Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatekaaos!

Vierailija
04.02.2019 |

Tämä nyt on todella 1st world problem, mutta älkää kivittäkö :D

Eli ongelmani on yksinkertaisesti liian täysi vaatekaappi. Olen trendikkäästi KonMarittanut sen kerran jos toisenkin mutta minulla on ongelma, minkä takia erityisesti vaatteet ovat ongelma-alueeni.
Suhtaudun jotenkin tunteela jokaiseen pahuksen rättiin. Tykkän toki shoppailla mutta en osaa päästää irti mistään nyppysestäkään neuleesta ("no tätä pidän kotona!") tai helkkarin rumasta mainospaidasta ("tämä menee yöpaidaksi"). Lopputuloksena on se, että minulla on paljon nättejä vaatteita jotka harvoin pääsevät käyttöön. Töihin tietty pistän parempaa päälle ja kaupungille mutta kotona sitten uskollisesti pidän rumia, venyneitä ja nyppyisiä vaatteita. Äskenkin mietin heittäväni hyvin palvelleen H&M perusneuleen vuodelta 2011 menemään, joka on nypyssä, rypyssä, kulahtanut ja kaikin puolin kamala. En vain pystynyt. "Kyllähän sitä nyt kotona pitää" :/

Syy tähän säästäväisyyteen on vanhemmiltani jotka ovat molemmat kauniisti sanottuna aikamoisia hamstereita. Heillä on iso omakotitalo, johon on säästetty yhtä ja toista tarpeellista. Mitään ei ikinä saisi heittää pois ennenkuin se hajoaa täysin atomeiksi. Ekologistahan tämä ajattelu on mutta....

Onko muilla tämöistä ongelmaa? :D

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele, miten tuo olisi ekologista?

Tavoitteeni olisi vähentää shoppailua. Kun pyörin vanhoissa vaatteissa, uudet nätit säästyy siihen kun niitä tarvii. Jos käytän kaikkia niin uudet kulahtaa ja taas tarvii uusia kuteita. 

Joo, ei se ehkä ihan näin mene paitsi päässäni :D Tykkään kuitenkin ostaa uusia vaatteitakin.

ap

No, siinä sulle vaatetta kymmeneksi vuodeksi ja shoppailukielto. Ne kivatkin ovat menneet muodista, kun pääset niihin käsiksi.

Itse heivaisin vanhat kunnon mukaan kiertoon ja jätteeksi. Ottaisin kivat käyttöön ja uusia vain tarpeeseen, kauppaan mennään etsimään hametta, kun tarvitset hametta eikä niin, että menet pyörimään kauppaan katsomaan tarjontaa ja napsit mitä huvittaa.

Miksei muka voisi käyttää, mitä haluaa milloinkin käyttää? Miksi ei voisi käyttää vaatteita, jotka ovat menneet muodista? Tätä ihmettelen. Eikö ihminen voi käyttää niitä, mistä yksinkertaisesti eniten pitää?

Vierailija
62/62 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotivaatteet pitää olla sellaiset, että voit avata oven koska vain.

Kotivaatteet kannattaa olla myös sellaiset, että voit tilanteen vaatiessa lähteä ovesta ulos suoraan kadulle : ) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla