Lihavat, oletteko varmoja että teitä tuijotetaan pahasti kuntosalilla? Olen kuullut tällaista mutta en usko
Miksi salilla kukaan katsoisi toista "pahasti", jos käyttäytyy normaalisti, ei häiriköi tms. Olen usein kuullut lihavien ihmisten sanovan, että heitä katsotaan salilla pahasti.
Normaalipainoisena olen sitä mieltä, että ensinnäkin kaikkia tuijotetaan salilla jossain määrin. Toisekseen ei se katse ole paha, vaan pikemmin utelias tai joissakin tapauksissa himokas. Itselleni ei tulisi mieleenkään katsoa ylipainoisia pahalla, pikemmin ihailen että he ovat alkaneet huolehtia kunnostaan.
Kommentit (90)
Olen normaalipainoinen ja saatan vilkuilla muita treenaajia salilla. Aina siksi, että vakoilen muilta, miten niitä laitteita oikeasti käytetään ja mietin, onkohan joku muista treenaajista jo huomannut etten oikein osaa tai tiedä mitä olen tekemässä. Pitäisi varmaan pyytää joku sali- tai pt-opastus. Mutta vilkuiluni voi tulkita todellakin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lievästi ylipainoinen nuori nainen ja kyllä kovasti ainakin jotkut vanhemmat naiset aina katsovat kun salilla teen ohjelmaa. Kerrankin ptn kanssa treenatessa joku pölhö tuli siihen eteen kädet puuskassa toljottamaan. Joo-o, mulla on vähän ylipainoa ja minä treenaan pt:n kanssa. Älä tuijota epäkohteliaasti, kiitos!
Mulle tuli mieleen että hän varmaan tuli ottamaan oppia siitä mitä teit pt:n ohjaamana sillä hetkellä. Eihän se oikein ole että toisen maksamaa ohjausta käyttää, mutta ei siis varmaankaan tilanne ollut se, että olisi sua pahassa mielessä tullut katsomaan. Mulle ei olisi tuo vaihtoehto edes tullut mieleen.
Joo ei varmaan, mutta kiinnitin huomiota hänen ilmeeseen joka oli suurin piirtein tällainen 😒 ja kädet puuskassa. Siinä toljotti hyvän tovin ja oli kiusallista keskittyä hommaan. Saa katsoa mutta miksi tuijottaa vihaisen näköisenä?
Ylipainoisena ei tuijotettu, mutta lopetin silti siellä käymisen. Nyt kun olen normaalipainoinen ja äärimmäisen huonokuntoinen, saan jatkuvasti "ihania" neuvoja ihmisiltä miten teen liian vähän ja liian pienillä painoilla. Kun en noudata neuvoja alkaa vilkuilu, että miten huonosti jaksankaan mitään tehdä...
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoisena ei tuijotettu, mutta lopetin silti siellä käymisen. Nyt kun olen normaalipainoinen ja äärimmäisen huonokuntoinen, saan jatkuvasti "ihania" neuvoja ihmisiltä miten teen liian vähän ja liian pienillä painoilla. Kun en noudata neuvoja alkaa vilkuilu, että miten huonosti jaksankaan mitään tehdä...
Kun ihminen käy salilla, hän ostaa palvelun. Siihen palveluun kuuluu mielestäni myös rauha tehdä omaa juttuaan salilla.
Minulle on opetettu, ettei saa tuijottaa. Se on ensinnäkin äärettömän epäkohteliasta ja toisekseen noloa nimenomaan sille tuijottajalle. En tiennyt, että on oikeasti ihmisiä, jotka häpeilemättä tuijottaa, saati sitten kommentoi. Sellaiselle ei ole siis opetettu käytöstapoja tai on vain tunnekylmä ihminen.
Joskus olen kyllä saattanut jäädä salilla tuijottamaan, mutta se ei johdu ihmisen koosta, vaan siitä miten tekee liikkeen jollain laitteella. Kerran katsoin, kun eräs nuori nainen riuhtoi käsittämättömällä tavalla alataljalla, minun oli pakko käydä sanomassa, että tuolla tavalla hajotat itsesi ja näytin kuinka liike tehdään. Jos siis näen, että joku ei oikeasti ymmärrä miten jotain laitetta käytetään tai tekee liikkeen lähinnä itseään vahingoittavalla tekniikalla niin saatan tuijottaa hetken aikaa, mutta useimmiten ohjeistan oikeaoppiseen tekniikkaan.
Kyllä minä ainakin katson. En käytä mitään laitteita/penkkejä lihavien jäljiltä. Ällöttää kun he istuvat hikoilemassa laitteissa joita haluaisin käyttää
Minusta normaalipainoisten on turha epäillä lihavien kokemuksia. On helppo puhua silloin, kun on samanoloinen kuin muut, eli sulautuu massaan. Erilaisuus kiinnittää aina huomiota ja lihavien saama huomio on lähes aina paheksuvaa tai alentuvaa.
Olin kerran kaupassa ja joku rouva tuli tohkeissaan selittämään minulle kuinka ohi kävelleen lihavan naisen pitäisi kyllä tehdä jotain itselleen. Katselin kyllä aika kauhuissani, mutta en siitä lihavaa naista, vaan tätä, joka suorastaan tärisi innosta saadessaan kauhistella minulle täysin tuntemattoman ihmisen olemusta. Kuvottavaa millaisia oikeuksia ihmiset luulevat heillä olevan. Ymmärsi sentään olla puhumatta sille lihavalle naiselle itselleen
Vierailija kirjoitti:
Minusta normaalipainoisten on turha epäillä lihavien kokemuksia. On helppo puhua silloin, kun on samanoloinen kuin muut, eli sulautuu massaan. Erilaisuus kiinnittää aina huomiota ja lihavien saama huomio on lähes aina paheksuvaa tai alentuvaa.
Olin kerran kaupassa ja joku rouva tuli tohkeissaan selittämään minulle kuinka ohi kävelleen lihavan naisen pitäisi kyllä tehdä jotain itselleen. Katselin kyllä aika kauhuissani, mutta en siitä lihavaa naista, vaan tätä, joka suorastaan tärisi innosta saadessaan kauhistella minulle täysin tuntemattoman ihmisen olemusta. Kuvottavaa millaisia oikeuksia ihmiset luulevat heillä olevan. Ymmärsi sentään olla puhumatta sille lihavalle naiselle itselleen
Mutta normaalipainoisethan ovat jo vähemmistö Suomessa? Ylipainoisia on enemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisellä on muutama kilo ylipainoa, hän ei herätä huomiota kuten erittäin paljon ylipainoinen ihminen, sellainen kuin tämä ohitseni kävellyt nainen. Muutaman ylikilon kantaja ei varmasti tiedä tuollaisen naisen todellisuudesta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisellä on muutama kilo ylipainoa, hän ei herätä huomiota kuten erittäin paljon ylipainoinen ihminen, sellainen kuin tämä ohitseni kävellyt nainen. Muutaman ylikilon kantaja ei varmasti tiedä tuollaisen naisen todellisuudesta mitään.
Juuri näin, edes kymmenen tai 15-20 kiloa ylipainoa, vaikka kuulostaa suurelta ja onkin melko suuri määrä liikakiloja, ei oikeasti jollain 165-175 cm naisella herätä huomiota ihmisten joukossa liikkuessa.
Mä olen sattunut tässä muutamana päivänä salille samaan aikaan henkilön kanssa, joka on aloittanut treenaamisen mitä ilmeisimmin vastikään.
Jos olenkin sattunut katsahtamaan häntä päin (en tuijota, mutta luonnollisesti selvää että välillä katsoo näköpiirissään olevia ihmisiä), niin olen kyllä ollut enemmänkin ihaileva ja miettinyt, että jokainen aloittaa jostain ja toivottavasti saa tsempattua itsensä jäämään tuonne.
Itselläkin siis painonpudotusta ja elämänmuutosta takana, sekä kesäkuntokropan etsintä menossa. 😊
Tsemiä kaikille salihiirille! Se helpottuu ja rutinoituu ajan myötä, eikä sitä sitten enää jaksa edes miettiä, vaikka joku välillä katsoiskin päin.
Miksi naisten pitäisi sietää pervojen katseita. On miehiä, jotka pitävät kaikkia paitsi hoikkia lihavina. Itseäni asia ei kosketa, mutta muiden naisten puolesta haluan sanoa näin.
Ja vielä ne miehet jotka arvostelevat naisten suorituksia, jättävät välineet hikisiksi, jännittävät lihaksiaan peilin edessä ja karjuvat salilla. Mikään ei puolla sekasaleja kaikille.
On olemassa monenlaisia ihmisiä salillakin, ja osa on siis varmasti sellaisia mielisairaita, jotka nauttivat toisten kiusaamisesta.
Olen mielessäni hyvilläni, jos näen jonkun ylipainoisen salilla, koska olen itsekin ollut ylipainoinen, niin tulee itsellekin sellainen jess! -olo.
Kummallisia nämä "asiantuntevat" kommentit siitä, kuinka varmasti kukaan ei katso eikä kommentoi ylipainoisia ihmisiä mitenkään negatiivisesti kuntosalilla ja kuinka ylipainoiset vain ovat itsekeskeisiä narsisteja, jotka kuvittelevat kaiken omassa päässään. Miksi on niin vaikea ymmärtää, että monet ylipainoiset saavat kuulla kommentteja painostaan ja ulkonäöstään kadulla, bussissa, kaupassa, työpaikalla, häissä ja hautajaisissa? Kuntosaliko sitten on se paikka, jonne ovat mystisesti kokoontuneet kaikki fiksut ja hyvin käyttäytyvät ihmiset, jotka eivät laita mitään painoarvoa toisten ihmisten ulkonäölle? En minäkään väitä, ettei kukaan Suomessa sano mitään rasistista esim. somaleille ja että he vain kuvittelevat kaiken, koska minä en koskaan ole sellaista ollut todistamassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Kun painoin 68kg olen kuullut jonkun parikymppisen fitnesmimmin sanovan kaverilleen minusta, että mitä tuokin läski täällä tekee, kun eihän se edes jaksa. Enpä oo käynyt salilla sen jälkeen. Meen kunhan painan alle 60kg.
Vaihda salia.
Olen normaalipainoinen ja silti minua vilkuillaan salilla. Luulenpa että muiden ihmisten katselu jo pelkästä uteliaisuudesta on melko yleistä noissa paikoissa, aivan kuten uimahalleissakin. Tuskinpa ne muut tekevät sitä tuomitakseen tai arvioidakseen muiden kehoja. Itse ainakin haluan ajatella näin. Yritän olla ahdistumatta. Ja kun ei itse kurki muiden naamoja niin ei myöskään näe heidän katseitaan.
Minä katson kaikkia pahasti. Se on ilmeeni kun olen keskittynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Kun painoin 68kg olen kuullut jonkun parikymppisen fitnesmimmin sanovan kaverilleen minusta, että mitä tuokin läski täällä tekee, kun eihän se edes jaksa. Enpä oo käynyt salilla sen jälkeen. Meen kunhan painan alle 60kg.
Vaihda salia.
Paskanmarjat. Tempaisee maasta tuollaisen kuivan 3kg painoja hitkuttavan lumpun ja nostaa pään yli ja paiskaa lattialle, kyllä se siitä tukkii turpansa eikä auo enää päätään.
Niille on kehittynyt resting bitch face, eivät voi sille mitään.