Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska olet viimeksi palauttanut vanhentuneet lääkkeet yms. apteekkiin?

Vierailija
19.12.2022 |

Tuleeko paljon lääkejätettä vuodessa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kesällä palautin jotain lemmikin ja omia antibiootteja. Muutoin tulee aika vähän, kun pääasiassa lääkekaapista löytyy vaan buranaa joka ei kerkiä vanhenemaan.

Vierailija
2/19 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Heitän roskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli siivottua lääkekaappi ja siellä oli neljä vuotta sitten vanhentuneita lääkkeitä. Osa oli ihan käypäistäkin, mutta vaihdettu lääkitystä, niin jäänyt pois. Ja insuliinineuloja kanssa kerääntynyt.

Vierailija
4/19 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevättalvella 2020, sittemmin ei ole ollut sellaisia lääkkeitä taloudessa. Nuo olivat muutaman vuoden takaa vahvoja särkylääkkeitä leikkauksen jälkeen. 

Vierailija
5/19 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se muuttuu koko ajan työläämmäksi.

Mitähän viimeksi oli? Muovipusseissa olisi pitänyt olla ja pahvit ja purkit kuskata takaisin.

Joo kiitos riitti mulle. vessasta alas vaan.

Sinnehän ne käytetytkin lopulta päätyy.

Vierailija
6/19 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pussillinen usealta vuodelta jääneitä. Pääasiassa mielialalääkkeitä, jotka hain, mutten syönyt. Piti "syödä" lääkkeet, jotta sai saikkua, joten väitin syöväni ja ostin ne. Oli tarkoitus viedä ne kesällä pois ja otin mukaan mökkimatkalle, jotta vien siellä niin sinne mökillehän ne jäi. Mietin oisko sotkenut hiirille soossiksi. Mutta kaksi elohopea kuumemittaria olen vienyt marraskuussa, koska molemmat meni rikki. 

Vierailija
7/19 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätysohje, eihän tuo nyt kovin vaikeaa ole.

https://www.keljonapteekki.fi/wp-content/uploads/2015/09/Apteekki-tiedo…

Vierailija
8/19 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vuosi sitten vein ison kassillisen apteekkiin. Sen jälkeen on tullut vähän sairastettua, joten nyt ei ole mitään vietävää. Olen vienyt myös kuolleen ystäväni kaikki lääkkeet apteekkin kun autoin perhettä asunnon tyhjennyksessä. 

Vierailija
9/19 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hävittää hyviä aineita? Kyllähän jo oman huoltovarmuuden kannalta vähän vanhentuneet antibiootit ja panacodit ovat parempi olemassa kuin hävitettyinä.

Vierailija
10/19 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vienyt koskaan. Isältäni jääneet lääkkeet mieheni poltti uunissa.

Vierailija
11/19 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kertaakaan ehtinyt vanhentua.

Vierailija
12/19 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi säilytellä jossain ja niin ettei lapset pääse käsiksi, ei vaan enää monella ole mitään tilaa missä säilyttää, tilaa ei ole monelle muullekaan (tärkeämmälle) asialle, joten ei toimi.

Vierailija
13/19 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä omia ja pari vuotta sitten kuolinpesän vanhentuneet.

Helppo kauppareissulla heittää pussi apteekkiin.

Miksi niitä pitää jossain säilytellä pidempiä aikoja?

Vierailija
14/19 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli siivottua lääkekaappi ja siellä oli neljä vuotta sitten vanhentuneita lääkkeitä. Osa oli ihan käypäistäkin, mutta vaihdettu lääkitystä, niin jäänyt pois. Ja insuliinineuloja kanssa kerääntynyt.

Neulat saa laittaa sekajätteeseen, niin on mulle sanottu sekä sairaalasta että terkkarista. Itse kerään ne korkillisiin muovirasioihin eli esim tyhjentyneisiin lääkepurkkeihin ja laitan täysinä normaaliroskiin.

Vierailija
15/19 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös insuneulat viedä yleisjätteisiin? Näin mua opasti diabeteshoitaja. Kehotti keräämään ne vaikka maitopurkkiin. Vai onko niitä erilaisia neuloja? 

Pari vk sitten vein insukynät ja vanhentuneen särkylääkkeen.

Vierailija
16/19 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kuussa, ehkä kerran vuodessa vien.

Vierailija
17/19 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus syksyllä. Vien niitä sitä mukaa, kun huomaan jonkun lääkkeen vanhentuneen.

Vierailija
18/19 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona vien silloin jos huomaan jonkun yksittäisen paketin menneen vanhaksi. Keväällä vein kuolinpesän tyhjennyksen yhteydessä muovikassillisen erilaisia lääkkeitä.

Vierailija
19/19 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neulat saa laittaa sekajätteeseen, niin on mulle sanottu sekä sairaalasta että terkkarista. Itse kerään ne korkillisiin muovirasioihin eli esim tyhjentyneisiin lääkepurkkeihin ja laitan täysinä normaaliroskiin.

Täällä ei saa. Pakkaa insuliinikynien ja kertakäyttökynien neulaosat aina erilleen muista lääkejätteistä, ja palauta läpäisemättömässä pakkauksessa lähimpään apteekkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi