Bachelor 2019
Kommentit (3893)
arvonarvostelu kirjoitti:
En ymmärrä yhtään miksi täällä haukutaan Alexandran ulkonäköä, mielestäni hän on kaunis ja olen aivan varma että joku toinen bachelor olisi päästänyt hänet pitkälle asti jatkoon. Sen sijaan ko.sarjassa on kaksi vähän pyöreähköä naista joiden mukana oloa en ollenkaan ymmärrä. Ja on myös yksi kolmas joka on hoikka ja siro mutta jotenkin pullanaamainen ja juo ilmeisesti vähän liikaa kun iho punoittaa. Kun sain sellaisen kuvan että bachelor hakee tuolta timmiä/urheilullista naista ja kaksi naisista oikeen pistää silmään että eivät ole kyllä yhtään urheilleet. En viitsi lähteä mukaan haukkumiseen, joten jätän nimeämättä ne ei-urheilulliset naiset mutta jokainen voi jotain päätellä.
Et viitsi lähteä mukaan haukkumiseen? Öö, mitä sitten juuri teit?
Haluaisin myös huomauttaa, että iho voi punoittaa vaikka alkoholia ei käyttäisi. Itse en juo alkoholia juuri koskaan, mutta olen aina kärsinyt iho-ongelmista. Ikävää tuollainen sairauksien takia leimaaminen.
Eijei. Jotenkin näkee kilometrien päähän ettei Toffea aidosti sykäytä kukaan mimmeistä. Maria ehkä ulkonäöllisesti, mutta siihen se jää. Toffe varmaan tottunut tasokkaiden mimmien huomioon, joten ei syty ns. normi mimmeistä. Toki kaikki villalla olijat ovat kauniita ja mukavia, mutta kaipaako Toffe jotain sykähdyttävää rakkautta. Tuollaiset miehet jotka on tottuneet saamaan kauniiden naisten huomiota saattavat olla yllättävän vaativia naisten suhteen. Ei kai Toffekaan muuten sinkku olisi?
Olen enemmän ihastunut Toffen luonteeseen ja huumoriin kuin ulkonäköön, vaikka hymy vie jalat alta!
Tia yhdellä i:llä lausuttuna kuulostaa vihaiselle ja hyökkäävälle kun taas kahdella ii:llä lausuttuna pehmeälle ja lähes viettelevälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Toffe lähti utelemaan Elinalta muista tytöistä, jos hänen mielestä niistä ei olisi saanut puhua?
Tämä on hyvä pointti. Tuli jopa vaikutelma, että Toffe olisi asettanut Elinalle ansan. Toffehan suorastaan houkutteli Elinaa puhumaan "kyllä sä mulle voit kertoa" yms.
Toisaalta en kyllä koe Elinan puheitakaan fiksuina. Ymmärrän toki ylimielisen käytöksen arvostelemisen, mutta se meikkaako vai ei on yksityisasia. Miksi Elinaa häiritsee se, tuleeko joku aamiaispöytään meikattuna vai ei? Miksi häntä häiritsee, että ei tiedä, miltä tietyt tytöt näyttävät ilman meikkiä? Kyse ei missään vaiheessa ollut siitä, että "pinnallinen kolmikko" olisi vaatinut, että muiden pitäisi meikata. Jos Elina ei itse halua meikata, miten hän voi vaatia, että muutkaan eivät saisi? Anu Silfverberg kirjoitti joskus kolumnin tästä naisten tavasta vahtia toisiaan "et kai sä mökillä meikkaa" -tyylillä.
En myöskään ymmärtänyt Elinan tapaa asettaa itseään muiden yläpuolelle. Mikä oikeus hänellä on sanoa muita tusinatytöiksi, joilla ei ole persoonaa?
Joo, fiksumpaa olisi ollut vain todeta, että on muodostunut kaksi ryhmää eikä sen enempää arvostella ketään. Korkeintaan kysyttäessä kertoa kumpaan ryhmään tuntee paremmin samaistuvansa eikä sen enempää vertailla ryhmiä siten, että mikä toisessa ryhmässä on negatiivista.
No, ruudun tältä puolelta on tietysti helppo arvostella ja jälkiviisastella, mutta taisi itsekin tajuta, että meni vähän liian pitkälle, koska itki keskustelua seuranneessa ruususeremoniassa. Missä ei siis vielä pudonnut.
Vierailija kirjoitti:
Tia yhdellä i:llä lausuttuna kuulostaa vihaiselle ja hyökkäävälle kun taas kahdella ii:llä lausuttuna pehmeälle ja lähes viettelevälle.
Kuulostaa ötökältä tms., saTIAinen, TIAinen, taliTIAinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Toffe lähti utelemaan Elinalta muista tytöistä, jos hänen mielestä niistä ei olisi saanut puhua?
Tämä on hyvä pointti. Tuli jopa vaikutelma, että Toffe olisi asettanut Elinalle ansan. Toffehan suorastaan houkutteli Elinaa puhumaan "kyllä sä mulle voit kertoa" yms.
Toisaalta en kyllä koe Elinan puheitakaan fiksuina. Ymmärrän toki ylimielisen käytöksen arvostelemisen, mutta se meikkaako vai ei on yksityisasia. Miksi Elinaa häiritsee se, tuleeko joku aamiaispöytään meikattuna vai ei? Miksi häntä häiritsee, että ei tiedä, miltä tietyt tytöt näyttävät ilman meikkiä? Kyse ei missään vaiheessa ollut siitä, että "pinnallinen kolmikko" olisi vaatinut, että muiden pitäisi meikata. Jos Elina ei itse halua meikata, miten hän voi vaatia, että muutkaan eivät saisi? Anu Silfverberg kirjoitti joskus kolumnin tästä naisten tavasta vahtia toisiaan "et kai sä mökillä meikkaa" -tyylillä.
En myöskään ymmärtänyt Elinan tapaa asettaa itseään muiden yläpuolelle. Mikä oikeus hänellä on sanoa muita tusinatytöiksi, joilla ei ole persoonaa?
Joo, fiksumpaa olisi ollut vain todeta, että on muodostunut kaksi ryhmää eikä sen enempää arvostella ketään. Korkeintaan kysyttäessä kertoa kumpaan ryhmään tuntee paremmin samaistuvansa eikä sen enempää vertailla ryhmiä siten, että mikä toisessa ryhmässä on negatiivista.
No, ruudun tältä puolelta on tietysti helppo arvostella ja jälkiviisastella, mutta taisi itsekin tajuta, että meni vähän liian pitkälle, koska itki keskustelua seuranneessa ruususeremoniassa. Missä ei siis vielä pudonnut.
Ei, vaan hänhän omien sanojensa mukaan pelkäsi, ettei Toffe olisi valmis hänen ”rehellisyydelleen” ja ”aitoudelleen” ja ymmärtäisi tätä.
Hei turhaan jankkaatte tuosta miten Anton tai Tia tai mikä vaan lausutaan. Tiedän Antoneita jotka lausutaan Antton ja tiedän myös Antoneita jotka lausutaan Anton. Tiedän myös Tioja jotka lausutaan Tia ja Tioja jotka lausutaan Tiia. Se on ihan yksilöllistä kuinka haluaa nimensä lausuttavan. Ihan typerää alkaa kenenkääm väittää että "MUTTA KUN SUOMEN KIELESSÄ TERVETULOA LAUSUTAAN TERVETTULOA!" Tämä on aivan eri asia. Jos Anton haluaa olla Anton yhdellä t:llä, silloin hän on Anton yhdellä t:llä vaikka jonkun mielestä se olisi kuinka väärin tahansa.
"Moi, hauska tavata. Mä oon Anton."
"Anton?? Kuuleppas poika se kuuluu lausua AnTTon! Etkö muka ymmärrä että suomen kielessä sanat lausutaan näin!"
"Mmmmuttakun kai mä ite saan päät...."
"ET. SAA. Sinä olet AnTTon ja sillä sipuli! Minun vaarini ja työkaverini ja naapurini ovat Antoneita ja heidän nimensä kyllä lausutaan ANTTON!"
Nyt Anttttonit ja Tiiiiiat hiljaa!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Hei turhaan jankkaatte tuosta miten Anton tai Tia tai mikä vaan lausutaan. Tiedän Antoneita jotka lausutaan Antton ja tiedän myös Antoneita jotka lausutaan Anton. Tiedän myös Tioja jotka lausutaan Tia ja Tioja jotka lausutaan Tiia. Se on ihan yksilöllistä kuinka haluaa nimensä lausuttavan. Ihan typerää alkaa kenenkääm väittää että "MUTTA KUN SUOMEN KIELESSÄ TERVETULOA LAUSUTAAN TERVETTULOA!" Tämä on aivan eri asia. Jos Anton haluaa olla Anton yhdellä t:llä, silloin hän on Anton yhdellä t:llä vaikka jonkun mielestä se olisi kuinka väärin tahansa.
Öööööö, miten niin eri asia? Tuo kirjoittajahan juuri kirjoitti, että lausutaan kuten nimen omistaja päättää! Äidinkielenään suomea puhuva osaa lausua tervetuloa, ja lausuu Tiankin pitkänä, ellei Tia toisin toivo.
Jos lausut 'tervetuloa' tismalleen noin etkä 'tervettuloa', niin kuulostat eestinkieliseltä. :)
Vierailija kirjoitti:
Jos lausut 'tervetuloa' tismalleen noin etkä 'tervettuloa', niin kuulostat eestinkieliseltä. :)
Niinpä. Tai hintiltä. Myös jos lausut 'huonekalu' tismalleen noin.
Vierailija kirjoitti:
Jep, suomen kielessä rajageminaatio on tosiaan vahva. Mutta tuntuu, että etenkin Helsingissä se olisi häivyttymässä? Tai ainakin on lyhentynyt.
Itse aiheesta sanon, että jestas se venäläissyntyinen nainen on kaunis. Ne silmät on ihan uskomattomat. Ketään persoonan puolesta lempparia mulle ei ole päässyt syntymään, mutta Toffesta tykkään tosi paljon. Hyvinkasvatettu herrasmies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on jotenkin "alentavaa", kun itkien pitää sitä ruusua odottaa ja hakea. Pientä itsekunnioitusta tytöt. En usko, että mieheenkään tekee itku vaikutusta, päinvastoin karkottaa pakoon. No Venlahan saakin sitten lähtöpassit ens viikolla. Onko muita, jotka eivät näe Toffen ja Danielan välillä mitään kemiaa. Minä yritän,mutta en näe kuin kaverit. Daniela, nosta se pää pystyyn siinä ruususeremoniassa, eläkä vapise siellä. Ei saa olla niin epävarma. Petra puhui ikäisekseen tosi kypsästi siinä naisten kriisitilanteessa. Toffen kanssa sitten jotenkin taantuu kiherteleväksi pikkutytöksi. Ja hyvät naiset, uskokaa jo, että huulitäytteet rumentaa, ei kaunista. Ei pysty hallitsemaan suun ilmeitä, kuten Jenna ja Daniela.
Jennalla selkeästi oli huulitäytteet ja muitakin täytteitä kasvoissa, mutta Danielasta en menisi takuuseen. Millä perusteella hänellä olisi huulitäytteet?
Yllätyin itteki siitä kun tuli puheeks että Danielalla on huulitäyte. Mielestäni ei ole. Kyllä voi olla ihan omat luonnoliset huulet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taisi tajuta jo ensimmäisessä ruususeremoniassa, kun itki jo siellä. Mielestäni hän saa nyt aika paljon kuraa niskaan tuosta sanomisestaan, kun saattoi oikeasti olla vain ajattelemattomuutta eikä suunniteltua kieroilua. Sanoihan heti Toffen kanssa keskustelun jälkeen, että pelkäsi tehneensä suuren mokan. Juu, olihan se tosi törkeästi sanottu, mutta jäi kyllä painamaan hänen mieltään ja selkeästi tajusi, että meni liian pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on jotenkin "alentavaa", kun itkien pitää sitä ruusua odottaa ja hakea. Pientä itsekunnioitusta tytöt. En usko, että mieheenkään tekee itku vaikutusta, päinvastoin karkottaa pakoon. No Venlahan saakin sitten lähtöpassit ens viikolla. Onko muita, jotka eivät näe Toffen ja Danielan välillä mitään kemiaa. Minä yritän,mutta en näe kuin kaverit. Daniela, nosta se pää pystyyn siinä ruususeremoniassa, eläkä vapise siellä. Ei saa olla niin epävarma. Petra puhui ikäisekseen tosi kypsästi siinä naisten kriisitilanteessa. Toffen kanssa sitten jotenkin taantuu kiherteleväksi pikkutytöksi. Ja hyvät naiset, uskokaa jo, että huulitäytteet rumentaa, ei kaunista. Ei pysty hallitsemaan suun ilmeitä, kuten Jenna ja Daniela.
Jennalla selkeästi oli huulitäytteet ja muitakin täytteitä kasvoissa, mutta Danielasta en menisi takuuseen. Millä perusteella hänellä olisi huulitäytteet?
Yllätyin itteki siitä kun tuli puheeks että Danielalla on huulitäyte. Mielestäni ei ole. Kyllä voi olla ihan omat luonnoliset huulet.
Minä en tiedä mitään huulitäytteistä, mutta itsekin katsoin, että Danielan huulet "taittuvat" ylöspäin.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakaan ei ole huulitäytteitä. Se vaikutelma tulee ehkä purennasta? Etuhampaat ovat vähän ulkonevat hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taisi tajuta jo ensimmäisessä ruususeremoniassa, kun itki jo siellä. Mielestäni hän saa nyt aika paljon kuraa niskaan tuosta sanomisestaan, kun saattoi oikeasti olla vain ajattelemattomuutta eikä suunniteltua kieroilua. Sanoihan heti Toffen kanssa keskustelun jälkeen, että pelkäsi tehneensä suuren mokan. Juu, olihan se tosi törkeästi sanottu, mutta jäi kyllä painamaan hänen mieltään ja selkeästi tajusi, että meni liian pitkälle.
Lainaamasi kirjoittaja nimenomaan puhui ensimmäisestä ruususeremoniastaan.
Seuraavan päivän haastatteluissa ja pudotushaastattelussaan kävi kyllä selväksi, että seisoo edelleen sanojensa takana eikä omien sanojensa mukaan kadu niitä, sanoi myös:
”Christoffer menetti nyt hyvän naisen”,
”Jos voisin kääntää aikaa taaksepäin niin en tekisi mitään toisin, en ole ollut mitään muuta kuin rehellinen ja oma itseni”
”Reissu opetti että olen todella suorasanainen, siksi tulen paremmin toimeen miesten kanssa”
”Naisten kanssa ei saisi olla niin suora vaan vähän pitäisi kaunistella asioita”
Jatkan vielä, että suomessa joitain sanoja lausutaan toisin kuin kirjoitetaan, mutta sitä ei välttämättä huomata. Esim. tervetuloa, joka lausutaan Porin seutua lukuunottamatta 'tervettuloa'. 😊