Seiska: Mäkihyppylegenda Matti Nykänen on kuollut
Kommentit (1756)
Matti aito, sydämellinen ihminen. Ei kukaan voi olla vihainen Matille.
Viina on viisasten juoma ja vielä yhtään viisasta humalaista en oo nähny.
Matin herkkyys, pelot, ujous ajoi hänet vaikeuksiin alkoholin kanssa.
Siitä on turha ketään kivittää. Liian herkkä tähän kovaan maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta porukkaa täällä.
Tai ei edes ole. Arvatenkin tämä palsta ja maailma on täynnä ihmisiä, joiden täytyy tulla pätemään jopa ihmisen kuollessa.
Kukaan teistä ei ole virheetön. Kaukana siitä.
Ensinnäkin, jokainen saa surra mäkihyppylegendaa tai vaikka ketä tahansa. Jokainen saa muistaa hyviä asioita. Se joka muistelee huonoja on omassa elämässään katkera.Alkoholismi on pirullinen perinnöllinen sairaus. Se saa ihmisen hylkäämään kaiken. Mutta ketään ei pidä sen vuoksi tuomita. Matti oli rakastettu monella eri tavalla, selvinpäin hyvä tyyppi, niin kuin suuri osa alkoholisteista on. Matilla oli paljon läheisiä ja ystäviä ketkä hänestä välitti.
Oli sitten viinan aiheuttama kuolema tai ei, kuolema on kuolema. Antakaa rauha ja ottakaa osaa.Toisilla se on viina.. toisilla huumeet ja toisilla uskonto. Pitäisikö yhtäkkiä valkopestä kaikki ja unohtaa mitä oli eläessään tai minkälaisiin sairaisiin (nyt kyse henkirikoksista eikä mistään näpistyksestä) tekoihin syyllistyi? Tekopyhin on se joka unohtaa kaiken vain koska hlö sattui kuolemaan.
Kukaan ei ole sanonutkaan että kaikki pitäs unohtaa. Tekopyhin on se joka tuomitsee toiset ihmiset heidän pahimmista teoista.
Tarviiko niistä tulla huutelemaan päivänä joka on monille surullinen. Kukaan ei täällä sano että Matti on täydellinen eikä ikinä tehny mitään pahaa. Mutta se kelle Matti on Legenda niin se on. Ne ihmiset pystyy kunnioittamaan ihmisen muistoa siitä huolimatta mitä ihminen on tehny.No just ja joo. Sama pätee sitten kaikkiin rikollisiin. Kaikkihan ne on jonkun silmissä, hyvä isä, hyvä veli tai hyvä poika tai on muita ihania saavutuksia.
Miten joku voi kunnioittaa sellaisen ihmisen muistoa , joka yritti viedä toisen hengen? Ei riitä minun ymmärrykseen. Missä on näiden uhrien kunnioitus?
Rikolliset on ihmisiä myös. Kunnioitan myös heidän muistoaan jos mua huvittaa. Ja heitä kunnioittaa myös ihmiset jotka heitä rakastaa. Jos sinun veljesi/lapsesi/läheisesi tekisi rikoksen, kääntäisit ikuisesti selän etkä kunnioittas heidän kuolemaa?
Sulla on kyllä joku paha ongelma, niitä kannattais hoitaa ja purkaa jollain muulla ku tällä palstalla.
Mitä hittoa ajat kaikella takaa? Parantaisko se sun mielen jos täällä moitittas Mattia ja hurrattas hänen kuolemaa?
Kiillottasko se sua sun omissa silmissä? Vai ootko vaan vastarannankiiski koska jonku pitää olla?
Jokainen ihminen on samanarvoinen katos.Kai muistelet myös Breivikiä lämmöllä sitten kun kuolee? 😊
Omastakin mielestä tuo sankariksi kutsuminen on liikaa miehestä, joka on yrittäny tap.paa vaimonsa.
Ja se vaimo oli ihan viaton pulmunen?
Oma äitini oli ihana äiti kunnes alkoholi vei. Riiteli usein kännipäissään miehensä kanssa, myös veitsin ja kättä pidemmän kanssa. Luulen että myös huumeet oli kuvioissa.Minä kuitenkin muistan aina sen äidin joka kasvatti minut, rakasti ja hoiti, teki eväät retkelle ja luki iltasadun. Minä rakastin äitiäni ja minulle hön oli sankari.
Ulkopuolisen ihmisen joka lukee päivän lööpit iltalehdestä on turha tulla inisemään, kuka ketäkin saa arvostaa. Et itsekkään ole täydellinen, olis varmaan hienoa että sustakin vaan ne paskat asiat muistettais eikä yhtään hyvää?
Jos on pahoinpidellyt jokaista vaimoaan, niin voisin väittää että osa vaimoista ainakin lienee itse viattomia 😊 Sun kannattais miettiä omia arvojas uudestaan.
Linkki tälle väitteelle! Ei voi mitä tahansa väittää netissäkään. Alapa todistaa et jokainen vaimo oli pahoinpitelyn uhri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi juoppo naistenhakkaaja vähemmän.
Eikun meidän kultapoika Matti on hyväksi käytetty, yksinäinen ja ennenkaikkea VALK OINEN.
Kuvitelkaa joku ruske ampi Makwan tähän tilalle , joka olisi uutisoinnissa päihteistä ja naisensa tap on yrityk sestä yms. Saisiko näitä kliseisen inhottavia fraaseja ja ymmärrystä?
Ei saisi, se on totta.
Mutta epäilen Matin olleen jollain tasolla autistinen. Järjettömän hyvä siinä mitä teki (mäkihyppy), ja samalla todella naivi, vedätettävissä oleva ihminen jota sitten käytettiin urakalla hyväksi.
Oikeasti, näin Nykäsen joskus jossain kokkiveitsimainoksessa, tämä niiden puukotustuomioiden jålkeen... Kuka hitto saa tuollaisen ajatuksen ja kuka siihen lähtee mukaan?
En tiedä oliko Matti mitenkään välttämättä tyhmä vaan ihan vaan sellainen ihminen, joka ei ole kovin hyvä ilmaisemaan itseään puhumalla tai kirjoittamalla. Yleensä sellainen ihminen on herkkä ja kasvattaa joko koviksen kuoren tai sitten on "luokan pelle". Matti taisi olla jälkimmäinen. Jotenkin siitä välittyy sellainen kiltin miehen kuva, ja sitten toisaalta on nämä hirveät rikokset joista sai tuomionkin. Ei voi muuta sanoa, kuin että ilman alkoholia elämänsä olisi ollut parempaa ja meillä olisi varmaan vielä Mattikin joukoissamme. Niin "hauskaa" kuin se Matin kännäilysekoilu monesta oli niin ei se oikeasti mitään hauskaa ollut, vaan surullista. Niin me taviksetkin avaudumme ja uskallamme enemmän humalassa, se oli varmasti Matillekin keino helpottaa omia vaikeuksia.
En tarkoittanut autistisella tyhmää. Ymmärtääkseni se ei edes sitä tarkoita. Loistava siinä mihin paneutui (mäkihyppy) jota sitten harjoitteli sata lasissa.
Sitten moni muu asia ei onnistunutkaan, oli vietävissä. Kuten itse sanoit, luokan pelle.
Kiltti hän oli, ainakin selvinpäin.
Panadolia syönyt ja buranaa kans kun tipahti katolta. Siinä se. Jos syö parasetamolia ja juo ollenkaan, niin maksa menee kuolioon 2-5 päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vielä sekin mahdollisuus olemassa, että on pistänyt liikaa insuliinia.
Niin tai ennemminkin ei ollut pistänyt lainkaan.
Se on todennäköisempää kyllä. Sekavuus ja huono olo viittaisi siihen. Tuskin mistään verensyöksystä kyse, koska siinä ei elvytys mitään auta. Ja sellainen olisi varmaan kerrottu jos olisi niin selvä oire.
Vierailija kirjoitti:
Matti selvinpäin ainakin niin ujon ja vaatimattoman tuntuinen..kännissä sitten meni yli useimmiten😪Hyväsydäminen kuitenkin💖
Jäi vaikutelma, että eli tosi voimakkaasti tunteella, niin hyvässä kuin pahassa. Ilmeisesti hänellä myös oli suuria ongelmia saada henkisesti purettua paineistavia asioita, joka johti vasta kännissä auki räjähtäneisiin patoumiin. Joskushan ulos näyttäytyvä jatkuva kiltteys juuri on sitä paineita tuottavien stressikokemusten ja asioiden tunkemista maton alle, kun ei osata tai uskalleta purkaa hankalaa asiaa heti alta pois. Voi kun Matti olisi jo nuorena urheilijana saanut psykologinkin valmennusta itsensä ymmärtämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Maria Veitolakin niin tykkäsi Matista.
Koska Matti oli mies ja ressukka sellainen. Jos olis nainen ja kaunis, niin asia olis toisin.
Juuri luin pari päivää sitten haastattelun että sanoo surulliseksi sitä ettei saa tavata lapsenlapsiaan :,(
Itkettää tämä uutinen. Suuri suomalaisuuden symboli on poissa, suomalaisuuden perikuva. Tarkoitan nyt vain hyviä asioita hänestä. Kuka korvaa tämän legendan? Jyväskylästä ja mäkihypystä tulee mieleen Matti Nykänen. Hän oli ensimmäisiä julkkiksia, ketä tiesin.
Olen parikymppinen, eli ysärillä syntynyt.
Haikea olo, tyhjä olo. Tuntuu, että tietty ajanjakso loppuu. Matissa oli jotain nostalgiaa ja ajattomuutta. Jotain niin suomalaista. Ikävä tätä suomalaista, vaikken koskaan tavannut. Haikea olo.
Lennä rauhassa Matti, lennä! Lennä uuteen asuinsijaan, lennä ja lepää rauhassa <3
Kansa rakasti Mattia koska oli niin poikkeuksellisen lahjakas ja toisekseen ikävä kyllä myös siksi, kun sai nauraa Matille ja hänen toilailuilleen.
Ihmiset on kautta-aikain nauttinut, kun on ollut joku johon verrata itseään ja tuntea ylemmyyttä.. Matti oli paitsi sankari niin myös narri. Tämä ristiriita teki hänestä niin poikkeuksellisen ihmisen ettei ole toista - eikä varmasti ihan heti tule.
Rauha Matin sielulle. Sinun tehtäväsi maanpäällä on nyt täytetty ja on aika levon ja rauhan, mitä et täällä eläessäsi koskaan saanut.
R.I.P herkkä ja lahjakas mäkikotkamme Matti, nyt ei maalliset taakat ole enää painolastina kun liidät vapaana ilmojen halki <3
Mikä lehti saa Mervin ekan haastattelun aiheesta? Seiska vai Iltis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maria Veitolakin niin tykkäsi Matista.
Koska Matti oli mies ja ressukka sellainen. Jos olis nainen ja kaunis, niin asia olis toisin.
Eiköhän tuo ollut sarkasmia. Minusta Veitola vaikutti tosi teennäisen kaverilliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ei edes ole. Arvatenkin tämä palsta ja maailma on täynnä ihmisiä, joiden täytyy tulla pätemään jopa ihmisen kuollessa.
Ensinnäkin, jokainen saa surra mäkihyppylegendaa tai vaikka ketä tahansa. Jokainen saa muistaa hyviä asioita. Se joka muistelee huonoja on omassa elämässään katkera.Alkoholismi on pirullinen perinnöllinen sairaus. Se saa ihmisen hylkäämään kaiken. Mutta ketään ei pidä sen vuoksi tuomita. Matti oli rakastettu monella eri tavalla, selvinpäin hyvä tyyppi, niin kuin suuri osa alkoholisteista on. Matilla oli paljon läheisiä ja ystäviä ketkä hänestä välitti.
Oli sitten viinan aiheuttama kuolema tai ei, kuolema on kuolema. Antakaa rauha ja ottakaa osaa.Toisilla se on viina.. toisilla huumeet ja toisilla uskonto. Pitäisikö yhtäkkiä valkopestä kaikki ja unohtaa mitä oli eläessään tai minkälaisiin sairaisiin (nyt kyse henkirikoksista eikä mistään näpistyksestä) tekoihin syyllistyi? Tekopyhin on se joka unohtaa kaiken vain koska hlö sattui kuolemaan.
Kukaan ei ole sanonutkaan että kaikki pitäs unohtaa. Tekopyhin on se joka tuomitsee toiset ihmiset heidän pahimmista teoista.
Tarviiko niistä tulla huutelemaan päivänä joka on monille surullinen. Kukaan ei täällä sano että Matti on täydellinen eikä ikinä tehny mitään pahaa. Mutta se kelle Matti on Legenda niin se on. Ne ihmiset pystyy kunnioittamaan ihmisen muistoa siitä huolimatta mitä ihminen on tehny.No just ja joo. Sama pätee sitten kaikkiin rikollisiin. Kaikkihan ne on jonkun silmissä, hyvä isä, hyvä veli tai hyvä poika tai on muita ihania saavutuksia.
Miten joku voi kunnioittaa sellaisen ihmisen muistoa , joka yritti viedä toisen hengen? Ei riitä minun ymmärrykseen. Missä on näiden uhrien kunnioitus?
Rikolliset on ihmisiä myös. Kunnioitan myös heidän muistoaan jos mua huvittaa. Ja heitä kunnioittaa myös ihmiset jotka heitä rakastaa. Jos sinun veljesi/lapsesi/läheisesi tekisi rikoksen, kääntäisit ikuisesti selän etkä kunnioittas heidän kuolemaa?
Sulla on kyllä joku paha ongelma, niitä kannattais hoitaa ja purkaa jollain muulla ku tällä palstalla.
Mitä hittoa ajat kaikella takaa? Parantaisko se sun mielen jos täällä moitittas Mattia ja hurrattas hänen kuolemaa?
Kiillottasko se sua sun omissa silmissä? Vai ootko vaan vastarannankiiski koska jonku pitää olla?
Jokainen ihminen on samanarvoinen katos.Kai muistelet myös Breivikiä lämmöllä sitten kun kuolee? 😊
Omastakin mielestä tuo sankariksi kutsuminen on liikaa miehestä, joka on yrittäny tap.paa vaimonsa.
Mistä sä tähän Breivikin vedät? Onko se Matin kanssa jotenki sun mielestä samalla tasolla?
Hohhoijjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma äitini oli ihana äiti kunnes alkoholi vei. Riiteli usein kännipäissään miehensä kanssa, myös veitsin ja kättä pidemmän kanssa. Luulen että myös huumeet oli kuvioissa.Minä kuitenkin muistan aina sen äidin joka kasvatti minut, rakasti ja hoiti, teki eväät retkelle ja luki iltasadun. Minä rakastin äitiäni ja minulle hön oli sankari.
Ulkopuolisen ihmisen joka lukee päivän lööpit iltalehdestä on turha tulla inisemään, kuka ketäkin saa arvostaa. Et itsekkään ole täydellinen, olis varmaan hienoa että sustakin vaan ne paskat asiat muistettais eikä yhtään hyvää?
Jos on pahoinpidellyt jokaista vaimoaan, niin voisin väittää että osa vaimoista ainakin lienee itse viattomia 😊 Sun kannattais miettiä omia arvojas uudestaan.
Linkki tälle väitteelle! Ei voi mitä tahansa väittää netissäkään. Alapa todistaa et jokainen vaimo oli pahoinpitelyn uhri.
Siis luuleeko osa täällä että Mervi on ainoa vaimo jota Matti on pahoinpidellyt? "Matin ja Pian (toinen vaimo) suhde oli myrskyisä ja välejä jouduttiin selvittelemään välillä myös poliisin avustuksella Matin väkivaltaisen käytöksen vuoksi. Liitto päättyi eroon vuonna 1991, vaikka Pia yrittikin yhteisen lapsen vuoksi jatkaa suhdetta ongelmista huolimatta. Viimeinen niitti liitolle oli yhteinen Lanzaroten matka, jolla pari riiteli niin kovasti, että väliin tarvittiin kuusi poliisia."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sua hävetä? Keksit tällaista omasta päästäsi? Mikä sua vaivaa?
Jotenkin luulin Matin olevan kuolematon. Kyllähän hänen elintapansa tiedettiin, mutta en uskonut että vielä olisi ollut Matin aika lähteä. Kuvittelin, että porskuttaa täällä vielä pitkään. 😢😭
Parasetamolimyrkytys. Jatkuvasti alkoholia käyttävien ja vakavasta maksasairaudesta, kuten maksakirroosista tai maksan vakavasta vajaatoiminnasta, kärsivien on vältettävä parasetamolin käyttöä. Mainostetaan turvallisena, mutta onkin nopeasti vaarallinen.
Voi Matti kulta kun sinut olisi huomioitu eläessäsikin. Pilkattiin vain. Nyt vasta huomataan miten suuri sankari olitkaan.