Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin maahan muuttaisit, jos saisit valita minkä maan tahansa?

Vierailija
07.02.2019 |

Minä muuttaisin johonkin turvalliseen ja halpaan maahan. Mieluusti se olisi myös iso.

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiseen missä on paikallinen versio Perussuomalaisista johdossa.

Italia, Unkari, Tsekki jne.

Tietää olevansa tulevaisuudessa paremmassa turvassa. Make Italy Great Again ainakin on menossa parhaimmillaan Trump henkisellä johtajalla, voi olla jopa hyvä maa vuosien päästä.

Meinaat siis olla m-muna turvassa maassa, jonka maan johto vastustaa ma-hanmu-ttoa? Etkö tosiaan näe logiikassasi mitään vikaa 🤔😂?

Vierailija
82/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkkeihin, minulla on mies sieltä ja lapsellakin on jo kansalaisuus. Hyvä ja toimiva yhteiskunta.

Tuon viimeisen lauseen olisi voinut jättää kirjoittamatta.

Trumppeja tulee ja menee, mutta itse yhteiskunta toimii. Bussit kulkevat ajallaan ja kaupoissa on monipuolisesti ruokaa ja sitä on varaa ostaa. Töitä riittää ja palkalla pärjää.

Krääsä ja pikaruoka on toki halpaa mutta olisiko sinulla varaa sairastua syöpään tai maksaa lapsesi kalliit yksityiskoulut?

Ja eipä se kahden ison suv:n/pickup truckin pito tule halvaksi vaikka se bensa maksaisikin vain dollarin per gallon. Busseissahan matkustaa vaan tummaihoiset, narkkarit ja muut hörhöt.

Et taida tietää paljonkaan Yhdysvalloista. Siellä toki on yksityiskouluja, mutta myös julkisia. Myös julkisia yliopistoja, jotka ovat ihan kohtuu tasoisia. Eivät kaikki käy Ivy League -yliopistoja. Syöpähoidot jenkeissä ovat paljon tehokkaampia ja aggressiivisempia kuin meillä, toki ne maksavat, mutta sitä varten jenkeissä on vakuutusjärjestelmä. Tuollaiset pickupit ovat maalaisten hommia. Luuletko niillä esim. New Yorkissa mentävän? Koulutetulle, valkoiselle, varakkaalle perheelle Yhdysvallat tarjoaa varsin paljon sellaista mitä moni maa ei kykene tarjoamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantiin.

Vierailija
84/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ikinä muuttako Tsekkiin! Täällä on todella kamalaa, kun tulee vihatuksi vain siksi, että on ulkomaalainen.

Tämä on hyvä pointti! Etenkään nämä ”haluan pois Suomesta koska m-mut” -tyypit eivät tunnu tajuavan, että muualla he ovat niitä halveksittua m-muja ja paikasta/alueesta riippuen voi joutua kohtaamaan todella voimakasta vihamielisyyttä.

Vierailija
85/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantiin muuttaisin minäkin.

Vierailija
86/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiin! On hyvä ja sivistynyt maa.

Vierailija
87/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trumputtaisin itseni Usaan. :D

Vierailija
88/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Balille jos lämpimään haluaisin. Euroopassa ehkä Itävalta tai Sveitsi, tai Portugali.

Ennen kuin muutat sinne Balille niin sehän ei ole valtio, vaan muuttaisit sitten Indonesiaan. Että onnea vaan sen kanssa

Ehkä sulle tuli hyvä mieli kun pääsit ilkeilemään ja pätemään. Mä en ole koskaan oppinut enkä koskaan opi ymmärtämään tuollaista mentaliteettia. Tiedän kyllä Balin olevan Indonesiaa.

Vierailija
89/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ikinä muuttako Tsekkiin! Täällä on todella kamalaa, kun tulee vihatuksi vain siksi, että on ulkomaalainen.

Kerro lisää kokemuksistasi - miten tämä viha on tullut ilmi? Olen asunut täällä 7v eikä minua kukaan ole vihannut. Muutama kommentti tullut että eikö Suomessa löytynyt töitä vai miksi tänne tulit. Ja nekin on hiljenneet kun vastasin että teen täällä töitä suomeksi, eli kuinka monta suomea puhuvia tsekkejä löytyy (kyllä, muutamia, mutta ei varmaankaan satoja)...

Vierailija
90/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portugalin Madeiralle voisin kotoutua. Turvallinen paikka, kaunis luonto, upeat maisemat ja edulliset hinnat.

Vierailija
91/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan Saksaan, Itävaltaan, Tsekkiin tai Pohjois-Italiaan. Tsekissä on tietysti se ongelma, etten osaa kieltä lainkaan. Saksaa ja italiaa puhun heikohkosti.

Tsekissä pärjää oikein hyvin englannilla - töitä saat ilman paikallista kieltä heti, ja kunhan opettelet ruokasanaston ensimmäisenä, pärjäät varmasti hyvin :). Nuoriso puhuu englantia, eikä tsekki ole loppujen lopuksi niin vaikea kieli ettekö pääsisi nopeasti arkitasolle (esim. kaupassa asiointi).

Tsekit ovat suomalaisia kohtaan vähemmän ra sistisia kuin esim. itäerooppalaisia kohtaan, muutamia naljailuja olen vuosien varrella kuullut, mutta ihan hyvin tänne sopii joukkoon. Musta huumori ja jääkiekko yhdistävät. T. Se 7v. täällä asunut

Ai ne ihan oikeasti vihaavat ulkomaalaisia. Hyvä tietää. Olen asunut toista vuotta Prahassa. Ihmetyttää, miksi ovat olevinaan, vanhaa itäblokkia.

No ei täällä yleensä kadulla turpaansa saa (toki tällaisiakin tapauksia on, mutta niin on kaikkialla). Tunnen tummaihoisia, arabeja, intialaisia, jenkkejä, itäeurooppalaisia jne. eikä kenelläkään ole ollut muita ongelmia kuin että vuokrananajat yrittää huijata ulkomaalaisia korkeampiin vuokriin ja maksuihin. Varsinaisen vihan kohteeksi kukaan ei ole joutunut. Mutta toki tsekit käyttävät r asistisia ilmaisuja hyvin vapaasti, ja ennakkoluuloja ja suorastaan taikauskoja on paljon.

Vierailija
92/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan Saksaan, Itävaltaan, Tsekkiin tai Pohjois-Italiaan. Tsekissä on tietysti se ongelma, etten osaa kieltä lainkaan. Saksaa ja italiaa puhun heikohkosti.

Tsekissä pärjää oikein hyvin englannilla - töitä saat ilman paikallista kieltä heti, ja kunhan opettelet ruokasanaston ensimmäisenä, pärjäät varmasti hyvin :). Nuoriso puhuu englantia, eikä tsekki ole loppujen lopuksi niin vaikea kieli ettekö pääsisi nopeasti arkitasolle (esim. kaupassa asiointi).

Tsekit ovat suomalaisia kohtaan vähemmän ra sistisia kuin esim. itäerooppalaisia kohtaan, muutamia naljailuja olen vuosien varrella kuullut, mutta ihan hyvin tänne sopii joukkoon. Musta huumori ja jääkiekko yhdistävät. T. Se 7v. täällä asunut

Ai ne ihan oikeasti vihaavat ulkomaalaisia. Hyvä tietää. Olen asunut toista vuotta Prahassa. Ihmetyttää, miksi ovat olevinaan, vanhaa itäblokkia.

No ei täällä yleensä kadulla turpaansa saa (toki tällaisiakin tapauksia on, mutta niin on kaikkialla). Tunnen tummaihoisia, arabeja, intialaisia, jenkkejä, itäeurooppalaisia jne. eikä kenelläkään ole ollut muita ongelmia kuin että vuokrananajat yrittää huijata ulkomaalaisia korkeampiin vuokriin ja maksuihin. Varsinaisen vihan kohteeksi kukaan ei ole joutunut. Mutta toki tsekit käyttävät r asistisia ilmaisuja hyvin vapaasti, ja ennakkoluuloja ja suorastaan taikauskoja on paljon.

Se onkin totta, että fyysistä väkivaltaa ei näy. Naisrauha on  ihana - johtunee siitä, että tsekkimies saa parin seksuaalista koskemattomuutta rikkoneen tapauksen jälkeen ihan vapaasti valita joko kemiallisen kastraation tai pallit pois. - Sopisi hyvin muihinkin maihin, joiden nimi alkaa S:llä. - Mutta kiusaamiskulttuuri elää ja voi hyvin. - Taitavat mokomat kiusata toisiaankin.

Vierailija
93/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaahan, jos siellä maksettaisiin elatus ja annettaisiin asunto, ja 5000 mukaan jos lähden pois.

Vierailija
94/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin totta, että fyysistä väkivaltaa ei näy. Naisrauha on  ihana - johtunee siitä, että tsekkimies saa parin seksuaalista koskemattomuutta rikkoneen tapauksen jälkeen ihan vapaasti valita joko kemiallisen kastraation tai pallit pois. - Sopisi hyvin muihinkin maihin, joiden nimi alkaa S:llä. - Mutta kiusaamiskulttuuri elää ja voi hyvin. - Taitavat mokomat kiusata toisiaankin.

Mitähän ihmettä selität? Minua on häiritty täällä enemmän kuin missään muussa maassa, jossa olen asunut. Eikä poliisille raportoinnista ollut mitään hyötyä, naiset (ja miehetkin) ovat ihan vapaata riistaa tämän suhteen. Mutta ei se liity ra sismiin mitenkään. 

Vierailija
95/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut nuorempana kahdessakin maassa enkä halua enää pois Suomesta. Home, sweet home, kuten engelsmanni sanoisi. Tai Borta bra, men hemma bäst svenskien tapaan.

Vierailija
96/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut nuorempana kahdessakin maassa enkä halua enää pois Suomesta. Home, sweet home, kuten engelsmanni sanoisi. Tai Borta bra, men hemma bäst svenskien tapaan.

Minä taas olen asunut neljässä maassa enkä haluaisi enää Suomeen :).

Vierailija
97/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA

Vierailija
98/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ihmettä selität? Minua on häiritty täällä enemmän kuin missään muussa maassa, jossa olen asunut. Eikä poliisille raportoinnista ollut mitään hyötyä, naiset (ja miehetkin) ovat ihan vapaata riistaa tämän suhteen. Mutta ei se liity ra sismiin mitenkään. 

Eihän joku tuntematon voi tietää, mikseivät sun tapauksesi ole päätyneet syyteharkintaan. Olet kuitenkin mallikkaasti löytänyt oman sisäisen tsekkisi. Onneksi pääsen täältä Suomeen muutaman vuoden kuluttua.

Vierailija
99/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
100/118 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marokkoon tai Turkkiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä