Lauri Markkasen Chicagon vuokrakämpän kuukausivuokra: 7000 USD kuussa!
Huh huh! Siinä kalpenee Suomen pk-seudun vuokratkin aivan selvästi.
No, onhan Latella toki rahaa millä maksaa.
Mutta ketkäs ne ovatkaan sanoneet USA:aa edullseksi maaksi?
Kommentit (291)
Eiköhän Lauri pärjää Usassa vaikka asumiskustannukset olisi 20 000 euroa kkssa.
Urheilijat syö pastaa ennen pelejä. Hiilarit antaa energiaa eikä tee liian ähkyä oloa.
Nauran vielä ensi viikolla tuolle "Verna on sentään yo"-kommentille. Markkanen itse oli jotenkin hämmentävä. Niin ujo, voitontahtoinen, kenkien kerääjä, absolutisti ja tiu-kas-ti tossun alla.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Lauri pärjää Usassa vaikka asumiskustannukset olisi 20 000 euroa kkssa.
siellähän on dollari, joka on vähemmän mitä euro.
Vierailija kirjoitti:
Nauran vielä ensi viikolla tuolle "Verna on sentään yo"-kommentille. Markkanen itse oli jotenkin hämmentävä. Niin ujo, voitontahtoinen, kenkien kerääjä, absolutisti ja tiu-kas-ti tossun alla.
niin just, helpompi vaikka Usassa opsikella kun on yo kuin että olis amiksen käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana jakso! On niin mukavaa nähdä kun tuo Verna on tuollainen luonnonkaunis, eikä mikään "Maisa Torppa" tyylinen meikki ja feikkinaama. Ja kiva nähdä kun joillakin urheilija-julkkis miehillä on normaalin näköinen kumppani, kun tuntuu että aina näkee vaan niitä joilla on kilo meikkiä naamassa, silarit, ripsienpidennykset, botoxit sun muuta. Myös tuo Lauri vaikuttaa todella fiksulta nuorelta mieheltä! Eivät vaikuttaneet lainkaan miltään ylimielisiltä ja itserakkailta, vaan hyvin "jalat maassa" olevilta.
Luonnonkaunis = ruma = "normaalin näköinen"
Itse asiassa kamala akka. Kehonkieli ja muu ilme antoi ymmärtää, että menestys oli itse asiassa hänen ansiotaan.. Vaikkei ole muuta tehnyt kuin levittänyt jalat. Mutta näinhän se yleensä menee. Hyvä Late: Paina vaan, ja sitten uutta parempaa peliin.. Tulijoita kyllä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen asunut Usassa vuosia, ja sanonut kalliiksi maassa täälläkin, ja moni tietämätön alapeukuttaa. Meillä vuokra on lähes sama kuin tuo, ja muut asumisen laskut tuhansia kuussa päälle. Ruoka on paljon kalliimpaa kuin Suomessa, erityisesti vihannekset ja hedelmät. Mitään ei saa alle 3 dollaria kilo, ja normaali hinta jollekin omenoille voi helposti olla 6-7 dollaria kilo. Tietysti ne ilmoitetaan /lb joten näyttävät pienemmiltä, mutta eivät ole.
Uskon kyllä USAn kalleuden, mutta ihmettelen silti, mitä asumiskuluja vuokran lisäksi tulee tuhansia kuukaudessa. Mieleeni tulee lämmitys, sähkö, kaasu, vesi ja jätehuolto, mutta ei kai näistä vielä tuhansia tule? Mitä muuta?
Onhan täällä kallista, mutta tuollaiset summat mitä tuossa ylhäällä lueteltiin niin tuntuvat hieman liioteltuilta. Sen tunnustan, että kasvikset ja hedelmät ovat hyvissä hinnoissa, mutta kyllä niitäkin saa edullisesti kun ovat satokautta. Meillä asumiskustannukset ovat kohtuulliset. Iso menoerä on vuosittainen kinteistövero, mutta asuntolainan lyhennyset eivät rasita kovin. Jos muutettaisi tästä vuokralle suhteellisen uuteen asuntoon, esim. kaksi makuuhuonetta ja hyvä alue, niin kylläpä ne vuorakulut olisivat melko samat mitä nyt kaikkineen menee asumiseen. Jos haluaisi asumisessa säästää, niin jos on hieman valmis tinkimään "luksuksesta", niin kyllä se näkyy lompkossa (pankkitilillä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin just, helpompi vaikka Usassa opsikella kun on yo kuin että olis amiksen käynyt.
Opsikella 😂😂😂😂😂 nauran itselleni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana jakso! On niin mukavaa nähdä kun tuo Verna on tuollainen luonnonkaunis, eikä mikään "Maisa Torppa" tyylinen meikki ja feikkinaama. Ja kiva nähdä kun joillakin urheilija-julkkis miehillä on normaalin näköinen kumppani, kun tuntuu että aina näkee vaan niitä joilla on kilo meikkiä naamassa, silarit, ripsienpidennykset, botoxit sun muuta. Myös tuo Lauri vaikuttaa todella fiksulta nuorelta mieheltä! Eivät vaikuttaneet lainkaan miltään ylimielisiltä ja itserakkailta, vaan hyvin "jalat maassa" olevilta.
Itse asiassa kamala akka. Kehonkieli ja muu ilme antoi ymmärtää, että menestys oli itse asiassa hänen ansiotaan.. Vaikkei ole muuta tehnyt kuin levittänyt jalat. Mutta näinhän se yleensä menee. Hyvä Late: Paina vaan, ja sitten uutta parempaa peliin.. Tulijoita kyllä riittää.
Harmi vaan kun erehty hankkii sen kaa penskan ja mennä naimisiin.
Kannattais ottaa sporttisempi ja pidempi nainen jotta geenit ei menisi hukkaan.
Olipa röyhkeä temppu pyytää Lauria pelailemaan katukorista tuntemattomien porukkaan. Onneksi äijästä löytyi miestä kieltäytyä. Taitaa Maria elää elokuvien mielikuvitusmaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen asunut Usassa vuosia, ja sanonut kalliiksi maassa täälläkin, ja moni tietämätön alapeukuttaa. Meillä vuokra on lähes sama kuin tuo, ja muut asumisen laskut tuhansia kuussa päälle. Ruoka on paljon kalliimpaa kuin Suomessa, erityisesti vihannekset ja hedelmät. Mitään ei saa alle 3 dollaria kilo, ja normaali hinta jollekin omenoille voi helposti olla 6-7 dollaria kilo. Tietysti ne ilmoitetaan /lb joten näyttävät pienemmiltä, mutta eivät ole.
Jos olet asunut maassa jo vuosia niin miksi viela maksat vuokraa? Meilla on velaton talo joten asumiskustannusten suurin menoera on kiinteistovero.
Tehtiin molemmat toita, saastettiin ja sijoitettiin ja jaatiin elakkeelle jo paljon ennen elakeikaa. Mistaan ei tarvitse pihistaa ja sijoitusten tuoton ylijaama menee taas sijoituksiin tienaamaan lisaa.
Tultiin maahan kolmen matkalaukun kanssa eika mikaan firma kustantanut muuttoa. Amerikassa on oman onnensa seppa.
On töitä, missä ei asuta jatkuvasti samalla paikkakunnalla, vaan muutetaan muutaman vuoden välein. Jotkut vuokraavat aina, jotkut ostavat jostain kivalta paikkakunnalta talon, ja haaveilevat palaavansa sinne eläkepäivinään.
Jos ei tiedä yhtään mitään toisen elämästä, ei kannata ilkeillä.
Anteeksi, tarkoitukseni ei ollut ollenkaan ilkeilla. Itseani vaan kauhistuttaisi antaa tuollaisia summia jonkun toisen taskuun saamatta mitaa todellista vastiketta.
Taloja ostetaan ja myydaan vahan valia, usein viela voitolla. Minullakin on naapureita jotka saivat siirron, talo vaan myyntiin.
Voisittehan ostaa jotain ja panna vuokralle jos siirto tulee, loppujen lopuksi olisitte voiton puolella. Anteeksi nyt viela kerran.
Vierailija kirjoitti:
Olipa röyhkeä temppu pyytää Lauria pelailemaan katukorista tuntemattomien porukkaan. Onneksi äijästä löytyi miestä kieltäytyä. Taitaa Maria elää elokuvien mielikuvitusmaailmassa.
Mitähän röyhkeää tossa? Hyvää matskuu ois saanu. Kunhan ei vaan siin loukkaannu.
Siis niin ihaillen katsoin kuinka kaunis Verna on ja ilman meikkiä vielä. Ja tasapainoisen oloinen pariskunta, mukavia molemmat eikä yhtään olevinaan. En vaan voi käsittää joitain kommentteja täällä?
Vierailija kirjoitti:
Tuo onkin järkevää että on lapsi koska sitten Vernalla olisi tuolla tylsää.
Juuh… Ilman lasta voi harrastaa ja vaikka opiskella koko päivän halutessaan. Olisi ehkä hieman laajemmat ja mielenkiintoisemmat ympyrät kuin kotiäitinä. Ei lasta hyvänen aika tylsyyden torjuntaan sentään kannata hankkia...
Vierailija kirjoitti:
Siis niin ihaillen katsoin kuinka kaunis Verna on ja ilman meikkiä vielä. Ja tasapainoisen oloinen pariskunta, mukavia molemmat eikä yhtään olevinaan. En vaan voi käsittää joitain kommentteja täällä?
Ai onks se kaunis kun muistuttaa sua? Ei kyllä millään mittarilla ole kaunis. Eli kun tommonen kävelee Bulevardia, niin yksikään pää ei käänny.
Kun asuin Lontoossa, niin vuokra oli 7000 puntaa kuussa eli vähän tota rouheampi. Toki kyseessä oli 2.kerroksinen Penthouse Thamesin rannalla, mitta ei nyt mikään ihmeellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet asunut maassa jo vuosia niin miksi viela maksat vuokraa? Meilla on velaton talo joten asumiskustannusten suurin menoera on kiinteistovero.
Tehtiin molemmat toita, saastettiin ja sijoitettiin ja jaatiin elakkeelle jo paljon ennen elakeikaa. Mistaan ei tarvitse pihistaa ja sijoitusten tuoton ylijaama menee taas sijoituksiin tienaamaan lisaa.
Tultiin maahan kolmen matkalaukun kanssa eika mikaan firma kustantanut muuttoa. Amerikassa on oman onnensa seppa.
On töitä, missä ei asuta jatkuvasti samalla paikkakunnalla, vaan muutetaan muutaman vuoden välein. Jotkut vuokraavat aina, jotkut ostavat jostain kivalta paikkakunnalta talon, ja haaveilevat palaavansa sinne eläkepäivinään.
Anteeksi, tarkoitukseni ei ollut ollenkaan ilkeilla. Itseani vaan kauhistuttaisi antaa tuollaisia summia jonkun toisen taskuun saamatta mitaa todellista vastiketta.
Taloja ostetaan ja myydaan vahan valia, usein viela voitolla. Minullakin on naapureita jotka saivat siirron, talo vaan myyntiin.
Voisittehan ostaa jotain ja panna vuokralle jos siirto tulee, loppujen lopuksi olisitte voiton puolella. Anteeksi nyt viela kerran.
Omistamme kyllä talon, jossa on tällä hetkellä vuokralaiset. Muitakin sijoituksia on. Meillä ei ole mitään taloudellisia huolia. Kyse oli vain siitä, että asuminen Usassa ei ole halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistamme kyllä talon, jossa on tällä hetkellä vuokralaiset. Muitakin sijoituksia on. Meillä ei ole mitään taloudellisia huolia. Kyse oli vain siitä, että asuminen Usassa ei ole halpaa.
Riippuu paljon alueesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutti hyvin vastuuntuntoiselta nuorelta naiselta, ja varmasti hyvä äiti lapselleen ja hyvä puoliso. Eihän hänen tarvitse alkaa miksikään kotiorjaksi, vaikka mies tienaa ja elättää.