Olen Mensan jäsen, eli älykäs
Kommentit (104)
Älykkyys ja viisaus eivät ole sama asia. Olin ennen töissä tutkimusosastolla, jolla työskenteili hyvin älykkäitä henkilöitä. Vaan ei viisaita.
Mikä määrä ongelmia heillä olikaan! Syömishäiriöitä, neuroottisuutta, perfektionismia, yksinäisyyttä jne. Koko osastolla oli huono yhteishenki, kommunikaatio- ja viestinätaidot olivat hukassa. Sen sijaan ihmiset olivat erittäin asiakeskeisiä, kriittisiä ja kyynisiä. Onneksi pääsin pois.
Ei, en ole kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää ihmisten typeryys, ei synnynnäinen vaan opittu, eli henkinen laiskuus. Luulin aina, että minussa oli jotain älyllistä vajavuutta, mutta kun minut neuropsykologi testasi ja tulos oli ÄO 146, hoksasin, että vika taitaakin piillä ympärilläni. Mitäs ap:n "pääsykoetulos" näytti?
Mä arvaan, että olet aika yksinäinen hahmo.
Ei ärsytä. Olen wannabe - älykäs ja se riittää.
Olen miettinyt joskus, että mahtaa olla rasittavaa tosi älykkään ihmisen kuunnella meidän tavisten jaarituksia. Koko ajan pitää teeskennellä tyhmempää mitä on. Ei käy kateeksi.
Kärsivällisyys ei liene ap:n hyve. Hän kyllästyi jo omaan juttuunsa ja lähti tutkimaan kosmista maailmankaikkeutta.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää ihmisten typeryys, ei synnynnäinen vaan opittu, eli henkinen laiskuus. Luulin aina, että minussa oli jotain älyllistä vajavuutta, mutta kun minut neuropsykologi testasi ja tulos oli ÄO 146, hoksasin, että vika taitaakin piillä ympärilläni. Mitäs ap:n "pääsykoetulos" näytti?
Juuri tätä tarkoitan. Siihen liittyy varmaan muutakin, mitä wannabe - älykäs ei tule koskaan edes ymmärtämään.
Vierailija kirjoitti:
Kärsivällisyys ei liene ap:n hyve. Hän kyllästyi jo omaan juttuunsa ja lähti tutkimaan kosmista maailmankaikkeutta.
Varmasti todella älykästä eivät av- palstan tylsämieliset jaaritukset ja ihmisten haukkuminen kiinnosta.
Heillä on muuta ajateltavaa.
Miksi luulet että se ärsyttäisi minua, minulle se on yks hailee mihin puulaakiin itse kukin kuuluu. Älykkyys ei kuitenkaan takaa viisautta, ja itse ainakin arvostan viisaita ihmisiä enemmän kuin älykkäitä.
Taas huomaa aloituksesta, että älykäs ei välttämättä ole viisas.
Sillälailla - minä kuulun kirkkoon, joten olen ilmeisesti uskovainen...?
Mistä te juttelette siellä Mensassa?
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä, että huippuälykkäille on oma kerhonsa, niin voivat olla kaltaisessaan seurassa ja tuntea itsensä normaaliksi. Toivottavasti he myös keksivät yhdessä jotain ratkaisuja esim ilmastonlämpenemiseen vai mitä mensalaiset tekivät kun ovat mensalaisia?
Niin sitä luulisi. Olin jäsen ja sain tarpeeksi sisäisestä tappelusta.
Eikös Mensa lopettanut, sen maksamakkara oli hyvää.
Mutta jos tunnet olevasi makkaratehtaan jäsen niin se on ihan ok.
Minä tunnen olevani kotoisin Nibirulta.
Jaa, mulla on mensalaisista sellanen mielikuva, että eivät käy ihan täysillä tässä maailmassa. Ap:n aloitus vahvisti tätä mielikuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä, että huippuälykkäille on oma kerhonsa, niin voivat olla kaltaisessaan seurassa ja tuntea itsensä normaaliksi. Toivottavasti he myös keksivät yhdessä jotain ratkaisuja esim ilmastonlämpenemiseen vai mitä mensalaiset tekivät kun ovat mensalaisia?
Niin sitä luulisi. Olin jäsen ja sain tarpeeksi sisäisestä tappelusta.
Ai. Niinku nokitellaan että kuka on älykkäin?
Tunneäly ei ole älykkyyttä. Se on jokin akkojen keksimä juttu josta ei saa mitään selvää. Liian tyhmä juttu taviksellekin.
Minä kärsin adhd:sta ja aspergerin syndroomasta. Lisäksi taustalla on masennustakin.
Kun kävin mensan järjestämässä testissä, niin sain tulokseksi 100 pojoa.
Kävi ilmi että normaalisti ilman adhd:ta tai aspergeria pojoni olisi noin 140-170 tienoolla.
Eli aika hyvin. Itse sanoisin että minulle kelpaa 140 pojoa.
T: 11cm mies
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mulla on mensalaisista sellanen mielikuva, että eivät käy ihan täysillä tässä maailmassa. Ap:n aloitus vahvisti tätä mielikuvaa.
Koeta kestää jos ottaa liian koville jonkun älykkyys.
Mitä mieltä AP on James Woods näyttelijästä? Testissä +160 IQ todettu olevan. Yksi tunnetuin merkki hänen IQ:sta on se, että jos FBI olisi kuunnellut hänen näkemänsä asiat ennen 911 tapahtumia, jossa terroristit tekivät harjoittelulentoja ja Woods huomasi nämä epäillyttävät henkilöt toimineen ja kertoi heistä FBI:lle... mutta heille ei silti tehty mitään.
Jos tätä +160 IQ mahtavaa näyttelijää olisi kuunneltu, tornit olisi vielä pystyssä?
Palveleeko tällainen Mensa-kerho mitään tarkoitusta?
Eivätkö älykkäät voisi perustaa älykkäiden työpajoja, joissa oikeasti pohdittaisiin ratkaisuja maailman ongelmiin eikä vain puhuttaisi siitä miten älykkäitä ollaan.
Miten älykkyytesi ilmenee? Mitkä alueet ovat vahvuusalueitasi?