.

Vierailija
94/122 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin, huumeet on pirun kalliita.

Vierailija
95/122 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain yläasteella 20€ / kk ja rahat pakollisiin hankintoihin. Lisäksi kävin töissä aina silloin tällöin. Koin että riitti hyvin. Omille penskoilleni en koskaan maksaisi tuollaisia viikkorahoja

Vierailija
96/122 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietysti liian vähän. Kummallisia kysymyksiä. Pitää olla 1500€/kk ja mopoautoetu. Ja kilometrikorvaukset.

Vierailija
97/122 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 15v. just tällä viikolla kävi kampaajalla, 79e oli lasku. Tuoksuja pitää olla ja ihonhoitoaineita tuon ikäsillä. Kyllä sitä rahaa menee, ei riitä vitosen viikkoraha kuin jollekin tarhaikäselle.

Vierailija
98/122 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikitkin maksaa, pelaa jääkiekkoa niin jatkuvaa laittamista harkkojen jälkeen.

Vierailija
99/122 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessa oma viikkorahani oli aina 2€.

Nykypäivänä itse pitäisin sopivana 4-5€/vko.

Vierailija
100/122 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti melkoisen suurelle osalle lapsista on hyväksi opetella rahan käyttöä viikkorahan muodossa.

Itselläni ei säännöllistä viikkorahaa ollut, mutta pihin luonteen takia säästin sitten synttäri ja joululahjatahoista ja satunnaisemmista siivouksesta tai ruhonleikkuusta saaduista rahoista.

Olen kuullut monesta luonnostaan vähemmän pihistä, joille on tullut ongelmia opintotuen ja lainanottomahdollisuuksien avauduttua. Eivät osaa olla vastuullisia.

Tuhlasin itse lahjarahat mieleisiin vaatteisiin. Toki ei se mikään päätä huimaava summa ollut, korkeintaan 50 euron edestä. Vaatteisiin vanhempani eivät tuhlanneet penniäkään vaan sain tyytyä sukulaisten vanhoihin rätteihin joita saatiin ilmaiseksi. Inhosin varsinkin käyttää tätini vanhoja liian isoja vaatteita. Viikkorahaa en koskaan saanut.

- Mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän