Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen Mensan jäsen, eli älykäs

Vierailija
04.02.2019 |

Miksi se ärsyttää sinua?

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä niin, älykkäitä ei ole liikaa. Viisaita ja älykkäitä on vielä paljon vähemmän.

Vierailija
62/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle ei ole mitään hyötyä älykkyydestään, jos tämä ei kykene rehellisyyteen ja todisteiden seuraamiseen sinne, mihin ne johtavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että mulla on kivointa tällä pallolla ihan tavallisena. Yliälykkäät tuntuvat olevat jotenkin ahdistuneita.

Vierailija
64/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensalaiskaverini osaa kyllä näitä päättelytehtäviä ja tekee sudokuja nopsaan, mutta ei hahmota esim. oikeiston ja vasemmiston eroa kotimaan politiikassa. On myös vähän nenästä vedettävissä, kun ei hahmota äänensävyjä ja ilmeitä kauhean hyvin, ei siis tajua, jos vitsaillaan. Jäsenyys tuo hänelle itsetuntoa, kun urakaan ei ole kovin loistelias. Ei päässyt yliopistoon kun haki.

Vierailija
65/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle ei ole mitään hyötyä älykkyydestään, jos tämä ei kykene rehellisyyteen ja todisteiden seuraamiseen sinne, mihin ne johtavat.

There were is a mill is a road, tälle tiellekö se johtaa?

Vierailija
66/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mensalaiskaverini osaa kyllä näitä päättelytehtäviä ja tekee sudokuja nopsaan, mutta ei hahmota esim. oikeiston ja vasemmiston eroa kotimaan politiikassa. On myös vähän nenästä vedettävissä, kun ei hahmota äänensävyjä ja ilmeitä kauhean hyvin, ei siis tajua, jos vitsaillaan. Jäsenyys tuo hänelle itsetuntoa, kun urakaan ei ole kovin loistelias. Ei päässyt yliopistoon kun haki.

Ei ihme jos ei erota koska samaa mössöähän ne puolueet ovat.

Ei Suomessa ole oikeasti vasenta tai oikeaa. On vain mössöä, koska koko kansa on Neuvostoliiton vaikutuksesta hyvin paljon vasemmalla kokonaiskuvassa.

Vierailija
67/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen Mensan työntekijä, revi siitä

Vierailija
68/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaisuudesta kysyn: voiko Mensan testissä pärjätä tuurilla? En siis ole aikeissa mennä testiin ja yrittää huijata, mutta olen tehnyt huvkseni nettitestejä (Mensankin) ja periaatteessahan niissä tehtävissä, joissa pitää valita esim. neljästä kuviosta se, joka jatkaa sarjaa, olisi mahdollisuus vaan arvata, että se on ehkä tuo. Tuurilla voisi mennä oikein jokunen ja jos läpipääsy on parista pojosta kiinni, tuurilla voisi päästä just sen rajan yli, vaikka ei oikeasti tietäisikään, mikä on oikea vastaus. Joku  Mensalainen voisi vastata.

Vierailija
69/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyttävää, jos älykkyys pitää todistaa.

Vierailija
70/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kannattaa seurata James Woodsin twitteriä :D Ei kyllä mitään älykästä näkynyt siellä. En epäile etteikö ole älykäs, kerran todistettavasti on, mutta ei älykkäät ole mitenkään automaattisesti oikeassa. 

Älykkyys tunnutaan usein ymmärrettävän väärin. Ei se tarkoita, että on arvioitsijan kanssa samaa mieltä tai että on viisas tai että on aina oikeassa tai että olisi matemaattisesti lahjakas tai että oli komea, silmälasipäinen tai Matti Meikäläinen. Se tarkoittaa aivojen prosessointikykyä ja kykyä havaita yhteyksiä ja päätellä loogisesti. Se, miten älykkyys ilmenee tai mihin sitä käyttää, on taas ihan toinen asia.

Eli Woods on epäilemättä älykäs. Tämän huomaa esim. siinä, että hän saattaa puhua tavattoman nopeasti sekoilematta sanoissaan tai sanomatta ristiriitaisuuksia ja reagoimalla keskustelukumppaniinsa välittömästi. Mutta tämä ei tarkoita että hän olisi missään oikeassa, ellei kykene osoittamaan pitäviä perusteluja. Woodsilla on mielipiteitä, kuten meillä kaikilla.

Vierailija
71/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vielä lisäyksenä: älykkyys ei todellakaan poissulje sitä, että olisi muillakin elämän osa-alueilla pärjäävä tai jopa hyvä. Samoin se ei myöskään takaa sitä. Älykkyys on periaatteessa täysin neutraali ominaisuus niin kauan kunnes sillä saa jotain etua itselleen tai tekee sillä jotain hyvää muille. 

Vierailija
72/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko mensa-jäsenyytesi avulla alennusta esim. uimahallissa?

Vierailija
73/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on paljonkin menkan jäseniä. Kerran kuussa puretaan kaikki, jotta saisi taas aloittaa puhtaalta pöydältä.

Vierailija
74/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensa ottaa tyhmiltä rahat pois.

Vierailija
75/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilyttävää, jos älykkyys pitää todistaa.

Kyä näi o. 

Sen sijaan vakuuttavaa ja sympaattista on itse päätetty ja anonyymilla nettipalstalla julistettu älykkyys, jota ei todisteta mitenkään. 

Vierailija
76/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme jos ei erota koska samaa mössöähän ne puolueet ovat.

Ei Suomessa ole oikeasti vasenta tai oikeaa. On vain mössöä, koska koko kansa on Neuvostoliiton vaikutuksesta hyvin paljon vasemmalla kokonaiskuvassa.

Tuo että ei tunnista eroja samasta mössöstä kertoo nimenomaan älykkyydestä ja taidosta käyttää sitä. Sen sijaan puolueisiin mustavalkoisesti opittujen aatteiden, kasvatuksen, hokemien ja ennakkoluulojen kautat suhtautuvat eivät liene järin älykkäitä jos ja kun ovat vakuuttuneet siitä että vaikkapa Kokoomus ja SDP ovat toistensa lähestulkoon peilikuvia. Kun eivät ne ole. Uskominen ulkoaopittuihin ja annettuihin totuuksiin onnistuu lahjattomaltakin, varmaan jopa älykästä helpommin - kun muuta vaihtoehtoakaan ei ole 

Vierailija
77/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mensan älyykkyydellä mitataan vain matemaattista älykkyyttä. joka on vain yksi älykkyyden osa-alue. Oletko myös tunneälykäs ja pärjäät sosiaalisesti hyvin, olet empatiakykyinen jne?

Älä tule selittämään mitä ÄO-testissä testaamaan, kun et selvästikään tiedä ja saat tietosi lähinnä urbaanilegendoista. Tunneäly taas on pelkkää hölynpölyä.

Vierailija
78/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huono nimenomaan hahmottamista vaativissa tehtävissä, koska minulla on jonkin sortin hahmotushäiriö. Mensan testissä tulokseni olisi varmaan heikkolahjaisen luokkaa. Silti olen selvinnyt työpaikkaa varten tehdyistä testeistä joukon parhain pistein. En usko, että Mensan testillä voidaan mitata älykkyysosamäärää monipuolisesti.

Vierailija
79/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Mittee sie höpöttelet? Puhuha zelvvee suommee

Vierailija
80/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mensaan kuuluminen sinussa ärsytä. Leikitään hetki että olisit älykäs...

Minua ärsyttää kun tuhlaat lahjasi turhanpäiväiseen. Ikävää kun koulu oli sinulle liian helppo, etkä oppinut koskaan tekemään töitä, nyt olet vain älykäs, saamaton nahjus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi