Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinkiläiset, mikä on suurin syy, miksi ette asioi kauppakeskus Redissä?

Vierailija
06.02.2019 |

Luulisi, että Helsingin kokoisessa kaupungissa olisi edes vähän ostovoimaa. Olen kyllä havainnut, että kauppa on yleisestikin hyytynyt. Aika monissa keskustan liikkeissäkin melko autiota.

Kommentit (162)

Vierailija
81/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumbo on paljon lähempänä Pohjois-Helsinkiä ja tuttu kauppakeskus pitkältä ajalta. Redissä ei ole mitään vikaa (kahdesti käynyt). Meille vaan liian kaukana ja huonot liikenneyhteydet.

Vierailija
82/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaukana ja meiltä on sinne huonot liikenneyhteydet. Lähempänä on monta muuta ostoskeskusta ja keskustaankin hurauttaa huomattavasti nopeammin. Vähän kiinnostaisi tosin joskus käydä, ihan vaan toteamassa että onko se tosiaan niin sokkeloinen kun väitetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä myynnin edistämiskampanja

Vierailija
84/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metron varrella on monta kauppakeskusta.

Vierailija
85/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mene yhteenkään kauppakeskukseen, jossa on maksulliset parkkipaikat.

Vierailija
86/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioin suht usein, koska kuljen siitä metrolla ohi. Suurin syy, miksi en käy kotimatkalla vielä useammin, on metron ruuhkaisuus. Kun usein metron käytävätkin ovat täynnä seisovia ihmisiä niin ei huvita "ylimääräinen" ulosmeno ja uudelleenahtautuminen myöhempään metroon.

Vierailija
87/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoppailu ei kiinnosta.

Huono suuntavaisto ei ole hyvä yhdistelmä Redin arkkitehtuurin kanssa.

Ei tule käytyä siellä päin.

Vierailija
88/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Triplalle käy samoin kuin redille?

Liikaa kauppa tilaa on nyt pk seudulla.

Ei ihmiset jaksa julkisilla kantaa "ostoskärryllisiä" tavaroita, eikä pysähtyä töiden jälkeen välipysäkeillä. Thst is it.

Itse uskon että Tripla tulee menestymään. Siinä on paljon olemassaolevaa asutusta ja uusia asuntoja valmistuu myös. Lisäksi Triplan yhteydessä on Pasilan asema, jonka kautta kulkee huima määrä lähi-ja kaukojunia. Radan varresta on siis helppo tulla Triplaan eikä ainakaan pääradan varrella ole muita isoja ostareita. Triplaan on tulossa myös muuta kuin vain kauppoja, ainakin joku tekohiekkaranta tms. Itse en ole kynyt Redissä mutta Triplaan aion mennä.

Joo samaa mieltä. Tripla on paremmin liikenteen solmukohdassa, jopa lentokenttää ajatellen. Itse harkitsen jopa kämpän ostamista Triplasta.

Vierailija
89/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostan vaatteita, ostan ne Mangosta tai Zarasta. Ruuat haen Lidlistä, joka on Rediä lähempänä. Kaikki muu netistä. Ei vaan ole mitään syytä käydä vaikka Kalliossa asunkin. Olen lisäksi tottunut kävelemään keskustaan, miellyttävämpi kävely kuin rumaan Kalasatamaan.

Vierailija
90/162 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kaukana päivittäisasiointiin, mutta ei tarjoa mitään mikä saisi lähtemään varta vasten. Sokkeloisuus myös ajatuksena luotaantyöntävä. Tulee mielikuva että suunniteltu kauppiaille, ei asiakkaille. 

Vierailija
91/162 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokkelo, vaikea päästä autolla ja ne ahdistelevat myyjät käytävillä, puhumattakaan siellä roikkuvista ulkomaalaisen näköisistä miesporukoista.  Rakennettu aivan väärään paikkaan, täysi aivopieru.

Vierailija
92/162 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En shoppaile missään kauppakeskuksessa. Ne harvat kerrat kun jotain muuta kuin ruokaa ostan, menen keskustaan. Inhoan ylipäätään shoppailua yli kaiken.

Ravintoloissakaan tai kahviloissa en tykkää käydä keskuksissa vaan ihan kivijalkaravintoloissa.

Vierailija
93/162 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Triplalle käy samoin kuin redille?

Liikaa kauppa tilaa on nyt pk seudulla.

Ei ihmiset jaksa julkisilla kantaa "ostoskärryllisiä" tavaroita, eikä pysähtyä töiden jälkeen välipysäkeillä. Thst is it.

Itse uskon että Tripla tulee menestymään. Siinä on paljon olemassaolevaa asutusta ja uusia asuntoja valmistuu myös. Lisäksi Triplan yhteydessä on Pasilan asema, jonka kautta kulkee huima määrä lähi-ja kaukojunia. Radan varresta on siis helppo tulla Triplaan eikä ainakaan pääradan varrella ole muita isoja ostareita. Triplaan on tulossa myös muuta kuin vain kauppoja, ainakin joku tekohiekkaranta tms. Itse en ole kynyt Redissä mutta Triplaan aion mennä.

Kyllä Triplaan tullaan junalla, sinne on helppo päästä. Kunhan nyt on järkevästi suunnitellut  sisätilat. Keskusaukio ja myymälät näkyvästi ympärille sijoitettuna.  Ei mitään hankalaa sokkeloa, mistä ei tiedä mitä löytyy nurkan takaa vai löytyykö yhtään mitään.

Vierailija
94/162 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska asun Herttoniemessä ja pääsen kävellen muutamassa minuutissa Lidliin, K-Superiin ja S-Markettiin, ei siis tarvetta lähteä metrolla kauppaan (paitsi joskus Prismaan Puotilaan). Työpaikka on Kampissa, joten kätevämmin pääsen esim. vaateostoksille töiden jälkeen keskustaan kuin Rediin. Kalasatama olisi vähän hölmö välipysäkki.

Vierailija
95/162 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edelleen tämä, minkä laitoin toiseen ketjuun: asun arabianrannassa ja matka redistä kotiin on tosi ahdistava: bussit ovat usein todella täynnä ja vuoroja jää väliin. Kävely on tällä hetkellä epämiellyttävä (rakennustyöt, raskas liikenne). Varsinkin vauvan ja vaunujen kanssa kumpikin on tällä hetkellä hankalaa. Toisaalta en myöskään pidä sokkelorakenteesta minäkään.

Vierailija
96/162 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on edelleen tämä, minkä laitoin toiseen ketjuun: asun arabianrannassa ja matka redistä kotiin on tosi ahdistava: bussit ovat usein todella täynnä ja vuoroja jää väliin. Kävely on tällä hetkellä epämiellyttävä (rakennustyöt, raskas liikenne). Varsinkin vauvan ja vaunujen kanssa kumpikin on tällä hetkellä hankalaa. Toisaalta en myöskään pidä sokkelorakenteesta minäkään.

Redissä ei ole helppo hengailla, kun on vain kapeita kaartuvia käytäviä ja oleilutilat niin hajallaan. Sieltä puuttuu lähes täysin nämä "turistit" suurine lapsilaumoineen ja vaunuineen. Lapsiperheen on varmaan helpompi hengailla Itiksessä. 

Redin Lidl on minusta siisti ja avara, nyt kun olen löytänyt sinne suoran reitin ja asiakaskuntakin näyttää erilaiselta verrattuna esim Itiksen tai Herttoniemen Lidliin. 

Vierailija
97/162 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta redissä on se ettei siellä näy nee kere itä

Vierailija
98/162 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Kurvissa.

Siellä ei ole mitään uutta, eikä mitään erikoista minkä vuoksi sinne pitäisi mennä. Ravintolatarjonta on aivan onneton, liikkeet on samaa perusbulkkia mitä stadissakin. Jos tarvii jotain erikoisempaa evästä, niin oon muutaman kerran käynyt siellä k-superissa, jos en jaksa lähteä stockan ryysikseen. Omissa lähikaupoissa + aasiakaupoissa (200-500m kotoa)  on melkeinpä kaikki, mitä keksin tarvita - ainoastaan tuoretiskit puuttuu.

Jos kerran keskustan ja kauppakeskuksen väliin pykätään uutta, siitä olisi pitänyt tehdä erikoisliikkeiden keidas, erinomaisella ravintola-, harrastus- ja baaritoiminnalla. Aktiviteettejä ja luksusliikkeitä. Ja oikeesti upean näköinen, epäsuomalainen värikäs ja toiminnallinen paikka, eikä tommonen ankea teräspalkkikahdeksikko.

Vierailija
99/162 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Kurvissa.

Siellä ei ole mitään uutta, eikä mitään erikoista minkä vuoksi sinne pitäisi mennä. Ravintolatarjonta on aivan onneton, liikkeet on samaa perusbulkkia mitä stadissakin. Jos tarvii jotain erikoisempaa evästä, niin oon muutaman kerran käynyt siellä k-superissa, jos en jaksa lähteä stockan ryysikseen. Omissa lähikaupoissa + aasiakaupoissa (200-500m kotoa)  on melkeinpä kaikki, mitä keksin tarvita - ainoastaan tuoretiskit puuttuu.

Jos kerran keskustan ja kauppakeskuksen väliin pykätään uutta, siitä olisi pitänyt tehdä erikoisliikkeiden keidas, erinomaisella ravintola-, harrastus- ja baaritoiminnalla. Aktiviteettejä ja luksusliikkeitä. Ja oikeesti upean näköinen, epäsuomalainen värikäs ja toiminnallinen paikka, eikä tommonen ankea teräspalkkikahdeksikko.

Niin ja vielä, että tuoretavarankin haen hallista, jos se on vielä auki.

Vierailija
100/162 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevinta olisi keskittää ja modifioida rakennus työpaikka- ja toimistokompleksiksi. Tilalle tulisi hallinnon virastoja, julkisia palvelupisteitä, yritysten pääkonttoreita yms. Yhteydet ovat erinomaiset ja pysäköintitilaakin on. Taloon voisi jäädä lounasravintoloita, kahviloita, pieniä myymälöitä ja toimistoalan erikoisliikkeitä, joiden kannattavuuden takaisivat toimipaikkojen 1-2 tuhatta työntekijää ja niiden tarpeet.