Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei ymmärrä väsymystäni

Vierailija
06.02.2019 |

Olen 10 kk ikäisen vauvan kanssa kotona ja koko ajan todella väsynyt, en saa oikein koskaan taukoja tästä vauvan hoidosta (mies kiireinen). Olen tehnyt joitakin vuosia sitten raskasta kolmivuorotyötä, ja se ei koskaan ollut niin väsyttävää kuin tämä. Nyt pitää olla 24/7 saatavilla vauvalle, joka usein öisinkin tarvitsee jotain, mikä vaatii, että nousen. Päivisinkään en ehdi levätä, kun kuitenkin on kaikenlaista kotityötäkin tehtävänä. Olen onnellinen vauvasta, mutta tämä väsymys on todella kova, ja harmittaa kun mies ei ollenkaan ymmärrä väsymystäni. Tai siis usko, että olen väsynyt. Ei kuitenkaan suostu kokeilemaan tätä esim. viikonlopun verran, jotta tietäisi mitä se sitten on. Vetoaa työhönsä, ettei ehdi ja työn takia pitää saada levätäkin kunnolla. Millä te muut olette saaneet miehenne uskomaan väsymyksenne?

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet, kun mies tulee töistä kotiin? Uhriudut kotona vai lähdet esim ystävällesi lepäämään? Miehelle ja vauvalle pitää myös antaa sitä tilaa ilman et olet koko sjan ohjaamassa ja säätelemässä.

Miehen työaika on klo 10-18 + tunnin työmatkat suuntaansa. Kun hän palaa kotiin klo 19 olen jo laittelemassa vauvalle iltapalaa, eikä ystävänikään enää halua minua niin myöhään heille lepäämään kun heidän lasten pitää jo päästä nukkumaan. Mies ja vauva ei saa tilaa keskenään niin kauan kun mies tulee noin myöhään kotiin, koska ei nukkuva vauva paljoa miehen kanssa leiki. Ap

Miksi et nuku kun vauva nukkuu?

Vauva nukkuu vain lyhyitä päiväunia, en ehdi itse edes nukahtaa ennen kuin hän herää. Ja yöllä taas vauva herää monta kertaa yössä, ja minulla kestää aina vähintään puolisen tuntia ennen kuin itse nukahdan uudelleen. Ap

Vierailija
22/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollainen väsymys ole normaalia. Ruokavalio? Ulkoiletteko? Yhden lapsen kanssa ei voi kotityötkään olla liian raskas ponnistus kun tuon ikäinen oikein sotkekaan.

Ulkoillaan joka päivä tietenkin, ruokavalio on ihan ok. Väsymys johtuu unen puutteesta, ei kotitöistä. Ap

Höpö höpö. Väsymys on monen tekijän summa. Kautta aikojen äidit on pärjänneet lasten kanssa vähillälin unilla ja ovat ihan hyvin jaksaneet raskaamatkin kotityöt kuin tiskien laittaminen koneeseen. Ja mitä hiton kotitöitä sinulla joka päiväksi, jos et yhtään ehdi lepäämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on jännä juttu. Munkaan mies ei ymmärtänyt koskaan mun väsymystä kun oli kaksi pientä huonosti nukkuvaa lasta ja hoidin heitä kotona. Mies nukkui yöt vielä eri huoneessa, jotta varmasti saisi nukuttua. Viikonloput oli usein harrastuksissa... Isäkuukausia ei koskaan pitänyt, ei ilmeisesti napannut kotona lasten kanssa oleminen kuin joskus päivä pari kerrallaan viikonloppuisin, kun tein keikkaa. Ja silloin kyllä työnsi lapset heti mulle kun tulin kotiin töistä, eikä todellakaan ollut tehnyt mitään kotitöitä päivän aikana. Ja valitteli aina kuinka on ollut niiiiin rankkaa!

Mutta nyt kun tuli kolmas lapsi, niin pidän varmasti huolen että jää kotiin pidemmäksi aikaa! Laskeskeli jo ja selitteli kuinka hänellä ei ole varaa (liian rankkaa, tai kenties noloa miehenä jäädä kotiin hoitamaan lapsia), yhtä lailla itse olen ollut rahattomana kaikki kotonaolo kuukaudet. Isäkuukaudesta maksetaan niin huonosti kuulemma, hmm no varmaan paremmin kuitenkin kuin jos on kotihoidontuella..

Osalla miehistä ei ole minkäänlaista empatiakykyä. Jos äiti on vaikka sairaana, niin ei millään tavalla huomioida, vaan äidin pitää kaikki hoitaa kuten normaalistikin. Vaan auta armias jos mies sairastuu flunssaan... Ei varmasti hoida lapsia silloin.

Miksi teit kolmannen lapsen hänen kanssaan? Mun olisi kai pitänyt tajuta se jo ekan kohdalla, mutta tuli niin nopsaan se toinen, ettei ehtinyt vielä ihan valjeta se, että miten yksin tuo mies tulee hylkäämään minut väsymyksen keskellä. Ja voiko tuollaista edes sanoa hyväksi isäksi? No ei varmastikaan. Joten kolmatta lasta ei varmuudella tule koskaan. Omat resurssit riitti vain näihin kahteen. Kannattaa sunkin pohtia omien voimavarojesi määriä, ennen kuin niitä lapsia onkin sitten liikaa itselle. Älä vaan luota tuohon "isään", että hän auttaisi sua.

Isommat lapset jo sen verran vanhempia, että tiedän pärjääväni kolmenkin kanssa pakon edessä. Minulla on ihanat lapset. Myös vanhemmat, jotka poikia, ovat tosi avuliaita, tekevät kotitöitä jne. Vanhin, joka alaluokilla koulussa, on paljon huomaavaisempi kuin isänsä.

Vierailija
24/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollainen väsymys ole normaalia. Ruokavalio? Ulkoiletteko? Yhden lapsen kanssa ei voi kotityötkään olla liian raskas ponnistus kun tuon ikäinen oikein sotkekaan.

Ulkoillaan joka päivä tietenkin, ruokavalio on ihan ok. Väsymys johtuu unen puutteesta, ei kotitöistä. Ap

Höpö höpö. Väsymys on monen tekijän summa. Kautta aikojen äidit on pärjänneet lasten kanssa vähillälin unilla ja ovat ihan hyvin jaksaneet raskaamatkin kotityöt kuin tiskien laittaminen koneeseen. Ja mitä hiton kotitöitä sinulla joka päiväksi, jos et yhtään ehdi lepäämään?

Psst, aloitus on provo.

Vierailija
25/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nainen valittaa ihan samaa, vaikka nyt saa minä herään yöllä ja käyn töissä. Ei kuulemma jaksa tehdä päivän aikana siltikään mitään kotitöitä. Ei kuulemma ole masentunut. Jos tätä jatkuu vielä kauan en voi kuin erota.

Haluatko siis erota sen vuoksi, että nainen valittaa väsymystään? Ja teillä on vauva? Ap

Vierailija
26/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet, kun mies tulee töistä kotiin? Uhriudut kotona vai lähdet esim ystävällesi lepäämään? Miehelle ja vauvalle pitää myös antaa sitä tilaa ilman et olet koko sjan ohjaamassa ja säätelemässä.

Miehen työaika on klo 10-18 + tunnin työmatkat suuntaansa. Kun hän palaa kotiin klo 19 olen jo laittelemassa vauvalle iltapalaa, eikä ystävänikään enää halua minua niin myöhään heille lepäämään kun heidän lasten pitää jo päästä nukkumaan. Mies ja vauva ei saa tilaa keskenään niin kauan kun mies tulee noin myöhään kotiin, koska ei nukkuva vauva paljoa miehen kanssa leiki. Ap

Vauva nukkuu vain lyhyitä päiväunia, en ehdi itse edes nukahtaa ennen kuin hän herää. Ja yöllä taas vauva herää monta kertaa yössä, ja minulla kestää aina vähintään puolisen tuntia ennen kuin itse nukahdan uudelleen. Ap

Mies ei voi tuolloin vastata vauvasta ja sinä nukkua korvatulppien kanssa?

Ps. Mitä vauvasi tekee nyt kun sinulla on aikaa täällä nillittää miehestäsi kun mikää muu ei tunnu kelpaavan kun miehesi haukkuminen.

Vierailija
27/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä nainen valittaa ihan samaa, vaikka nyt saa minä herään yöllä ja käyn töissä. Ei kuulemma jaksa tehdä päivän aikana siltikään mitään kotitöitä. Ei kuulemma ole masentunut. Jos tätä jatkuu vielä kauan en voi kuin erota.

Haluatko siis erota sen vuoksi, että nainen valittaa väsymystään? Ja teillä on vauva? Ap

Vähän pakko kun tuntuu että minä teen täällä kaiken ja akka lötköttelee sohvalla ja kattoo Netflixiä.

Vierailija
28/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei vaan ilmeisesti sen takia, että mies hoitaa työt, kotityöt ja valvomiset kun toista väsyttää.

Vierailija
29/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstallamakaaja volisee, osa kuusisataamiljoonaa. 

Vierailija
30/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on siis unikoulun paikka! 10 kk ikäinen nukkuu tyytyväisenä koko yön heräämättä jos vain opetat. Komppaan myös sitä että tarkistutat ferritiinin (varastorauta-arvo), koska se on niin yleinen väsymyksen aiheuttaja. Puhun kokemuksesta.

Vierailija
31/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mieshän on kiltti kun yrittää oikeasti keksiä piristystä vaimolleen. Esim tuo ystävälle soittaminen... Kai voit soittaa kun vauva nukkuu? Varmaan kannattaisi oikeasti nähdä muita äitejä välillä. Vauva on pieni tosi lyhyen ajan. Eikö mies voisi jonkun viikonloppu aamun/yön hoitaa lasta? Kai hänellä joskus jotain lomaakin on? Pitäisi yhden ylimääräisen vapaapäivän, jotta saisitte molemmat levätä? Useamman lapsen äitinä tiedän että asenne vaikuttaa omaan jaksamiseen paljon..

Vierailija
32/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene välillä samaan aikaa illalla nukkumaan kuin vauva? Mies varmasti vielä muutaman tunnin hereillä siinä ennen kuin menee nukkumaan niin hoitakoot mies ne vauvan heräämiset sillä aikaa, jos niitä tulee ja sä sitten myöhemmin yöllä. Ja mihin vauva herää öisin? Kannattais varmaan nyt käydä jotain unikoulua läpi niin mahdollisesti vauva nukkuis yöt. Älä nyt ainakaa enää syötä öisin, kun ei tuon ikäinen tarvitse yöllä ruokaa. Jos käyttää tuttia niin laita sänkyyn useampi niin vauva osaa mahdollisesti yöllä itsekin löytää tutin.

Vierailija
33/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei voi tuolloin vastata vauvasta ja sinä nukkua korvatulppien kanssa?

Ps. Mitä vauvasi tekee nyt kun sinulla on aikaa täällä nillittää miehestäsi kun mikää muu ei tunnu kelpaavan kun miehesi haukkuminen.

Mies ei suostu, koska sanoo tarvitsevansa työssäkäynnin vuoksi enemmän unta kuin minä.

Vauva istuu sylissäni nyt kun tänne kirjoittelen.

Miten olen haukkunut miestäni tässä ketjussa?

Ap

Vierailija
34/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on jännä juttu. Munkaan mies ei ymmärtänyt koskaan mun väsymystä kun oli kaksi pientä huonosti nukkuvaa lasta ja hoidin heitä kotona. Mies nukkui yöt vielä eri huoneessa, jotta varmasti saisi nukuttua. Viikonloput oli usein harrastuksissa... Isäkuukausia ei koskaan pitänyt, ei ilmeisesti napannut kotona lasten kanssa oleminen kuin joskus päivä pari kerrallaan viikonloppuisin, kun tein keikkaa. Ja silloin kyllä työnsi lapset heti mulle kun tulin kotiin töistä, eikä todellakaan ollut tehnyt mitään kotitöitä päivän aikana. Ja valitteli aina kuinka on ollut niiiiin rankkaa!

Mutta nyt kun tuli kolmas lapsi, niin pidän varmasti huolen että jää kotiin pidemmäksi aikaa! Laskeskeli jo ja selitteli kuinka hänellä ei ole varaa (liian rankkaa, tai kenties noloa miehenä jäädä kotiin hoitamaan lapsia), yhtä lailla itse olen ollut rahattomana kaikki kotonaolo kuukaudet. Isäkuukaudesta maksetaan niin huonosti kuulemma, hmm no varmaan paremmin kuitenkin kuin jos on kotihoidontuella..

Osalla miehistä ei ole minkäänlaista empatiakykyä. Jos äiti on vaikka sairaana, niin ei millään tavalla huomioida, vaan äidin pitää kaikki hoitaa kuten normaalistikin. Vaan auta armias jos mies sairastuu flunssaan... Ei varmasti hoida lapsia silloin.

Ihme kuvotuksia ja mieslapsia valinneet lastenne isäksi! Mikä teitä vaivaa? Pihalle tuollainen hyödytön elukka!

Vierailija
35/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ex ymmärtää raha, auttaa kaikkeen.

Vierailija
36/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jää kotiin hoitamaan lasta ja sinä palaat töihin!

Vierailija
37/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mieshän on kiltti kun yrittää oikeasti keksiä piristystä vaimolleen. Esim tuo ystävälle soittaminen... Kai voit soittaa kun vauva nukkuu? Varmaan kannattaisi oikeasti nähdä muita äitejä välillä. Vauva on pieni tosi lyhyen ajan. Eikö mies voisi jonkun viikonloppu aamun/yön hoitaa lasta? Kai hänellä joskus jotain lomaakin on? Pitäisi yhden ylimääräisen vapaapäivän, jotta saisitte molemmat levätä? Useamman lapsen äitinä tiedän että asenne vaikuttaa omaan jaksamiseen paljon..

Ystävät on päivisin töissä, eivät he ehdi minun kanssa puhua puhelimessa keskellä päivää, jos soitan heille vauvan päiväunien aikana. Mies ei suostu hoitamaan vauvaa yöllä/aamuyöllä edes viikonloppuisin. Tietenkin hänellä on vuosilomaa, kun on ollut pitkään samassa työpaikassa, mutta ei suostu hoitamaan öisin silloinkaan vaan tekee itsensä kiireiseksi auttamalla kavereitaan heidän talotyömailla ja sellaisilla. Ap

Vierailija
38/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei vaan ilmeisesti sen takia, että mies hoitaa työt, kotityöt ja valvomiset kun toista väsyttää.

Veit sanat suustani. Siis juuri näin. Eniten kyllä pännii naisen valitus ja se että ei korjaa edes omia jälkiään. Oli ennen ihan eri ihminen, nyt kaksi vuotta ollut sitten tämä uusi ihminen josta en liiemmin pidä. Eniten vituttaa että joka asiassa hän ilmoittaa olevansa äiti ja äidit tietää paremmin. Joo nyt pulkkamäkeen.

Vierailija
39/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies jää kotiin hoitamaan lasta ja sinä palaat töihin!

Hän ei suostu. Ap

Vierailija
40/95 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nainen,