Kissat on kyllä niin tyhmiä, oppiikohan tuo ikinä?!?
Oven kun avaa, niin livahtaa aina ulos. No sitten kun olen esim tupakkani polttanut ja yritän pyytää sisälle, niin ei, lähtee vain karkuun.
No minä menen jatkamaan töitäni niin jää sinne ulos sitten ja muutaman tunnin istuskelee oven edessä, kunnes muistan (tai ehdin) ja päästän sisälle. No tulee seuraava kerta ja taas livahtaa, eikö se oikeasti opi että sieltä kannattaa tulla sisälle silloin kun pyydetään tai jää sinne?
Kovemmilla pakkasilla ei suostunut tulemaan sisälle kun tupakka oli poltettu, mutta kun olin ollut sisällä 2 minuuttia, niin jo oli huutamassa ovella. Ei tajua noita elukoita
Kommentit (17)
Kuulostat valloittavalta leidiltä. Onko ylipainoa, tatuointeja ja räväkkää hiusväriä myös?
Ihminen tässä taitaa olla se tyhmä kun kerta toisensa jälkeen päästää kissansa karkuun ja vielä kaiken kukkuraksi jättää yksin pihalle useaksi tunniksi.
”Menen sisälle töihin”
”Päästän sisälle kun ehdin”
Anna kun arvaan, olet Kelan asiakas ja ”työt” ovat somettamista ja palstailua päivät pitkät.
Kissa ei luota sinuun. Asenteesi kertoo ettet rakasta häntä ehdottomasti ja kissa tietää sen. Lähde rakentamaan luottamusta uudelleen esim. makupalojen avulla.
Vierailija kirjoitti:
Kissan tuskaton ja humaani lopettaminen onnistuu helposti auton pakokaasulla tai esim. pajavasaralla.
JA kuule häivyhän sinä tältä foorumilta. Pysykää siellä n a t s i e n sivustoilla.
Kissalle avataan ovi aina kun se haluaa. Mene pupu (eiku kissa) kurssille nii opit elämän tosiasioita.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat valloittavalta leidiltä. Onko ylipainoa, tatuointeja ja räväkkää hiusväriä myös?
Itse olen kyllä havainnut, että nimenomaan luikerot ä*mät ovat niitä aggresiivisimpia johtuen matalasta estrogeenin määrästä ja alhaisesta verensokerista.
En tupakoi, mutta talvisin mun kissalla on sisällä kuuma, kun sillä sattuu olemaan karvaa, joten päästän sen viilentelemään parvekkeelle joksikin aikaa, yleensä puolen tunnin kuluttua se tulee jo sisälle.
Jos et halua jättää kissaasi partsille, mikset vain kanna sitä takaisin sisään? Ei ne välttämättä opi tulemaan sisälle, vaikka sen ulosmenon onkin oppinut
Mikä tuossa on se ongelma? Normi kissanomistajan elämää. Ei kissakaan ole muutaman tunnin ulosjäämisestä saanut traumoja, kun sinne uudestaan punkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kyllä havainnut, että nimenomaan luikerot ä*mät ovat niitä aggresiivisimpia johtuen matalasta estrogeenin määrästä ja alhaisesta verensokerista.
Itse olen kyllä havainnut, että jokaisessa olevaisessa on jotain hyvää ja kaunista.
Taas alkaa juoksut kun aiemmin millään ulos ja nyt ramppaisi jatkuvasti.On kyllä leikattu narttu.
Kissa nyt vaan ei osaa hahmottaa kuin välittömiä seurauksia. Se oppii tuosta vain, että huutelusi huomiotta jättämisestä ei seuraa mitään ja tulet sitten avaamaan oven, kun ovella huutaa.
Opeta sille luoksetulo (ensin sisätiloissa) namien kanssa, jos haluat että se oikeasti tulee kutsuttaessa. Sittenkin kun on oppinut, niin sisään tulosta on saatava palkka, koska kissa ei välttämättä samalla tavalla ilahdu pelkistä ihmisen kehuista kuin koira. Kissa on kumminkin lähtökohtaisesti itsenäisesti saalistava ja itsestään huolehtiva eläin, vs. koira joka on laumaeläin.
Kissan ei kuulu olla vapaana ulkona! Vain jos on rajattu ulkoiluhäkki.
Miksi otat kissan, kun et sitä halua suojella?
Kiirettä pitää ap:llä sisätiloissa kun parin tunnin kuluttua ehtii (jos muistaa) ovelle kissaa hakemaan.
Anna kissasi johonkin HYVÄÄN perheeseen. Jää sitten enemmän aikaa niille töillesi, siellä sisätiloisa.
Kaikki voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kissa ei luota sinuun. Asenteesi kertoo ettet rakasta häntä ehdottomasti ja kissa tietää sen. Lähde rakentamaan luottamusta uudelleen esim. makupalojen avulla.
Kissa vaatii makupalan jotta edes jotain kiintymystä tai oikeastaan tarvetta ihmiseen tulee... Miksi edes ottaa kissa.
No mulla ei todellakaan ole aikaa kurkkia, että koska se kissa tahtoo sisälle. Jos ei tule silloin kun pyydetään, tai ei anna ottaa kiinni, niin sinne jää ja pääsee sisälle sitten kun ehdin käydä päästämässä.
Jännä vain miten ei opi tätä asiaa, kun monet muut asiat on oppinut.
Kissa ei livahda ulos läheskään aina silloin kun sinne mennään, vaan nimenomaan sisälle tullessa, eikä auta mikään jalan eteenlaitto tms, se sieltä raosta kyllä säntää jos ulos haluaa. Useinkaan ei vain viihdy siellä kovin kauaa, mutta sisälle ei voi tulla silloin kun oven avaa ja pyytää, vaan vähän ajan päästä tästä.
Pitää kokeilla kouluttaa sitä vähän tämän asian tiimoilta, taitaa vain olla niin pönttö, että tulee kun itse haluaa, olipa se sitten minuutin päästä tai puolentunnin päästä siitä, kun on pyydetty.
Olen kyllä huomannut, että vapaapäivinä se on aivan jatkuvasti menossa pihalle, kaipa se vaistoaa että pääsee sisälle silloin kun haluaa. Tänäänkään ei ole halunnut mennä kuin yhden kerran
ap
On kyllä omistaja tyhmä.