Mihin maahan muuttaisit, jos saisit valita minkä maan tahansa?
Minä muuttaisin johonkin turvalliseen ja halpaan maahan. Mieluusti se olisi myös iso.
Kommentit (118)
Mul olis...
1. Miami
2. New york
3. Australia
Noist ehk tokaan, mut ei oo toistaseks pakollinen tarve johonkin mennä nii en silti oo varma.
Kiinaan. Haluan oppia kiinan kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkkeihin, minulla on mies sieltä ja lapsellakin on jo kansalaisuus. Hyvä ja toimiva yhteiskunta.
Tuon viimeisen lauseen olisi voinut jättää kirjoittamatta.
Trumppeja tulee ja menee, mutta itse yhteiskunta toimii. Bussit kulkevat ajallaan ja kaupoissa on monipuolisesti ruokaa ja sitä on varaa ostaa. Töitä riittää ja palkalla pärjää.
Krääsä ja pikaruoka on toki halpaa mutta olisiko sinulla varaa sairastua syöpään tai maksaa lapsesi kalliit yksityiskoulut?
Ja eipä se kahden ison suv:n/pickup truckin pito tule halvaksi vaikka se bensa maksaisikin vain dollarin per gallon. Busseissahan matkustaa vaan tummaihoiset, narkkarit ja muut hörhöt.
l
Lasten ei tarvitse kayda yksityiskoulua ellei niille halua valttamatta uskonnollista kasvatusta. Lukion loppuun koulutus on ilmaista.
Tana vuonna olen sairastanut syovan, omasta pussista en ole maksanut muuta kuin sen vakuutuksen joka kattaa kaiken sen vahan mita Medicare ei kattanut. Hyva hoito, viikossa aloitettiin ja olen nyt syopavapaa.
Eivat kaikki tarvitse SUV:ta tai pick-up truckia, halvemmallakin paasee. Kaupunkibusseissa matkustavat kaikenlaiset ihmiset, maaseudulla ei bussilinjoja suuremmasti ole.
Meilla ei pikaruokaa syoda, itse kokkaan tuoreista aineista ja niita riittaa kun omasta maasta saa satoa melkein ympari vuoden. Tiedan monta amerikkalaista joka ei ole koskaan syonyt McDonaldsissa.
Vierailija kirjoitti:
Jenkkeihin, minulla on mies sieltä ja lapsellakin on jo kansalaisuus. Hyvä ja toimiva yhteiskunta.
Ne miljoonat kadulla asuvat ihmiset voivat olla vähän eri mieltä tuosta hyvästä ja toimivuudesta. Mutta rikkaallehan se on varmasti aika hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Balille jos lämpimään haluaisin. Euroopassa ehkä Itävalta tai Sveitsi, tai Portugali.
Ennen kuin muutat sinne Balille niin sehän ei ole valtio, vaan muuttaisit sitten Indonesiaan. Että onnea vaan sen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Sellaiseen missä on paikallinen versio Perussuomalaisista johdossa.
Italia, Unkari, Tsekki jne.
Tietää olevansa tulevaisuudessa paremmassa turvassa. Make Italy Great Again ainakin on menossa parhaimmillaan Trump henkisellä johtajalla, voi olla jopa hyvä maa vuosien päästä.
Just. Jos mielestäsi Dumb and Dumber -tyylinen pääministeri- ja presidenttiparivaljakko on hyvä juttu, niin tervetuloa Tsekkiin. Presidentti mm. poltti linnan pihalla suuret punaiset kalsarit, koska "yhyy kansalaiset on mulle ilkeitä". Eli viihdettä saat - mutta tsekit on silti *asisteja myös sinua kohtaan :D.
Uuteen-Seelantiin. Asuinkin siellä jo 4 vuotta, tarkoitus olisi palata esim. vuoden päästä. Mikään ei ole tuntunut miltään Seelannin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Balille jos lämpimään haluaisin. Euroopassa ehkä Itävalta tai Sveitsi, tai Portugali.
Ennen kuin muutat sinne Balille niin sehän ei ole valtio, vaan muuttaisit sitten Indonesiaan. Että onnea vaan sen kanssa
Indonesia oli ihan kiva paikka. Asuin siellä jonkin aikaa. Ainut huono puoli oli torakat joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Indonesia oli ihan kiva paikka. Asuin siellä jonkin aikaa. Ainut huono puoli oli torakat joka paikassa.
Joo, kokemusta on Indonesiasta sekä parista muusta lähialueen maasta. Ihan kivoja käydä lomalla mutta asuminen on kamalaa
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin jäisin suosiolla Suomeen. Täällä kun on maailman puhtain ilma. Paljon pienempi todennäköisyys saada joku keuhkosyöpä kuin muissa saastuneissa maissa.
Etkai sä usko tuota itsekään.
Onko vaikka Norjassa huonompi ilma?
Varmaan Saksaan, Itävaltaan, Tsekkiin tai Pohjois-Italiaan. Tsekissä on tietysti se ongelma, etten osaa kieltä lainkaan. Saksaa ja italiaa puhun heikohkosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne miljoonat kadulla asuvat ihmiset voivat olla vähän eri mieltä tuosta hyvästä ja toimivuudesta. Mutta rikkaallehan se on varmasti aika hyvä.
Meilla oli viime viikolla kovat pakkaset ja kaupunki jarjesti busseja hakemaan kadulla-asujia lammittelykeskuksiin. Moni kieltaytyi. Oma valinta.
Ei USAssa tarvitse olla rikas saadakseen hyvan elaman mutta jos haluaa rikastua niin sekin on mahdollista ja omasta itsesta kiinni.
Oi, muuttaisin heti, jos olisi mahdollista.
Muuttaisin melkein minne tahansa pois tästä kylmästä, pahansuovasta, idi--ootti--maisesta kauheudesta.
Kiitos teidänkin.
Australia
Uusi-Seelanti
Ruotsi
Norja
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta en ymmärrä mitä töitä suomalaiset yleensä ulkomailla tekee. No jotkut menee työnantajan toimesta, siis ovat työllistyneet suomessa ja yrityksellä on toimintaa ulkomailla -> muutto työn takia. Mutta jos ei ole sitä työpaikkaa valmiina? Esim. mulla ei totisesti ole mitään sellaista työkokemusta tai koulutusta jolla missään ulkomailla mitään tekisi. No, ehkä muilla sitten on.
Miten et tuota ymmärrä? Mikä on erityisesti sellainen työ, mitä voi tehdä ainoastaan Suomessa? Joka alan töitä tehdään myös ulkomailla ihan samalla tavalla.
Jonnekin lämpimään mutta turvalliseen maahan. Etelä-Ranska tai Australia tulee ensimmäisenä mieleen.