Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bachelor 2019

Vierailija
05.02.2019 |

Ex on the beachistä tuttu Toffe 😀

Kommentit (3893)

Vierailija
2141/3893 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo lausutaan TIA eikä TIIA?

Koska hän on Tia. Minä olen Tiia KAHDELLA IILLÄ kirjoitettuna ja siksi olen Tiia.

Etkö osaa lukea. Siskoni on Neea ja hänen ystävänsä on Nea. Serkkuni on AnTon ja naapurinpoika AnTTon. Mitä epäselvää?

Opettele lukemaan.

Kyllä se kuuluu kuitenkin lausua kahdella I:llä, niin ulkomailla kuin Suomessakin. Suomessa yleisempi kirjoitusasu on tosin Tiia, mikä kertoo siitä että kun nimi on otettu käyttöön, se o kuultu alun perinkin kahdella I:llä eikä yhdellä.

Nuo esimerkkisi ovat aivan yhtä typeriä, Neakin lausutaan Neea, puhumattakaan tuosta Antonista joka lausutaan poikkeuksetta Antton, sama asia kuin sanoisit ”Tervetuloa” tuolla tyylillä ilman, että sieltä kuuluu paino ”tulon” T:lle.

Opettele sinä ensin perusasiat ennenkuin lähdet pätemään.

Olen eri kuin edellinen kommentoija, mutta pakko korjata. Olen äidinkielenopettaja

( ihan oikeasti) ja luokallani sattuu olemaan sekä Anton, että Antton ja kyllä todellakin lausun nimet, kuten kuuluukin tavujen mukaan. Eli An-ton ja Ant-ton. Selvä asia.

Joopajoo äidinkielenopettaja. 😂😂😂😂

Nyt sulla tuli sekä kirjoitus- että asiavirheitä lyhyeen tekstiin, eli narahdit kyllä nyt. (sulkujen paikka, sekä-että -käyttö ja aineenopen oma luokka)

Suomessa nimet lausutaan niin kuin nimen kantaja itse lausuu, ja se onkin usrin perimää lapsuuskodin lausumisesta. Itse en ole koskaan törmännyt Antoniin, jota ei lausuttaisi tuplateellä. Ääriharvoin myöskään vastaan tulee Tiaa, joka haluaisi tulla lausutuksi lyhyellä vokaalilla. Useimmiten Tian, Pian ja Mian i ääntyy 1,5-2 -kertaisena.

Bachelorissa uskon kuitenkin Tian itsensä toivoneen lyhyellä vokaalilla lausumista, eiköhän asia tv-tuotannossa ole kysytty häneltä itseltään.

No voi ny hah hah haa. Minä olen kolmekymppinen ANTON ja tosiaankin aina lausuneet kaikki nimeni yhdellä T kirjaimella kuten kuuluukin. En suostuisi tosiaankaan olemaan AnTTon. Hyi.

Vierailija
2142/3893 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hän on Tia. Minä olen Tiia KAHDELLA IILLÄ kirjoitettuna ja siksi olen Tiia.

Etkö osaa lukea. Siskoni on Neea ja hänen ystävänsä on Nea. Serkkuni on AnTon ja naapurinpoika AnTTon. Mitä epäselvää?

Opettele lukemaan.

Kyllä se kuuluu kuitenkin lausua kahdella I:llä, niin ulkomailla kuin Suomessakin. Suomessa yleisempi kirjoitusasu on tosin Tiia, mikä kertoo siitä että kun nimi on otettu käyttöön, se o kuultu alun perinkin kahdella I:llä eikä yhdellä.

Nuo esimerkkisi ovat aivan yhtä typeriä, Neakin lausutaan Neea, puhumattakaan tuosta Antonista joka lausutaan poikkeuksetta Antton, sama asia kuin sanoisit ”Tervetuloa” tuolla tyylillä ilman, että sieltä kuuluu paino ”tulon” T:lle.

Olen eri kuin edellinen kommentoija, mutta pakko korjata. Olen äidinkielenopettaja

( ihan oikeasti) ja luokallani sattuu olemaan sekä Anton, että Antton ja kyllä todellakin lausun nimet, kuten kuuluukin tavujen mukaan. Eli An-ton ja Ant-ton. Selvä asia.

Nyt sulla tuli sekä kirjoitus- että asiavirheitä lyhyeen tekstiin, eli narahdit kyllä nyt. (sulkujen paikka, sekä-että -käyttö ja aineenopen oma luokka)

Suomessa nimet lausutaan niin kuin nimen kantaja itse lausuu, ja se onkin usrin perimää lapsuuskodin lausumisesta. Itse en ole koskaan törmännyt Antoniin, jota ei lausuttaisi tuplateellä. Ääriharvoin myöskään vastaan tulee Tiaa, joka haluaisi tulla lausutuksi lyhyellä vokaalilla. Useimmiten Tian, Pian ja Mian i ääntyy 1,5-2 -kertaisena.

Bachelorissa uskon kuitenkin Tian itsensä toivoneen lyhyellä vokaalilla lausumista, eiköhän asia tv-tuotannossa ole kysytty häneltä itseltään.

No voi ny hah hah haa. Minä olen kolmekymppinen ANTON ja tosiaankin aina lausuneet kaikki nimeni yhdellä T kirjaimella kuten kuuluukin. En suostuisi tosiaankaan olemaan AnTTon. Hyi.

Sama täällä. Mieheni on Anton, eikä mieleeni tulisi kutsua häntä Anttoniksi. Pohjanmaalla vanha vaarini toki kyllä kutsuu häntä Anttooniksi😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2143/3893 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele lukemaan.

No, siinäpäs lausut oman nimesi väärin.

Vierailija
2144/3893 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytää jäljellä olevien tyttöjen ig:t? Venlan löysin, mutta en jaksanut paria kuvaa enempää katsoa.

Vierailija
2145/3893 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on jotenkin "alentavaa", kun itkien pitää sitä ruusua odottaa ja hakea. Pientä itsekunnioitusta tytöt. En usko, että mieheenkään tekee itku vaikutusta, päinvastoin karkottaa pakoon. No Venlahan saakin sitten lähtöpassit ens viikolla. Onko  muita, jotka eivät näe Toffen ja Danielan välillä mitään kemiaa. Minä yritän,mutta en näe kuin kaverit. Daniela, nosta se pää pystyyn siinä ruususeremoniassa, eläkä vapise siellä. Ei saa olla niin epävarma. Petra puhui ikäisekseen tosi kypsästi siinä naisten kriisitilanteessa. Toffen kanssa sitten jotenkin taantuu kiherteleväksi pikkutytöksi. Ja hyvät naiset, uskokaa jo, että huulitäytteet rumentaa, ei kaunista. Ei pysty hallitsemaan suun ilmeitä, kuten Jenna ja Daniela.

Jennalla selkeästi oli huulitäytteet ja muitakin täytteitä kasvoissa, mutta Danielasta en menisi takuuseen. Millä perusteella hänellä olisi huulitäytteet?

Yllätyin itteki siitä kun tuli puheeks että Danielalla on huulitäyte. Mielestäni ei ole. Kyllä voi olla ihan omat luonnoliset huulet. 

Minustakaan ei ole huulitäytteitä. Se vaikutelma tulee ehkä purennasta? Etuhampaat ovat vähän ulkonevat hänellä.

Ja myös todella huulten yli rajatut ja punatut huulet hänellä... Ja paljon pakkelia naamassa! Olisi paljon kauniimman ja nuoremman näköinen ilman liian tuhtia ja tummaa meikkiä.

Vierailija
2146/3893 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että venla tippui, en yhtää tykännyt siitä

Vierailija
2147/3893 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasit päähän ku minglataan!

Vierailija
2148/3893 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on jotenkin niin hellyttävää kun nuo tytöt, jotka ovat täysin yhdentekeviä ihmisinä, ajattelevat, että tuolla ambulanssikuskilla olisi jotain oikeita tunteita niitä kohtaan.  Siis eihän tuollaisia tyttöjä kukaan kaipaa eikä tarvitse.

Vierailija
2149/3893 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen todella, että miten Venla on pysynyt mukana näin pitkään. Luulen, ettei ole ohjelman jälkeen tunkua treffeille! Kuka tahtoo puolisokseen epävarman, tylyn, nokkavan, draamakuningattaren, jolla ei näy sielukkuutta olevan?

Vierailija
2150/3893 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on jotenkin niin hellyttävää kun nuo tytöt, jotka ovat täysin yhdentekeviä ihmisinä, ajattelevat, että tuolla ambulanssikuskilla olisi jotain oikeita tunteita niitä kohtaan.  Siis eihän tuollaisia tyttöjä kukaan kaipaa eikä tarvitse.

Tunnetko kenties tytöt? Miten sinulla on vara sanoa ihmisistä noin ilkeästi. Jokaisella ihmisellä on ihmisarvo. Joku ihminen voi itse oikeasti ajatella itsestä niin, ettei kukaan kaipaa yms. Mut miten voit sanoa noin kauniista ja sympaattisista tytöistä? Et sinä voi kuitenkaan tietää Toffen tunteita tyttöjä kohtaan. Hän sanoi jossain jaksossa, et tytöistä on tullut hänelle tärkeitä.

Vierailija
2151/3893 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele lukemaan.

Kyllä se taitaa niin olla, että vanhemmat saa päättää, miten haluavat lapsensa nimen sanottavan. Monta tuttua, jotka aina korjaavat "Ei kun se on Nea, yhdellä e:llä" .  Tai taivutetaanko Tuomas- nimen genetiivi Tuomaksen tai Tuomaan, molemmat kielioppisääntöjen mukaisesti oikein.

Tietenkin voit sanoa aina vain tahallasi omalla tavallasi, mutta älä ihmettele jos herkkä äiti loukkaantuu.

Esiin ottamasi aspiraatio-sääntö tuskin koskee erisnimiä.

Vierailija
2152/3893 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan millaiset sukujuuret Danielalla on? Ei näytä ihan tavissuomalaiselta piirteiltään.

Vierailija
2153/3893 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös jos lausut 'huonekalu' tismalleen noin.

Innon Marko the sisusturarkkitehti Paananen lausuu huonekalun juuri noin yhdellä k:lla.

Vierailija
2154/3893 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele lukemaan.

Kenenkään en ole koskaan kuullut lausuvat lapsensa nimeä tai kenenkään muunkaan nimeä An-ton. Niin sitä ei kuulu lausua, ei kansainvälisesti eikä suomessa.

Ai koska sinä et ole koskaan kuullut, niin sitten se ei ole niin ;D ?

Minäpä olen kuullut Antonista, joka todellakin sanotaan Anton, yhdellä t:llä. 

Vierailija
2155/3893 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau. Pitäisiköhän sinun käydä juttelemassa jollekin itseäsi painavista asioista, ihan oikeasti. Jokainen noista naisista on ihan varmasti se oikea jollekin.

Vierailija
2156/3893 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen todella, että miten Venla on pysynyt mukana näin pitkään. Luulen, ettei ole ohjelman jälkeen tunkua treffeille! Kuka tahtoo puolisokseen epävarman, tylyn, nokkavan, draamakuningattaren, jolla ei näy sielukkuutta olevan?

Ei tainnu löytyä rikasta miestä Ullanlinnasta, joka kelpaisi.

Vierailija
2157/3893 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämän sarjan naiset on kuitenkin vähemmän riitaisia kuin Miljonääri Jussi sarjan, muistaako kukaan? siinä perusjampasta tehtiin "miljonääri Jussi" joka asui hienossa kartanossa ja oli sillä tavoin rikas ja houkutteleva. Tuli oikeita riitoja/kissatappeluita. Taisi olla vain hetken voittajan kanssa, voittajanaisella nyt puolisona oikeasti rikas mies. Kaipaisin lisää tälläisiä sarjoja niitä on hauska katsoa!

Vierailija
2158/3893 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

offtopic myös I wanna marry Harry sarja oli aika hauska, siinä kilpailijanaiset kilpailivat "prinssi Harryn" huomiosta sarjasta sai hyvät naurut ja löytyy yhtä netistä niitä jaksoja. Vastaavia sarjoja voisi toteuttaa Suomessakin kuten miljonäärijussi

Vierailija
2159/3893 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, jonka mielestä Petra ei osaa pussata? Oikein tuli myötähäpeä hänen puolestaan. Muiden kanssa Toffe käytti reippaasti kieltä mutta mites käyttää Petran kanssa kun pitää huulet supussa ja niitä hinkuttaa Toffen huulia vasten. Luulenpa että oli pettymys Toffelle!

Oksettava kommentti ja oksettava mielikuva "reippaasti kieltä käyttävästä" Toffesta.

Mitä kuuluuko nykyään kielisuudelmat jo kaikille "ensi"treffeille? en tiennyt että tänä vuonna on jo sellainen meno

Vierailija
2160/3893 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän Toffee valitse Danielan, mutta ei heille mitään suurta romanssia tule... Siksi Daniela, Maria ja Venla pyörivät yhdessä salilla, kun kaikki ovat nykyään Toffen kavereita.

Käsittääkseni ovat aloittaneet crosfitin aika pian kuvausten jälkeen. Mua ei ainakaan kiinnostas pyöriä Danielan asemassa exän salilla. Miksi täällä kaikki nyt tuntuu tietävän, ettei ohjelmasta synny romanssia? Ennen Alexandran putoamista väitettiin muuta. Ois kiva kuulla miksi ajatellaan nyt näin.

Minusta tuntuu (voin olla väärässäkin) että Toffe on mahdollisesti antanut jonkun tarjouksen suosikkitytöilleen

Ketju on lukittu.