Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihavat, oletteko varmoja että teitä tuijotetaan pahasti kuntosalilla? Olen kuullut tällaista mutta en usko

Vierailija
06.02.2019 |

Miksi salilla kukaan katsoisi toista "pahasti", jos käyttäytyy normaalisti, ei häiriköi tms. Olen usein kuullut lihavien ihmisten sanovan, että heitä katsotaan salilla pahasti.

Normaalipainoisena olen sitä mieltä, että ensinnäkin kaikkia tuijotetaan salilla jossain määrin. Toisekseen ei se katse ole paha, vaan pikemmin utelias tai joissakin tapauksissa himokas. Itselleni ei tulisi mieleenkään katsoa ylipainoisia pahalla, pikemmin ihailen että he ovat alkaneet huolehtia kunnostaan.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan vähän yli 130 kg ja käyn melko säännöllisesti salilla ja uimassa. Salilla on ole kohdannut epäystävälliseltä tuntuvaa tuijotusta koskaan. Kun käytin kunnan salia lyhyen pätkän, pari yli-innokasta ja -ystävällistä ihmistä seuraili touhuani ja tuli antamaan (turhia) vinkkejä, ehkä koska en habitukseltani näyttänyt kokeneelta kävijältä tai vain koska olin uusi naama, mutta muuten en koe että minuun olisi kiinnitetty huomiota. Yhdeltä ryhmäliikuntatunnilta olen marssinut kesken ulos kun ohjaaja tuli "käskyttämään" jatkamaan vaikka en jaksanut, siitä laitoin palautetta. Viimeisen 10 vuoden aikana kerran on käynyt uimahallin pesutiloissa niin että pienet koululaiset selvästi naureskelivat minulle, mutta se anteeksi annettakoon, koska kuroutuneiden leikkausarpien vuoksi olen alasti aika erikoinen näky.

Vierailija
42/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt salilla cuosia enkä ikinä nähnyt sitä lihavien väittämää syrjintää. Luulen että on ihmisen oman pään sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia katsotaan, lihava vain tulkitsee katseen eri tavalla kuin normipainoinen

Vierailija
44/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lievästi ylipainoinen nuori nainen ja kyllä kovasti ainakin jotkut vanhemmat naiset aina katsovat kun salilla teen ohjelmaa. Kerrankin ptn kanssa treenatessa joku pölhö tuli siihen eteen kädet puuskassa toljottamaan. Joo-o, mulla on vähän ylipainoa ja minä treenaan pt:n kanssa. Älä tuijota epäkohteliaasti, kiitos!

Mulle tuli mieleen että hän varmaan tuli ottamaan oppia siitä mitä teit pt:n ohjaamana sillä hetkellä. Eihän se oikein ole että toisen maksamaa ohjausta käyttää, mutta ei siis varmaankaan tilanne ollut se, että olisi sua pahassa mielessä tullut katsomaan. Mulle ei olisi tuo vaihtoehto edes tullut mieleen.

Vierailija
45/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran lähdin kesken kaiken pois, kun salille tullut mies alkoi tuijottaa minua lähes suu auki. Toljotus jatkui vaikka vaihdoin laitteelta toiselle. Se oli niin näkyvää ja epämiellyttävää, miehen naamasta näki, mitä hän ajatteli.

Ja sinähän et tiedä jos miehellä oli läskifetissi.

Vierailija
46/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no ite reilusti ylipainoisena en oo huomannu kyl pahasti katsojia.

Tosin pieni sali ja mukava vakio porukka kaikki moikkaa kaikkia niin uusia ku vanhoja.Ja tulee tsemppaamaanki.

Välillä oon huomannu et miehet kahtoo mielenkiinnolla,ku pt iskee painoja esim.jalkaprässiin(tais olla sillo ku kokeiltii kui paljo rautaa liikkuu ja lisäs painoja 240kg asti) et kui tuo selvii.Mutta ei pahalla.Joskus joku tsemppaa ku pt huutaa vauhtia ny tänne näin ja mä mutisen jahka tästä kykennee,et on sul kyl kova treeni tai sitten jaksaa jaksaa.

Nautin salilla käymisestä kun siellä on huumoria eikä tiukkapipo meininkiä.

Nii ja nyt vuoden vaihteen jälkeen sinne oli tullu pari uutta poikaa,oikeesti poikaa ehkä n.17v itellä ollu käsi vamman takia 2kk:n tauko salista ja jalkaprässiin pt iski 100kg.Tuumasin et jaa alotetaan kevyesti...pt nauro et juu tää on lämppäri.Lisäs sit viel 50kg yhen sarjan jälkeen.Pojat kahteli mut en kokenu sitä pahana.

Vierailija
47/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku teinityttölauma joskus hihitteli, ja pari venakkoa hiljeni, ja tuijottivat suu auki, kun menin saunaan. Kaverin kanssa treenaamassa olevat naiset joskus supattavat, ja katsovat vinoon. Ei se kivaa ole, mutta jos menee häiritseväksi, valitan henkilökunnalle. Yleensä kai laskevat sen varaan, että kukaan ei kehtaa valittaa.

Useimmiten saan olla ihan rauhassa, varsinkin nykyisellä salilla, jonka hinta pitää teinit loitolla. Enemmän on näitä, jotka tulevat kehumaan, että hyvä kun olet tarttunut toimeen ja alkanut harrastaa liikuntaa. Tai näitä ”vau, kylläpä sä jaksat, ei päällepäin uskoisi” -kommentoijia. Varsinkin tammikuussa näitä on liikkeellä. Ärsyttävää hyysäämistä, mutta sisään yhdestä ja ulos toisesta korvasta. Yleensä näitä ei enää helmikuussa näy.

Minua äryttävät nämä ”hyvä kun olet alkanut harrastaa liikuntaa”. He eivät yhtään tiedä liikuntataustastani. Olen ylipainoinen ja liikun terveydellisistä syistä, en laihtuakseni. En tarvitse mitään oletuksia.

Katseista en tiedä, tuleehan niitä. Kommentointi ja suoranainen sanallinen pilkka on yleisempää kuin normaalipainoiset ikinä uskovat.

Näinpä.

Ylipainoinen voi olla aika hyväkuntoinenkin, lihaskunnoltaan ainakin. Esimerkiksi kerran näin työpaikan salilla oikein todella ylipainoisen mimmin, reippaasti yli sata kiloa. Kävely oli heikkoa, mutta niin hän vain veti laitteissa tuplasti isommilla painoilla kuin minä, esim. jalkaprässissä parilla sadalla kilolla. Siis oikeasti isoja painoja, eikä ollut mitään filmaamista (siis että olisi lähtiessään säätänyt maksimipainoille).

Itsellänikin on ylipainoa, olen 77 kg ja 165 cm viisikymppinen nainen, mutta teen tiukkoja sarjoja aika isoilla painoilla. Hiki lentää päästä, mutta en lepäile laitteissa. Syke on välillä 120-170. Siinä on moni hernekeppi helisemässä.

Vierailija
48/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia katsotaan, lihava vain tulkitsee katseen eri tavalla kuin normipainoinen

Tää minua on aina vähän hämmentänyt.

En nimittäin ainakaan itse katso ketään, ajattelen omiani. En varmaan edes tuttuja tunnistaisi, jos osuisi viereen. Ok, en nyt toki törmäile kehenkään, mutta en siis katsomalla katso ketään.

Asutteko normisti jossakin skutsissa vai mistä tuollainen nimenomaan kuntosalille keskittyvä töllöttäminen kumpuaa? Ette liiku muutoin ihmisten ilmoilla ja siksi äimistelette ihmisiä, kun kerrankin laittaudutte kanssaihmisten pariin?

Hikisten ja verkkapöksyisten ihmisten tuijottaminen ei nappaa. Vähäpukeisempiakin näkee monesti muualla, esimerkiksi uimahallissa tai rannalla, kesällä aivan kadullakin.

Vai onko niin, että ette kuntoile salilla, vaan istuskelette laitteissa, kun energiaa riittää noin paljon muuhun kuin siihen varsinaiseen asiaan...?

Vierailija
49/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein kriittisin henkilö tuijottaa sieltä peilistä.

Vierailija
50/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vaikka tuijottaiskin,viis veisaan asiasta. Jos ei parempaa katsottavaa ole niin antaa palaa!

Hullu ei huomaa ja viisas ei virka mitään.

Äeti jo opetti että on epäkohteliasta tuijottaa,siksipä pidän semmosta ihmistä junttina vailla käytöstapoja.

Vierailija
51/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä tuijoteta pahantahtoisesti, mutta tuijotetaan kuitenkin. Kai se on jotenkin kiinnostavaa, ehkä se että saanko tehtyä jonkun liikkeen tai kuinka rajoittuneesti sen pystyn tekemään. Tai ihan vaan että miltä lihava kroppa näyttää. En ole kokenut mitään hihittelyä tai törkeyksiä, mutta nimenomaan sitä tuijottelua, eikä kyse yleensä ole mistään fitnesspimuista vaan ihan tavallisista naisista. Käyn siis naisten salilla, miesten tuijotteluista en tiedä mitään. Toisina päivinä kestän sen paremmin, toisina päivinä menen salille mieluiten hyvin hiljaisena aikana.

Vierailija
52/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku teinityttölauma joskus hihitteli, ja pari venakkoa hiljeni, ja tuijottivat suu auki, kun menin saunaan. Kaverin kanssa treenaamassa olevat naiset joskus supattavat, ja katsovat vinoon. Ei se kivaa ole, mutta jos menee häiritseväksi, valitan henkilökunnalle. Yleensä kai laskevat sen varaan, että kukaan ei kehtaa valittaa.

Useimmiten saan olla ihan rauhassa, varsinkin nykyisellä salilla, jonka hinta pitää teinit loitolla. Enemmän on näitä, jotka tulevat kehumaan, että hyvä kun olet tarttunut toimeen ja alkanut harrastaa liikuntaa. Tai näitä ”vau, kylläpä sä jaksat, ei päällepäin uskoisi” -kommentoijia. Varsinkin tammikuussa näitä on liikkeellä. Ärsyttävää hyysäämistä, mutta sisään yhdestä ja ulos toisesta korvasta. Yleensä näitä ei enää helmikuussa näy.

Minua äryttävät nämä ”hyvä kun olet alkanut harrastaa liikuntaa”. He eivät yhtään tiedä liikuntataustastani. Olen ylipainoinen ja liikun terveydellisistä syistä, en laihtuakseni. En tarvitse mitään oletuksia.

Katseista en tiedä, tuleehan niitä. Kommentointi ja suoranainen sanallinen pilkka on yleisempää kuin normaalipainoiset ikinä uskovat.

Olen käynyt salilla viimeksi lukioaikana, mutta ylipainosta, laihdutuksesta ja liikunnan harrastamisesta on kokemusta. Moni katsoo asiakseen lässyttää alentuvasti kehuen laihdutuksesta, vaikkei olla ollenkaan sellaisissa väleissä, että kehoni ulkomuoto olisi heidän asiansa.

Näemme näissä asioissa vain oman näkökantamme ja jos jostain ei ole omia havaintoja, sitä ei tapahdu. Moni mies on sitä mieltä, että me too on turha, eihän naisia ahdistella. Lihavia ei tuijoteta (mutta tehdään silti av:lle avaus läskistä hampurilaisella, uimahallissa tai ostoksilla), kauniita ei kadehdita, rumien ulkonäköä ei haukuta.

Vierailija
53/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä.

Ylipainoinen voi olla aika hyväkuntoinenkin, lihaskunnoltaan ainakin. Esimerkiksi kerran näin työpaikan salilla oikein todella ylipainoisen mimmin, reippaasti yli sata kiloa. Kävely oli heikkoa, mutta niin hän vain veti laitteissa tuplasti isommilla painoilla kuin minä, esim. jalkaprässissä parilla sadalla kilolla. Siis oikeasti isoja painoja, eikä ollut mitään filmaamista (siis että olisi lähtiessään säätänyt maksimipainoille).

Itsellänikin on ylipainoa, olen 77 kg ja 165 cm viisikymppinen nainen, mutta teen tiukkoja sarjoja aika isoilla painoilla. Hiki lentää päästä, mutta en lepäile laitteissa. Syke on välillä 120-170. Siinä on moni hernekeppi helisemässä.

Jalkavoimat ovat lihavalla pakostakin hyvät. Jo hyvin kevytkin arkiliikunta vaatii jalkalihaksilta paljon, kun on oma paino vastuksena.

Vierailija
54/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan , ei salilla, ei uimassa, ei rannalla tai yleensäkään missään tilanteessa. En kyllä ole huomannut muitakaan kohtaan. 

Mun salilla on ainankin niin suuri määrä pyllyrypytyslegginsseissa treenaavia tekoripsi hiuspidennys tyyppejä että niihin saavat katsoa niin miehet kuin toiset kateelliset naiset, mä saan pöyriä siellä läskipallona ihan huomaamattomasti :D

Vierailija
55/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä vaan tuijotetaan ja sanotaan. Mm Itse tykkään uimisesta, mutta lopetin käynnin uimassa kun esim kerran kun Lähdin uima-altaasta kuulin kun miesjoukko, joka oli katsonut minua pitkään alkoi kovaan ääneen juttelemaan, kun lähdin ja yksi sanoi:"Vttu kun noita valaita käy täällä, jäisivät kotiin"

Vierailija
56/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketju varmisti sen, etten todellakaan mene kuntosalille. 164 cm/ 99 kg.

Vierailija
57/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo , tuijotetaan ja sanotaan, mulle on sanottu että Mene läski kotiin, tää punttisali on ihmisille tarkoitettu ei norsuille. Lopetin salilla käymisen

Vierailija
58/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu pisti miettimään. Kun olin itse ylipainoinen, olin yhteiskunnan silmissä vapaata riistaa nälvittäväksi. Syytäni olivat kaikki mahdolliset taudit, olin kuulemma varmasti diabeetikko, ja kuolisin pian pois. En edes entisenä uimarina ollut huomattavan läski, vaan myös roteva lihaksistani. Tuntemattomatkin ihmiset kokivat oikeudekseen sättiä minua kaikkialla, tuijottaen ja pyöritellen silmiä samalla.

Sairastuin muutama vuosi yhtäkkiä, minkä vuoksi painoni romahti alipainon rajalle. Sitten olin kuulemma jo liian laiha, mutta terveysfasismin sijaan multa tultiin kysymään laihdutusvinkkejä! Vaikka olin varmasti sairaampi kuin ennen ja kulutin niitä yhteisiä verovaroja juoksemalla lääkärissä jatkuvasti :--D

Kun alipainoinen hokee haukkumisesta, se on yleensä yksilöiden typeristä kommenteista johtuvaa (ja siitä loukkaantuminen on täysin validia!). Mutta ylipaino on yhteiskunnallinen häpeä, johon kaikki osallistuvat. Onhan maailmassa myös vaatemerkkejä, jotka eivät valmista tuotteitaan kokoa 38 isommiksi... valitettavan monelle iso ihminen ei edes ole ihminen.

Vierailija
59/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö salilla itseänne varten vai muita?

Tuo mielenosoituksellinen "enpäs enää käy salilla kun joku toinen oli tuhma" ajattelu on nurinkurista - kenelle oikein kostatte? Siitähän on haittaa vain itsellenne.

Vierailija
60/90 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmaisten ajatuksen kulku: "Olen läski, kaikki kyttää. Näen sen varmasti, musta tuntuu..."

TAI

"Olen läski, kaikki katsoo pahasti. Näen sen selvästi, kun kukaan ei edes vilkaise. Kaikki ignoraa näkemästä".