Petin miestäni 37v sitten
Olin kaksikymppinen. Tottumaton alkoholiin jota sitten opiskelijaristeilyllä nautin ja petin miestäni kaksi kertaa Rovaniemen miehen kanssa. Tämä opiskeli samaa alaa. En sen jälkeen ole miestä pettänyt.
Nyt olen seurakunnassa jonka pastori käskee minua kertomaan miehelleni vanhan petoksen. En halua. Meillä on kuusi lasta ja lastenlapsia. Miksi romuttaisin kaiken kun 37 v olen ollut uskollinen enkä juo.
Kommentit (27)
Pastori harjoittaa henkistä väkivaltaa. Tietää, että valta-asemassaan pystyy horjuttamaan sun käsityksiä siitä, mikä on oikein. Tässä vaiheessa et todellakaan kerro. Ihan turhaa pahaa mieltä joka suuntaan.
Jätä se seurakunta, jätä se pastori!
Lähde lipettiin siitä "seurakunnasta".
Typerää ylipäätään, että sellaiseen menit mukaan. Ja vielä typerämpää, jos rupeat kuuntelemaan jonkun "pastorin" ohjeita.
Kuulehan nyt. Tuollaisella pastorilla voit viskata vesilintua.
Unohda mokoma seurakunta kokonaan.
Mihin ihme lahkoon sä kuulut? Ei pastorille kaikkea tarvi kertoa.
Etkö ole ikinä tiedustellut mieheltä haluaisiko hän tietää jos olisi tullut petetyksi pitkässä parisuhteessa...entä miettinyt haluaisitko itse tietää?
Kyllä pettäminen täytyy kertoa senkin uhalla että tulee ero. Tiedät ainakin että olet tunnustanut syntisi. Asia pitää kertoa ehdottomasti myös Rovaniemen miehen vaimolle.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijaristeily 37 v sitten?
Ei ne opiskelijaristeilyt mikään uusi juttu ole.
Joskus pitää tehdä se mikä on vähiten väärin.
Hei. Jos kerta mies opiskeli samaa alaa kuin sinä esim kaupallista alaa voit löytää hänet ammatin perusteella. Suomessa on todella tuhat mattijärvistä mutta Herra auttaa sinut löytämään hänet että voitte kertoa puoliso olleet pettämisen.
Huomaatteko, miten maa järkkyy ja tähdet putoilevat taivaalta?
Hei, jos se kerran oli joku Rovaniemen mies, ei hätää. Niitä ei lasketa.
Herra auttaa kirjoitti:
Hei. Jos kerta mies opiskeli samaa alaa kuin sinä esim kaupallista alaa voit löytää hänet ammatin perusteella. Suomessa on todella tuhat mattijärvistä mutta Herra auttaa sinut löytämään hänet että voitte kertoa puoliso olleet pettämisen.
Tässä nyt mitään herraa tarvita. Ap petti miestään mutta Matti Järvinen oli ehkä sinkku.
Mitä Jeesus sanoisi tai tekisi? Luulenpa, että isompaa rakkautta osoitat miestäsi kohtaan, jos säästät hänet tuskalta. Eli älä kerro.
Suosittelen myös etsimään paremman seurakunnan.
Kirkossa ahkerasti käyvä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä menit kertomaan sille pastorille asiasta???
Joko olis pitänyt kertoa miehelle heti tapahtuneen jälkeen, tai sitten ei ollenkaan, koska nyt jos kerrot niin hänelle selviää että koko teidän yhteinen elämä on perustunut valheeseen.
Joskus ihminen omaa huonoa omatuntoa lievittääkseen kertoo asioita, jotka pitäisi jättää kertomatta. Sä olet päättänyt vaieta tästä asiasta 37 vuotta, joten miksi se asia pitäisi nyt kertoa, ja loukata miestä syvästi.
Rehellinen teko olisi ollut kertoa heti tapahtuneen jälkeen, jolloin mies olisi voinut päättää jatkaako kanssasi yhdessä siitä huolimatta vaiko ei.
Nyt jos menet kertomaan, satutat ihmisiä jotka eivät ole tässä mitenkään osallisia - omia lapsiasi.
Mitä ihmettä saavuttaisit sillä, että lähdet kaivelemaan noin vanhoja juttuja? Tappokin vanhenee kymmenessä vuodessa.
Voi teitä nuoria, jotka kuvittelette, että kaikki asiat on keksitty vasta nyt.
Minä olen ollut opiskelijaristeilyllä jo 1970-luvulla. Sitä en tosin muista, kutsuttiinko niitä juuri tuolla nimellä. Mutta todellakin opiskelijaporukat kävivät yhdessä laivoilla (vaikka kokonaisia laivoja eivät silloin vielä vuokranneetkaan).
.....uskonmiehet on yksi kaikista ahkerimpia pettäjätyyppejä? Toinen on poliisit.
Miksi sä menit kertomaan sille pastorille asiasta???
Joko olis pitänyt kertoa miehelle heti tapahtuneen jälkeen, tai sitten ei ollenkaan, koska nyt jos kerrot niin hänelle selviää että koko teidän yhteinen elämä on perustunut valheeseen.