Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ottaa teinitytön pyöristyminen nätisti puheeksi? Tänään tyttö "lintsasi" luvallani lääkärin jälkeen ja menimme vaateostoksille

Vierailija
07.02.2019 |

Tyttö koetti koon m paitaa ja valitti miten tiukka se on. No niin oli, eihän lapsi saanut edes käsiä ilmaan! Ehdotin että tuon l koon ja vastaus oli että etkä tuo, en mä niin läski ole !
Kahvilassa tyttö halusi laten, jossa on siis jo itsestään runsaasti kaloreita sekä laskiaispullan. Koska oli harvinaista herkkua olla tytön kanssa kaksin kahvilla, en puuttunut valintoihinsa vaikka mieli teki ehdottaa jotain muuta sen pullan tilalle...
Kotimatkalla kävimme kaupassa ja kinusi energiajuomaa sekä sipsejä, huuto sekä mökötys tuli kun en suostunut. Olin ostanut juuri tytölle meikkejä ym ja palkitsi raivoamalla sekä haistattelemalla koska ei saanut sipsejä.

Tyttö on siis noin 168cm pitkä ja painoa en osaa arvioida, paitsi että sitä on liikaa. Ehkä 80 kg? Oli vielä pari vuotta sitten hyvin hoikka, sitten paino alkoi salakavalasti nousta. Ei tahdo mitään harrastuksia, pienempänä pelasi jalkapalloa. Minä käyn kuntosalilla ja olen koettanut houkutella mukaan, ei kiinnosta.
Kavereita ei juurikaan ole, lähinnä nyhjää huoneessaan ja somettaa.

Kommentit (239)

Vierailija
81/239 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOnesti vanhemmat eivät itse edes näe lapsen lihavuutta, sitten terkkari kertoo totuuden ja siitä tapellaan.

Vierailija
82/239 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onx se raskaana ja syö kahden edestä?

SUURTEN UUTISTEN PASTA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/239 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimatkalla kävimme kaupassa ja kinusi energiajuomaa sekä sipsejä, huuto sekä mökötys tuli kun en suostunut. Olin ostanut juuri tytölle meikkejä ym ja palkitsi raivoamalla sekä haistattelemalla koska ei saanut sipsejä.

Vierailija
84/239 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tytöntyllerö

Vierailija
85/239 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille et et osta kuin perusvaatteet, koska sulle ei haistatella

Vierailija
86/239 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti kun muistutit mix oon hoikka kaunis VELA

Vierailija
87/239 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tyttö on varmaan hyvä koulussa..

mitä..eikö?

Vierailija
88/239 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi olla enemmän huolissaan teinin henkisestä hyvinvoinnista, kuin ulkoisesta oireesta eli painosta - hänhän syö jonkinnäköiseen ahdistukseen. Jos viestität hänelle millään tavalla, että hänen pitäisi olla laihempi, niin hän vain ahdistuu ja syö enemmän - onhan se hemmetin nöyrryyttävää, että painosta huomautellaan, aivan kun hänellä ei olisi jo tarpeeksi ulkonäköpaineita, tai ei muka tietäisi kokoaan. Eli keskity hänen henkiseen hyvinvointiinsa, oli se sitten vaikka terapiaa tai meditaatiota tai joogaa tai mitä ikinä, joka vähentää ahdistusta. (Liikuntakin vähentää!)

Tietenkin tuossa vaiheessa voit äitinä vielä kotona opettaa ruokavalintojen kautta (mitä ruokaa on kotona päivittäin), että normaaliin syömiseen kuuluvat herkut hyvin harvoin, mutta puhe kannattaa pitää terveellisyydessä, ei lihomisessa). Ainoa ulkonäköön liittyvä, mitä kannattaa mainita, ovat kehut kauneudesta tai kivoista vaatteista jne. Painosta huomauttelu satuttaa loppuiäksi (kommentit muistaa ikuisesti) - siitähän tulee sellainen olo, ettei kelpaa edes äidilleen tällaisena.

Vierailija
89/239 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koko ajan jääkaapissa pilkottuja vihannestikkuja. Porkkanaa, kurkkua, paprikaa, selleriä, tomaattia ja muutamaa erilaista dippiä. Sieltä teinit kahmii aina lautaselle ja menee hyvin alas dipin ansiosta. Porkkanaakin saa ostaa nykyään neljä kiloa viikossa.

Vierailija
90/239 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ulkonäköön liittyvä, mitä kannattaa mainita, ovat kehut kauneudesta tai kivoista vaatteista jne. Painosta huomauttelu satuttaa loppuiäksi (kommentit muistaa ikuisesti) - siitähän tulee sellainen olo, ettei kelpaa edes äidilleen tällaisena.

HUUTONAURUA

oma äitini ei välittänyt minusta yhtään

Olin silti kaunis ja älykäs

jos on l.äski va.jakki niin ei se kehumalla siitä muutu

Vierailija
91/239 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitähän tulee sellainen olo, ettei kelpaa EDES äidilleen tällaisena.

oikeesti mun äiti elää ja se kelpaanko sille on viimeisenä mielessä..

mut kiitos sen en ollut vyöryvä läskipullero

Vierailija
92/239 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitse pari kuuluisaa tiedenaista jotka on ollu obeeseja teininä?

mitä eikö?

Vierailija
93/239 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä eikö?

naispuolinen tieteilijä; nainen, joka tekee tieteellistä perustutkimusta (erotuksena tiedemiehestä)

Marie Curie ja Lise Meitner olivat tiedenaisia.

Vierailija
94/239 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä eikö?

naispuolinen tieteilijä; nainen, joka tekee tieteellistä perustutkimusta (erotuksena tiedemiehestä)

Marie Curie ja Lise Meitner olivat tiedenaisia.

hmmm olivatko he shipsiä mässyttäviä läskiperiä

vastaa ap?

Vierailija
95/239 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö koetti koon m paitaa ja valitti miten tiukka se on. No niin oli, eihän lapsi saanut edes käsiä ilmaan! Ehdotin että tuon l koon ja vastaus oli että etkä tuo, en mä niin läski ole !

Kahvilassa tyttö halusi laten, jossa on siis jo itsestään runsaasti kaloreita sekä laskiaispullan. Koska oli harvinaista herkkua olla tytön kanssa kaksin kahvilla, en puuttunut valintoihinsa vaikka mieli teki ehdottaa jotain muuta sen pullan tilalle...

Tyttö on siis noin 168cm pitkä ja painoa en osaa arvioida, paitsi että sitä on liikaa. Ehkä 80 kg? Oli vielä pari vuotta sitten hyvin hoikka, sitten paino alkoi salakavalasti nousta. Ei tahdo mitään harrastuksia, pienempänä pelasi jalkapalloa. Minä käyn kuntosalilla ja olen koettanut houkutella mukaan, ei kiinnosta.

Kavereita ei juurikaan ole, lähinnä nyhjää huoneessaan ja somettaa.

AP Haloo! Lääkärissä kävitte, eikö hän ottanut puheeksi tytön ylipainoa??

Vierailija
96/239 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi tutkimus vahvistaa sairaalloisen ylipainon elämää lyhentävän vaikutuksen. Siinä ei liene kenellekään mitään uutta.

Mutta tämän tutkimuksen mukaan ylipano vanhentaa aivoja ja kutistaa aivokudosta (siis sitä kautta heikentää kognitiivisia prosesseja). En nyt oikein tiedä, mitä ajatella tästä … Oman tuttava- ja kokemuspiirini perusteella ylipainon ja älykkyyden välillä ei voi tehdä minkäänlaisia tilastollisia korrelaatioita. Tosilihavissa on tosiälykkäitä ihan siinä missä on laihoja idioottejakin.

Tutkimuksen tekijät toteavat, että ylipainon aivoja degeneroiva vaikutus altistaa Alzheimerille.

Vierailija
97/239 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät somettelulle rajat ja ohjaat tekemisen pariin joka kiinnostaa.

Vierailija
98/239 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko jeesus lihava?

Vierailija
99/239 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä syömisestä voi ja pitää puhua. Voihan asiaa käsitellä niin, että on huolestunut tyttären terveydestä ja mihin tuollainen ruokavalio pidemmän päälle johtaa. Monet täällä ovat ehdottaneet liikuntaharrastusta. Se olisikin varmasti hieno juttu, mutta kyllä se ruokavaliokin olisi syytä saada kuntoon. Tuollainen sokeripitoinen ruokavalio lisää riskiä rasvamaksaan ja sen myötä tyypin 2 diabetekseen ym.

https://yle.fi/uutiset/3-8429723

Mikään, siis mikään ei ole ärsyttävämpää kuin tuomitsemisen verhoaminen huoleen.  Mikäli äiti on huolestunut tyttärensä mielenterveydestä, on paino sivuseikka. Itse pullukkana nuorena söin ahdistukseeni, sitten tunsin itseni huonoksi, ja söin lisää, näin kierre on valmis. Mikäli huomaisin nyt lapsellani tuollaista oireilua, koettaisin vahvistaa itsetuntoa, nuori kyllä takuulla saa palautetta vertaisiltaan ja muilta ihmisiltä siitä, että on ylipainoinen. Omat vanhempani koettivat kannustaa laihduttamaan, mikä lisäsi tunnetta siitä, etten ole tarpeeksi hyvä ja etten riitä sellaisena kuin olen.  Välitä, kehu, ymmärrä ja kannusta tytärtäsi, ap, veikkaan että toimii paremmin kuin näiden joidenkin puusilmien ohjeet kännykän ja netin takavarikoimisesta jne.

Vierailija
100/239 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko jeesus lihava?

Jeesus oli hoikka pitkähiuksinen vaalea kaunis mies