Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin maahan muuttaisit, jos saisit valita minkä maan tahansa?

Vierailija
07.02.2019 |

Minä muuttaisin johonkin turvalliseen ja halpaan maahan. Mieluusti se olisi myös iso.

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singapore

Vierailija
62/118 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan Saksaan, Itävaltaan, Tsekkiin tai Pohjois-Italiaan. Tsekissä on tietysti se ongelma, etten osaa kieltä lainkaan. Saksaa ja italiaa puhun heikohkosti.

Tsekissä pärjää oikein hyvin englannilla - töitä saat ilman paikallista kieltä heti, ja kunhan opettelet ruokasanaston ensimmäisenä, pärjäät varmasti hyvin :). Nuoriso puhuu englantia, eikä tsekki ole loppujen lopuksi niin vaikea kieli ettekö pääsisi nopeasti arkitasolle (esim. kaupassa asiointi).

Tsekit ovat suomalaisia kohtaan vähemmän ra sistisia kuin esim. itäerooppalaisia kohtaan, muutamia naljailuja olen vuosien varrella kuullut, mutta ihan hyvin tänne sopii joukkoon. Musta huumori ja jääkiekko yhdistävät. T. Se 7v. täällä asunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkkeihin, minulla on mies sieltä ja lapsellakin on jo kansalaisuus. Hyvä ja toimiva yhteiskunta.

Tuon viimeisen lauseen olisi voinut jättää kirjoittamatta.

Trumppeja tulee ja menee, mutta itse yhteiskunta toimii. Bussit kulkevat ajallaan ja kaupoissa on monipuolisesti ruokaa ja sitä on varaa ostaa. Töitä riittää ja palkalla pärjää.

Krääsä ja pikaruoka on toki halpaa mutta olisiko sinulla varaa sairastua syöpään tai maksaa lapsesi kalliit yksityiskoulut?

Ja eipä se kahden ison suv:n/pickup truckin pito tule halvaksi vaikka se bensa maksaisikin vain dollarin per gallon. Busseissahan matkustaa vaan tummaihoiset, narkkarit ja muut hörhöt.

l

Lasten ei tarvitse kayda yksityiskoulua ellei niille halua valttamatta uskonnollista kasvatusta. Lukion loppuun koulutus on ilmaista.

Tana vuonna olen sairastanut syovan, omasta pussista en ole maksanut muuta kuin sen vakuutuksen joka kattaa kaiken sen vahan mita Medicare ei kattanut. Hyva hoito, viikossa aloitettiin ja olen nyt syopavapaa.

Eivat kaikki tarvitse SUV:ta tai pick-up truckia, halvemmallakin paasee. Kaupunkibusseissa matkustavat kaikenlaiset ihmiset, maaseudulla ei bussilinjoja suuremmasti ole.

Meilla ei pikaruokaa syoda, itse kokkaan tuoreista aineista ja niita riittaa kun omasta maasta saa satoa melkein ympari vuoden. Tiedan monta amerikkalaista joka ei ole koskaan syonyt McDonaldsissa.

Suurin osa niistä jotka ovat menneet konkkaan sairaalalaskujen takia ovat omanneet terveysvakuutukset. Katot niissäkin vakuutuksissakin on.

Julkinen koulu on yleensä ihan skeidaa. Jos haluaa hyvän niin maksat privaatin tai kiinteistöveron kautta hyvästä public schoolista. Et näköjään halua valoisaa tulevaisuutta lapsellesi.

Näköjään on varakas mies kun on omaa maata ja varaa pitää akka kotona. Todella harva amerikkalainen on noin onnekas.

Vierailija
64/118 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan muuttaisi suomesta pois

Vierailija
65/118 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viroon.

Vierailija
66/118 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta en ymmärrä mitä töitä suomalaiset yleensä ulkomailla tekee. No jotkut menee työnantajan toimesta, siis ovat työllistyneet suomessa ja yrityksellä on toimintaa ulkomailla -> muutto työn takia. Mutta jos ei ole sitä työpaikkaa valmiina? Esim. mulla ei totisesti ole mitään sellaista työkokemusta tai koulutusta jolla missään ulkomailla mitään tekisi. No, ehkä muilla sitten on.

Miten et tuota ymmärrä? Mikä on erityisesti sellainen työ, mitä voi tehdä ainoastaan Suomessa? Joka alan töitä tehdään myös ulkomailla ihan samalla tavalla.

Tätä minäkin jäin miettimään. Toki ehkä joku Suomen lain asiantuntija tms. ei löydä oman alansa töitä muualta, tai lumenluoja Floridasta. Mutta oman kokemukseni mukaan monissa maissa on katsottu paljon vähemmän sitä, onko juuri sen alan koulutusta tai kokemusta, ja enemmän sitä oletko suunnilleen normaali ja järkevä ihminen. Itsekin sain ulkomailta töitä kirjanpitäjänä ilman koulutusta :D. Opettivat duunin minulle koeaikana. Suomessa ei ikimaailmassa onnistuisi.

Vierailija
67/118 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin mielelläni Kanadaan.

Vierailija
68/118 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viro. Unelmamaat on Kanada ja Uusi- Seelanti, mutta ne on liian kaukana. Eläkepäivät tulen viettämään varmaankin Virossa, töitä tehnyt ikäni, mutta eläke jää niin pieneksi se syynä.

Vierailija
69/118 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa. joka yö olis uus muija eikä mitään suomalaisia akkoja lähistöllä.

Vierailija
70/118 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu että kuinka pitkäksi aikaa. Turismimielessä voisin asua pari vuotta ausseissa tai Uudessa-Seelannissa. Samoin jossain pienessä lämpöisessä Tyynenmeren saarivaltiossa. Pidempiaikaiseen asumiseen töineen ja perheineen kelpaisi esimerkiksi Norja tai Kanada, Suomen ohella tietysti.

Vierailija
71/118 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen muutan parin vuoden kuluttua. :)

Vierailija
72/118 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan Saksaan, Itävaltaan, Tsekkiin tai Pohjois-Italiaan. Tsekissä on tietysti se ongelma, etten osaa kieltä lainkaan. Saksaa ja italiaa puhun heikohkosti.

Tsekissä pärjää oikein hyvin englannilla - töitä saat ilman paikallista kieltä heti, ja kunhan opettelet ruokasanaston ensimmäisenä, pärjäät varmasti hyvin :). Nuoriso puhuu englantia, eikä tsekki ole loppujen lopuksi niin vaikea kieli ettekö pääsisi nopeasti arkitasolle (esim. kaupassa asiointi).

Tsekit ovat suomalaisia kohtaan vähemmän ra sistisia kuin esim. itäerooppalaisia kohtaan, muutamia naljailuja olen vuosien varrella kuullut, mutta ihan hyvin tänne sopii joukkoon. Musta huumori ja jääkiekko yhdistävät. T. Se 7v. täällä asunut

Ai ne ihan oikeasti vihaavat ulkomaalaisia. Hyvä tietää. Olen asunut toista vuotta Prahassa. Ihmetyttää, miksi ovat olevinaan, vanhaa itäblokkia.

Vierailija
73/118 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mul olis...

1. Miami

2. New york

3. Australia

Noist ehk tokaan, mut ei oo toistaseks pakollinen tarve johonkin mennä nii en silti oo varma.

Hienoja maita noi 2 ensimmäistä

Vierailija
74/118 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ne ihan oikeasti vihaavat ulkomaalaisia. Hyvä tietää. Olen asunut toista vuotta Prahassa. Ihmetyttää, miksi ovat olevinaan, vanhaa itäblokkia.

Vielä vanhempaa Keski-Eurooppaa.

Vierailija
75/118 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanska tai Norja. Turistina pidän Ruotsistakin, mutta siitä näkee millainen Suomi tulee olemaan 10-20 vuoden päästä.

Vierailija
76/118 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkkeihin, minulla on mies sieltä ja lapsellakin on jo kansalaisuus. Hyvä ja toimiva yhteiskunta.

Trumppeja tulee ja menee, mutta itse yhteiskunta toimii. Bussit kulkevat ajallaan ja kaupoissa on monipuolisesti ruokaa ja sitä on varaa ostaa. Töitä riittää ja palkalla pärjää.

Krääsä ja pikaruoka on toki halpaa mutta olisiko sinulla varaa sairastua syöpään tai maksaa lapsesi kalliit yksityiskoulut?

Ja eipä se kahden ison suv:n/pickup truckin pito tule halvaksi vaikka se bensa maksaisikin vain dollarin per gallon. Busseissahan matkustaa vaan tummaihoiset, narkkarit ja muut hörhöt.

Tuttavapiirissäni olevat normaalit työssä käyvät henkilöt ovat pystyneet maksamaan lastensa koulutukset, autonsa, talonsa, lomamatkansa, ja vakuutuksensa joka korvaa jos sairastuu. Kaupassa on erittäin laajat valikoimat terveellistä ruokaa, ei tarvitse tyytyä pikaruokaan.

Vierailija
77/118 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ikinä muuttako Tsekkiin! Täällä on todella kamalaa, kun tulee vihatuksi vain siksi, että on ulkomaalainen.

Vierailija
78/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, muuttaisin heti, jos olisi mahdollista.

Muuttaisin melkein minne tahansa pois tästä kylmästä, pahansuovasta, idi--ootti--maisesta kauheudesta.

Kiitos teidänkin.

No lopeta vinkuminen ja muuta! EU:n sisällä muuttaminen on tosi helppoa, lämpimäänkin pääsee tarvittaessa. Kuten keskustelusta aiemmin on käynyt ilmi, aika harva ihminen ei löydä mitään työtä Suomen ulkopuolelta.

Ulkomaille muutto tekisi varmaan siinäkin mielessä hyvää, että saattaisi avartaa tuota sinun näkemystäsi kateellisista ja kamalista suomalaisista.

Vierailija
79/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa mainituista maista on sellaisia, joihin suomalainen voi muuttaa täysin tai lähes täysin vapaasti. Miksi ette muuta, kun kysymys oli "jos saisitte muuttaa vapaasti", ja näihin saatte, ei mitään jossia!

Vierailija
80/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

l

Lasten ei tarvitse kayda yksityiskoulua ellei niille halua valttamatta uskonnollista kasvatusta. Lukion loppuun koulutus on ilmaista.

Tana vuonna olen sairastanut syovan, omasta pussista en ole maksanut muuta kuin sen vakuutuksen joka kattaa kaiken sen vahan mita Medicare ei kattanut. Hyva hoito, viikossa aloitettiin ja olen nyt syopavapaa.

Eivat kaikki tarvitse SUV:ta tai pick-up truckia, halvemmallakin paasee. Kaupunkibusseissa matkustavat kaikenlaiset ihmiset, maaseudulla ei bussilinjoja suuremmasti ole.

Meilla ei pikaruokaa syoda, itse kokkaan tuoreista aineista ja niita riittaa kun omasta maasta saa satoa melkein ympari vuoden. Tiedan monta amerikkalaista joka ei ole koskaan syonyt McDonaldsissa.

Suurin osa niistä jotka ovat menneet konkkaan sairaalalaskujen takia ovat omanneet terveysvakuutukset. Katot niissäkin vakuutuksissakin on.

Julkinen koulu on yleensä ihan skeidaa. Jos haluaa hyvän niin maksat privaatin tai kiinteistöveron kautta hyvästä public schoolista. Et näköjään halua valoisaa tulevaisuutta lapsellesi.

Näköjään on varakas mies kun on omaa maata ja varaa pitää akka kotona. Todella harva amerikkalanut seka Suomessa etta USAssa,on noin onnekas.

Kasitit vaarin tuon "oman maan", silla tarkoitin koko USAaa, aina on satoa saatavilla jostain pain maata.

Kouluista et myoskaan tieda paljon mitaan. Mina olen opettaja ja opettanut seka Suomessa etta USAssa. Onneksi sain kouluttaa lapseni taalla, paremman koulutuksen saivat. Ei ollut hairikoita ja opettajaa kutsuttiin kunnioittavasti Mrs. Smith, ei etunimella. Ihan tavallisesta lukiosta pyrkivat ja paasivat yliopistoihin jotka olivat kymmenen parhaan joukossa.

Sinuna en paasaisi kun sinulla ei nayta olevan mitaan kaytannon kokemusta USAsta, olet luulojen ja kuulopuheiden varassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan