Mitä tapahtuu pitkille hiuksille, jos ne pesee ja föönaa päivittäin?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Niistä tulee terveet ja hyvinvoivat, koska hiusten jatkuva hinkkaaminen ja kuumentaminen on tietenkin aina eduksi. Vai miten se menikään?
Ei kai niitä herkästi vaurioituvia latvoja pesussa hinkata ollenkaan? En minä ainakaan. Ja nykyaikaisissa hiustenkuivaajissakin saa lämpötilan säädettyä viileälle, jolloin kuivattavuus on samaa luokkaa kuin kesätuulessa kävely.
Alkaa katkeilemaan. Kannattaa jättää kaikki lämpökäsittelyt minimiin.
Mull on pitkät hiukset. En koskaan föönaa enkä kihara niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistä tulee terveet ja hyvinvoivat, koska hiusten jatkuva hinkkaaminen ja kuumentaminen on tietenkin aina eduksi. Vai miten se menikään?
Ei kai niitä herkästi vaurioituvia latvoja pesussa hinkata ollenkaan? En minä ainakaan. Ja nykyaikaisissa hiustenkuivaajissakin saa lämpötilan säädettyä viileälle, jolloin kuivattavuus on samaa luokkaa kuin kesätuulessa kävely.
Ei se jatkuva hinkkaaminen tee hyvää millekään osalle hiuksia. Mikä tahansa osa hiusta vaurioituu, jos itä käsittelee jatkuvalla syötöllä.
Vierailija kirjoitti:
Föönaus ei ole lämpökäsittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Föönaus ei ole lämpökäsittelyä.
On.
Föönaus kuluttaa hiusta oikeasti vähemmän kuin se, että antaa hiusten kuivua tuntikausia itsekseen.
Mulla on erittäin paksut pitkät hiukset ja föönaan ja suoristan niitä surutta. Suoristusraudassa 230C lämpöä, sen pienemmällä ei suoristu.
Hiuksen kiiltävät ja hyväkuntoiset.
On täysin hiustyypistä kiinni miten kestää.
Mä en voi ollenkaan föönata. Heti kuivuu hiukset ja päänahka kutisee. Ei kannata pestä ihan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Mull on pitkät hiukset. En koskaan föönaa enkä kihara niitä.
Kuinka usein joudut leikkaamaan huonoja latvoja?
Mulla on pitkät hiukset. pesen ne joka päivä mutta en koskaan käytä fööniä, enkä muutenkaan lämpökäsittele. Hyvässä kunnossa ovat.
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi ollenkaan föönata. Heti kuivuu hiukset ja päänahka kutisee. Ei kannata pestä ihan joka päivä.
Mun päänahka kutisee, jos en pese joka päivä ja hiukset on omituinen, vääriin suuntiin kääntyilevä littana käkkyräkasa, jos en käytä kuivaajaa. Eivät ole kärsineet.
Miksi ne pitäisi pestä joka päivä? Oletko jossain pölyisessä työssä tai rasvan käryssä kaiket päivät?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne pitäisi pestä joka päivä? Oletko jossain pölyisessä työssä tai rasvan käryssä kaiket päivät?
Siksi kun hiukset rasvoittuvat ja alkaa ällöttää jos seuraavana päivänä se tahmaisuus. Ja föönattuna tuntuvat pysyvän siedettävinä edes sen pesupäivän ajan.
Ap
Mulla ainaki tuli päänahka niin araks, föönistä ja joka päiväsestä hiusten pesusta, että leikkasin hiukset lyhyeks, nykyään ei tarvi fööniä, eikä pestä joka päivä, päänahka kiittää🙂
No mitä luulet?