Miten ottaa teinitytön pyöristyminen nätisti puheeksi? Tänään tyttö "lintsasi" luvallani lääkärin jälkeen ja menimme vaateostoksille
Tyttö koetti koon m paitaa ja valitti miten tiukka se on. No niin oli, eihän lapsi saanut edes käsiä ilmaan! Ehdotin että tuon l koon ja vastaus oli että etkä tuo, en mä niin läski ole !
Kahvilassa tyttö halusi laten, jossa on siis jo itsestään runsaasti kaloreita sekä laskiaispullan. Koska oli harvinaista herkkua olla tytön kanssa kaksin kahvilla, en puuttunut valintoihinsa vaikka mieli teki ehdottaa jotain muuta sen pullan tilalle...
Kotimatkalla kävimme kaupassa ja kinusi energiajuomaa sekä sipsejä, huuto sekä mökötys tuli kun en suostunut. Olin ostanut juuri tytölle meikkejä ym ja palkitsi raivoamalla sekä haistattelemalla koska ei saanut sipsejä.
Tyttö on siis noin 168cm pitkä ja painoa en osaa arvioida, paitsi että sitä on liikaa. Ehkä 80 kg? Oli vielä pari vuotta sitten hyvin hoikka, sitten paino alkoi salakavalasti nousta. Ei tahdo mitään harrastuksia, pienempänä pelasi jalkapalloa. Minä käyn kuntosalilla ja olen koettanut houkutella mukaan, ei kiinnosta.
Kavereita ei juurikaan ole, lähinnä nyhjää huoneessaan ja somettaa.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttö koetti koon m paitaa ja valitti miten tiukka se on. No niin oli, eihän lapsi saanut edes käsiä ilmaan! Ehdotin että tuon l koon ja vastaus oli että etkä tuo, en mä niin läski ole !
Kahvilassa tyttö halusi laten, jossa on siis jo itsestään runsaasti kaloreita sekä laskiaispullan. Koska oli harvinaista herkkua olla tytön kanssa kaksin kahvilla, en puuttunut valintoihinsa vaikka mieli teki ehdottaa jotain muuta sen pullan tilalle...
Kotimatkalla kävimme kaupassa ja kinusi energiajuomaa sekä sipsejä, huuto sekä mökötys tuli kun en suostunut. Olin ostanut juuri tytölle meikkejä ym ja palkitsi raivoamalla sekä haistattelemalla koska ei saanut sipsejä.Tyttö on siis noin 168cm pitkä ja painoa en osaa arvioida, paitsi että sitä on liikaa. Ehkä 80 kg? Oli vielä pari vuotta sitten hyvin hoikka, sitten paino alkoi salakavalasti nousta. Ei tahdo mitään harrastuksia, pienempänä pelasi jalkapalloa. Minä käyn kuntosalilla ja olen koettanut houkutella mukaan, ei kiinnosta.
Kavereita ei juurikaan ole, lähinnä nyhjää huoneessaan ja somettaa.AP Haloo! Lääkärissä kävitte, eikö hän ottanut puheeksi tytön ylipainoa??
Jos tyttö on oikeasti 168 cm / 80 kg ja olivat vaikkapa jonkun poskiontelotulehduksen tai ihotaudin takia lääkärissä, niin miten lääkäri olisi ottanut asian puheeksi? Tuskin teiniä siellä on punnittu, jos käynti liittyi muihin asioihin. Ei tuolla massalla olla vielä niin suuren näköisiä, että lääkäri olisi pudota hämmästyksestä tuoliltaan. Kouluterkkarilla se paino katsotaan ja siitä tarvittaessa keskustellaan. Eihän aikuisiakaan punnita millä tahansa lääkärikäynneillä, ja noilla kiloilla tuskin kukaan ottaa silmämääräisesti ylipainoa puheeksi, ellei siellä lääkärissä olla vaikkapa nivelrikon tai diabeteksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Onko miss Suomi lihava?
Miss Suomi on kaunis vaalea pitkähiuksinen nainen.
Voiko lihava teini olla kaunis?
Vierailija kirjoitti:
Voiko lihava teini olla kaunis?
voi
Voiko lihava teini olla miss suomi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotimatkalla kävimme kaupassa ja kinusi energiajuomaa sekä sipsejä, huuto sekä mökötys tuli kun en suostunut. Olin ostanut juuri tytölle meikkejä ym ja palkitsi raivoamalla sekä haistattelemalla koska ei saanut sipsejä.Tyttö on siis noin 168cm pitkä ja painoa en osaa arvioida, paitsi että sitä on liikaa. Ehkä 80 kg? Oli vielä pari vuotta sitten hyvin hoikka, sitten paino alkoi salakavalasti nousta. Ei tahdo mitään harrastuksia, pienempänä pelasi jalkapalloa. Minä käyn kuntosalilla ja olen koettanut houkutella mukaan, ei kiinnosta.
Kavereita ei juurikaan ole, lähinnä nyhjää huoneessaan ja somettaa.AP Haloo! Lääkärissä kävitte, eikö hän ottanut puheeksi tytön ylipainoa??
taitaa olla muitakin vikoja teinissä
Tiedän kaksi sellaista nuorta naista joilla oli tosi kipeät kundijutut ja he molemmat keksivät lihomisen pakotieksi, siis niin että kundit eivät enää juoksisi perässsä. Molemmat olivat oikein nättejä. Toinen pääsi jutusta yli ja laihtui aikuisena.
Äiti on antanut tytölleen selänkääntämisen mallin. Siksi tyttö kiukuttelee. Ap tarvitsisi terapiaa. Ja lapsi on oikeasti sairaalloisen ylipainoinen ja sairaammaksi menee.
Anna sille lahjaksi lahjakortti painonvartijoihin tai jonnekin. Onko Suomessa fatcampeja?
Sanot suoraan että on lihava. Ei se muuten tajua.
Eli sinä opetat tytön lintsaamaan ja sitten ihmettelet, miksi tyttö on oppinut palkitsemaan itseään herkuilla. Entä jos sinä olet näyttänyt, että saa tehdä asioita, joista tulee hyvä mieli, vaikka ne ovat vähän "väärin".
Lupaa sille rahaa joka päivältä, jona paino laskee. Tai vaikka 20 euroa jokaiselta kilolta.
Vierailija kirjoitti:
Lupaa sille rahaa joka päivältä, jona paino laskee. Tai vaikka 20 euroa jokaiselta kilolta.
Tyttö saa helposti kasaan rahat mopoautoon 👍
Otan osaa, todella vaikea tilanne. Lapsikin on jo sen ikäinen että oma tahto on vahva ja äidin kommentit painosta ottavat takuulla pannuun. En usko että voit tehdä muuta kuin pitää kodinsisäiset ruokajutut terveellisinä ja kannustaa tyttöä jos tämä joskus päättää tehdä painolleen jotakin.
Huh! 168 cm ja 80 kg 16-vuotiaana on jo iso ongelma. Oma lapseni on samanikäinen ja -pituinen, ja olisi tosi ressukka 25 kg painavampana. Vaikea tilanne, mutta hiljaisuus ei auta lastasi. Onko mahdollista tehdä elämäntapamuutos yhdessä koko perheenä? Ehkä ravintoterapeutin avulla.
Ohjaa tyttö kuntosalille, tai muihin harrastuksiin. Itse tein aikoinaan niin poikani kanssa, jolla oli yläasteen loppuvaiheille asti ylipainoa n. 10-15 kg, ja hups - nyt muutamaa vuotta myöhemmin, hänestä on kehkeytynyt yli parikymppinen, silmiinpistävän lihaksikas, komea pitkä mies. Suosittelen yrittämään!
Vierailija kirjoitti:
Sanot suoraan että on lihava. Ei se muuten tajua.
Teini tajuaa varmasti itse, että on lihava. Ei sitä tarvitse sille kertoa, kärsii jo varmasti tarpeeksi olemuksestaan.
Ainoa ihminen, joka on koskaan haukkunut minua läskiksi on oma äitini, kun olin yläasteella. Ylipainoa muutama kilo. Asuttiin keskellä korpea, enkä päässyt itse kauppaan kuin vasta yläasteen lopussa, kun sain mopokortin. Minulla ei ollut yhtään kodin ulkopuolista harrastusta. Mainittakoon vielä, että äiti oli yksinhuoltaja.
- Kenen tehtävä oli ostaa ja laittaa/opettaa laittamaan terveellistä ruokaa?
- Kenen tehtävä oli maksaa liikuntaharrastukset ja kuskata niihin?
Muistan kun vedin koko yläasteen rennietä, kun närästi aina niin hirveästi. Kummasti loppui närästys ja paino tippui, kun muutin pois kotoa mennessäni lukioon.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ihminen, joka on koskaan haukkunut minua läskiksi on oma äitini, kun olin yläasteella. Ylipainoa muutama kilo. Asuttiin keskellä korpea, enkä päässyt itse kauppaan kuin vasta yläasteen lopussa, kun sain mopokortin. Minulla ei ollut yhtään kodin ulkopuolista harrastusta. Mainittakoon vielä, että äiti oli yksinhuoltaja.
- Kenen tehtävä oli ostaa ja laittaa/opettaa laittamaan terveellistä ruokaa?
- Kenen tehtävä oli maksaa liikuntaharrastukset ja kuskata niihin?Muistan kun vedin koko yläasteen rennietä, kun närästi aina niin hirveästi. Kummasti loppui närästys ja paino tippui, kun muutin pois kotoa mennessäni lukioon.
Omilleen muutto voi olla hyvä asia, näin omastakin kokemuksesta sanon. Muutin pois kotoa 16-vuotiaana ja olin tuolloin 170 cm pitkä ja 78 kg painava, ja nyt yli kymmentä vuotta myöhemmin olen edelleen 15 kiloa kevyempi, vaikka mukaan on mahtunut myös vuodet yliopistossa lukuisine juhlineen ja vaativa työ. Kyllä sitä äkkiä omillaan asuessa tajusi ettei joka päivä sovi ostaa herkkuja.
Onko miss Suomi lihava?