Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teenkö #MeToo-syytöksen kuntosalilla ahdistavalle miehelle?

Vierailija
03.02.2019 |

On tunne että tarviis tukea ja vähän apua tähän ahdistavaan tapaukseen, toivottavasti täältä sitä voisi saada kun en oikein tiedä mistä muualtakaan. No, lyhyesti sanottuna kuntosalilla samoihin aikoihin käy sellainen vähän liian ystävällisen oloinen mies joka tervehtii hymyillen ja oikein sellaisella flirttailevalla virneellä.

En oikein ole halunnut antaa mitään kaikua tälle miehelle, mutta silti tämä jatkuu vain ja hän tulee myös aina usein tekemään liikkeitään juuri minun lähelle hämmästyttävän usein. Todennäköisesti tarkoituksella, tai sitten kuvittelen vain.

Olen nyt pohtinut, että tekisinkö #MeToo-syytöksen hänestä, kun jotenkin ahdistaa aina kun hän on salilla samaan aikaan ja olen jopa yrittänyt muuttaa aikataulujani sen suhteen muttei oikein aina onnistu. Kauhistuttaa ja suorastaan ahdistaa ajatus, että joku kerta salilla ei olisi ketään muita... Ahdistavaa lähteä treenaamaan kun tämä on mielessä.

Vaivihkaa olen saanut otettua kuvan hänestä samalla kun olevinaan näprännyt puhelinta (mutta otinkin kuvan hänestä tarkoituksella). Nyt olen miettinyt, että laitanko salin johdolle vaikka anonyymin sähköpostin ja #MeToo valituksen tästä miehestä ja liitteisiin kuva hänestä niin he tietävät kenestä on kyse. Jos vaikka sitä kautta hänet poistettaisiin salilta.

Kannattaako tämä tehdä? Olen kyllä miettinyt hänenkin kantilta, että ehkä siinä ei #metoo syytös aivan täyty mutta silti ainakin pääsisin eroon ahdistavasta tyypistä kun hänet vain poistettaisiin. Mutta entä jos hän saa tietää että minä olin se syypää hänen salilta poistoon ja saan jonkun stalkkerin ja vainoajan hänestä vielä? Mitä te tekisitte salilla ahdistavalle miehelle?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan käyttöön miesten ja naisten salivuorot. Samoin uimahalleissa, kahviloissa ja ravintoloissa. Koska kukaan ei osaa käyttäytyä niin, ettei joku loukkaantuisi tai käsittäisi väärin. 

Vierailija
42/82 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä ei ole provo, niin viimeistään tässä vaiheessa kannattaa miesten ymmärtää jättää naiset täysin vailla huomiota. Heitä ei pidä katso, heille ei saa hymyillä, äläkä missään tapauksessa puhutai  avaa naiselle ovea. 

Tilannetta helpottaisi tietysti paljon, jos naiset ryhtyisivät käyttämään burkhaa. Tosin sehän onkin heidän tulevaisuuttaan, kun suomalaisista miehistä tehdään metoo -ilmoituksia ja korvataan heidät turvallisilla lähi-idän miehillä. 

Suomalaiset miehet voivat hakea puolisonsa idästä. 

En tiedä, onko ap provo. Mutta toivon ihmisten ymmärtävän, että siinä on aika iso ero:

Vastaantuleva mies kauppakeskuksessa ohimennen hymyilee ja avaa oven = hyvä mieli, ainakin minulle (ja itsekin avaan ovia ja hymyilen tuntemattomille)

Menen salille/olen töissä kaupan kassalla/käyn luennoilla, ja sama mies lähestyy joka kerta ja tulee flirttailemaan, vaikka en ole mitenkään osoittanut olevani kiinnostunut = ahdistavaa, tunnen oloni nurkkaanajetuksi, tekee mieli jättää menemättä kyseiseen paikkaan enää

Jos nyt jätetään se seksuaalinen elementtikin asiasta pois, monelle meistä on ahdistava kokemus sekin, että joku täysin tuntematon Sirkka-Kerttuli tulee joka kerta luennolla viereen istumaan ja juttelee ja käyttäytyy kuin paraskin kaveri, vaikka sitä haluaisi vain keskittyä luentoon ja olla rauhassa.

Sosiaalisille ja itsevarmoille ihmisille on varmaankin paljon helpompi päästä ei-toivotuista seuralaisista kohteliaasti mutta jämäkästi eroon.

Kaikki meistä eivät valitettavasti ole sosiaalisia ja itsevarmoja.

Ehkä olisi parasta esimerkiksi julkisen keskustelun kautta muovata kulttuuria niin, ettei tuntemattomalle vastakkaisen sukupuolen edustajalle puhuta ainakaan mitään muuta kuin ihan välttämätön viestintä. Monissa kulttuureissa asia on järjestetty hienosti niin, ettei tuntemattomalle tai tutullekaan naiselle puhuta ilman, että tällä on "esiliina" mukana. Toki se hankaloittaa esimerkiksi parisuhteen muodostamista, mutta siihenkin on ratkaisu, suku järjestää toisilleen sopivat puolisot ja tapaamiset ennen avioliittoa hoidetaan esiliinojen läsnäollessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaan käyttöön miesten ja naisten salivuorot. Samoin uimahalleissa, kahviloissa ja ravintoloissa. Koska kukaan ei osaa käyttäytyä niin, ettei joku loukkaantuisi tai käsittäisi väärin. 

Sen sijaan, että lähdet ajamaan muille rajoitteita, voisit vain yrittää kehittää omia vuorovaikutustaitojasi niin, että et toistuvasti ajaudu tilanteisiin, joissa sinut tulkitaan väärin. On olemassa viestinnän asiantuntijoita ja vaikka toimintaterapeutteja, jotka tarjoavat tällaisia palveluita.

Oikeasti suurin osa ihmisistä ei koe sellaista ahdistusta kuin mitä sinä näytät kokevan, ja lähtökohtaisesti suurin osa vuorovaikutuksesta miesten ja naisten välillä sujuu ongelmitta. Yritä ymmärtää, että sinun osaamattomuutesi vuorovaikutustilanteissa ja tästä seuraava ahdistuksesi on sinun ongelmasi etkä voi vastuuttaa siitä muita.

Vierailija
44/82 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaihda salia.

Helppo vastaus helppoon kysymykseen.

Niin kuin muut ovat sanoneet, katsot miestä liikaa ja hän luulee että SINÄ olet kiinnostunut.

Vierailija
45/82 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan, että lähdet ajamaan muille rajoitteita, voisit vain yrittää kehittää omia vuorovaikutustaitojasi niin, että et toistuvasti ajaudu tilanteisiin, joissa sinut tulkitaan väärin. On olemassa viestinnän asiantuntijoita ja vaikka toimintaterapeutteja, jotka tarjoavat tällaisia palveluita.

Oikeasti suurin osa ihmisistä ei koe sellaista ahdistusta kuin mitä sinä näytät kokevan, ja lähtökohtaisesti suurin osa vuorovaikutuksesta miesten ja naisten välillä sujuu ongelmitta. Yritä ymmärtää, että sinun osaamattomuutesi vuorovaikutustilanteissa ja tästä seuraava ahdistuksesi on sinun ongelmasi etkä voi vastuuttaa siitä muita.

En puhunut omasta puolestani. Minulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmia vuorovaikutustilanteissa. Fiksu ihminen voi nähdä asioita laajemminkin kuin omasta näkökulmastaan. Toiset eivät toki sitäkään käsitä. 

Vierailija
46/82 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tästä miehet opimme? Ei kannata katsoa naisia, eikä varsinkaan hymyillä saati tervehtiä.

Olet pian vankilassa, tarvitaan vain vähän naisen mielikuvitusta ja häshtäg metoo ja elämäsi on tuhottu.

Tämän takia MGTOW on olemassa.

Suomessa ei edes vakavasta seksirikoksesta joudu vankilaan, saati pelkästä ei-toivotusta lähestymisestä julkisella paikalla. Tästä ei seuraa muuta kuin salin henkilökunnan kautta välitetty toive, että mies jättäisi ap:n rauhaan. Älä viitsi uhrautua.

Että jättäisi ap:n rauhaan eli lakkaisi tervehtimästä koska muuta ei ole tehnyt ap:n suuntaan? Pääsee AP sit valittamaan miten on epäkohtelias mulkku kun ei enää edes tervehdi. 

Vierailija
47/82 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Tytöllä tuli hätä, ettei pääsisi esittelemään treenattua pyllyään miehille salilla ja sitten valittamaan ahdistelusta, kun ne katsovat sillä tavalla..

Vierailija
48/82 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti naiset lopettakaa jo tuo Metoo tuuba. Naisena olen sitä mieltä että tällä hetkellä se tekee enemmän haittaa kuin hyötyä. Kohta meillä naisilla ei ole toivoa päästä töihin enää.

The MeToo BACKFIRE Is Only Getting Worse For Women

:(

Vierailija
49/82 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Tytöllä tuli hätä, ettei pääsisi esittelemään treenattua pyllyään miehille salilla ja sitten valittamaan ahdistelusta, kun ne katsovat sillä tavalla..

Miten 2000-luvun Suomessa voi olla jollain tuollainen asenne? Jos ei kannata uimahalleihin ja kuntosaleille erillisiä vuoroja miehille ja naisille, tarkoittaa tämä sitä, että haluaa esitellä peppuaan miehille? Miten olisi vaikka se, että on helpompaa, kun salille pääsee silloin, kun itse haluaa ja voi mennä samaan aikaan oman puolison tai vaikka kaverin kanssa?

Vierailija
50/82 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse samaistun AP:n tarinaan, käyn vieläpä salilla jossa on myös naisten kerros mutta en yksinkertaisesti treenaa siellä eikä oikeastaan kukaan treenaa siellä vaikka siellä on oikeastaan paremmat laitteet ja vempeleet kuin yleisellä puolella. Siinä on yksi kerros aivan turhassa käytössä. Naiset haluaa treenata miesten kanssa eikä olla erityiskohtelun alhaisia, lähes kuin lapsia. Sitä paitsi siinä on omat etunsa että pääsee näyttämään miehille vartaloansa miesten kanssa treenaamalla. En näe mitään järkeä naisten puolessa salilla, eikä näköjään kukaan muukaan näe.

Nämä naisten salille mars kommentoijat eivät siis oikein ymmärrä tilannetta. Se ei ole vaihtoehto minkä voisi toteuttaa. Tasa-arvon aikana ei pitäisi olla olemassa naisten kerroksia, varsinkaan jos ei ole miesten puolta myös.

Vierailija
51/82 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap aivoissa jotain vialla kun et tykkää siitä että komea ja lihaksika mies flirttailee? Antais sulle sellaista kyytiä, ettei sun dildot pääse lähellekään sitä aitoa tunnetta. Aah! Olet hullu.

Vierailija
52/82 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti naiset lopettakaa jo tuo Metoo tuuba. Naisena olen sitä mieltä että tällä hetkellä se tekee enemmän haittaa kuin hyötyä. Kohta meillä naisilla ei ole toivoa päästä töihin enää.

Naiset? Syön hattuni, jos aloitus ei ole jonkun miesasiamiehen tehtailema nolo provoyritelmä.

Vierailija
53/82 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten 2000-luvun Suomessa voi olla jollain tuollainen asenne? Jos ei kannata uimahalleihin ja kuntosaleille erillisiä vuoroja miehille ja naisille, tarkoittaa tämä sitä, että haluaa esitellä peppuaan miehille? Miten olisi vaikka se, että on helpompaa, kun salille pääsee silloin, kun itse haluaa ja voi mennä samaan aikaan oman puolison tai vaikka kaverin kanssa?

Heh ja juuri alapuolellasi toinen nainen puhui siitä, että haluaa juuri näyttää miehille peppuansa eikä treenata ilman miesten katseita. Huutonaurua! Kyllä tätä vain tapahtuu, vaikka sinä kiellät sen.

Vierailija
54/82 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa hyvä video! Iltasanomat kertoi eilen myös MeToo:sta. Täysi vitsi koko juttu nyt.

Feminismi ja nämä liikkeet olivat alunperin hyviä juttuja, mutta nyt näillä käytännössä vain heikennetään naisten asemaa. Tällä menolla kohta oikeasti luodaan erilliset työtilat ja salit naisille ja miehille.

Kokonaisuudessaan Metoo on satuttanut naisia kollektiivina, ei voimaannuttanut.

Vierailija
55/82 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän naisten pitää vain hyväksyä se että mies ottaa jos haluaa. Sellaiset miehet jotka käuhistelevat tätä pitää myös alistaa ja ottaa väkisin takaapäin. Kuvottaa tuolainen julkea pröystaily. Nainen pyllistaa ja mies rynkyttää. Näin se biologia on sen tarkoittanut. Nainen kyyneltää silmäkulmasta ja mies örähtää kun speku lentää. Saatana.

Naisena pakko sanoa että olen sama mieltä.

Vierailija
56/82 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve, olen karvainen, 204cm pitkä ja 145kg painava mies. Nimeni on Johanna #MeToo

Vierailija
57/82 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh ja juuri alapuolellasi toinen nainen puhui siitä, että haluaa juuri näyttää miehille peppuansa eikä treenata ilman miesten katseita. Huutonaurua! Kyllä tätä vain tapahtuu, vaikka sinä kiellät sen.

En ole kieltänyt. Yllä esitettiin kommentti suoraan minulle ja vastasin omasta puolestani. Minä en esittele peppuani kenellekään, mutta toki on paljon naisia (ja miehiä), jotka tykkäävät esitellä. Minun puolestani saavat vapaasti näin tehdä. Minähän nimenomaan olen yhteisten salivuorojen kannalla.

Vierailija
58/82 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on selkeästi provo, metoo-liikkeestä syystä tai toisesta mielensä pahoittanut lumihiutale. Todennäköisesti mies.

Eipä silti, skenaariona silti aloitusviestissä kerrottu tilanne on varsin uskottava (eli nainen kokee miehen toiminnan kuntosalilla ahdistavana eikä oikein tiedä, miten saisi tilanteen ratkaistua)

Vierailija
59/82 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosikko :)! Läpällä heitin, mutta totta toinen puoli. Jos nyt ollaan ihan rehellisiä, niin kyllähän moni meistä niin miehistä kuin naisistakin vähän nauttii siitä, kun saamme ihailevia, pikkuisen halukkaitakin katseita treenatulle kropallemme. Joo olen mies, mutta tunnen naistenkin sielunelämää, eivätkä kaikki ole tosikkoja ja kuivan korrekteja, vaan pikku flirtti, näyttäytyminen ja katselu maistuu heillekin. Kyllä meikäpojankin hauiskääntö saa lisäpuhtia, kun salilla on nättejä mimmejä tiukoissa trikoissa, siinä vääntää ihan eri tavalla viimeisetkin mehut itsestään. Ja sama on monilla naisillakin, kiva saada vähän niitä katseita osakseen, kun on treenannut upean kropan kovalla työllä. 

Ihan vaan tiedoksi sullekin :)

Vierailija
60/82 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa hyvä video! Iltasanomat kertoi eilen myös MeToo:sta. Täysi vitsi koko juttu nyt.

Feminismi ja nämä liikkeet olivat alunperin hyviä juttuja, mutta nyt näillä käytännössä vain heikennetään naisten asemaa. Tällä menolla kohta oikeasti luodaan erilliset työtilat ja salit naisille ja miehille.

Kokonaisuudessaan Metoo on satuttanut naisia kollektiivina, ei voimaannuttanut.

Kuulisin mielelläni, millä mandaatilla katsot olevasi oikeutettu esittämään näkemyksiä siitä, mikä on naisille kollektiivina hyväksi. Metoo-kampanjan vaikutuksia voidaan arvioida vasta monen vuoden kuluttua, ja jotta voi esittää mitään yleistyksiä, pitäisi olla kunnollista tutkimustietoa aiheesta mutuilun sijaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän