Mihin maahan muuttaisit, jos saisit valita minkä maan tahansa?
Minä muuttaisin johonkin turvalliseen ja halpaan maahan. Mieluusti se olisi myös iso.
Kommentit (118)
Norjaan. Onhan siellä kallista, mutta palkatkin on korkeammat, eikä maa joudu maksamaan EU:n romahduksia.
Vierailija kirjoitti:
Jos johonkiin olisi pakko niiin saksaan.
Venäjää on toinen.
Ruotsiin tai Norjaan. Lähellä Suomea ois hyvä. Mutta parasta on täällä, kohta tulee kevät ja ihana kesä!
Jenkkeihin, minulla on mies sieltä ja lapsellakin on jo kansalaisuus. Hyvä ja toimiva yhteiskunta.
Vierailija kirjoitti:
Norjaan. Onhan siellä kallista, mutta palkatkin on korkeammat, eikä maa joudu maksamaan EU:n romahduksia.
Norja maksaa EU:lle enemmän kuin Suomi pelkästä sisämarkkinoille pääsystä.
Itse valitsisin Kanadan. Hyvin Suomen kaltainen rauhallinen pohjoismaa. Ja siellä on tuttujakin.
Vierailija kirjoitti:
Jenkkeihin, minulla on mies sieltä ja lapsellakin on jo kansalaisuus. Hyvä ja toimiva yhteiskunta.
Tuon viimeisen lauseen olisi voinut jättää kirjoittamatta.
Ei tarvitse miettiä kauaa: joko Kanadaan tai Turkkiin.
Liechtenstein tai sitten Vatikaani (olen vanhapiika ja siellä olisi paljon vapaita miehiä).
Vierailija kirjoitti:
Kanada, puff, puff.
Vastaan myös Kanada. Kielen (osaan sekä englannin lisäksi jonkin verran myös ranskaa), kulttuurin ja ilmaston takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon viimeisen lauseen olisi voinut jättää kirjoittamatta.
Kaikille USA:n hyvyys ja toimivuus ei ole itsestäänselvyys, hyvä että siitäkin muistutellaan välillä. Antitrumputtajia joutuu kärsimään liikaakin tällä palstalla. Mutta asiaan: Muuttaisin ehkä kanadaan tai islantiin.
Jos johonkiin olisi pakko niiin saksaan.