Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Bachelor 2019

Vierailija
05.02.2019 |

Ex on the beachistĂ€ tuttu Toffe 😀

Kommentit (3893)

Vierailija
2141/3893 |
25.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo lausutaan TIA eikÀ TIIA?

Koska hĂ€n on Tia. MinĂ€ olen Tiia KAHDELLA IILLÄ kirjoitettuna ja siksi olen Tiia.

Etkö osaa lukea. Siskoni on Neea ja hÀnen ystÀvÀnsÀ on Nea. Serkkuni on AnTon ja naapurinpoika AnTTon. MitÀ epÀselvÀÀ?

Opettele lukemaan.

KyllÀ se kuuluu kuitenkin lausua kahdella I:llÀ, niin ulkomailla kuin Suomessakin. Suomessa yleisempi kirjoitusasu on tosin Tiia, mikÀ kertoo siitÀ ettÀ kun nimi on otettu kÀyttöön, se o kuultu alun perinkin kahdella I:llÀ eikÀ yhdellÀ.

Nuo esimerkkisi ovat aivan yhtĂ€ typeriĂ€, Neakin lausutaan Neea, puhumattakaan tuosta Antonista joka lausutaan poikkeuksetta Antton, sama asia kuin sanoisit ”Tervetuloa” tuolla tyylillĂ€ ilman, ettĂ€ sieltĂ€ kuuluu paino ”tulon” T:lle.

Opettele sinÀ ensin perusasiat ennenkuin lÀhdet pÀtemÀÀn.

Olen eri kuin edellinen kommentoija, mutta pakko korjata. Olen Àidinkielenopettaja

( ihan oikeasti) ja luokallani sattuu olemaan sekÀ Anton, ettÀ Antton ja kyllÀ todellakin lausun nimet, kuten kuuluukin tavujen mukaan. Eli An-ton ja Ant-ton. SelvÀ asia.

Joopajoo Ă€idinkielenopettaja. 😂😂😂😂

Nyt sulla tuli sekÀ kirjoitus- ettÀ asiavirheitÀ lyhyeen tekstiin, eli narahdit kyllÀ nyt. (sulkujen paikka, sekÀ-ettÀ -kÀyttö ja aineenopen oma luokka)

Suomessa nimet lausutaan niin kuin nimen kantaja itse lausuu, ja se onkin usrin perimÀÀ lapsuuskodin lausumisesta. Itse en ole koskaan törmĂ€nnyt Antoniin, jota ei lausuttaisi tuplateellĂ€. ÄÀriharvoin myöskÀÀn vastaan tulee Tiaa, joka haluaisi tulla lausutuksi lyhyellĂ€ vokaalilla. Useimmiten Tian, Pian ja Mian i ÀÀntyy 1,5-2 -kertaisena.

Bachelorissa uskon kuitenkin Tian itsensÀ toivoneen lyhyellÀ vokaalilla lausumista, eiköhÀn asia tv-tuotannossa ole kysytty hÀneltÀ itseltÀÀn.

No voi ny hah hah haa. MinÀ olen kolmekymppinen ANTON ja tosiaankin aina lausuneet kaikki nimeni yhdellÀ T kirjaimella kuten kuuluukin. En suostuisi tosiaankaan olemaan AnTTon. Hyi.

Vierailija
2142/3893 |
25.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hĂ€n on Tia. MinĂ€ olen Tiia KAHDELLA IILLÄ kirjoitettuna ja siksi olen Tiia.

Etkö osaa lukea. Siskoni on Neea ja hÀnen ystÀvÀnsÀ on Nea. Serkkuni on AnTon ja naapurinpoika AnTTon. MitÀ epÀselvÀÀ?

Opettele lukemaan.

KyllÀ se kuuluu kuitenkin lausua kahdella I:llÀ, niin ulkomailla kuin Suomessakin. Suomessa yleisempi kirjoitusasu on tosin Tiia, mikÀ kertoo siitÀ ettÀ kun nimi on otettu kÀyttöön, se o kuultu alun perinkin kahdella I:llÀ eikÀ yhdellÀ.

Nuo esimerkkisi ovat aivan yhtĂ€ typeriĂ€, Neakin lausutaan Neea, puhumattakaan tuosta Antonista joka lausutaan poikkeuksetta Antton, sama asia kuin sanoisit ”Tervetuloa” tuolla tyylillĂ€ ilman, ettĂ€ sieltĂ€ kuuluu paino ”tulon” T:lle.

Olen eri kuin edellinen kommentoija, mutta pakko korjata. Olen Àidinkielenopettaja

( ihan oikeasti) ja luokallani sattuu olemaan sekÀ Anton, ettÀ Antton ja kyllÀ todellakin lausun nimet, kuten kuuluukin tavujen mukaan. Eli An-ton ja Ant-ton. SelvÀ asia.

Nyt sulla tuli sekÀ kirjoitus- ettÀ asiavirheitÀ lyhyeen tekstiin, eli narahdit kyllÀ nyt. (sulkujen paikka, sekÀ-ettÀ -kÀyttö ja aineenopen oma luokka)

Suomessa nimet lausutaan niin kuin nimen kantaja itse lausuu, ja se onkin usrin perimÀÀ lapsuuskodin lausumisesta. Itse en ole koskaan törmĂ€nnyt Antoniin, jota ei lausuttaisi tuplateellĂ€. ÄÀriharvoin myöskÀÀn vastaan tulee Tiaa, joka haluaisi tulla lausutuksi lyhyellĂ€ vokaalilla. Useimmiten Tian, Pian ja Mian i ÀÀntyy 1,5-2 -kertaisena.

Bachelorissa uskon kuitenkin Tian itsensÀ toivoneen lyhyellÀ vokaalilla lausumista, eiköhÀn asia tv-tuotannossa ole kysytty hÀneltÀ itseltÀÀn.

No voi ny hah hah haa. MinÀ olen kolmekymppinen ANTON ja tosiaankin aina lausuneet kaikki nimeni yhdellÀ T kirjaimella kuten kuuluukin. En suostuisi tosiaankaan olemaan AnTTon. Hyi.

Sama tÀÀllĂ€. Mieheni on Anton, eikĂ€ mieleeni tulisi kutsua hĂ€ntĂ€ Anttoniksi. Pohjanmaalla vanha vaarini toki kyllĂ€ kutsuu hĂ€ntĂ€ Anttooniksi😀

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2143/3893 |
25.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele lukemaan.

No, siinÀpÀs lausut oman nimesi vÀÀrin.

Vierailija
2144/3893 |
25.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MistÀ löytÀÀ jÀljellÀ olevien tyttöjen ig:t? Venlan löysin, mutta en jaksanut paria kuvaa enempÀÀ katsoa.

Vierailija
2145/3893 |
25.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on jotenkin "alentavaa", kun itkien pitÀÀ sitĂ€ ruusua odottaa ja hakea. PientĂ€ itsekunnioitusta tytöt. En usko, ettĂ€ mieheenkÀÀn tekee itku vaikutusta, pĂ€invastoin karkottaa pakoon. No Venlahan saakin sitten lĂ€htöpassit ens viikolla. Onko  muita, jotka eivĂ€t nĂ€e Toffen ja Danielan vĂ€lillĂ€ mitÀÀn kemiaa. MinĂ€ yritĂ€n,mutta en nĂ€e kuin kaverit. Daniela, nosta se pÀÀ pystyyn siinĂ€ ruususeremoniassa, elĂ€kĂ€ vapise siellĂ€. Ei saa olla niin epĂ€varma. Petra puhui ikĂ€isekseen tosi kypsĂ€sti siinĂ€ naisten kriisitilanteessa. Toffen kanssa sitten jotenkin taantuu kihertelevĂ€ksi pikkutytöksi. Ja hyvĂ€t naiset, uskokaa jo, ettĂ€ huulitĂ€ytteet rumentaa, ei kaunista. Ei pysty hallitsemaan suun ilmeitĂ€, kuten Jenna ja Daniela.

Jennalla selkeÀsti oli huulitÀytteet ja muitakin tÀytteitÀ kasvoissa, mutta Danielasta en menisi takuuseen. MillÀ perusteella hÀnellÀ olisi huulitÀytteet?

YllĂ€tyin itteki siitĂ€ kun tuli puheeks ettĂ€ Danielalla on huulitĂ€yte. MielestĂ€ni ei ole. KyllĂ€ voi olla ihan omat luonnoliset huulet. 

Minustakaan ei ole huulitÀytteitÀ. Se vaikutelma tulee ehkÀ purennasta? Etuhampaat ovat vÀhÀn ulkonevat hÀnellÀ.

Ja myös todella huulten yli rajatut ja punatut huulet hÀnellÀ... Ja paljon pakkelia naamassa! Olisi paljon kauniimman ja nuoremman nÀköinen ilman liian tuhtia ja tummaa meikkiÀ.

Vierailija
2146/3893 |
25.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

HyvÀ ettÀ venla tippui, en yhtÀÀ tykÀnnyt siitÀ

Vierailija
2147/3893 |
25.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Lasit pÀÀhÀn ku minglataan!

Vierailija
2148/3893 |
25.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Musta on jotenkin niin hellyttĂ€vÀÀ kun nuo tytöt, jotka ovat tĂ€ysin yhdentekeviĂ€ ihmisinĂ€, ajattelevat, ettĂ€ tuolla ambulanssikuskilla olisi jotain oikeita tunteita niitĂ€ kohtaan.  Siis eihĂ€n tuollaisia tyttöjĂ€ kukaan kaipaa eikĂ€ tarvitse.

Vierailija
2149/3893 |
25.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ihmettelen todella, ettÀ miten Venla on pysynyt mukana nÀin pitkÀÀn. Luulen, ettei ole ohjelman jÀlkeen tunkua treffeille! Kuka tahtoo puolisokseen epÀvarman, tylyn, nokkavan, draamakuningattaren, jolla ei nÀy sielukkuutta olevan?

Vierailija
2150/3893 |
25.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on jotenkin niin hellyttĂ€vÀÀ kun nuo tytöt, jotka ovat tĂ€ysin yhdentekeviĂ€ ihmisinĂ€, ajattelevat, ettĂ€ tuolla ambulanssikuskilla olisi jotain oikeita tunteita niitĂ€ kohtaan.  Siis eihĂ€n tuollaisia tyttöjĂ€ kukaan kaipaa eikĂ€ tarvitse.

Tunnetko kenties tytöt? Miten sinulla on vara sanoa ihmisistÀ noin ilkeÀsti. Jokaisella ihmisellÀ on ihmisarvo. Joku ihminen voi itse oikeasti ajatella itsestÀ niin, ettei kukaan kaipaa yms. Mut miten voit sanoa noin kauniista ja sympaattisista tytöistÀ? Et sinÀ voi kuitenkaan tietÀÀ Toffen tunteita tyttöjÀ kohtaan. HÀn sanoi jossain jaksossa, et tytöistÀ on tullut hÀnelle tÀrkeitÀ.

Vierailija
2151/3893 |
25.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele lukemaan.

KyllĂ€ se taitaa niin olla, ettĂ€ vanhemmat saa pÀÀttÀÀ, miten haluavat lapsensa nimen sanottavan. Monta tuttua, jotka aina korjaavat "Ei kun se on Nea, yhdellĂ€ e:llĂ€" .  Tai taivutetaanko Tuomas- nimen genetiivi Tuomaksen tai Tuomaan, molemmat kielioppisÀÀntöjen mukaisesti oikein.

Tietenkin voit sanoa aina vain tahallasi omalla tavallasi, mutta ÀlÀ ihmettele jos herkkÀ Àiti loukkaantuu.

Esiin ottamasi aspiraatio-sÀÀntö tuskin koskee erisnimiÀ.

Vierailija
2152/3893 |
25.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TietÀÀkö kukaan millaiset sukujuuret Danielalla on? Ei nÀytÀ ihan tavissuomalaiselta piirteiltÀÀn.

Vierailija
2153/3893 |
25.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös jos lausut 'huonekalu' tismalleen noin.

Innon Marko the sisusturarkkitehti Paananen lausuu huonekalun juuri noin yhdellÀ k:lla.

Vierailija
2154/3893 |
25.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele lukemaan.

KenenkÀÀn en ole koskaan kuullut lausuvat lapsensa nimeÀ tai kenenkÀÀn muunkaan nimeÀ An-ton. Niin sitÀ ei kuulu lausua, ei kansainvÀlisesti eikÀ suomessa.

Ai koska sinÀ et ole koskaan kuullut, niin sitten se ei ole niin ;D ?

MinĂ€pĂ€ olen kuullut Antonista, joka todellakin sanotaan Anton, yhdellĂ€ t:llĂ€. 

Vierailija
2155/3893 |
25.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau. PitÀisiköhÀn sinun kÀydÀ juttelemassa jollekin itseÀsi painavista asioista, ihan oikeasti. Jokainen noista naisista on ihan varmasti se oikea jollekin.

Vierailija
2156/3893 |
25.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen todella, ettÀ miten Venla on pysynyt mukana nÀin pitkÀÀn. Luulen, ettei ole ohjelman jÀlkeen tunkua treffeille! Kuka tahtoo puolisokseen epÀvarman, tylyn, nokkavan, draamakuningattaren, jolla ei nÀy sielukkuutta olevan?

Ei tainnu löytyÀ rikasta miestÀ Ullanlinnasta, joka kelpaisi.

Vierailija
2157/3893 |
25.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KyllÀ tÀmÀn sarjan naiset on kuitenkin vÀhemmÀn riitaisia kuin MiljonÀÀri Jussi sarjan, muistaako kukaan? siinÀ perusjampasta tehtiin "miljonÀÀri Jussi" joka asui hienossa kartanossa ja oli sillÀ tavoin rikas ja houkutteleva. Tuli oikeita riitoja/kissatappeluita. Taisi olla vain hetken voittajan kanssa, voittajanaisella nyt puolisona oikeasti rikas mies. Kaipaisin lisÀÀ tÀllÀisiÀ sarjoja niitÀ on hauska katsoa!

Vierailija
2158/3893 |
25.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

offtopic myös I wanna marry Harry sarja oli aika hauska, siinĂ€ kilpailijanaiset kilpailivat "prinssi Harryn" huomiosta sarjasta sai hyvĂ€t naurut ja löytyy yhtĂ€ netistĂ€ niitĂ€ jaksoja. Vastaavia sarjoja voisi toteuttaa Suomessakin kuten miljonÀÀrijussi

Vierailija
2159/3893 |
25.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, jonka mielestÀ Petra ei osaa pussata? Oikein tuli myötÀhÀpeÀ hÀnen puolestaan. Muiden kanssa Toffe kÀytti reippaasti kieltÀ mutta mites kÀyttÀÀ Petran kanssa kun pitÀÀ huulet supussa ja niitÀ hinkuttaa Toffen huulia vasten. Luulenpa ettÀ oli pettymys Toffelle!

Oksettava kommentti ja oksettava mielikuva "reippaasti kieltÀ kÀyttÀvÀstÀ" Toffesta.

MitÀ kuuluuko nykyÀÀn kielisuudelmat jo kaikille "ensi"treffeille? en tiennyt ettÀ tÀnÀ vuonna on jo sellainen meno

Vierailija
2160/3893 |
25.04.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EiköhÀn Toffee valitse Danielan, mutta ei heille mitÀÀn suurta romanssia tule... Siksi Daniela, Maria ja Venla pyörivÀt yhdessÀ salilla, kun kaikki ovat nykyÀÀn Toffen kavereita.

KÀsittÀÀkseni ovat aloittaneet crosfitin aika pian kuvausten jÀlkeen. Mua ei ainakaan kiinnostas pyöriÀ Danielan asemassa exÀn salilla. Miksi tÀÀllÀ kaikki nyt tuntuu tietÀvÀn, ettei ohjelmasta synny romanssia? Ennen Alexandran putoamista vÀitettiin muuta. Ois kiva kuulla miksi ajatellaan nyt nÀin.

Minusta tuntuu (voin olla vÀÀrĂ€ssĂ€kin) ettĂ€ Toffe on mahdollisesti antanut jonkun tarjouksen suosikkitytöilleen

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kaksi yhdeksÀn kuusi