Koiran ulkoiluttaminen kuulokkeet päässä??
Näitä näkee enenevimmissä määrin tätä nykyä, mahtaa tuntua koirasta oudolta, hihnanpäässä ollaan jossain kaukanapoissa?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuko kenestäkään muusta joskus todella epäreilulta jotkut jatkuvat jankkaukset huonoista koira ihmisistä?
Kun itse kävelen aina tien reunassa ja koira menee pientareella, enkä anna sen sieltä vaihtaa puolta. En käytä sillä flexiä ja tarkkailen ympäristöä. En pidä vapaana ja yritän kouluttaa, yritän oppia tuntemaan ja antaa sen koirailla mahdollisimman paljon.
Ja sitten maailma on kuitenkin täynnä kommentoijia jotka ei usko mitä kirjoitetaan, lukevat olemattomia rivien välistä ja kehottamavat myymään koiran?
En siis ota täällä läheskään kaikkea henkilökohtaisesti, mutta kun sama keskustelukulttuuri jatkuu muuallakin. Jopa Facebookissa omilla nimillä, omalla kasvokuvalla ja jopa työnantajatietojen kera lyödään leima kaikkiin jotka ei tee täsmälleen samalla tavalla kuin itse.
Tällä palstalla on paljon riidanhaastajia, jotka yrittävät vain suututtaa toisia kirjoittelijoita.
Meissä koiranulkoiluttajissa on monenlaisia ihmisiä, joten ymmärrän toisten suuttumusten.
Jotkut sitten menevät yli ja yleistävät kaikki koiranulkoiluttajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuko kenestäkään muusta joskus todella epäreilulta jotkut jatkuvat jankkaukset huonoista koira ihmisistä?
Kun itse kävelen aina tien reunassa ja koira menee pientareella, enkä anna sen sieltä vaihtaa puolta. En käytä sillä flexiä ja tarkkailen ympäristöä. En pidä vapaana ja yritän kouluttaa, yritän oppia tuntemaan ja antaa sen koirailla mahdollisimman paljon.
Ja sitten maailma on kuitenkin täynnä kommentoijia jotka ei usko mitä kirjoitetaan, lukevat olemattomia rivien välistä ja kehottamavat myymään koiran?
En siis ota täällä läheskään kaikkea henkilökohtaisesti, mutta kun sama keskustelukulttuuri jatkuu muuallakin. Jopa Facebookissa omilla nimillä, omalla kasvokuvalla ja jopa työnantajatietojen kera lyödään leima kaikkiin jotka ei tee täsmälleen samalla tavalla kuin itse.
Tällä palstalla on paljon riidanhaastajia, jotka yrittävät vain suututtaa toisia kirjoittelijoita.
Meissä koiranulkoiluttajissa on monenlaisia ihmisiä, joten ymmärrän toisten suuttumusten.
Jotkut sitten menevät yli ja yleistävät kaikki koiranulkoiluttajat.
Koira-asioista saa aina riidan aikaiseksi. Se menee niin tunteisiin. Järkeä ei osata käyttää. Koira on eläin, mitä pitää osata hoitaa. Sen pitäminen vaatii myös sen, että noudatetaan lakia, järjestyssääntöjä ja hyviä tapoja. Hyvin voiva koira on koko perheen ilo, ei riesa tai heittopussi.
Mun silmät toimivat kyllä ja havainnoin ympäristöä. Koirani saa nuuskia ja tehdä asiansa rauhassa. Ja kyllä, kerään kakat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M45 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran ulkoiluttaja luurit päässä ja kännykässä, ei tiedä mitä ulkopuolella tapahtuu.
Sieltä voi tulla pyörä, juoksija auto. Ovat voineet varoittaa soittamalla kelloa, sanomalla tai varoitusäänellä. Mutta eihän koiran kuljettaja kuule eikä näe.
Takaa voi tulla iso koira, mikä on yllättäen äkäinen.
Miksi te otatte koiria, jos ette voi olla niiden kanssa. Itse puhun koiralle.
Kännykkä on yksi pirun väline, sen kanssa ulkoilutetaan myös lapset. Lapsi leikkii yksin.Minä en juurikaan juttele koiralle ulkona. Miksi niin tekisin? Ei se kuuntele mitä sanon vaan keskittyy omiin juttuihinsa. Eikä se loukkaannu siitä että toiseen korvaani pulpahtelee podcasteja ja tarinoita :D
Toisella korvalla tarkkailen ympäristöä. Kun on asiaa koiralle, se kyllä valpastuu ja tottelee. Ja sitten taas jatketaan puuhiamme.
Nämä samat selitykset kuulee aina, kun on vedetty kilarit pyöräilijälle. "Kyllä mä kuulen ja nään". No miksi pidit sen puudelisi silti 5 metrin päässä ja annoit syöksähtää pyörän eteen? Et nähnyt etkä kuullut yhtään muuta kuin sen luurisi.
Onko sinulla luetunymmärtämisessä vikaa?
Kirjoitin, että tarkkailen ympäristöä. Sinä vedät johtopäätöksen flexi-fifi-pyöräilijä kärsii.
Ja puudelini on saksanpaimenkoira. Ei syöksy mihinkään ilman lupaa, eikä välitä lenkkeilijöistä tai pyöräilijöistä tuon taivaallista, menee kuono maassa vaan.
Mitä koirasi tekee, kun se näkee toisen ison koiran, jäniksen, peuran? Näitä on myös kaupungeissa.
No katsoo vaan, että mikäs elukka tuolla menee. Ei ole riistaviettiä sitten yhtään.
Pitää päässä olla ny jotain, jos pää on muuten tyhjä.