Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran ulkoiluttaminen kuulokkeet päässä??

Joku roti
05.02.2019 |

Näitä näkee enenevimmissä määrin tätä nykyä, mahtaa tuntua koirasta oudolta, hihnanpäässä ollaan jossain kaukanapoissa?

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kun nämä jotka ajavat pyörällä kuulokkeet päässä, voisiko olla vaarallisempaa enää.

Ajan kulokeet pääsää aina kuin sama asia kävelessä ,urheiussa. Koska ne ovat kuuo laiteet,ilman niitä en selviä.Napit jotka työnetään korvakäytävän. Niitä mainostetaan joka lehti ja toimivat hyvin pienen pienellä patterilla!ps. en omista koiraa.

Vierailija
42/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on selvää että ne ihmiset joiden pitää pakonomaisesti kuunnella musiikkia koko ajan, peittävät sillä korviensa välissä humisevan tyhjyyden.

Ymmärtäisivätpä vielä ettei niin vajavaisella kapasiteetilla kannata koiranomistajaksi ruveta.

Nyt on kyllä ennakkoluuloista ja törkeääkin tekstiä. Näköjään joka asiasta voi kehittää haukkumisen aiheen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kun nämä jotka ajavat pyörällä kuulokkeet päässä, voisiko olla vaarallisempaa enää.

Ajan kulokeet pääsää aina kuin sama asia kävelessä ,urheiussa. Koska ne ovat kuuo laiteet,ilman niitä en selviä.Napit jotka työnetään korvakäytävän. Niitä mainostetaan joka lehti ja toimivat hyvin pienen pienellä patterilla!ps. en omista koiraa.

Kirjoitusvirheistä päätellen ne napit on tullut työnnetty aivoihin asti.

Vierailija
44/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla pitää kuulokkeita ihan jo pyöräilijöiden takia. Vaikka kävelen reunassa, niin onneksi vielä rimputtavat kelloa ja varoittavat, kun pyyhältävät melkoista vauhtia ohi.

Vierailija
45/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miten ihmiset haluaa sellaista viriketulvaa koko ajan aivoille. Koiran ulkoilutus on ihan loistava tilaisuus antaa aivojen levätä ja kuunnella vaan hiljaisuutta ja linnunlaulua. Mutta silloinkin pitää tuutata korviin musiikkia ja podcasteja. Onko teillä päivässä yhtään hetkeä, jolloin olisi vähän tylsää ja aivot saisi vaan olla? Minusta on ihana pitkän työpäivän jälkeen talsia koiran kanssa metsässä omissa ajatuksissa luonnon ääniä kuunnellen.

Vähän ohis, mutta.. Musiikkia kuuntelen vain käydessäni toimistolla. Julkisissa on pakko, ettei joudu kuuntelemaan ihmisten puheluita lapsilleen. Yhä useampi puhuu niitä kaijutin päällä häiriintymättä yhtään, että koko vaunu kuulee.

Vierailija
46/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän koiraani irti, joten pakko olla kaikki aistit valppaina. Jos tulee lapsia ja outoja koiria vastaan, niin laitan kiinni, mutta muuten se ihan itse kiertää tututkin koirat. Joiden kanssa morjestaa. 

Vierailija
47/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miten ihmiset haluaa sellaista viriketulvaa koko ajan aivoille. Koiran ulkoilutus on ihan loistava tilaisuus antaa aivojen levätä ja kuunnella vaan hiljaisuutta ja linnunlaulua. Mutta silloinkin pitää tuutata korviin musiikkia ja podcasteja. Onko teillä päivässä yhtään hetkeä, jolloin olisi vähän tylsää ja aivot saisi vaan olla? Minusta on ihana pitkän työpäivän jälkeen talsia koiran kanssa metsässä omissa ajatuksissa luonnon ääniä kuunnellen.

Vähän ohis, mutta.. Musiikkia kuuntelen vain käydessäni toimistolla. Julkisissa on pakko, ettei joudu kuuntelemaan ihmisten puheluita lapsilleen. Yhä useampi puhuu niitä kaijutin päällä häiriintymättä yhtään, että koko vaunu kuulee.

Mullekin on tärkeää kuunnella luonnonääniä, erityisesti linnunlaulua. Monesti sitä jää ihan kuuntelemaan, että mikäs lintu se tuokin nyt on.

Vierailija
48/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei haittaa kuulokkeet jos näköaisti on päällä reagoimassa ympäristöön ja koira on hallinnassa.

Mutta nää nokka puhelimessa kulkijat, eiih... lapset pyöräilee muutenkin vähän miten sattuu ja sitten kun ne vielä ajaa nenä puhelimessa niin ei kai siinä voi kuin pysyä tien reunassa ja toivoa parasta.

Mä en pysty edes kävelemään ja katsomaan puhelinta ilman että kävelen jotain päin tai vedän lipat. Miten hyvä idea on AJAA yhtään mitään kulkuneuvoa katsomatta eteensä? Onneksi asutaan sen verran syrjässä että ei noita paljon ole.

Vierailija
49/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koittaisit vaikka alkuun ymmärtää sen, että eri ihmiset rentoutuu eri tavoin.

Vierailija
50/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään ulkoiluttaa koiraa kuulokkeet päässä. Joudun työssäni olemaan jatkuvasti Teams-palavereissa enkä jaksaisi pitää kuulokkeita enää yhtään ylimääräisesti. Parhaiten rentouttaa hiljaisuus ja metsän äänet. Tietysti näillä on eri jotka joutuvat ulkoiluttamaan koiransa kadun hälinässä.

Vierailija
51/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomio pitäisi olla täysin koirassa, eläintä pitää pystyä tulkitsemaan ja pystyä toimimaan yllättävissä tilanteissa...

Vierailija
52/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koittaisit vaikka alkuun ymmärtää sen, että eri ihmiset rentoutuu eri tavoin.

Ymmärrän sen, mutta on ihan tutkittu, että aivot saa nykyisin ihan liian vähän lepoa ja viriketulva on nykyihmisellä epäterve. Tällaisia juttuja kannattaisi miettiä ihan vaan oman hyvinvoinnin takia.

Vierailija
53/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraa ulkoiluttaessa pitää seurustella koiran kanssa. Kysellä mitä tietoja saa koirapostissa ja mitä tykkää ilmoista.

Vierailija
54/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo kaupunkihälyssä jos pitää kuitenkin silmät auki kai se voi olla ihan rauhoittavaa kulkea kuulokkeet päässä. Maalla taas hieman outoa jos ei hiljaisuuden keskellä halua aistia ympäröivää luontoa ja tavallaan pakenee sitä kuulokkeisiin.

Vierailija
55/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kadulla on yksi lapsiperhe, jonka isä kulkee aina kuulokkeet korvilla. Heillä on aggressiivinen koira, jota luonnollisestikin ulkoilutetaan ne luurit päässä niin ei tarvitse kuulla ja välittää, jos joku normaalin koiran ulkoiluttaja huutaa että älkää tulko lähemmäs. Kuten tuossa jo edellä mainittiin, tosiaan tämä isukki pitää kuulokkeet päässä myös silloin kun on lastensa seurassa ulkona. Jonkinlainen riippuvuus ilmeisesti.

Kyllä saman huomannut että yleensä kuulokkeet on niillä jotka ei halua kuulla muiden ihmisten kommentteja, joiden koira ei osaa käytttääntyä tai jätetään kakat keräämättä ja yleensä vielä koira ne tarpeet tekee alueelle missä ei koko koiraa edes saisi ulkoiluttaa..

Vierailija
56/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten kovalla äänellä te oikein yleensä kuuntelette, mutta itse kuuntelen lenkillä podcasteja ja kuulen siitä huolimatta oikein hyvin ympäristön äänet. Käytän myös ihan tavallisia kuulokkeita, ei mitään hälynpoistoa.

Vierailija
57/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyy myös näitä jotka kulkevat nenä kiinni luurissa ja koira saa fleksissä juoksennella ihan vapaasti ihmisten jalkoihin tai haastamaan riitaa muille koirille.

Tuota en tajua, oli puhelin kädessä tai ei. Vasta olin yhdessä ulkotapahtumassa. Siellä oli kolme koiraa mukana.

Opaskoira, jota kukaan ei olisi edes huomannut, ellei se olisi koira.

Pikkuräkyttäjä, joka hyökkäili hihnassa ja rähisi "mamman" sylissä koko ajan, kun muut yrittivät kuunnella.

Sellainen joku iso luppakorva, mikä päätti tunkea jokaisen suuhun, hyppi ja töni ja omistaja takakenossa kipitti monen metrin hihnassa roikkuen perässä. Hihna oli välillä todella vaarallinen.

Eivätkö ihmiset oikeasti ymmärrä, että työkoira on aina työkoira, se saa olla missä vaan. Muut koirat tai ihmiset eivät saa sitä häiritä.

Muut koirat voivat pysyä kotona tai vaihtoehtoisesti käyttäytyä samalla tavoin huomaamattomasti, kuin työkoirat.

Vierailija
58/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on usein nappikuuloke toisessa korvassa. Kuuntelen kirjaa tai podcastia. Koira samalla haistelee menemään ja saa rauhassa puuhailla muita häiritsemättä. Kotona ei lasten kanssa ole aikaa samalla tavalla keskittyä kuuntelemaan jotain _ihan omaa_ juttua, joten iltalenkeistä koiran kanssa on tullut rentouttavia hetkiä.

Toinen korvani havainnoi ympäristöä, koska ison koiran kanssa ei voi olla täysin tiedostamaton ympäristön suhteen.

Sitten kun mennään haipakkaa metsässä, en kuuntele muuta. Joskus pysähdyn varta vasten ottamaan metsän vastaan kaikilla aisteilla :D

Turha tuomita kuulokkeet päällä kulkevia. Oma naapurini kuuntelee työpalaveria niistä luureistaan harva se päivä. Tykkää lähteä haukkaamaan happea kesken päivän.

Vierailija
59/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten kovalla äänellä te oikein yleensä kuuntelette, mutta itse kuuntelen lenkillä podcasteja ja kuulen siitä huolimatta oikein hyvin ympäristön äänet. Käytän myös ihan tavallisia kuulokkeita, ei mitään hälynpoistoa.

Minulla on ihan tavalliset JBL:n langattomat napit, ja en kuule niiden läpi juuri mitään ennen kuin auto tai pyörä on ihan kohdalla. En silloinkaan kun kuuntelen kirjaa tai podcastia. Musiikkia en mielestäni kuuntele kovaa, mutta silti ne peittää kaiken hälyn.

Vierailija
60/125 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan tavalliset JBL:n langattomat napit, ja en kuule niiden läpi juuri mitään ennen kuin auto tai pyörä on ihan kohdalla. En silloinkaan kun kuuntelen kirjaa tai podcastia. Musiikkia en mielestäni kuuntele kovaa, mutta silti ne peittää kaiken hälyn.

En tiedä onko minulla sitten jotenkin yliherkkä kuulo, mutta itse kuulen kuulokkeiden ihan kaiken mitä ympärillä tapahtuu, jopa lintujen laulun. Toki kuulokkeiden mallikin vaikuttaa varmasti paljon. Jotkut kuulokkeet ovat enemmän "korvatulppamaisia".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme