Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen Mensan jäsen, eli älykäs

Vierailija
04.02.2019 |

Miksi se ärsyttää sinua?

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, koska olen itsekin.

Vierailija
2/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan jäsenyys yleensä kertoo ennemminkin kovasta näyttämisen tarpeesta kuin älykkyydestä. En edes kehtaisi mainostaa Mensan jäsenyyttä, piireissäni sitä pidettäisiin todella maalaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan älyykkyydellä mitataan vain matemaattista älykkyyttä. joka on vain yksi älykkyyden osa-alue. Oletko myös tunneälykäs ja pärjäät sosiaalisesti hyvin, olet empatiakykyinen jne?

Vierailija
4/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ihmisten typeryys, ei synnynnäinen vaan opittu, eli henkinen laiskuus. Luulin aina, että minussa oli jotain älyllistä vajavuutta, mutta kun minut neuropsykologi testasi ja tulos oli ÄO 146, hoksasin, että vika taitaakin piillä ympärilläni. Mitäs ap:n "pääsykoetulos" näytti?

Vierailija
5/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain vain 125 testistä, jäsenyys jäi saamatta. :(

Vierailija
6/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se tuonut onnellisuutta elämääsi?

Vierailija
7/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mensan älyykkyydellä mitataan vain matemaattista älykkyyttä. joka on vain yksi älykkyyden osa-alue. Oletko myös tunneälykäs ja pärjäät sosiaalisesti hyvin, olet empatiakykyinen jne?

Puppua, häränkakkaa! Mensan älykkyystesti mittaa aivojen yleistä prosessointikykyä, eli suomeksi sanottuna loogisen ajattelun ja muistin toimintaa.

Mitään tunneälyä ei ole olemassa. "Tunneäly" on sosiaalista lahjakkuutta, joka on opittua ja harjoiteltua.  Empatiakyky liittyy sosiaalisiin taitoihin ja opitaan lapsena. Empatiakyky puuttuu vain ja ainoastaan sosiopaateilta ja psykopaateilta.

Vierailija
8/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäsen ja olen välillä aivan i dioo t tti, kuten ap sinäkin varmasti olet.

Vierailija
9/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo ainoastaan päättely-ja hahmottamiskyvyistäsi.

Vierailija
10/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tällanen onnellinen tyhmä. Ei ahdista eikä purista :).

Vierailija
11/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voihan ne hoksottimet olla kohdillaan, muttei se takaa menestystä elämässä, ne on kaksi eri asiaa, ei ärsytä enkä ole kateellinen.

t. keskiverto tallukka, ammattiliitto PRO;n jäsen

=D =D

Vierailija
12/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerysten yleisimmät argumentit on jo esitetty, kiitos, riittää. Ne eivät edes ole relevantteja.

Älykkyys ei sulje pois sosiaalisten taitojen ja tunteiden olemassaoloa, päin vastoin. Älykäs ymmärtää esimerkiksi riviperzua paljon paremmin, mitä hyötyä on yhteisölle ja myös yksilölle hyvästä käytöksestä, sääntöjen noudattamisesta ja empatiakyvystä.

Kun aivot toimivat tehokkaasti, ihminen on sekä älykäs että tunteikas. Kun ne eivät toimi, puuttuu joko äly tai tunne-elämä tai molemmat.

Vierailija
13/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerysten yleisimmät argumentit on jo esitetty, kiitos, riittää. Ne eivät edes ole relevantteja.

Älykkyys ei sulje pois sosiaalisten taitojen ja tunteiden olemassaoloa, päin vastoin. Älykäs ymmärtää esimerkiksi riviperzua paljon paremmin, mitä hyötyä on yhteisölle ja myös yksilölle hyvästä käytöksestä, sääntöjen noudattamisesta ja empatiakyvystä.

Kun aivot toimivat tehokkaasti, ihminen on sekä älykäs että tunteikas. Kun ne eivät toimi, puuttuu joko äly tai tunne-elämä tai molemmat.

Niin, menestymiseen tarvitaan monenlaista älykkyyttä yhdistettynä. Pelkkä tunneäly tekee helposti sellaisen joka ymmärtää mitä pitäisi tehdä, muttei osaa, teknisempi äly ilman tunneälyä tekee nörtin joka ei osaa kommunikoida.

Molempia tarvitaan, jos haluaa kivuta korkeammalle.

Vierailija
14/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti julkaistaan vasta hyväksynnän jälkeen.

Kerroin siis yhdestä to llosta mensalaisesta, jonka olen tavannut ja että haluaisin tavata muitakin tähän aikuisten kerhoon kuuluvia, jotta saisin oikean kuvan heistä...

Tällä tapaamallani t ollolla oli argumennataatio tasoa "Nyt vi ttu oikeasti." jne., eikä hän ymmärtänyt jotakin peruskoulun matikkaan verrattavaa laskua...

Vierailija
15/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä, että huippuälykkäille on oma kerhonsa, niin voivat olla kaltaisessaan seurassa ja tuntea itsensä normaaliksi. Toivottavasti he myös keksivät yhdessä jotain ratkaisuja esim ilmastonlämpenemiseen vai mitä mensalaiset tekivät kun ovat mensalaisia?

Vierailija
16/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä.

Vierailija
17/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sitä täytyy tuoda esille, ei aiheuta kenessäkään kateutta. Tapailin nuorempana miestä joka oli fiksu ja korosti sitä, että ei voisi koskaan seurustella tyhmän ihmisen kanssa. Minusta hieman erikoinen tyyppi, mutta ajattelin että voihan sitä tutustua. Menimme treffeille, mutta mies veikin minut tietämättäni Mensa testiin. Tuloksista sen verran että ylitin itse rajan ja mies jäi hieman rajan alle. Tyyppi alkoi itkemään ja häipyi paikalta, en jäänyt kaipaamaan. En olisi ikinä itse testiin mennyt, enkä ole asiasta puhunut sen jälkeen.

Vierailija
18/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon Ursan jäsen eli super hyper valovuoden älykkäin...Vai miten se nyt menikään?

Vierailija
19/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, opitko helposti vieraita kieliä? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Ovatko Mensan testissä menestyvät aina myös kielissä lahjakkaita?

Vierailija
20/104 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Mensan jäsenyys sisältää? Maksatte varmaan jotain jäsenmaksua ja saatte jäsenlehden, mitä muuta? Kokoonnutteko jossain ja pohditte jotain pulmia yhdessä, kaavoja, onko teillä on joku mensa av netissä vai mitä te teette? Miksi älykkään kannattaa kuulua Mensaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi