Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen korkeasti koulutettu 35-vuotias työtön. Onkohan niin, etten ikinä tule saamaan työpaikkaa?

Vierailija
03.02.2019 |

Valmistuttuani yliopistosta 10 vuotta sitten pääsin hoitamaan kahdeksi viikoksi kahteen otteeseen opettajan sijaisuuksia. Sitten jäin äitiyslomalle ja hoitovapaalle viideksi vuodeksi. Opettajan sijaisuuksia olisi ollut jossain vaiheessa tarjolla, mutta se ei ollut minun juttuni. Pääsin työharjoitteluun työvoimatoimiston kautta puoleksi vuodeksi alalle, joka oli ihan mielenkiintoista, vaikka ei koulutustani vastaavaa.
Nyt vaan tuntuu, että elämä valuu jonnekin... ainakin ammatillisessa mielessä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Itse olen olin viimeksi neljä vuotta sitten töissä. Ikää enemmän kuin sulla.

Vierailija
2/12 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä äitiysloma on ollut tietoinen riski?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä kolikkoa.

Vierailija
4/12 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinoiden toimivuus edellyttää, että kaikki eivät työskentele koulutustaan vastaavissa tehtävissä.  

Vierailija
5/12 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa harkita täydentäviä lisäopintoja. Joku aine (esim. suomi toisena kielenä) tai erityisopettajan pätevyys. 

Niitä sijaisuuksia kyllä suosittelisin tekemään. Opettajia on työttöminä sankoin laumoin. Kuka kuvittelee saavansa viran ilman työkokemusta? Se työkokemus tulee niistä sijaistuksista. Sinut opitaan tuntemaan. Kyllä siltä pohjalta on paljon paremmat mahdollisuudet saada virka kuin tuntemattomana hakijana vailla työkokemusta.

Harkitse myös resurssiopettajan työtä, vaikka tunteja heillä taitaa olla vähemmän. Parempi sekin kuin ei mitään.

Vierailija
6/12 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on huono koulutus. Opiskele työllistävämpi.

Vierailija
7/12 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinäkin jonnekin raksalle kelpaat lautoja kantamaan tai kauppoja siivoamaan. Kassallekin saattaisit päästä tai ravintolan tiskille. Onhan sulla voimassa työturvallisuuskortti, hygieniapassi ja EA1?

Vierailija
8/12 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli töitä on ollut tarjolla, mutta ei kiinnostanut. Yhyy, kun haluat tehdä juuri sitä mitä kiinnostaa. Et vain tiedä, mikä kiinnostaisi. Suosittelen, että jatkat samaan malliin ja surkuttelet kohtaloasi.

Vierailija
9/12 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on (taas) kauhea työvoimapula monella alalla. Kyllä varmasti pääset töihin, sun pitää vaan nyt miettiä että mihin sinä olet pyrkimässä tai jos et sitä tiedä, niin kokeilet vaan jotain työtä mihin satut pääsemään, ei sitä koskaan tiedä mistä sitä löytää uuden uran joka onkin kivempi kuin osasi odottaakaan.

Vierailija
10/12 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella uskaliasta pitää noin pitkät perhevapaat kun ura vasta alussa. Tajusitko sen etukäteen?

Vierailija
11/12 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu rekrytoijista. Tyhmiä silloin, jos työhistoria tulee olla aukoton.

Kyllä sen pitäisi olla normaalia, että on aukkoja ja kokemusta...

Vierailija
12/12 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ihminen ajattelee niin, että heillä on oikeus saada hyväpalkkainen koulutustaan vastaava työpaikka heti valmistuttuaan ilman mitään työkokemusta. Usein tämä oletus osoittautuu virheelliseksi.

Kannattaa katsoa asiaa työnantajan silmin. Palkkaisitko itse henkilön, joka ei ole mitenkään osoittanut pärjäävänsä työelämässä, mutta silti vaatii korkeaa palkkaa ja hyviä etuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi