Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinkiläiset, mikä on suurin syy, miksi ette asioi kauppakeskus Redissä?

Vierailija
06.02.2019 |

Luulisi, että Helsingin kokoisessa kaupungissa olisi edes vähän ostovoimaa. Olen kyllä havainnut, että kauppa on yleisestikin hyytynyt. Aika monissa keskustan liikkeissäkin melko autiota.

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun Skanssi on myös omituinen. Varsinkin pysäköintitilat on käsittämättömän epäkäytännölliset. Arvatkaa onko sama arkkitehti kuin Redillä.

Vierailija
42/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä miksi olen jättänyt myös itiksessä ja kampissa asioinnin. Menen mieluummin Jumboon jos kauppakeskukseen haluan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle ois varmaan ihan se, että se on nimetty Rediksi.

Vierailija
44/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekava, sokkeloinen rakennus. Menen mieluummin Itikseen, jos pitää mennä kauppakeskukseen.

Vierailija
45/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yrittävät Tuskan kautta tutustuttaa.

Vierailija
46/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn siellä välillä. Esim. joululahjaostokset sai tosi kätevästi tehtyä siellä, ei tarvinnut kestää ruuhkaa :D Muutenkin tulee käytyä siellä, jos ei jaksa esim. keskustan tai Itiksen hälinää. Redi on kyllä kärsinyt turhan paljon uutisoinnista, mun mielestä on mainettaan parempi. Se on taas asia erikseen että olisiko uusille kauppakeskuksille tarvetta, kun yleisesti ihmisista tulee kokoajan tiedostavampia kuluttajia ja tavaran ostamista pyritään vähentämään.

Vierailija
47/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Marjaniemessä, ja Eastonissa ja Itäkeskuksessa on paljon kätevämpi ja mukavampi käydä, eikä ole niin sokkeloista. Ajan kyllä joka päivä siitä ohi kun menen Meilahteen töihin, mutta kulkuyhteys sinne on hankala.

Vierailija
48/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa käynyt, koska mulle on oikeastaan ihan sama kävisinkö redissä vai itiksessä. Itis vaan voitti käytännöllisyydellään ja avaruudellaan, vaikka siellä onkin paljon asiakkaita. Redi sopii shoppailijalle joka ei kaipaa muita shoppailijoita ympärilleen.

Vierailija
49/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt kahdesti. Toisella kerralla lähdin vartin jälkeen ihan suosiolla Itikseen päin tekemään ne ostokset. Ei sitä sokkeloa jaksa. Toivoin että olisin voinut ottaa siitä uuden ostospaikan, kun sattuneista syistä tavallinen ihminen mahtuu Itikseen ostoksille vain aamupäivisin, mutta ei... Ei minun hermoni kestä.

Kyllä on heikkoa nykyihmisen meno. Redihän on just paras, metrosta ulos ja olet samantien kaupassa. Itikseen saa lampsia ja tosiaan puikkelehtia vapaapäivän viettäjien välissä.

Vierailija
50/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Redi olisi ehkä kannattanut avata vasta sitten, kun alueella on paljon valmiita asuintaloja. Toivottavasti kauppakeskuksen tilanne paranee, kun ympärillä olevat talot valmistuvat.

Vierailija
51/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun keskustassa, ja mun vieressä on mm. Kampin kauppakeskus, Forumin kauppakeskus, City Center, Sokos ja Stockmann. Miksi lähtisin Rediin, kun kaikkiin noihin ja moneen muuhunkin paikkaan pääsen kävellen?

Vierailija
52/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunginosastani (pohjoisessa) ei ole suoraa joukkoliikenneyhteyttä ja autolla ei viitsi tulla paikalle, kun tiet ovat ruuhkaisia, kapeita ja täynnä liikennevaloja. Nopeammin ja helpommin pääsee Kaareen tai Jumboon. Tulevaisuudessa kuitenkin Triplaan.

Vierailija
53/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ketjumyymälät ja kahvilat kuin keskustassa. Ei mitenkään erityiset ravintolat. Siellä ei ole mitään erikoista minkä takia juuri sinne menisi! Kävin avajaisissa ja se riitti minulle. Todella sokkeloinen. Ostan paljon tavaroita suoraan netistä. Jos haluan mennä ostoksille ostariin niin kyllä se on Jumbo tai Itis. 

Vierailija
54/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti. Ja ei oo tullut hetkeen oikein ostettua mitään mitä Redissä myydään. En käy ostoksilla ns huvin vuoksi koskaan.

Vierailija
55/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lost in Redi kirjoitti:

Odotin uutta lähikauppakeskustani innolla. Arkkitehti on kuitenkin suunnitellut siitä todella sokkeloisen, mikä ei houkuttele ostoksille. Sääli, että kauppakeskusjohtaja sai jo potkut. Ei huono myynti sen vika ollut vaan sen kelvottoman arkkitehdin.

Samoin, odotin innolla avajaisia ja mikä pettymys! On yksi sokkelo ja labyrintti koko rakennus. En kyllä ymmärrä, kenelle tuo on tehty. Matalat käytävät, pimeää, ei mitään avointa tilaa, mistä saisi kokonaiskäsityksen nopeasti. Iso keskusaukio pitäisi olla Kampin ja Itiksen tapaan. Liukuportaat myös jatkuvana kerroksesta toiseen ylös asti. No myöhäistähän tämä nyt on, purkuhommiksi menisi.

Vierailija
56/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Kalliossa, mutta Redi ei ole varsinaisesti minkään reittini varrella enkä koe tarvetta mennä varta vasten sinne.

Vierailija
57/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menisin, kun matkalla rediin on sello, kamppi, forum ynnä muut keskustan ostoakeskukset? Siellä redisaä ei ole mitään mitä tuossa matkalla ei olisi. Kohta myös tripla. Ja jos metrolla päätän lähteä itään niin samalla vaivalla menen sitten itikseen, jossa on enemmän liikkeitä.

Vierailija
58/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oo keskustasta sinnepäin mitään asiaa.

Vierailija
59/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Kampissa. Jos satun tarvitsemaan jotain kauppakeskuksesta, käytän Kampin kauppakeskusta tai Forumia. Tai sit käyn Stockalla. Kannan rahani myös mieluusti Punavuoren pikkuliikkeisiin.

Taustaa: En osta verkkokaupoista muuta paitsi matkoja, koska haluan kannnattaa keskustan liikkeitä. Olen hyvätuloinen, 2 teini-ikäistä lasta. En käy ikinä (en ole ollut ainakaan 3-4 vuoteen?) esim. Itiksessä tai Isossa Omenassa.

En siis näe mitään syytä mennä Rediin mutta ehkä joskus pitkällä kävelyllä voin poiketa?

Niinpä.  Redin toisessa päässä on keskusta ja sen liikkeet ja toisessa itä-keskus.  Redi on siinä välissä, joten jos keskustasta on metrolla lähdössä sinnepäin, niin miksei mene suoraan itikseen jossa on miljoona kertaa parempi liikevalikoima.  Oikeastaan vain kalasatamalaisten edes kannattaa käydä siellä jos ihan hollilla asuu.

Se on Itäkeskus. Ei itä-keskus. Siellä on paljon maaaaaamuja ja huono asiakaspalvelu.

Vierailija
60/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt kahdesti. Toisella kerralla lähdin vartin jälkeen ihan suosiolla Itikseen päin tekemään ne ostokset. Ei sitä sokkeloa jaksa. Toivoin että olisin voinut ottaa siitä uuden ostospaikan, kun sattuneista syistä tavallinen ihminen mahtuu Itikseen ostoksille vain aamupäivisin, mutta ei... Ei minun hermoni kestä.

Kyllä on heikkoa nykyihmisen meno. Redihän on just paras, metrosta ulos ja olet samantien kaupassa. Itikseen saa lampsia ja tosiaan puikkelehtia vapaapäivän viettäjien välissä.

Niin missä kaupassa olet, on kyllä ihan sattuman kauppaa? Saa aika pitkään käveleskellä erilaisia kaaria ja etsiä niitä kauppoja. Esim jos etsit apteekkia, miten neuvoisit vieraalle, miten sinne mennään metroasemalta? Jos henkilö olisi vaikka hissipelkoinen, miten neuvot apteekkiin menon liukuportaita pitkin?

Aika mutkikas matka!