Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihavat, oletteko varmoja että teitä tuijotetaan pahasti kuntosalilla? Olen kuullut tällaista mutta en usko

Vierailija
06.02.2019 |

Miksi salilla kukaan katsoisi toista "pahasti", jos käyttäytyy normaalisti, ei häiriköi tms. Olen usein kuullut lihavien ihmisten sanovan, että heitä katsotaan salilla pahasti.

Normaalipainoisena olen sitä mieltä, että ensinnäkin kaikkia tuijotetaan salilla jossain määrin. Toisekseen ei se katse ole paha, vaan pikemmin utelias tai joissakin tapauksissa himokas. Itselleni ei tulisi mieleenkään katsoa ylipainoisia pahalla, pikemmin ihailen että he ovat alkaneet huolehtia kunnostaan.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että näillä jotka kokevat olevansa lihavia ja rumia kuvittelevat kaikki katseet tuijotuksiksi juuri siksi että ovat lihavia ja rumia. Eli huono itsetunto aiheuttaa harhoja. Paikka jossa on ihmisä olisi hauskan näköinen jos kaikki tuijottaisivat seiniä. Monta kertaa voi katsoa jotakin ihmistä päin mutta ajatuksissaan sitä kuitenkin todellisuudessa katsoo oli/läpi kys. tyypistä. Menkää sinne salille ja lopettakaa itsesääli ja tekosyyt olla tekemättä mitään.

Vierailija
82/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan kyylää ketään vaan keskityn omaan treeniini. Joskus katson peilistä, meneekö omat jutut oikein. Tsemppiä kaikille, myös ylipainoisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vahvasti naissalien ongelmalta tällainen läskien arviointi.

Vierailija
84/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen normaalipainoinen ja silti minua vilkuillaan salilla. Luulenpa että muiden ihmisten katselu jo pelkästä uteliaisuudesta on melko yleistä noissa paikoissa, aivan kuten uimahalleissakin. Tuskinpa ne muut tekevät sitä tuomitakseen tai arvioidakseen muiden kehoja. Itse ainakin haluan ajatella näin. Yritän olla ahdistumatta. Ja kun ei itse kurki muiden naamoja niin ei myöskään näe heidän katseitaan.

Muiden katselu voi hyvinkin olla aivan neutraalia, kuten normaalipainoiset kokevat asian. Heidän kohdallaan näin varmaan onkin. Ylipainoisille vain käy usein siten, että siihen vilkuiluun liittyy supinaa ja nauramista ja jopa kommentteja, jotka kuulee ihan selvästi. On todella helppo vähätellä muiden ongelmia tai kiistää kokonaan niiden olemassaolo, kun itse ei ole kokenut vastaavaa.

Vierailija
85/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku teinityttölauma joskus hihitteli, ja pari venakkoa hiljeni, ja tuijottivat suu auki, kun menin saunaan. Kaverin kanssa treenaamassa olevat naiset joskus supattavat, ja katsovat vinoon. Ei se kivaa ole, mutta jos menee häiritseväksi, valitan henkilökunnalle. Yleensä kai laskevat sen varaan, että kukaan ei kehtaa valittaa.

Useimmiten saan olla ihan rauhassa, varsinkin nykyisellä salilla, jonka hinta pitää teinit loitolla. Enemmän on näitä, jotka tulevat kehumaan, että hyvä kun olet tarttunut toimeen ja alkanut harrastaa liikuntaa. Tai näitä ”vau, kylläpä sä jaksat, ei päällepäin uskoisi” -kommentoijia. Varsinkin tammikuussa näitä on liikkeellä. Ärsyttävää hyysäämistä, mutta sisään yhdestä ja ulos toisesta korvasta. Yleensä näitä ei enää helmikuussa näy.

Minua äryttävät nämä ”hyvä kun olet alkanut harrastaa liikuntaa”. He eivät yhtään tiedä liikuntataustastani. Olen ylipainoinen ja liikun terveydellisistä syistä, en laihtuakseni. En tarvitse mitään oletuksia.

Katseista en tiedä, tuleehan niitä. Kommentointi ja suoranainen sanallinen pilkka on yleisempää kuin normaalipainoiset ikinä uskovat.

Näinpä.

Ylipainoinen voi olla aika hyväkuntoinenkin, lihaskunnoltaan ainakin. Esimerkiksi kerran näin työpaikan salilla oikein todella ylipainoisen mimmin, reippaasti yli sata kiloa. Kävely oli heikkoa, mutta niin hän vain veti laitteissa tuplasti isommilla painoilla kuin minä, esim. jalkaprässissä parilla sadalla kilolla. Siis oikeasti isoja painoja, eikä ollut mitään filmaamista (siis että olisi lähtiessään säätänyt maksimipainoille).

Itsellänikin on ylipainoa, olen 77 kg ja 165 cm viisikymppinen nainen, mutta teen tiukkoja sarjoja aika isoilla painoilla. Hiki lentää päästä, mutta en lepäile laitteissa. Syke on välillä 120-170. Siinä on moni hernekeppi helisemässä.

Jalkavoimat ovat lihavalla pakostakin hyvät. Jo hyvin kevytkin arkiliikunta vaatii jalkalihaksilta paljon, kun on oma paino vastuksena.

On totta tuo, nyt ei kumminkaan ole kyse pelkistä jalkalihaksista.

Vierailija
86/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttekö salilla itseänne varten vai muita?

Tuo mielenosoituksellinen "enpäs enää käy salilla kun joku toinen oli tuhma" ajattelu on nurinkurista - kenelle oikein kostatte? Siitähän on haittaa vain itsellenne.

Ei siinä ole mitään mielenosoituksellista, vaan sen jälkeen ei ole löytänyt enää itsestään riittävää rohkeutta ja kovuutta asettaa itseään alttiiksi aiemmin koetulle nöyryyttämiselle. Ja se sama nöyryytyksen tunne ja itsesuojelu saa ehkä esittämään asian uhmakkaasti täällä.

Vierailija
87/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä kukaan ole tuijotellut.

Jokainen ähkii ihan vaan oman kuntoilun parissa.

Vierailija
88/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä katso. Olen raskauden jäljiltä lihava mutta ollut joskus hyvässä kunnossa, niin tekniikat on hyvät ja treenaan tosissani enkä vaan jumppaile vähän. Jos joku tulee lukemaan cosmoa reidenavauslaitteeseen, on täysi syy katsoa pahasti.

Ja yllättävän moni himotreenaaja on itse ollut joskus läski tai löysässä kunnossa. Siitä se lähtee, itse olen iloinen jokaisesta huonokuntoisesta joka uskaltaa tulla salille.

Vierailija
89/90 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku teinityttölauma joskus hihitteli, ja pari venakkoa hiljeni, ja tuijottivat suu auki, kun menin saunaan. Kaverin kanssa treenaamassa olevat naiset joskus supattavat, ja katsovat vinoon. Ei se kivaa ole, mutta jos menee häiritseväksi, valitan henkilökunnalle. Yleensä kai laskevat sen varaan, että kukaan ei kehtaa valittaa.

Useimmiten saan olla ihan rauhassa, varsinkin nykyisellä salilla, jonka hinta pitää teinit loitolla. Enemmän on näitä, jotka tulevat kehumaan, että hyvä kun olet tarttunut toimeen ja alkanut harrastaa liikuntaa. Tai näitä ”vau, kylläpä sä jaksat, ei päällepäin uskoisi” -kommentoijia. Varsinkin tammikuussa näitä on liikkeellä. Ärsyttävää hyysäämistä, mutta sisään yhdestä ja ulos toisesta korvasta. Yleensä näitä ei enää helmikuussa näy.

Minua äryttävät nämä ”hyvä kun olet alkanut harrastaa liikuntaa”. He eivät yhtään tiedä liikuntataustastani. Olen ylipainoinen ja liikun terveydellisistä syistä, en laihtuakseni. En tarvitse mitään oletuksia.

Katseista en tiedä, tuleehan niitä. Kommentointi ja suoranainen sanallinen pilkka on yleisempää kuin normaalipainoiset ikinä uskovat.

Näinpä.

Ylipainoinen voi olla aika hyväkuntoinenkin, lihaskunnoltaan ainakin. Esimerkiksi kerran näin työpaikan salilla oikein todella ylipainoisen mimmin, reippaasti yli sata kiloa. Kävely oli heikkoa, mutta niin hän vain veti laitteissa tuplasti isommilla painoilla kuin minä, esim. jalkaprässissä parilla sadalla kilolla. Siis oikeasti isoja painoja, eikä ollut mitään filmaamista (siis että olisi lähtiessään säätänyt maksimipainoille).

Itsellänikin on ylipainoa, olen 77 kg ja 165 cm viisikymppinen nainen, mutta teen tiukkoja sarjoja aika isoilla painoilla. Hiki lentää päästä, mutta en lepäile laitteissa. Syke on välillä 120-170. Siinä on moni hernekeppi helisemässä.

"Siinä on moni hernekeppi helisemässä"? Kiusaajapa taidat itsekin olla kun hernekepeiksi nimittelet. Perus laihojen väheksyjä joka luulee, että kaikki laihat katsovat isompia nenänvarttaan pitkin. Olenko jotenkin huonompi ihminen kun olen luonnostani hoikka enkä vahvakaan? T. Hernekeppi

Vierailija
90/90 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

🔥Terveellistä, maukasta, rasvatonta ruokaa ja juomaa kaikille!🥗Uusi Wolt-koodi MYMEAL🌯

https://get.wolt.com/MYMEAL

Wolt jopa 7€ välitön alennus ja ILMAINEN toimitus. Laaja valikoima herkullisia aterioita! (syötä koodi sovelluksessa promokoodi-kenttään)