Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei ymmärrä väsymystäni

Vierailija
06.02.2019 |

Olen 10 kk ikäisen vauvan kanssa kotona ja koko ajan todella väsynyt, en saa oikein koskaan taukoja tästä vauvan hoidosta (mies kiireinen). Olen tehnyt joitakin vuosia sitten raskasta kolmivuorotyötä, ja se ei koskaan ollut niin väsyttävää kuin tämä. Nyt pitää olla 24/7 saatavilla vauvalle, joka usein öisinkin tarvitsee jotain, mikä vaatii, että nousen. Päivisinkään en ehdi levätä, kun kuitenkin on kaikenlaista kotityötäkin tehtävänä. Olen onnellinen vauvasta, mutta tämä väsymys on todella kova, ja harmittaa kun mies ei ollenkaan ymmärrä väsymystäni. Tai siis usko, että olen väsynyt. Ei kuitenkaan suostu kokeilemaan tätä esim. viikonlopun verran, jotta tietäisi mitä se sitten on. Vetoaa työhönsä, ettei ehdi ja työn takia pitää saada levätäkin kunnolla. Millä te muut olette saaneet miehenne uskomaan väsymyksenne?

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies piti korvatulppia ja sanoi että on minun tehtävä pitää vauva hiljaisena jotta hän saa unta. Valvoin ekat kaksi vuotta.

Vierailija
42/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet, kun mies tulee töistä kotiin? Uhriudut kotona vai lähdet esim ystävällesi lepäämään? Miehelle ja vauvalle pitää myös antaa sitä tilaa ilman et olet koko sjan ohjaamassa ja säätelemässä.

Miehen työaika on klo 10-18 + tunnin työmatkat suuntaansa. Kun hän palaa kotiin klo 19 olen jo laittelemassa vauvalle iltapalaa, eikä ystävänikään enää halua minua niin myöhään heille lepäämään kun heidän lasten pitää jo päästä nukkumaan. Mies ja vauva ei saa tilaa keskenään niin kauan kun mies tulee noin myöhään kotiin, koska ei nukkuva vauva paljoa miehen kanssa leiki. Ap

Miksi et nuku kun vauva nukkuu?

Vauva nukkuu vain lyhyitä päiväunia, en ehdi itse edes nukahtaa ennen kuin hän herää. Ja yöllä taas vauva herää monta kertaa yössä, ja minulla kestää aina vähintään puolisen tuntia ennen kuin itse nukahdan uudelleen. Ap

Mies ei voi tuolloin vastata vauvasta ja sinä nukkua korvatulppien kanssa?

Ps. Mitä vauvasi tekee nyt kun sinulla on aikaa täällä nillittää miehestäsi kun mikää muu ei tunnu kelpaavan kun miehesi haukkuminen.

Mies ei suostu, koska sanoo tarvitsevansa työssäkäynnin vuoksi enemmän unta kuin minä.

Vauva istuu sylissäni nyt kun tänne kirjoittelen.

Miten olen haukkunut miestäni tässä ketjussa?

Ap

Mieskin menee noin klo 19 nukkumaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet, kun mies tulee töistä kotiin? Uhriudut kotona vai lähdet esim ystävällesi lepäämään? Miehelle ja vauvalle pitää myös antaa sitä tilaa ilman et olet koko sjan ohjaamassa ja säätelemässä.

Miehen työaika on klo 10-18 + tunnin työmatkat suuntaansa. Kun hän palaa kotiin klo 19 olen jo laittelemassa vauvalle iltapalaa, eikä ystävänikään enää halua minua niin myöhään heille lepäämään kun heidän lasten pitää jo päästä nukkumaan. Mies ja vauva ei saa tilaa keskenään niin kauan kun mies tulee noin myöhään kotiin, koska ei nukkuva vauva paljoa miehen kanssa leiki. Ap

No kuuleppas,nythän puhut itsesi pussiin.Mies tulee kotiin ja lapsi menee nukkumaan,aivankuin ystäsi lapset myös,kerroit.Mene sinäkin nukkumaan ja ah kylläpä olet sitten virkeä. Vai omia sotkujasiko illan siivoat ,kun olet päiväaikana saanut kotisi sekoitettua ihan itse ja yksin. Ei 10kk ikäinen muuta kuin syö,leikki ja nukkuu. Siis organisoi ruuanlaitot niin ,että teet kerralla paljon.

Vierailija
44/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies jää kotiin hoitamaan lasta ja sinä palaat töihin!

Hän ei suostu. Ap

Asiasta on siis keskusteltu. Mihin hän vetoo ettei voi jäädä?

Vierailija
45/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies jää kotiin hoitamaan lasta ja sinä palaat töihin!

Hän ei suostu. Ap

Asiasta on siis keskusteltu. Mihin hän vetoo ettei voi jäädä?

On tietenkin keskusteltu, kun tosiaan siinä kolmivuorotyössäkin olin pirteämpi ja silloin väsytti vähemmän. Ei hän vetoa mihinkään syyhyn, sanoo vain että ei suostu ja keskustelu loppuu hänen osalta siihen. Ap

Vierailija
46/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa hoitaja käymään vaikka parina päivänä viikossa, jotta saat omaa aikaa ja Lepoa vauvasta. Näin itse tein ja huh mikä apu siitä olikaan.

Vierailija
47/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mieshän on kiltti kun yrittää oikeasti keksiä piristystä vaimolleen. Esim tuo ystävälle soittaminen... Kai voit soittaa kun vauva nukkuu? Varmaan kannattaisi oikeasti nähdä muita äitejä välillä. Vauva on pieni tosi lyhyen ajan. Eikö mies voisi jonkun viikonloppu aamun/yön hoitaa lasta? Kai hänellä joskus jotain lomaakin on? Pitäisi yhden ylimääräisen vapaapäivän, jotta saisitte molemmat levätä? Useamman lapsen äitinä tiedän että asenne vaikuttaa omaan jaksamiseen paljon..

Ystävät on päivisin töissä, eivät he ehdi minun kanssa puhua puhelimessa keskellä päivää, jos soitan heille vauvan päiväunien aikana. Mies ei suostu hoitamaan vauvaa yöllä/aamuyöllä edes viikonloppuisin. Tietenkin hänellä on vuosilomaa, kun on ollut pitkään samassa työpaikassa, mutta ei suostu hoitamaan öisin silloinkaan vaan tekee itsensä kiireiseksi auttamalla kavereitaan heidän talotyömailla ja sellaisilla. Ap

Mitä, jos lähtisit viikonlopuksi esim. hotelliin? Tuskin mies hoitamatta jättäisi, jos vähän antaisit sitä vastuuta.

Vierailija
48/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaa hoitaja käymään vaikka parina päivänä viikossa, jotta saat omaa aikaa ja Lepoa vauvasta. Näin itse tein ja huh mikä apu siitä olikaan.

Heti kun mies suostuu sen hoitajan maksamaan, itselläni ei ole rahaa palkata tähän ketään. Ap

Vierailija
49/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

provohan tämä on. 

Vierailija
50/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mieshän on kiltti kun yrittää oikeasti keksiä piristystä vaimolleen. Esim tuo ystävälle soittaminen... Kai voit soittaa kun vauva nukkuu? Varmaan kannattaisi oikeasti nähdä muita äitejä välillä. Vauva on pieni tosi lyhyen ajan. Eikö mies voisi jonkun viikonloppu aamun/yön hoitaa lasta? Kai hänellä joskus jotain lomaakin on? Pitäisi yhden ylimääräisen vapaapäivän, jotta saisitte molemmat levätä? Useamman lapsen äitinä tiedän että asenne vaikuttaa omaan jaksamiseen paljon..

Ystävät on päivisin töissä, eivät he ehdi minun kanssa puhua puhelimessa keskellä päivää, jos soitan heille vauvan päiväunien aikana. Mies ei suostu hoitamaan vauvaa yöllä/aamuyöllä edes viikonloppuisin. Tietenkin hänellä on vuosilomaa, kun on ollut pitkään samassa työpaikassa, mutta ei suostu hoitamaan öisin silloinkaan vaan tekee itsensä kiireiseksi auttamalla kavereitaan heidän talotyömailla ja sellaisilla. Ap

Mitä, jos lähtisit viikonlopuksi esim. hotelliin? Tuskin mies hoitamatta jättäisi, jos vähän antaisit sitä vastuuta.

Ehdotin jo tuota miehelle, hän kielsi lähtemästä ilman vauvaa. Ap

Vierailija
51/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

provohan tämä on. 

No ei ole. Ap

Vierailija
52/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulen provoksi, sillä nyt on liian avutonta.

Vierailija
53/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No multa sujuu sitte varmaa vauvan hoito vasemmalla kädellä päällä seistessä.

Teen tällä hetkellä 16tunnin päiviä (opiskelen ja kokoaika työ), kotona hoidan kotityöt, nukun 5h yössä ja heräilen paljon (kärsin unettomuudesta ja katkeilevasta unesta).

Mieheni tekee silloin tällöin lumityöt ja ruoan oman kokoaika työnsä lisäksi.

Olisi leppoisaa vaihtaa tämä kiireinen elämä siihen, ettei tarvitsisi kiirehtiä minnekkään vaan voisi päivän aikana pikkuhiljaa tehdä asioita kaikessa rauhassa samalla kun hoitaa vauvaa.

Vierailija
54/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotin jo tuota miehelle, hän kielsi lähtemästä ilman vauvaa. Ap

Vai oikein kielsi vuonna 2019 :D Vankilassako sinä olet nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa?

Vierailija
55/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nää provot huomaa aina siitä, ettei mikään neuvo kelpaa syystä x ja jos palstan mielipide menee väärälle puolelle, keksitään lisää paskoja asioita toisesta osapuolesta mitkä jäi mainitsematta aluksi.

Vierailija
56/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti kun mies suostuu sen hoitajan maksamaan, itselläni ei ole rahaa palkata tähän ketään. Ap

Mitä mitä? Vuonna 2019 itsenäinen tasa-arvoinen ei pysty vastaamaan tasa-arvoisesti perheen kuluista vaan loisii miehen lompakolla.0

Vierailija
57/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää provo on väsyneempi ku sä Ap.

Vierailija
58/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset laita vauvaa päiväkotiin ja mene töihin?

Vierailija
59/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies tainnu löytää tän ketjun...

Vierailija
60/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nää provot huomaa aina siitä, ettei mikään neuvo kelpaa syystä x ja jos palstan mielipide menee väärälle puolelle, keksitään lisää paskoja asioita toisesta osapuolesta mitkä jäi mainitsematta aluksi.

Eikä yksikään aidosti väsynyt jaksaisi puolustaa omia heikkouksiaan.