Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintolat ja vaatekaupat Helsingissä, joissa palvelu on nykyään 'in english'

Vierailija
06.02.2019 |

niin tiedän välttää

Kommentit (393)

Vierailija
321/393 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on tosi miehekäs ketju!

SUOMI SUOMALAISILLE!!

Vierailija
322/393 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zaran kassaneiti: "In English, please"

Ja minä vastasin: "Maksaisin kuitenkin euroilla, ei ole puntia mukana." Enkä suostunut puhumaan englantia, koska olin suomalaisessa kaupungissa ostoksilla.

Hyi helvetti mitä junttiutta. Muuta sinne Lappiin porojen keskelle asumaan jos ole tuollainen. Taidat olla vielä persu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/393 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maassa maan tavalla kirjoitti:

Eihän meidän suomalaisten periaatteessa  täällä omassa maassamme  pitäisi siihen sellaiseen asiakaspalveluun  suostua ollenkaan .

Joku tilapäinen tarjoilu esim. jossain kesäfestivaaleilla voi nyt ehkä poikkeuksena menetellä väliaikaisena , mutta että kahvila tai ravintola jossa palveltaisiin vain englanniksi ? Ei kiitos sellaiselle .

Komppaan tätä. Missä muussa maassa suostuttaisiin tällaiseen?

Entisessä Neuvostoliitossa oli tuollaista. Tarkoitan neuvostotasavaltoja, joissa oman väestön kieli oli jokin muu kuin venäjä. Asuin pitkään Baltiassa, siellä hiukan Viroa etelämpänä, ja sain kuulla juttuja neuvostoajan käytännöistä. Esimerkiksi lääkärikäynnit saattoivat olla hankalia, jos lääkäri osasi vain venäjää. Toki venäjää luettiin ahkerasti kouluissa, mutta kielitaito ei silti useinkaan ollut äidinkielisen tasolla, vaikka se hyvä usein olikin. Ja esimerkiksi juuri sairaana ollessa voi olla hankala kommunikoida vieraalla kielellä.

Palvelualoilla oli sama juttu, samoin viranomaisten kanssa. Kantaväestön oli oltava mahdollisimman kaksikielisiä, muualta neuvostomaasta muuttaneille riitti venäjä (joka useimmilla tulijoilla oli äidinkieli). 

Kaikilla länsimaalaisilla ei riittänyt sympatioita kantaväestölle. Muistan yhdenkin ruotsalaistädin, joka kailotti suureen ääneen: "Niin mutta kaikissa virallisissa yhteyksissä he saivat käyttää omaa kieltään!" Totta kai saivat. Mutta mitä iloa siitä oli, jos toinen ei puheesta mitään ymmärtänyt?

Vierailija
324/393 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa kiukuttelua koko ketju täynnä. Yrityksellä on täysi vapaus valita millä kielellä palvelua annetaan. Mikään laki ei pakota siihen että vaatekaupassa pitäisi saada palvelua suomeksi. Yhtä naurettavaa kuin alkaisi kaupassa kiukutella että miksi tästä paidasta on saatavilla vain punaista kun mä halusin tän paidan sinisenä.

Vierailija
325/393 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos katsotte esim Sandron omistajaa niin nehän omistaa ulkomaalainen eikä suomalainen, mikä McCormick lienikään. Ei ihmekään.

Sivuilla lukee että heidän strategiansa on ylläpitää kansainvälistä työvoimaa...

Vai niin. Jos ulkomaalaisella työvoimalla on tarkoitus hakea kustannussäästöjä, niin ei se ainakaan heidän hinnoissa asiakkaalle näy.

Rahat menevät ulkomaille yrittäjän tilille

ja SINÄ maksat

Vierailija
326/393 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä vastasin: "Maksaisin kuitenkin euroilla, ei ole puntia mukana." Enkä suostunut puhumaan englantia, koska olin suomalaisessa kaupungissa ostoksilla.

Hyi helvetti mitä junttiutta. Muuta sinne Lappiin porojen keskelle asumaan jos ole tuollainen. Taidat olla vielä persu.

Olen SUOMALAINEN

Vierailija
327/393 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on hyödyllinen ketju. Kun seuraavan kerran käyn Helsingissä, tiedän paremmin, minne ainakaan en mene. Omassa (Suomen mittakaavassa isossa) kotikaupungissani en ole vielä huomannut vastaavaa.

Vierailija
328/393 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SUOMI SUOMALAISILLE!!

Ei tässä ole siitäkään kyse vaan siitä, että suomalaisista olisi kiva saada suomeksi asiakaspalvelua. Kai sellaista saa Suomessa odottaa?

Vierailija
329/393 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokian tuotekehitys kosahti, kun palavereissa alettiin vääntää englantia.

Kiinalaiset eivät väännä englantia.

'nuff said. ;)

Vierailija
330/393 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa kiukuttelua koko ketju täynnä. Yrityksellä on täysi vapaus valita millä kielellä palvelua annetaan. Mikään laki ei pakota siihen että vaatekaupassa pitäisi saada palvelua suomeksi. Yhtä naurettavaa kuin alkaisi kaupassa kiukutella että miksi tästä paidasta on saatavilla vain punaista kun mä halusin tän paidan sinisenä.

Asiakkailla on myös vapaus valita minne rahansa vievät. Jos asiakas haluaa sinisen paidan niin kauppaa ei synny jos myy vain punaisia paitoja.

Vierailija
331/393 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siis junttia vaatia palvelua omalla äidinkielellään?

Tjoo-o. Kipaisepas käymässä Lontoossa. Siellä noita juntteja riittäää...

Vierailija
332/393 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos teillä firmassa haetaan account managerejä ja sales personeja? :D

Ihan helvetin noloa. Ja VANHANAIKAISTA murican nuolemista.

Vierailija
333/393 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakkailla on myös vapaus valita minne rahansa vievät. Jos asiakas haluaa sinisen paidan niin kauppaa ei synny jos myy vain punaisia paitoja.

Ei kai kukaan ole muuta väittänytkään. Ei kenenkään ole pakko asioida epämieluisassa paikassa.

Vierailija
334/393 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle jos noin sanottais, löysin nyrkin tiskiin ja sanoisin perkele.

Vierailija
335/393 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VARUSTELEKA tässä hei vaan moi!

Meiltä vaatteet SUOMALAISILLE suomen vaativaan ilmastoon.

Vaatteet ovat kokoa xxl ja unisex.

Vierailija
336/393 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä mainitsi rasis min liikkeiden boikotoinnin yhteydessä. Se ei ole rasi smia jos pyrkii säilyttämään äidinkielisen palvelun. Suomea maailmassa puhuu ainoastaan. meidän viisimiljoonainen kansa. Kuka muu huolehtii sen säilymisestä jos emme me?

Vierailija
337/393 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä mainitsi rasis min liikkeiden boikotoinnin yhteydessä. Se ei ole rasi smia jos pyrkii säilyttämään äidinkielisen palvelun. Suomea maailmassa puhuu ainoastaan. meidän viisimiljoonainen kansa. Kuka muu huolehtii sen säilymisestä jos emme me?

Oletko per..su?

Vierailija
338/393 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manhattan mainos kirjoitti:

81/308 |

klo 10:53 | 7.2.2019

Clarion hotellin (Helsinki) Kitchen & Table-ravintola. Tarjoilija puhui vain englantia, tuli kyselemään mitä juomme ja kun emme ihan hetkessä valinneet, sanoi tulevansa kohta takaisin. Vajaan vartin päästä kun vitutuskäyrä oli noussut tarpeeksi, päätimme häipyä paikalta. Ei huvita nälkäisenä alkaa miettiä miten sanon tämän ja tämän englanniksi. Tarjoilija tuli vielä perään naulakoille kysymään että mikä hätänä, sanoin että "problems at home". Mentiin Bulevardin Manhattaniin syömään sitten ☝

Olisit edes sanonut todellisen syyn niin huomaisivat, että kieli vie asiakkaita pois.

Vierailija
339/393 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko per..su?

Mikäs Suomi-vihaaja itse olet?

Eri-ei-persu

Vierailija
340/393 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SUOMI SUOMALAISILLE!!

Kyllä täällä verbaaliset naiset vaginallaan äidinkieltänsä puolustavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän