Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran ulkoiluttaminen kuulokkeet päässä??

Joku roti
05.02.2019 |

Näitä näkee enenevimmissä määrin tätä nykyä, mahtaa tuntua koirasta oudolta, hihnanpäässä ollaan jossain kaukanapoissa?

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira kulkee nätisti vierellä lyhyessä hihnassa aina autoteiden yms. varsilla. Ja saatan joskus kuunnella kuulokkeilla jotain. En koskaan päästä koiraani toisen koiran luo ja kerään koirani kakat tienvarsilta. Onko jotain valitettavaa vielä? Paitsi että ihan sama, senkus valitat.

Vierailija
22/125 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut että koska koira on jaksanut kiltisti odottaa minua koko päivän ja on ikionnellinen kun saavun kotiin ja lähdetään lenkille voin antaa lenkin ajaksi koko huomioni ja aikani koiralleni palkaksi. On tuo koira sen verran rakas minulle. Ja kun tullaan kotiin menee huomioni taas kaikkeen muuhun. Te jotka ajattelette että se on vain eläin toivoisin että ette olisi ottaneet edes koko koiraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on lähinnä vaarallista. Kuulokkeet päässä ei kuule muuta liikennettä ja koira voi singahdella tien molemmin puolin. Vaarallista muille tiellä liikkujille ja koiralle.

Vierailija
24/125 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin homma toimii niin, että koira nuuskii suurimman osan kävelyreissusta omiaan ja minä kuuntelen musiikka ja molemmat viihtyy.

Kaikesta täällä keksitäänkin tehdä ongelmaa.

Vierailija
25/125 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kokeilin mutta ei mun koiran päässä pysy kuulokkeet.

Ulkoilutan sitten ilman.

Vierailija
26/125 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin tuossa lähimetsässä käy usein nainen, jolla koira on irti ja naisella aina kuulokkeet päässä. Koira on kyllä koulutettu, mutta silti koira vaeltelee aina jopa 100 m päähän naisesta. Kerran koira juoksenteli vapaana ja lähes törmäsi lapsiperheeseen, kun perhe nousi juuri kukkulan päälle ja koira tuli mäessä vastaan kovaa vauhtia (kumpikaan ei huomannut toista). Lapsi säikähti ja alkoi itkeä, mutta koiran omistaja ei edes huomannut koko tapahtumaa, kun oli sen verran kaukana.

Itse sanoinkin hänelle kerran asiasta kun olin liikkeellä hieman aran hoitokoiran kanssa. Loukkaantui kauheasti.

En ikinä uskaltaisi pitää kuulokkeita. Ihan sen oman koiran turvallisuuden takia. Ihan vasta oli joku aggressiivinen koira räyhännyt ja pelotellut koiranomistajia tässä ihan lähellä.

Vierailija
27/125 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, ei kai sitä musiikkia tarvii huudattaa kuulokkeissa niin kovalla ettei kuule liikenteen ääniä. Itse ainakin kuulen hyvin nappikuulokkeiden läpi ympäristön äänet vaikka musiikkia kuuntelenkin. Kuulokkeilla ei myöskään ole vaikutusta siihen miten omistaja kontrolloi koiraa.

Vierailija
28/125 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuossa yhdessä kommentissakin mainittiin, tämä tuntuu ajojahdilta kuuroja kohtaan.

Vierailija
29/125 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on lähinnä vaarallista. Kuulokkeet päässä ei kuule muuta liikennettä ja koira voi singahdella tien molemmin puolin. Vaarallista muille tiellä liikkujille ja koiralle.

No näinhän se menee, jos olet kuuro et voi taluttaa turvallisesti koiraa etkä oikeastaan edes liikkua ulkona. Itsekin katson koiraa ulkoiluttaessani peilin avulla taakseni, koska pyöräilijöitä ei mitenkään kuule ajoissa, mutta turhaan koska kuuntelen samalla podcasteja kuulokkeilla.

Vierailija
30/125 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas, ei kai sitä musiikkia tarvii huudattaa kuulokkeissa niin kovalla ettei kuule liikenteen ääniä. Itse ainakin kuulen hyvin nappikuulokkeiden läpi ympäristön äänet vaikka musiikkia kuuntelenkin. Kuulokkeilla ei myöskään ole vaikutusta siihen miten omistaja kontrolloi koiraa.

Minä en kuule mitään, musiikkia pitää kuunnella kovaa. Tosin vastamelukin usein unohtuu päälle ja sitten en kuule sitäkään vähää.

Vierailija
31/125 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päin tuossa lähimetsässä käy usein nainen, jolla koira on irti ja naisella aina kuulokkeet päässä. Koira on kyllä koulutettu, mutta silti koira vaeltelee aina jopa 100 m päähän naisesta. Kerran koira juoksenteli vapaana ja lähes törmäsi lapsiperheeseen, kun perhe nousi juuri kukkulan päälle ja koira tuli mäessä vastaan kovaa vauhtia (kumpikaan ei huomannut toista). Lapsi säikähti ja alkoi itkeä, mutta koiran omistaja ei edes huomannut koko tapahtumaa, kun oli sen verran kaukana.

Itse sanoinkin hänelle kerran asiasta kun olin liikkeellä hieman aran hoitokoiran kanssa. Loukkaantui kauheasti.

En ikinä uskaltaisi pitää kuulokkeita. Ihan sen oman koiran turvallisuuden takia. Ihan vasta oli joku aggressiivinen koira räyhännyt ja pelotellut koiranomistajia tässä ihan lähellä.

Eikö aggressiivinen koira räyhää, jos toisen koiran omistajalla ei ole kuulokkeita päässä? No ainakaan räyhäys ei niin häiritse, jos on kuulokkeet ja tarpeeksi volyymia.

Vierailija
32/125 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö aggressiivinen koira räyhää, jos toisen koiran omistajalla ei ole kuulokkeita päässä? No ainakaan räyhäys ei niin häiritse, jos on kuulokkeet ja tarpeeksi volyymia.

Räyhää toki, mutta tuossa kyseisessä tapauksessa se aggressiivinen koira ehtii vaikka purra toisen koiran kaulan poikki ennen kuin kyseinen kuulokepäinen omistaja edes huomaa koko tapahtumaa.

Ja olen itse myös toiselta korvaltani lähes kuuro, enkä todellakaan kuule kaikkea mitä ympärillä tapahtuu. Siksi pää pyöriikin jatkuvasti jos olen koiran kanssa liikkeellä ja yritän kompensoida äänimaailman puuttumista muilla aisteilla. Sama juttu kun lapset olivat pieniä.

Vierailija
33/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niitä samoja, jotka ovat lapsensakin kanssa leikkipuistossa kuulokkeet päässä. 

Vierailija
34/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulokkeet voin ymmärtää, mutta en sitä, että kuljetaan puhelin kädessä ja selataan sitä taukoamatta samalla kun koira juoksee pitkässä flexissä ja rähisee vastaantuleville ja kuseskelee naapurien pihoihin. Näitä näkee vaikka kuinka paljon, varsinkin nuoriso on niin riippuvaista puhelimista etteivät pysty olemaan ilman hetkeäkään.

Vierailija
35/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on selvää että ne ihmiset joiden pitää pakonomaisesti kuunnella musiikkia koko ajan, peittävät sillä korviensa välissä humisevan tyhjyyden.

Ymmärtäisivätpä vielä ettei niin vajavaisella kapasiteetilla kannata koiranomistajaksi ruveta.

Vierailija
36/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koira kulkee nätisti vierellä lyhyessä hihnassa aina autoteiden yms. varsilla. Ja saatan joskus kuunnella kuulokkeilla jotain. En koskaan päästä koiraani toisen koiran luo ja kerään koirani kakat tienvarsilta. Onko jotain valitettavaa vielä? Paitsi että ihan sama, senkus valitat.

Minua jotenkin säälittää lyhyessä hihnassa kävelevät koirat. Eivät pääse edes kunnolla haistelemaan hajuja.

Vierailija
37/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kadulla on yksi lapsiperhe, jonka isä kulkee aina kuulokkeet korvilla. Heillä on aggressiivinen koira, jota luonnollisestikin ulkoilutetaan ne luurit päässä niin ei tarvitse kuulla ja välittää, jos joku normaalin koiran ulkoiluttaja huutaa että älkää tulko lähemmäs. Kuten tuossa jo edellä mainittiin, tosiaan tämä isukki pitää kuulokkeet päässä myös silloin kun on lastensa seurassa ulkona. Jonkinlainen riippuvuus ilmeisesti.

Vierailija
38/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykän tuijottajat huolestuttavat, kun ne ei ollenkaan seuraa koiransa käytöstä. Yksikin koira oli hyökkäämässä koirani päälle, mutta huusin, että nyt ei näytä hyvältä ja omistaja otti koiransa tiukempaan otteeseen. Onneksi ei ollut kuulokkeita vielä kännykän lisäksi.

Vierailija
39/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin homma toimii niin, että koira nuuskii suurimman osan kävelyreissusta omiaan ja minä kuuntelen musiikka ja molemmat viihtyy.

Kaikesta täällä keksitäänkin tehdä ongelmaa.

Nimen omaan koira nuuskii ympäristöä maata ymm.Se on koiran aivojen juttu.Eikäsillä siloin aikaa serustella omistajan kanssa.Muut koirat jätänet omat merkinät sinne maastoon ja koirat laitaa pälle omansa.Kuin toisille korteja kirjoitaisivat.Valistunut koiranomistaja ei koiraa kuljeta ajoteiden reunamat ei kävely/ei pyörätiet.Tietä jo itse asvaltipinta on koiran tassuille myrkyä kuin omille jaloille.

Vierailija
40/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en uskaltaisi pitää kuulokkeita. Täälläpäin on nykyään niin paljon sekopäisiä koiranomistajia, joiden koirat ovat vaaraksi toisille koirille, että on syytä kuulla joka risaus, että pystyy välttämään tällaisten kohtaamiset. Usein yksi koiristani havaitsee tällaiset jo kauempaa ja ilmoittaa siitä "tuhahtamalla" enkä kuulisi sitä jos luukuttaisin musiikkia kuulokkeista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi