Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai kamala näitä kotikokkien "kehuttuja" reseptejä

Vierailija
03.02.2019 |

Ruokiin tulee lähinnä valmiita pakasteita ja säilykkeitä purkista. Ei mitään tuoretta.

Näitä reseptejä lukiessa tuntee itsensä innovatiiviseksi gourmet-kokiksi.

Kommentit (544)

Vierailija
221/544 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/46550/Kinkkukiusaus/

Heti ekana tuli vastaan kinkkukiusaus ohje, missä ei ole pakaste vihanneksia. Olipa vaikeeta.

Tämä ketju on kyllä uusavuttomuuden huippu. Eiköhän tuostakin pian joku tulee nillittämään, että tuolla ohjeella on ihan mahdoton tehdä, kun tuossa on ruokakermaa eikä oikeaa kermaa eikä tuosta ohjeesta nyt millään voi päätellä, miten paljon sitä oikeaa kermaa pitää olla. Ja kun perunapusseissakin on erikokoisia perunoita, niin miten ihmeessä tietää ostaa juuri niitä kananmunien kokoisia perunoita ja kun kananmuniakin on monen kokoisia. Ja entäs tuo sipuli sitten. Niissäkin on aivan järjettömiä kokoeroja. Kinkkusuikaleistakaan ei sanota, mitä merkkiä pitää olla ja kuvassahan tietysti näyttää joltakin jauhomakkaralta eikä oikealta kunnon kinkulta. Ja palstamammahan ei voi tietenkään sitä oikeaa kunnon kinkkua käyttää, koska tuossa ohjeessa näyttää jauhomakkaralta. 

Nih! 

Vierailija
222/544 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä pakastepusseja kiireisesti avatessa tulee oikein toimelias ja aikaansaava olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/544 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erotan jo raaka-aineista ja määristä teenkö jotain ruokaa tai leivonko jonkun jutun.

Perunat viipaloin itse koska ei tule sitä pakasteperunoiden nestettä.

Hirveesti en elvistelisi jollain kinkkukiusauksella, helppo ruoka tehdä vaikka sen tekisi ihan miten vaan.

Pakastevihannekset on hyviä juuri sen hävikin takia.

Itse etsin reseptejä ihan hakusanalla kun tiedän mitä haluan.

Maku on se mikä ratkaisee eikä moni osaa tehdä maukasta ruokaa.

Saatika millä paistaa ja miten paistaa.

Vierailija
224/544 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika ruokakermassa? Tai purkkitonnikalassa, ellei osta sitä halvinta p""aa.  Moni tässä ketjussa pilkattu ruoka esim. kiusaukset sopivat täydellisesti lapsiperheeseen, jossa pitää valmistaa jotain kaikille maistuvaa.

Silloin lähdetään metsään kun lapsiperheessä tehdään "lapsiperheiden ruokia". Lapset syö mitä perhe syö. Ei niin, että perhe ei syö sitä mitä lapset syö. Pahimmassa tapauksessa lapsille tehdään vielä eri ruoka kuin aikuisille..

Mellä tehdään usein kahta eri ruokaa, koska 15v ja 17v pojilla on aivan pohjaton nälkä ja tarvitsevyt todella tukevas ruokaa että nälkä pysyy poissa edes sinne seuraavaan ruokailuun asti, kun taas minä 47v naisihminen tarvitsen kevyttä ja lähinnä kasvisruokaa. En koe ongelmallisena, että teen aika usein eri ruokaa itsellen ja teineille.

Vierailija
225/544 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää unohtako, että pakastekasvikset ovat paljon tuoreempaa tavaraa kuin useamman viikon jääviileäkaapin vihanneslokerossa lillunut porkkanapussi tms. Itse käytän mieluummin pakasteperunasipulia kuin itämisen alkuun päässyttä vihanneslokeron perunaa. Asia olisi toinen, jos kerrostalossamme olisi kylmäkellari, mutta eipä noita taida löytyä enää kuin joistakin 70-lukua vanhemmista kerrostaloista.

No minä ostan ihan tuoreita vihanneksia kyllä kaupasta, en säilytä viikkotolkulla kotona ennen käyttöä. Suunnittelen ruuat siten että tuoreet kasvikset ja vihannekset tulee heti käyttöön. Tapansa kullakin.

Tapansa kullakin tosiaan. Minulla on tarpeeksi suunnittelutyötä arjessani muutenkin.

Ja se tekee sinusta paremman ihmisen kuin minusta, niinkö?

Ei. Miksi niin kuvittelet?

Koska olen alemmuudentuntoinen ja itkuinen ulisija..

Vierailija
226/544 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää unohtako, että pakastekasvikset ovat paljon tuoreempaa tavaraa kuin useamman viikon jääviileäkaapin vihanneslokerossa lillunut porkkanapussi tms. Itse käytän mieluummin pakasteperunasipulia kuin itämisen alkuun päässyttä vihanneslokeron perunaa. Asia olisi toinen, jos kerrostalossamme olisi kylmäkellari, mutta eipä noita taida löytyä enää kuin joistakin 70-lukua vanhemmista kerrostaloista.

No minä ostan ihan tuoreita vihanneksia kyllä kaupasta, en säilytä viikkotolkulla kotona ennen käyttöä. Suunnittelen ruuat siten että tuoreet kasvikset ja vihannekset tulee heti käyttöön. Tapansa kullakin.

Voi kultapieni, kuvitteletko, että ne kaupassa olevat perunat ja porkkanat ovat juuri maasta nostettuja? :D 

En tietenkään. Olen tehnyt kinkkukiusausta sekä pakasteesta että kaupan "tuoreista" potuista. Minusta pakasteet eivät maistuneet oikein miltään vaikka ruokaa niistä toki saa. Kultapieni....

No eipä tuoreetkaan potut paljon miltään maistu, jos ei laita mausteita. Saattaa olla asennekysymyskin. Jos olet päättänyt, että pakasteet eivät maistu miltään, mutta tavallinen tuore peruna on taivaallinen makuelämys, niin eipä se tässä miksikään muutu. 

Sovitaan sitten niin. Veditlö herneen koska en ole kanssasi samaa mieltä?

Miksi vetäisin herneen nenääni? Minulle maistuu mainiosti myös puolivalmisteista tehdyt ruoat ja osaan soveltaa ruokaohjeita, jos joku niissä ei minua miellytä. Sinulla sen sijaan tuntuu olevan ongelmia näissä asioissa, joten sinulla taitaisi niitä herneitä olla nyt nenässäsi, mikäli niitä saisi tuoreina tähän aikaan vuodesta. :D me muut nautimme pakasteherneistä ja kuivatuista herneistä. Sinä saat kärvistellä kesään asti.

Vierailija
227/544 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulos on se mikä ratkaisee eli maukas ruoka eikä mikään tavallisen makuinen.

Vierailija
228/544 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottapa totta. Mikä tahansa "resepti", jossa mukana eineksiä ja puolivalmisteita ja/tai säilykkeitä "raaka-aineina" on huono vitsi.

Brb, lähdenkin tästä kalastamaan tuoretta anjovista Janssoninkiusaukseeni.

Mahtaa olla aika suppea ruoanlaittorepertuaari, jos ei koskaan käytä esim. tomaattimurskaa, oliiveja, aurinkokuivattuja tomaatteja, suolakurkkuja, silliä, säilykepapuja, mitään hilloja... Ovathan ne säilykkeitä, iiiiks.

Vierailija
229/544 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottapa totta. Mikä tahansa "resepti", jossa mukana eineksiä ja puolivalmisteita ja/tai säilykkeitä "raaka-aineina" on huono vitsi.

Brb, lähdenkin tästä kalastamaan tuoretta anjovista Janssoninkiusaukseeni.

Mahtaa olla aika suppea ruoanlaittorepertuaari, jos ei koskaan käytä esim. tomaattimurskaa, oliiveja, aurinkokuivattuja tomaatteja, suolakurkkuja, silliä, säilykepapuja, mitään hilloja... Ovathan ne säilykkeitä, iiiiks.

Niinpä, puhumattakaan pastasta, riisistä, leseistä, jauhoista, kuivatuista mausteista, maitotuotteista kuten juusto, rahka, jogurtti. Leipääkään nämä eivät taida valmiina ostaa koskaan. 

Vierailija
230/544 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omavaraistaloushan olisi ihanaa. Harmi vaan, kun on elämässä muutakin sisältöä kuin maatalous, metsästys, keräily ja ruoanlaitto.

Vierailija
231/544 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla tuttuja jotka eivät syö makkaraa, koska se on eines. Omaan suoleen tuutattu itseteurastettu liha varmaan kelpaisi.

Vierailija
232/544 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mulla on monitoimikone jossa on julienne terä..

Teen monesti valmiita peruna-sipuli sekoituksia pakkaseen..

Enkä myöskään kuori perunoita, kunnon juuresharjalla pesu riittää...

Kai ne sitten muuttuu einekseksi omassa pakastimessa 😁

Kalapuikotkin teen muuten itse..tai ei ne mitään puikkoja ole, mutta pitkulaisia kyllä..

Lapset ei edes tykkää kaupan/koulun kalapuikoista...

Vierailija
233/544 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mulla tuttuja jotka eivät syö makkaraa, koska se on eines. Omaan suoleen tuutattu itseteurastettu liha varmaan kelpaisi.

Ei meilläkään syödä makkaraa juuri koskaan. Ei siksi, että se on eines vaan siksi, että se on useimmiten epäterveellistä ja aivan helvetin pahaa. Liikaa suolaa ja huonolaatuista rasvaa, ja halvemmissa liikaa jauhojakin. Liha lihana ja pulla erikseen.

Vierailija
234/544 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kultapieni, kuvitteletko, että ne kaupassa olevat perunat ja porkkanat ovat juuri maasta nostettuja? :D 

En tietenkään. Olen tehnyt kinkkukiusausta sekä pakasteesta että kaupan "tuoreista" potuista. Minusta pakasteet eivät maistuneet oikein miltään vaikka ruokaa niistä toki saa. Kultapieni....

No eipä tuoreetkaan potut paljon miltään maistu, jos ei laita mausteita. Saattaa olla asennekysymyskin. Jos olet päättänyt, että pakasteet eivät maistu miltään, mutta tavallinen tuore peruna on taivaallinen makuelämys, niin eipä se tässä miksikään muutu. 

No kyllä kinkkukiusauksessa sen makueron huomaa jos siinä joku pakasteperunasipulisotku. Ihme jos on niin turta kieli ettei huomaa mitään eroa

Vierailija
235/544 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä kinkkukiusauksessa sen makueron huomaa jos siinä joku pakasteperunasipulisotku. Ihme jos on niin turta kieli ettei huomaa mitään eroa

No saattaa olla joku pieni ero jo pelkästään rakenteen ja kypsymisen vuoksi, mutta perunasipulisotku on perunasipulisotkua, oli se tuoretta tai pakastetta. Ei se miksikään muutu. 

Vierailija
236/544 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään syödä makkaraa juuri koskaan. Ei siksi, että se on eines vaan siksi, että se on useimmiten epäterveellistä ja aivan helvetin pahaa. Liikaa suolaa ja huonolaatuista rasvaa, ja halvemmissa liikaa jauhojakin. Liha lihana ja pulla erikseen.

Eipä ole pakko syödä makkaraa, jos ei tykkää. Mutta kannattaako lähteä nuotiolle nokkaa nyrpistelemään ja pilaamaan tunnelmaa. Söisi vaan tyytväisenä sen oman eväänsä ja antaisi toisten nauttia rauhassa makkaranpaistostaan.

Vierailija
237/544 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai hernekin maistuu erilaiselta pakastettuna, tuoreena ja kuivatusta keitoksi keitettynä. Ei näistä silti mikään ainakaan minun mielestäni erityisen pahaa ole. Sama juttu tomaattien kanssa, minulle maistuu tuoreena, murskasäilykkeenä ja aurinkokuivattuna. Kalafileitäkin löytyy meidän kaupastamme pakastimesta parempi valikoima kuin tuorehyllystä. Pitäisikö ne pakastetut ahvenfileet jättää syömättä kun ainoa oikea kala on siellä kalatiskillä? Miksi pitäisi valita vain yksi olomuoto ja halveksia niitä muita? 

Vierailija
238/544 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikein kunnon humble brag-ketju. Paras on toi kinkkukiusausvalitus. Jos näkee ohjeen jossa on pakasteaineksia ja ei halua käyttää pakasteita, niin soveltaa saman tuoreisiin aineksiin. Mut ihan vinkkinä, että pakasteissa ei ole mitään vikaa. Ne on joskus jopa parempia laadultaan, mitä tuoreet hevit, koska niiden täytyy olla säilyäkseen. Heviosastolla tuotteet on ok jos ne tuntuu ja näyttää siltä, mutta ne saattaa olla olleet siellä iät ja ajat, mutta pakasteet pakataan tuoreeltaan. Niissä ei saa, eikä voi olla mitään semisti vanhaa.

Onhan kotikokissa ihan kaikenlaisia ohjeita, jotkut on hyviä, osa huonoja. Järkeä voi käyttää. Itse etsin sieltä joskus jotain vinkkejä ja sovellan sitten itse. Jotkut ohjeet on sellaisenaan aivan mainioita, kuten maailman paras pannukakku ja amerikkalaiset muffinssit.

Kotimaiset pakasteet on laadukkaita tuotteita. Esim. herneet pakastetaan käytännössä suoraan pellolta, Apetit käy korjaamassa sadon omilla vehkeillään kasvattajan luona. Itse suosin kotimaisia tuorepakasteita talvisin, voittaa ne päiväkausia maailmalta matkanneet ja ties mitä myrkkyjä ja torjunta-aineita imeneet kasvikset sata nolla.

Vierailija
239/544 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa nyt tuosta kermasta jauhaminen. Makuasia. 

Aivan, hyvän maun arvostajat käyttävät kermaa, eivät jotain kerman korvikkeita.

Noh, Arlan Lempi ruokakermassa on kermaa ja tapiokatärkkelystä. Ei mitään muuta. 

Vierailija
240/544 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pilkon perunani itse siksi, että pidän rouheammasta mallista. Valmisperunat ovat omaan makuuni liian silppua. En tuomitse perunasipulipussin käyttöä, käytän minäkin joskus. Mutta itse pilkkoessa lopputulos on mielestäni maukkaampi, kun se peruna näyttää ja maistuukin joltain isompana palana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan